Det ble mye å bla igjennom på Ebay ja,tror nok du har rett angående selectoren men prøver først med elektrorens.HeyHo: Bryteren bør være tilgjengelig på Ebay, men søkebegrepet må være riktig. Du skal forresten ikke se bort fra at visse japanske og europeiske entusiaster sitter på reservedelen. Tipper hele selectoren må skiftes. Prøv Dalens eller Servicekompaniet, du og...Full delebeskrivelse finner du i servicemanualen som ligger på nett.
Bare CTen er verd den prisen, Kjell. Bra! Sent 80s, de der , vel?
De ble kun utgitt i Japan og fås kun som 100V.Noen i denne tråden som vet om en Pioneer PL-70/50 II her på berget? (220v utgave)
mvh
En sjelden spiller fra Pioneer med et meget spesielt type hode som ifølge Tapeheads har veldig god lyd. Hvis du ikke har plass eller lyst på å ta vare på den så må det være en Pioneerdude et eller annet sted her på sentralen som kan overta stafettpinnen......Fant dette gamle kassettdecket under rydding her om dagen, så melder meg herved inn i klubben.
Tror jammen det virker også !
Kan dette være noe å samle på ?... selv om det ser fint ut, ser jeg liksom ikke for meg å begynne med kassetter
Vis vedlegget 431717 Vis vedlegget 431718
Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..
Helt peanuts er det ikke, men jeg har for ikke så altfor store penger fått meg en stock som gir meg litt å gå på selv. Litt lite chrome, kanskje? Det kan fort bli bittelitt dyrt å satse på metall- eller chrometaper alene. Hvis du ikke vil holde liv i den så er jeg villig til å gi den et godt hjem. I samliv med mine øvrige fra Nakamichi og NAD. Dvs, Naka er innkommende og jeg kommer med bilder når den har ankommet krypten. Fraktkaren estimerer at jeg vil ha min LX-3 på fredag hvis jeg er heldig. En Pioneer ville passet godt i det selskapet.Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..
Jøss. Var ikke klar over det
Takk for at du sa i fra ! Hadde nok endt opp på gjenvinningsstasjonen ellers....
Trodde tapedecks var håpløst avlegs og at bare spolebåndavspillere var interessant når det kom til lydbånd.
Du burde visst bedre enn som så...Kanskje ikke det lureste jeg har gjort da jeg kastet noen kartonger med nye kassettbånd for en 5-6 år siden
Kjør på med chrometape, Chrome fungerte veldig bra på min CT-F950, bedre enn metaltape faktisk.Oura: Behold den- for all verdens del!! Maskinen din ble bygget mellom 1983 og 1985, delvis basert på CT-F1250. Midt i gullalderen. En ettertraktet maskin, det der. Og tape er peanuts å få tak i. Tro meg- jeg har to hundre forseglede selv..
Jøss. Var ikke klar over det
Takk for at du sa i fra ! Hadde nok endt opp på gjenvinningsstasjonen ellers....
Trodde tapedecks var håpløst avlegs og at bare spolebåndavspillere var interessant når det kom til lydbånd.