PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Takk for det, får prøve å holde meg på matta. Pleier ikke å bytte hifi i tide og utide, men hvem vet,
    kanskje jeg har havna på PMC-kjøret? 😥
    Heldigvis er det ingen i OVK som har større PMC, som kan forlede meg fra den smale sti...🙄
    Er du sikker på det? Ta gjerne en tur til meg for å oppleve 26i 😉
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    422
    Antall liker
    535
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, har lest meg opp i PMC`s venner tråden @Bulter, og er dessverre
    smertelig klar over at PMC må være OVK`s mest populære høyttalermerke, og jeg ligger nederst på rangstigen..
    Men, koser meg lell!
    Tar gjerne en tur vestover ved anledning for å høre Twenty5.26i`s magiske mellomtone🙂
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    422
    Antall liker
    535
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har hatt PMC Twenty5.23i i hus en uke, og mine gamle Twenty.22 har akkurat blitt solgt til en meget hyggelig fyr.
    Fortsetter og la meg imponere over hvordan de små, slanke høyttalerne leverer varene. Foruten evnen til å spille
    strålende på moderate volum, er det hvordan instrumenter klinger som kanskje imponerer mest i tillegg til at de
    spiller imponerende dypt i frekvens i forhold til hvor store de er.
    PMC i solnedgang:
    906E093D-5BD1-4791-BD25-DEF338E43C34.jpeg
     

    AudunT

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei PMC venner, jeg trenger litt hjelp av dere.

    Har noen tips til en rimelig og passe kompakt senterhøyttaler som lydmessig kan passe sammen med twenty5.23, som har spilt stort og flott i stua mi i over 5 år?

    Etter en ommøblering i stuen har behovet for en senterhøyttaler meldt seg, men pr nå har jeg ikke råd til en ny senter fra PMC, og brukte dukker sjelden opp. Planen er etter hvert en twenty5.C, men trenger altså en ventepølse.

    Alternativer jeg har sett meg ut er Arendal 1961 center og Kef Q250C, men jeg har ikke peiling på hvordan disse matcher mot PMC. Utstyret forøvrig består av Naim Superuniti, og jeg planlegger en eller annen Anthem MRX fra brukten til å drive senteren.

    Eventuelt, hvis noen har en twenty eller twenty5 senter i eik, svart eller hvit til en fornuftig pris, så er jeg interessert :)
     
    Sist redigert:

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Hei PMC venner, jeg trenger litt hjelp av dere.

    Har noen tips til en rimelig og passe kompakt senterhøyttaler som lydmessig kan passe sammen med twenty5.23, som har spilt stort og flott i stua mi i over 5 år?

    Etter en ommøblering i stuen har behovet for en senterhøyttaler meldt seg, men pr nå har jeg ikke råd til en ny senter fra PMC, og brukte dukker sjelden opp. Planen er etter hvert en twenty5.C, men trenger altså en ventepølse.

    Alternativer jeg har sett meg ut er Arendal 1961 center og Kef Q250C, men jeg har ikke peiling på hvordan disse matcher mot PMC. Utstyret forøvrig består av Naim Superuniti, og jeg planlegger en eller annen Anthem MRX fra brukten til å drive senteren.

    Eventuelt, hvis noen har en twenty eller twenty5 senter i eik, svart eller hvit til en fornuftig pris, så er jeg interessert :)
    Tror MalaAudio har en PMC wafer vegghøyttaler på bruktmarkedet som kan brukes som senter.
     

    AudunT

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Tror MalaAudio har en PMC wafer vegghøyttaler på bruktmarkedet som kan brukes som senter.
    Takk for tips, men tror den blir vanskelig å plassere i TV-benken, selv om den rent teknisk sikkert kan brukes som senter.

    Morten hos @nat kan sikkert gi deg et råd 😉
    Jaaa, det tror jeg og. Men føles litt feil å be om tips om ting han ikke selger...
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    3.662
    Torget vurderinger
    6
    Takk for tips, men tror den blir vanskelig å plassere i TV-benken, selv om den rent teknisk sikkert kan brukes som senter.



    Jaaa, det tror jeg og. Men føles litt feil å be om tips om ting han ikke selger...
    Hei Audun. Håper det er greit at jeg blander meg litt inn i tråden.
    Hva er budsjettet ditt påen senter høyttaler?
     

    AudunT

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei Audun. Håper det er greit at jeg blander meg litt inn i tråden.
    Hva er budsjettet ditt påen senter høyttaler?
    Selvfølgelig!

    Budsjettet pr. nå er ca 7.000,-

    Oppsettet nå er 2.0, og skal utvides til 3.0, og sannsynligvis ikke mer enn det. Bruken er ca 80% TV / 20 % musikk, men kvaliteten på musikk betyr 80%, og TV 20%, hvis det gir mening.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    3.662
    Torget vurderinger
    6
    Selvfølgelig!

    Budsjettet pr. nå er ca 7.000,-

    Oppsettet nå er 2.0, og skal utvides til 3.0, og sannsynligvis ikke mer enn det. Bruken er ca 80% TV / 20 % musikk, men kvaliteten på musikk betyr 80%, og TV 20%, hvis det gir mening.
    Sendt deg PM.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg på tråden her.
    5.24i har fått ca 25 timer spilletid. Imponert over hvor allsidige de er. Ikke lett å komme seg opp av godstolen å få gjort noe fornuftig 😂
    IMG_8994.jpeg

    Mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Funderer litt på å prøve isoacoustics gaia. Hva tenker dere som bruker de på PMC?
    Er det lydmessig mye å hente eller er det bedre å bruke pengene på annet?
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne ha vært i Horten. Men jeg har kanskje noe morosamt i liggende i kjelleren..!
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Disse som nettopp lå på finn?
    Snuste på de jeg også.
    Ser utrolig flotte ut.
     

    Sporenstrex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Innlegg
    343
    Antall liker
    761
    Hva manglet, hva ble avgjørende for at de ikke ble lenger?

    Vel, tilnærmet perfekt på jazz og akustisk med den ene kombinasjonen, men her funket det særs dårlig med dødsmetall og annet groms.
    Med Rega, så ble de plutselig dynamiske og utrolig morsomme, også på gromsete metal! Men, jazz og akustisk ble da noe skuffende.
    Skal sies at dette er en Brio, siste utgave.

    Så grunnen blir da at jeg må ut på forsterker-jakt og alt annet det evt medfølger, og det orker hverken jeg eller lommeboka. 😩

    Det er en av de mest fantastiske stativhøyttalerne jeg har hørt, og ikke minst sett! 😍
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Så godt det endelig har kommet :D Kan du hjelpe til med oppgraderingen Morten?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Fact 12 Sign stablet opp nå, 25 min fra Molde sentrum. Nærmer seg nok 100t spilletid. Bedre og bedre. For min del er lytterommet nå bra nok for mine 64 år gamle ører. Helt magisk hva disse slanke lekre Ht'ene kan levere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn