Den sliter jeg veldig med må jeg ærlig innrømme. Dvs. jeg stiller spørsmål om det var såkalte optimale lytterom. Det kan være så mangt.Siden jeg har vært i såkalt optimale lytterom og kjedet meg, mens jeg har hatt stor glede av både horn, rundstrålere, SET (spesielt da jeg var i ekstase foran et Shindo-anlegg), så har jeg altså valgt en annen vei, uten å føle at den er feil.
Får meg forøvrig til å tenke på et besøk i et studio i London i juni. Et studio som hadde godt rykte på seg og hvor de erklærte at rommet var et LEDE/RFZ. Da jeg kom inn visste jeg ikke hva jeg skulle si og kommentere. Rommet var ikke i nærheten av å oppfylle kravene til LEDE/RFZ. Det låt forøvrig helt ok (de hadde noe av den dyreste elektronikk parken man kan ha), men veldig imponerende var det ikke.
Sluket er inne på noe av det mest vesentlige. Jeg er litt usikker på hvor viktig selve følsomheten er, men høyttalerne spiller helt klart en stor rolle. Akkurat konkret hva det består i, skulle vært interessant å vite mer håndfast om.