PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Jeg er igrunnen kjempefornøyd.
    Veldig plasseringsvennelige, men de responderer samtidig godt på å bli flyttet ut litt på gulvet. Det kommer litt an på hva slags lyd man foretrekker.

    Det beste med dem er at jeg kan spille på laveste nivå på pre’en og fremdeles ha bra bass i og lydbilde lytteposisjon. De må være utrolig lineære.

    Musikken jeg spiller strekker seg fra klassisk til rock, punk og metall. Hovedvekten er rock og akustisk musikk.
    Gode innspillinger er gode men dårlige innspillinger er samtidig ok og høre på - en del black metal blir for kleint til at jeg orker. De er både tilgivende og oppløste på samme tid og de har en veldig bra bunn som er dyp og tight.
    Driver de i dag med en 30w Pass Labs forsterker.

    Med all denne skryten har jeg samtidig lagt dem ut for salg. Det hadde vært gøy å prøvd noe lengre opp i PMC sin katalog.
    Merkelig hobby dette 😄
     

    hanmankan

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Haugesund
    Hei,
    Jeg er igrunnen kjempefornøyd.
    Veldig plasseringsvennelige, men de responderer samtidig godt på å bli flyttet ut litt på gulvet. Det kommer litt an på hva slags lyd man foretrekker.

    Det beste med dem er at jeg kan spille på laveste nivå på pre’en og fremdeles ha bra bass i og lydbilde lytteposisjon. De må være utrolig lineære.

    Musikken jeg spiller strekker seg fra klassisk til rock, punk og metall. Hovedvekten er rock og akustisk musikk.
    Gode innspillinger er gode men dårlige innspillinger er samtidig ok og høre på - en del black metal blir for kleint til at jeg orker. De er både tilgivende og oppløste på samme tid og de har en veldig bra bunn som er dyp og tight.
    Driver de i dag med en 30w Pass Labs forsterker.

    Med all denne skryten har jeg samtidig lagt dem ut for salg. Det hadde vært gøy å prøvd noe lengre opp i PMC sin katalog.
    Merkelig hobby dette 😄
    Hjelpes.. fikk vann i munn jeg nå 🤣 har selv en sugden masterclass og hører mye på samme musikk. Hvor i landet holder du til?
     

    hanmankan

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Haugesund
    Såg anonsen på finn, hadde vært snar med bud dersom dei ikkje var hvite 😅 min bedre halvdel tålerer uheldigvis ikke det... 🙄 Lykke til med salg og hjertelig takk for så snar respons
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da melder jeg meg inn i denne klubben.

    Føler jeg litt utro mot min første hifi-kjærlighet, Sonus faber, men jeg har flere par av de.

    Nå er det ett par med TWENTY5.26 (ikke "i") snart på vei.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Da melder jeg meg inn i denne klubben.

    Føler jeg litt utro mot min første hifi-kjærlighet, Sonus faber, men jeg har flere par av de.

    Nå er det ett par med TWENTY5.26 (ikke "i") snart på vei.
    Gratulerer! Du skal se dette blir din neste hifi-kjærlighet :)
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    954
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_2343.jpeg

    Nytt hus overtatt igår, og det skal ikke stå på hifi-rack hvertfall.
    For dere som ønsker romlig klang anbefales absolutt bøtte på hodet.
    Musikk i hus, nå kan pappeskene bare våge å demotivere meg!

    god helg
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Du skal se dette blir din neste hifi-kjærlighet :)
    Jeg har tidligere hørt 24i, fact 12 signatur og en mb2 se (tror jeg den het.

    Fact 12 signatur er noe å sikte se inn på, men må samle penger først.
    Kjærringa ble litt grumpy da jeg foreslo å selge henne på strøket 🤣
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Bare grumpy, da har du en snill dame, hehe.

    Jeg begynte det hele med å låne et par Twenty5.23 av Morten. Også kjøpte meg et par Twenty5.24, og tilslutt ble det Fact 12. Ingen høyttalere har blitt så lenge hos meg, du har mye å glede deg til :)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld kom twenty5.26 i hus
    1000003598.jpg


    1000003599.jpg


    Jeg må si jeg er litt skremt av hvor min hifi-kjærlighet står.

    Lyden er ganske anderledes og den er nok en del bedre.

    Kan noen se forskjellen på bildene tatt i går og dette som er tatt i dag?

    1000003608.jpg
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Det er noe stativgreier som er vekk. Enjoy! Det blir bare bedre og bedre og bedre...For min del, etter 120t så er tanken på sub helt borte. Bass fra PMC er såååå bra.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Det stativgreiene er Sonus faber Olympica 1 som må vike.
    De kommer på bruktmarked snart.

    Det jeg gruer meg til er å gå ned i kjellerstua hvor hovedanlegget står, og det er ikke PMC der.
    Enda verre vil det jo være om det melder seg ett "behov " for å bytte høyttalere der også.

    Kjærringa foreslo å kjøpe enebolig og bake inn et par fact 12 signature. Det blir dyre høyttalere, men enn så lenge må jeg velge mellom å selge ungene, leie ut Kjærringa eller lytte til hennes forslag 😇

    De som er avbildet er brukt twenty5.26 så de er spilt inn.

    Bassen er nydelig. Bare test sporet "a thousand kisses deep" fra skiva "In city and in forest" av "Tower of song". Det er en cover av Leonard Cohen.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hehe. Det stativgreiene er Sonus faber Olympica 1 som må vike.
    De kommer på bruktmarked snart.

    Det jeg gruer meg til er å gå ned i kjellerstua hvor hovedanlegget står, og det er ikke PMC der.
    Enda verre vil det jo være om det melder seg ett "behov " for å bytte høyttalere der også.

    Kjærringa foreslo å kjøpe enebolig og bake inn et par fact 12 signature. Det blir dyre høyttalere, men enn så lenge må jeg velge mellom å selge ungene, leie ut Kjærringa eller lytte til hennes forslag 😇

    De som er avbildet er brukt twenty5.26 så de er spilt inn.

    Bassen er nydelig. Bare test sporet "a thousand kisses deep" fra skiva "In city and in forest" av "Tower of song". Det er en cover av Leonard Cohen.
    Deilig når ting klaffer og gåsehuden klikker i vinkel. Gratulerer😃
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Alt du trenger er ne pre-amp eller streamer med pre innebygd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du har 400k til rådighet og skal bygge et anlegg med PMC-høyttalere (dette er ikke meg, kun en liten selskapslek!). Hva kjøper du (nypris gjelder)?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.491
    Torget vurderinger
    2
    Før du fyre av 400k kHar du hørt og sammenlignet med andre merket på ulik musikk, hjemme?
    I er budsjett på 400k kan man få med seg DSP romkorreksjon og pene akustikktiltak ..det holder da med EN forforsterker ?+ RIAA?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Veldig interessant med den nye muligheten for å gjøre twentyfive i serien aktive. Men, som hysterisk audioholiker melder det seg et spørsmål - hvor bra kan en (to) forsterker til + - 20k være? Er den rett og slett for billig:). Det er selvfølgelig helt sjukt å tenke slik, når de bra folka i PMC har utviklet dette. De har jo lang erfaring med slikt. Og så et spørsmål fra en skikkelig teknodust: Hva slags forsterkerteknikk er brukt her, AB-klasse D? Spør for en venn. Link til bilde her:

     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.491
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp , meget nyttig å høre ulike høyttalere direkte mot hverandre , helst hjemme. Forskjellene på kompetente forsterkere ( forutsetter nok kraft) er minimale i forhold til høyttalere
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    121
    Antall liker
    181
    Sted
    Haslum
    Veldig interessant med den nye muligheten for å gjøre twentyfive i serien aktive. Men, som hysterisk audioholiker melder det seg et spørsmål - hvor bra kan en (to) forsterker til + - 20k være? Er den rett og slett for billig:). Det er selvfølgelig helt sjukt å tenke slik, når de bra folka i PMC har utviklet dette. De har jo lang erfaring med slikt. Og så et spørsmål fra en skikkelig teknodust: Hva slags forsterkerteknikk er brukt her, AB-klasse D? Spør for en venn
    PMC twenty5i Active upgrade kit
    Tenkte akkurat samme tanke i går.
    Har nylig bestilt 25 21i, og i tillegg har vært på en jakt i mulig forsterkerbytte,. Jeg var nære ved å slå til på en forsterker, men ville drøye litt. Så kom denne nyheten om denne aktive 25-serien i går, så her må det funderes litt til. Regner med Morten kommer med info angående forsterkerteknikk etc. etterhvert.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    3.662
    Torget vurderinger
    6
    Veldig interessant med den nye muligheten for å gjøre twentyfive i serien aktive. Men, som hysterisk audioholiker melder det seg et spørsmål - hvor bra kan en (to) forsterker til + - 20k være? Er den rett og slett for billig:). Det er selvfølgelig helt sjukt å tenke slik, når de bra folka i PMC har utviklet dette. De har jo lang erfaring med slikt. Og så et spørsmål fra en skikkelig teknodust: Hva slags forsterkerteknikk er brukt her, AB-klasse D? Spør for en venn. Link til bilde her:

    Det er klasse-D. Får ikke plass til noen annet.
    Selvfølgelig veldig praktisk for dem som ønsker et minimalistisk oppsett og som ikke har en god forsterker ifra før.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Skjønner plass-problematikken, men er litt usikker på klasse D. Har hørt KEF ls60 noen ganger og de har ikke klart å engasjere meg. Sitter igjen med inntrykket "imponerende lyd fra så små kasser, men...." . Eller som en klok mann sa en gang: "I hear the notes, but where is the music". Så skal det selvsagt sies at PMC høyttalerne er en helt annen greie. Uansett, dette blir spennende å høre!
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    803
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Blir nok bra: «All in all, it should allow for greater clarity, transparency and a more natural sound from the speakers, says PMC
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    3.662
    Torget vurderinger
    6
    Skjønner plass-problematikken, men er litt usikker på klasse D. Har hørt KEF ls60 noen ganger og de har ikke klart å engasjere meg. Sitter igjen med inntrykket "imponerende lyd fra så små kasser, men...." . Eller som en klok mann sa en gang: "I hear the notes, but where is the music". Så skal det selvsagt sies at PMC høyttalerne er en helt annen greie. Uansett, dette blir spennende å høre!
    Kan ikke være mer enig "I hear the notes, but where is the music" Enkelte ganger så virker det som at noen lytter på spec og ikke på musikken...
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    803
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har du ikke trua på produktet PMC kommer med @nat?
    gratulerer med dagen forresten 🍾
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Før jeg begynner å flytte rundt på disse i den relativt beskjedne plassen til rådighet (subbene er plassert der de integreres best i rommet, tror jeg), hvordan er spredningen på twenty5.26?

    Er det normalt å ha de rett frem eller mye toe-in?
    Hva med avstand til sidevegger?

    1000003643.jpg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Før jeg begynner å flytte rundt på disse i den relativt beskjedne plassen til rådighet (subbene er plassert der de integreres best i rommet, tror jeg), hvordan er spredningen på twenty5.26?

    Er det normalt å ha de rett frem eller mye toe-in?
    Hva med avstand til sidevegger?

    Vis vedlegget 999921
    Vakkert oppsett :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn