PLATESMAKING: Little Feat - The Last Record Album (Deluxe Edition). Som å hoppe etter Colombus

PS-FS22.jpg

Jeg vil anta at så godt som alle Little Feat-enusiaster er enige i at Little Feat var best på 70-tallet, og at bandet aldri helt ble det samme etter at frontfiguren Lowell George døde i juni 1979. Av samme grunn er det for oss som er- eller i det minste har vært blodfan en stor berikelse når det kommer et tilfang på nytt materiale fra denne perioden, og da primært materiale som ikke har vært utgitt tidligere.

The Last Record Album (Deluxe Edition) er en sånn utgivelse, og man skal ikke ha særlig mye fartstid som platesamler før man aner hva dette dreier seg om. Og da sikter jeg ikke til originalalbumets tittel, som i seg selv er en liten merkverdighet. «The Last Record Album» hevdes å antyde at dette kunne være bandets siste plate – noe det selvfølgelig ikke var. Men tittelen speilet kanskje Lowell Georges ambivalens og interne spenninger i bandet på den tiden. Det jeg siktet til var den delen med Deluxe Edition. Ordvalget er i seg selv ikke spesielt besnærende, men vi har blitt vant med at en Deluxe Edition inneholder bøttevis med ekstramateriale, og i dette tilfellet altså det meste av ekstramaterialet ikke utgitt tidligere...

Les hele Platesmakingen i Audiophie.no

PS2225-1.jpg

Kommentarer

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
4.355
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Blei så at jeg måtte finne frem den der å få den på snurra her :)
Dog ikke delux utgaven da men... Funker lell..

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
4.355
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Er det bra lyd på LPen?
Ja, jeg synes nå det.
Slik sett ikke det mest høyoppløste ala Sheffield Lab og andre direkte graverte plater men er vel slik det meste av produksjonen på 70-80-tallet var
Men nå er nå hørselen her så som så, men funker nå for meg som de sier :)

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
13.382
Sted
Oslo
Kjøpte MoFi utgaven av den første feat plata, den låt hoggorm iforhold til min originale fra søttitallet.
Andre repress jeg har kjøpt når heller ikke opp til de originale
Forøvrig så låt ikke Little Feat best på søttitallet de var Little Feat, Little Feat var Lowell's band og det bandet døde med ham.
Litt samme forhold jeg har til Fleetwood Mac etter Peter Green.
Ikke at etterfølgerne er dårlige men......

Sist redigert:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.449
Torget vurderinger
1
Forøvrig så låt ikke Little Feat best på søttitallet de var Little Feat, Little Feat var Lowell's band og det bandet døde med ham.
Bare delvis enig i dette, og så skjønner jeg at det er en spissformulering. Ingen tvil om at de var best på 70-tallet, men vi må ikke glemme Bill Payne som låtskriver og musikkskaper. Men det blir alltid et savn av Lowell George på innspillinger etter 79.
Litt samme forhold jeg har til Fleetwood Mac etter Peter Green.
Ikke at etterfølgerne er dårlige men......
Her er jeg kanskje mer uenig. Ingen tvil om at Fleetwood Mac med Peter Green var noe spesielt, men personlig satte jeg også stor pris på FM fra 75 til og med midten av 80-tallet, til og med Tango in the Night, selv om et var et helt annet musikalsk univers.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.580
Link til alle artikler
534
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST Atohm Sirocco 1.24 – en velkledd fransk sjarmør

TEST Atohm Sirocco 1.24 – en velkledd fransk sjarmør

• 0
I fjor lanserte den franske høyttalerprodusenten Atohm en ny generasjon av innstegsserien Sirocco, med to nye modeller. Vi har hatt den minste modellen Sirocco 1.24 på test. I historien om Atohm...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Eversolo Play - strømmefavoritten som utvidet repertoaret

TEST: Eversolo Play - strømmefavoritten som utvidet repertoaret

• 0
Eversolo lanserte litt overraskende strømmeforsterkeren Eversolo Play i München. Og vi tenkte at nok fikk være nok, og ba om å få låne et testeksemplar av den Norske importøren. Og skulle du lure...
Fortsett
Audiophile.no
ÅRGANGSTEST: Klipsch RF-3

ÅRGANGSTEST: Klipsch RF-3

• 5
Kort tid etter min spede begynnelse som hifi-skribent møtte jeg Klipsch, og det var f... meg en øreåpner så brutal at jeg deretter har vært så full av blomsterspråk at jeg har ertet på meg mer enn...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Tanita Tikaram - Liar (Love Isn`t a Right). Karakterfull musikk frå en halvveteran

PLATESMAKING: Tanita Tikaram - Liar (Love Isn`t a Right). Karakterfull musikk frå en halvveteran

• 0
De av oss som syns at musikken gikk litt i vasken på 80-tallet opplevde selvfølgelig likevel en rekke hyggelige overraskelser etter at 70-tallet var ugjenkallelig over. En av disse musikalske...
Fortsett
Audiophile.no
Keel SE og Klimax Radikal - oppgraderinger til Linn LP12 Klimax

Keel SE og Klimax Radikal - oppgraderinger til Linn LP12 Klimax

• 13
Linn har presentert to oppgraderinger for LP12. I likhet med oppgraderingen Bedrok-plint som ble introdusert i februar er heller ikke Keel SE og Klimax Radikal beregnet for veldig sarte sjeler...
Fortsett
Audiophile.no
Hifimessen i Horten 2025 – Del 3: Karl Erik sine inntrykk

Hifimessen i Horten 2025 – Del 3: Karl Erik sine inntrykk

• 5
Etter en oppseiling til Hortenmessa i de to forutgående dagene, med hyggelige og informative besøk hos Duet Audio, Stereofil og Eksakt HiFi, var hjerte og hjerne sånn noenlunde i synk med ørene da...
Fortsett
Topp Bunn