Planer for ferien 2008

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kanskje vi ta en runde med hvilke planer vi har for ferien?
Er det den vanlige turen til svigermor, eller blir det syden i år også?

Jeg starter.
Jeg skal tilbringe de neste 4 ukene i en seilbåt på vei fra Biscayabukta til Oslo.

Andre?

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje en tur til Bergen i sommer, får se hvor varmt det blir her og om jeg kjeder meg. Ellers blir det vel en hjemmesommer for det meste.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
avbestilte nylig en vietnamtur.
meldes sinnsykt varmt der nede i år (også), vil ikke utsette jentungen for den heten.

blir en uke på hytta, en uke i provence, og småturer til paris og praha.
sydentur til høsten.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
158
oddgeir skrev:
Jeg skal tilbringe de neste 4 ukene i en seilbåt på vei fra Biscayabukta til Oslo.

Andre?
Topper deg med: Fire uker hjemme alene med med mine tre små. Eller vent nå litt....

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Akkurat kjøpt MC. Blir sikkert noe tur greier der. Ellers ingen planer. Første sommer i singel tilværelsen.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Sitte hjemme, svette som en gris og spille plater. Alle andre steder er jo varmere enn her, så å reise er uaktuelt.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hjemme for det meste.
Blir vel noen dags/helgeturer med de små.

/jan

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ned til Wachau utenfor Wien i bil, drikke vin og besøke restauranter, båten til Budapest og noen dager der, retur med jernbane og plukke opp bilen, deretter 3-4 dager i Alpene, over til Sør-Rhone for å treffe noen venner i feriehus en ukes tid, retur via Burgund og Alsace. ca 24 dager. Deretter noen dager på hytta.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Blir å være hjemme kanskje få fingrene i noen ekstra jobber i sommer. Jeg sparer stor utflukten til Desember, januar og februar jeg.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Hjemme for det meste.
Blir vel noen dags/helgeturer med de små.

/jan
du, jeg må sende frøkna mi i opplæringskurs hos frøkna di, for "hvordan få en best mulig sommerferie".
jeg reiser jo hele jævla året, og når jeg først har fri, så synes jeg det er digg å bare henge rundt hjemme og i lokalområdet.
ta med jentungen på stranda, kjøpe iskrem, ta småturer til liseberg eller noe sånt, leke i hagen, henge med venner, grille.
men frøkna har en annen type jobb, og får ikke reist så mye, så for henne er det liksom ikke ferie før vi har slitt beina av oss verden rundt, og kommer hjem mer slitne enn vi var før ferien startet. :p

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.813
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
14 dager i Hellas i år også, har vært fast i over ti år nå.. Denne gangen går turen til min drømmeøy Skopelos, etter de har åpnet for fly fra Sola igjen. ;D

T

TT.

Gjest
Først blir det en drøy uke på hytta for å fikse taket, så går turen til Tyrkia en uke, så litt hjemme for deretter ta turen til Berlin for å overvære en tysk ølfestival. Deretter går turen til Chicago i 14 dager og uken etter jeg kommer hjem blir det en kort tur til Budapest. Så er pungen tom ;D. God sommer 8)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Biltur i Norge. Kona, bikkjene og meg. Først sørlandet, deretter mot Stavanger og omegn, deretter om Hardanger. Så går ferden videre oppover kysten mot Atlanterhavsvegen, men ruten er ikke spikret, tar litt avgjørelser underveis. Fortsetter kanskje mot Trondheim/Røros, via Lillehammer/Oppland hjemover.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.586
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Begynner pappapermisjonen med 3 uker i Thailand.

Så følger en uke hjemme, deretter tar jeg med samboer og unger nordover til mine foreldres hytte på Helgelandskysten.

Avslutter permisjonen med å pusse opp et barnerom.

Mulig en ukes ferie til høsten som kan brukes til en tur nedover Europa eller en liten sydentur, time will show...

Uansett skal det bli deilig med 7 uker sammenhengende permisjon/ferie etter en lang og travel vinter 8)

M

MPT

Gjest
Min sommerferie blir ikke før i januar, skal til Thailand i 4 uker. ;D

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.451
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
I år blir det rundreise i Egypt...
Kairo, Pyramidene, Kongenes Dal, cruise på Nilen og snorkling i Rødehavet.
15dager ferie og that's it!

Så er det jobbing resten... mens fruen drar litt til og fra på familebesøk. Da får jeg huset mye for meg selv, så det blir nok mye musikk lytting denne sommeren :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Synes det er greit å reise vekk en uke, og ta det rolig resten. Nå var vi en uke i Spania tidligere i år, og i sommer skal vi, det er viktig å holde på tradisjonene, til Danmark en uke… ;)
Ellers blir vi vel hjemme og slapper av, tar oss noen turer med båten, mange flotte steder å besøke rett uti her. Så pleier jeg og ungene å ta en uke på hytten med mine foreldre, jeg har innarbeidet en del timer så jeg kan ta noen flere uker ferie. Synes man skal slappe av i ferien, ikke farte alt for mye. Blir forresten en liten helgetur til Wien i slutten av juni og.

T

Thomas1

Gjest
Gjør som Kompo. En uke i Danmark i år også.
Jeg er overvettes glad for at alle de eksotiske reisemålene ble tatt før barna kom til verden...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
MaHa skrev:
Biltur i Norge. Kona, bikkjene og meg. Først sørlandet, deretter mot Stavanger og omegn, deretter om Hardanger. Så går ferden videre oppover kysten mot Atlanterhavsvegen, men ruten er ikke spikret, tar litt avgjørelser underveis. Fortsetter kanskje mot Trondheim/Røros, via Lillehammer/Oppland hjemover.
høres bra ut, maha.
biltur i norge er supert.
gjorde noe tilsvarende for noen år siden.
kjørte land og strand rundt på måfå, tok inn på diverse hoteller og herberge, endte på helgelandskysten - kanskje verdens nydeligste sted sommerstid.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Samme gjorde vi, men med litt mindre tid/mer stress, og en litt annen rute, men alt i alt blant de beste feriene på noen år. Vi må bruke Naf-boka ol. flittig og forhåndsbestille noen overnattingssteder underveis pga. to udyr ;D

Finn Schjøll skrev:
MaHa skrev:
høres bra ut, maha.
biltur i norge er supert.
gjorde noe tilsvarende for noen år siden.
kjørte land og strand rundt på måfå, tok inn på diverse hoteller og herberge, endte på helgelandskysten - kanskje verdens nydeligste sted sommerstid.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Ahhh.. Endelig ferie sier jeg. Har hatt 2 av dem i løpet av siste året, men endelig er jeg ferdig som lærling/fagarbeider. Blir 1,5 mnd ferie før jeg setter meg på skolebenken igjen :D

Det begynner med en Polen-tur i en uke, hos en kamerat som driver med legestudiet, før det braker løs med landsstevne i Norges Bygdeungdomslag ;D http://www.landsstevne.no/ gleder meg som en unge til begge deler, til tross for at dette byr på tunge morgener. :p

Så skal jeg flytte på hybel med dama ;D ;D

Pk

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.411
Torget vurderinger
2
Hadde bestemt meg for klatring i Kilimanjaro. Alle planer og klatrerute klar. Safari etterpå, de planene var også klare. Men nå vil kjerringa ha pussa opp en dass her.

Så da blir nok ferien brukt til det.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
pks skrev:
Ahhh.. Endelig ferie sier jeg. Har hatt 2 av dem i løpet av siste året, men endelig er jeg ferdig som lærling/fagarbeider. Blir 1,5 mnd ferie før jeg setter meg på skolebenken igjen :D

Det begynner med en Polen-tur i en uke, hos en kamerat som driver med legestudiet, før det braker løs med landsstevne i Norges Bygdeungdomslag ;D http://www.landsstevne.no/ gleder meg som en unge til begge deler, til tross for at dette byr på tunge morgener. :p

Så skal jeg flytte på hybel med dama ;D ;D

Pk
Kondolerer

G

Gjestemedlem

Gjest
rolfozzy skrev:
Hadde bestemt meg for klatring i Kilimanjaro. Alle planer og klatrerute klar. Safari etterpå, de planene var også klare. Men nå vil kjerringa ha pussa opp en dass her.

Hva med litt arbeidsfordeling. Hun pusser opp dassen og du reiser til Afrika? Så får begge litt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.411
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
rolfozzy skrev:

Hva med litt arbeidsfordeling. Hun pusser opp dassen og du reiser til Afrika? Så får begge litt.
God ide, jeg skal ta det opp ved første og beste anledning.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Gjestemedlem skrev:
rolfozzy skrev:

Når du må flytte ut, har du noe HiFi for salg til gode priser? ;D

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
erato skrev:
rolfozzy skrev:
Gjestemedlem skrev:
rolfozzy skrev:

Når du må flytte ut, har du noe HiFi for salg til gode priser? ;D
Er du på høgget etter noe nytt? ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Uke 1 - male husvegger
Uke 2 - Stress/mas/pynting/forberedelser, for så å inngå ekteskap, og påfølgende festligheter
Uke 3 - Ta livet med ro og gjøre det som faller inn
Uke 4 (i september) - en uke i spania.
Resten av opptjent fri blir brukt sporadisk gjennom resten av året.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg fikk min ferie ødelagt i mars :p. Etter 16 timer på flyplassen i Rio ble jeg tvangsendt tilbake av mafiapolitet grunnet byråkratisk tulleting. Helt for jævlig :-[. Men håper på en ny tur når sesongene bytter plass :). Da frister det å kombinere med Chile og Argentina.

Ellers pleier jeg å jobbe mest mulig på sommeren. Men én liten uke uten noen stor planlegging trenger jeg. Har vært i Frankrike ørten ganger, men Tour de France i Pyrineene frister. Kanskje Dublin for å treffe en "ukjent" dame :-*.

Jeg har reist mye og er ikke like reisekåt men noen steder gjenstår: Calefornia og sørstatene/Texas. Den kanselerte turen til Sør Afrika og Mocambique bør fullføres. Thailand/Laos/Kambodsja/Vietnam.

På litt lengre sikt: Peru/Bolivia/Galapagos. Japan/Kina/Indonesia.

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Antall liker
19
Reiser til Milano i morgen og videre til Lisboa på torsdag.
Etter en langhelg der tilbake til Milano og en uke der.

Blir vel båtkjøring på Como-sjøen og sol, ellers bare slappe av i finværet jeg håper de blir der;)

Så er de jobb igjen den 25, men får vel planlegge litt ferie tur i juli/august også:)

Topp Bunn