Jeg vil anta at så godt som alle Little Feat-enusiaster er enige i at Little Feat var best på 70-tallet, og at bandet aldri helt ble det samme etter at frontfiguren Lowell George døde i juni 1979. Av samme grunn er det for oss som er- eller i det minste har vært blodfan en stor berikelse når det kommer et tilfang på nytt materiale fra denne perioden, og da primært materiale som ikke har vært utgitt tidligere.
The Last Record Album (Deluxe Edition) er en sånn utgivelse, og man skal ikke ha særlig mye fartstid som platesamler før man aner hva dette dreier seg om. Og da sikter jeg ikke til originalalbumets tittel, som i seg selv er en liten merkverdighet. «The Last Record Album» hevdes å antyde at dette kunne være bandets siste plate – noe det selvfølgelig ikke var. Men tittelen speilet kanskje Lowell Georges ambivalens og interne spenninger i bandet på den tiden. Det jeg siktet til var den delen med Deluxe Edition. Ordvalget er i seg selv ikke spesielt besnærende, men vi har blitt vant med at en Deluxe Edition inneholder bøttevis med ekstramateriale, og i dette tilfellet altså det meste av ekstramaterialet ikke utgitt tidligere...
Les hele Platesmakingen i Audiophie.no