Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørge: Se om Servicekompaniet kan skaffe delene først. Hvis ikke , kontakt Dalens på Siggerud.:cool:
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Har et kontakt problem med min A-616 forsterker kjøpt ny i 87 mener jeg,cd er no problemo men med platespiller og kassett må det til litt ekstra fikling med
    Selector bryteren før lyden kommer skikkelig i begge høytalere.
    Kjøre på med elektrorens eller bør det byttes deler? Har aldri gjort noe med den bortsett fra å åpnet den og blåst bort støv med blåsebelg.
    Som dere seg mangler bryter på Phono Selector,er det mulig å få tak i sånne?

    IMG_20161104_102114.jpg
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.386
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    0
    Electrorens först... Biltemas är bra. Clas Ohlsons också...
    Absolut inte WD40...
    Bryter phono selctor: sjekk Ebay!
    m v h
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar Kjell,får ta en tur på Biltema å få tak i elrens.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Bryteren bør være tilgjengelig på Ebay, men søkebegrepet må være riktig. Du skal forresten ikke se bort fra at visse japanske og europeiske entusiaster sitter på reservedelen. Tipper hele selectoren må skiftes. Prøv Dalens eller Servicekompaniet, du og...Full delebeskrivelse finner du i servicemanualen som ligger på nett.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    HeyHo: Bryteren bør være tilgjengelig på Ebay, men søkebegrepet må være riktig. Du skal forresten ikke se bort fra at visse japanske og europeiske entusiaster sitter på reservedelen. Tipper hele selectoren må skiftes. Prøv Dalens eller Servicekompaniet, du og...Full delebeskrivelse finner du i servicemanualen som ligger på nett.
    Det ble mye å bla igjennom på Ebay ja,tror nok du har rett angående selectoren men prøver først med elektrorens.
    Begynner med å finne servicemanualen,takker for svar :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bare CTen er verd den prisen, Kjell. Bra! Sent 80s, de der , vel?
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Jeg har A-717 mk2 og A-656. Hadde samme utfordringa med bryteren. Rens og overdreven switching drepte det problemet :)

    Ekstremt bra Riaa på 717 !

    Mht. Knott.... Det er settskrue på min. Slik sett kan du jo benytte mye rart inntil du finner originalknotten.

    mvh.
    Stian
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Rens gjorde susen,skal ta en omgang til.
    Fant ikke bryteren på Ebay,får sende en mail til han i New York.
    Morsomt når ting virker :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Noen i denne tråden som vet om en Pioneer PL-70/50 II her på berget? (220v utgave)

    mvh
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Min ene HPM1100 har fått litt periodisk skurr i diskant og tweeter. Regner med at feilen ligger i crossover eller i justeringspotmeteret. Har handlet inn nyoverhalte crossovere og potmetere fra USA + at selger slengte med 2 tweetere og 2 supertweetere . Er det noen som har peiling på hvordan potmeterne demonteres? Crossoverne kan vel nåes via åpning når bassene demonteres. Når potmeterne vries på, høres litt skurring. Er potmeterne limt eller skrudd fast ? Veldig takknemmelig for svar :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, hvor kom du over en slik imponerende kjempe? Seriøst under topplokket der, altså. Hadde jeg hatt råd til en slik ville Pioneer-en på soverommet levd en farlig tilværelse, for det var egentlig en silver receiver og streamer jeg hadde planer om der inne. Før det tok litt av og ble et komplett anlegg med amp, CD, kassettspiller og streamer.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei.

    Har en Pioneer PD-S501 CD-spiller med original fjernkontroll som trenger prising.
    Har vært innom hva er det verdt tråden, men fikk ikke så mye tilbakemelding der.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HiFi-Girl77: Det skal du også få.:rolleyes: Ligger et sted mellom 1000 og 1500 kroner i Norge, den der. Verket er utrolig stabilt, og med din dac bør det jo bli en god kombinasjon for CDene, det. Skal du pensjonere CD?
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    1000 og 1500 tror jeg selv kanskje er i overkant selv om de er stabile. Nei skal ikke pensjonere CD, men den kan ikke brukes sammen med DAC da den mangler utganger for det.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig! Glemte det. Legg den på 900, du, så flyr den nok ut døra. Hva slags maskin skal inn?
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Foreløpig blir det ikke noe nytt. Bruker et alternativ (BD-spiller) Uansett er ikke CD min hovedkilde, aldri vært det. FLAC, strømming og vinyl er hovedkildene mine, så får jeg se på sikt etter dedikert CD-spiller. Akkurat nå samler i alle fall Pioneeren støv.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden du har fjernkontroll bør du nok få 500, i alle fall. Tror at opp mot tusenlappen er litt for drøyt i dagens marked. Det finnes nok greie CD-spillere på bruktmarkedet.
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Fant dette gamle kassettdecket under rydding her om dagen, så melder meg herved inn i klubben. :)

    Tror jammen det virker også !

    Kan dette være noe å samle på ?... selv om det ser fint ut, ser jeg liksom ikke for meg å begynne med kassetter :)


    IMG_0513.jpg
    IMG_0512.jpg
     
    Sist redigert:

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Takker !

    Jeg får se hva jeg gjør med den. Må prøve å finne en kassett et sted, og se om det går rundt som det skal...
    Skulle hatt mer tid enn jeg har til å kose meg med hovedanlegget, ikke har jeg plass til flere greier heller, så jeg er nok redd den evt må pensjonere seg for godt ;D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fant dette gamle kassettdecket under rydding her om dagen, så melder meg herved inn i klubben. :)

    Tror jammen det virker også !

    Kan dette være noe å samle på ?... selv om det ser fint ut, ser jeg liksom ikke for meg å begynne med kassetter :)


    Vis vedlegget 431717 Vis vedlegget 431718
    En sjelden spiller fra Pioneer med et meget spesielt type hode som ifølge Tapeheads har veldig god lyd. Hvis du ikke har plass eller lyst på å ta vare på den så må det være en Pioneerdude et eller annet sted her på sentralen som kan overta stafettpinnen......
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..

    Jøss. Var ikke klar over det :D

    Takk for at du sa i fra ! Hadde nok endt opp på gjenvinningsstasjonen ellers....

    Trodde tapedecks var håpløst avlegs og at bare spolebåndavspillere var interessant når det kom til lydbånd.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oura: Det ville vært årets største feil for din del å levere den i gjenvinningscontaineren. Den der skal opp å spille igjen, den. Det Sendusthodet er helt der oppe med de beste. Og mekken er relativt skuddsikker. Disse maskinene elsker tape fra TDK eller Emtec.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..

    Jøss. Var ikke klar over det :D

    Takk for at du sa i fra ! Hadde nok endt opp på gjenvinningsstasjonen ellers....

    Trodde tapedecks var håpløst avlegs og at bare spolebåndavspillere var interessant når det kom til lydbånd.
    Helt peanuts er det ikke, men jeg har for ikke så altfor store penger fått meg en stock som gir meg litt å gå på selv. Litt lite chrome, kanskje? Det kan fort bli bittelitt dyrt å satse på metall- eller chrometaper alene. Hvis du ikke vil holde liv i den så er jeg villig til å gi den et godt hjem. I samliv med mine øvrige fra Nakamichi og NAD. Dvs, Naka er innkommende og jeg kommer med bilder når den har ankommet krypten. Fraktkaren estimerer at jeg vil ha min LX-3 på fredag hvis jeg er heldig. En Pioneer ville passet godt i det selskapet. :rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Peanuts. Store , salte peanuts. Know your source. Og- i tilfelle Ebay- bruk kun Top Rated sellers. Mine siste HD8 er i hus, som du vet. Ytterfolien tatt av, bonustape adskilt og esken med forseglede sistegenerasjon pakka unna. Slik blir det stående LENGE nå, men HD-M kommer nok til å bli brukt, såfremt jeg får låne de riktige CDene. CT-A7 er såpass gammel at den- i renset stand- nok vil få best resultater ut av bånd som UR, UE, Fuji DR I og TDK D. Faktisk større sjanse for det enn at Type II vil blomstre der. De store normalpartiene finnes fortsatt. Hvilket for Oura er en kjempefordel.

    Oura: Tapeline i Stockport har et lite lager Maxell UE60- et normalbånd for det britiske samveldemarkedet. Tipper de har dem fra Australia. Du kan begynne med å rense lageret deres for dem..:rolleyes: Det koster IKKE skjorta, hvis det er det du tror..hehe.. Påregn bare DHLs utleggsgebyr. Annet er det hvis du vil ha Denon. De koster en hel del.
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Kanskje ikke det lureste jeg har gjort da jeg kastet noen kartonger med nye kassettbånd for en 5-6 år siden :(
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..

    Jøss. Var ikke klar over det :D

    Takk for at du sa i fra ! Hadde nok endt opp på gjenvinningsstasjonen ellers....

    Trodde tapedecks var håpløst avlegs og at bare spolebåndavspillere var interessant når det kom til lydbånd.
    Kjør på med chrometape, Chrome fungerte veldig bra på min CT-F950, bedre enn metaltape faktisk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn