Pink Floyd - Discovery Remastring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    praxis skrev:
    Endte opp med "immersion" av DSide...

    Har hørt litt på CD 2011, men tror ikke den er bedre en jubileumsutgaven som er hybrid SACD.

    Som eier av en Oppo SE nuforce kan jeg spille CD, SACD, DVD audio og Blueray med bra lyd..

    Resten av kvelden blir nok på "vrongo tå månen"
    Om jeg har forstått det rett, vil det komme en ny utgave av SACDn også.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om, og eventuelt når, dette kommer i HD?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan er vinylene? Såvidt jeg kan se er det kun wish og wall som kommer?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fant den på cdon nå, stod av en eller annen grunn ikke på kampanje siden. Men hvordan er lyden på disse?
     

    2mmy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2011
    Innlegg
    55
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    10
    Kom over ny-utgivelsen DSOTM på vinyl i Spania i går. Gleder meg til å komme hjem å lytte.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Da er boksen bestilt fra cdon nå i dag, dette blir spennende da Pink Floyd er noe av det desidert største for meg når det gjelder musikk. Når boksen har landet i postkassa så skal det fram en flott Cognac dempet belysning og timer foran mitt anlegg :)
    Du verden og jeg gleder meg
    Mvh: Espen :D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg har fått lyttet igjennom dsotm noen ganger nå og synes det er god lyd på den her hos meg, har ikke orginal utgivelsen ,så vet ikke hvordan de er mot hverandre
    var god nok til at jeg har forhåndsbestillt de to neste utgivelsene også
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    har heller ikke originalen men har 30th jubileums utgaven fra EMI. Men har lyst på wish.. siden jeg ikke har den på vinyl fra før. Men hvis wall og dsotm er gode er det mulig jeg slenger med de også.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fristende denne boksen, men tror jeg står over. Har jo alt på vinyl ;)

    Var innom Platekompaniet i Trheim i dag og der var det en eldre herremann (dresskledd og greier) som kom bort til disken og lurte på The Discovery 14 Studio Album Catalogue Boxset og DSOTM Immersion Edition.
    Karen bak disken fortalte litt om utgavene og prisen på boksene og spurte så hvilken boks han ville gå for; "jeg tar begge to" smilte den dresskledde.
    Tror nok han sitter og koser seg i kveld :)
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Hva er forskjell på 30th jubileums utgaven fra EMI og DSOTM som kom ut nå ???
    Tenker nå på vinyl utgaven

    Mvh Gemini.
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Espen L skrev:
    Da er boksen bestilt fra cdon nå i dag, dette blir spennende da Pink Floyd er noe av det desidert største for meg når det gjelder musikk. Når boksen har landet i postkassa så skal det fram en flott Cognac dempet belysning og timer foran mitt anlegg :)
    Du verden og jeg gleder meg
    Mvh: Espen :D
    Du har all grunn til å glede deg - jeg ble iallefall ikke skuffet. Dog ikke hørt gjennom alt enda.

    ISaint
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Hvis EMI gjør en like god jobb med Pink Floyd som de gjorde med The Beatles (2009 remasters) så hadde det vært en sann fryd å lette pengeboka med det fornødne beløp. Jeg sitter på gjerdet til det blir informasjon om dette rundtom på nett.
    Feel free til å låne med deg min boks. Tipper du handler ;)



    ISaint
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gemini13 skrev:
    Hva er forskjell på 30th jubileums utgaven fra EMI og DSOTM som kom ut nå ???
    Tenker nå på vinyl utgaven

    Mvh Gemini.
    Hadde vært interessant å høre om det er noen forskjell. Mulig jeg bestiller den nye versjonen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin boks, det der. Er det noen som har noen mening om den cd-en jeg spilte tidligere i dag? WYWH Mastersound Collectors/Limited Edition.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    bestillte nettopp dsotm immersion edition, gleder meg til å høre igjennom den
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har hørt igjennom Wish you where here, Dark side of the moon, Animals og the wall i Discovery versjonen et par ganger, og lurer virkelig på om dette er det optimale de kan tyne ut av de gamle orginal innspilingene ???

    Det er lenge siden man hørte en kopi av LP versjonene, og har derfor ingen gode referanse punkter, men de er i hvert fall mye bedre, enn remastringene fra 1994 ;)

    Det virker som det ligger et lite slør over innspillingene, men de er i hvert fall ikke gaina (loudness war) opp som mange andre av de nyere innspillingene, som blir utgitt i dag!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har samme problemet her også, når det gjelder sammenligning,men når det wall slippes så har jeg tre orginale 1 versjoner liggende å teste mot,blir immersion versjon der også på meg tror jeg
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Har hørt på The wall, Wish you were here og DSOTM. Sistnevnte ga meg ikke noe mer enn 30 års utgaven. Men de 2 første, de syns jeg spiller veldig bra her! Mye mer naturlig og "mykere". Boksen skal nok handles uansett, er jo en PF fan :).

    Mother på The Wall fikk meg virkelig til å spisse ørene, og da hadde jeg egnetlig ikke satt meg ned for å høre på plata mer enn som bakgrunnsmusikk.. resten av kvelden lytta jeg gitt.. og jeg er ikke i tvil, jeg liker det jeg hører!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Har fått lyttet litt på Discovery boksen nå i kveld, tok fram Meddle og Wish you where here fra cd samlingen og testet di opp mot samme cd fra Discovery boksen. Er ikke i tvil om at skivene fra Discovery boksen var flere hakk bedre på mitt anlegg med mine ører. Det spilte klart mer åpent og følte jeg fikk mer nærhet virket som lydbildet åpnet seg mer opp.Føltes det også låt mer naturlig og muligens noe "varmere".Har bare fått testet de to så om det blir samme opplevelse med de andre vet jeg ikke enda. Blir en pink Floyd helg i min stue denne helgen :)
    Kjøpte også immersion boxen med the Dark Side of The Moon, synes boxene er flott og får virkelig eierfølelse når man sitter med disse i hendene ;)
    Blir garantert kjøp av de 2 neste immersion boxene også
    Mvh: Espen
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Fortsetter med å legge inn PF-orginaler; denne gang Is There Anybody Out There? - The Wall Live 1980-81 utgitt første gang (så vidt jeg vet i 00):




    Ikke på studio-The Wall-nivå, men helt greit: Går an å skru opp på denne.
     

    Vedlegg

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Da har IMMERSION BOX SET wish you were here også kommet hjem i min stue, igjen en flott box :)
    Føler virkelig en eierfølelse når man sitter med disse boxene i hendene. Kjørte mellom cd 2 i går som har låter fra live at Wembley fra 1974
    Dette var stort å sitte og kose seg med ;)
    Espen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Espen L skrev:
    Da har IMMERSION BOX SET wish you were here også kommet hjem i min stue, igjen en flott box :)
    Føler virkelig en eierfølelse når man sitter med disse boxene i hendene. Kjørte mellom cd 2 i går som har låter fra live at Wembley fra 1974
    Dette var stort å sitte og kose seg med ;)
    Espen
    Lyden?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    lars_erik skrev:
    Espen L skrev:
    Da har IMMERSION BOX SET wish you were here også kommet hjem i min stue, igjen en flott box :)
    Føler virkelig en eierfølelse når man sitter med disse boxene i hendene. Kjørte mellom cd 2 i går som har låter fra live at Wembley fra 1974
    Dette var stort å sitte og kose seg med ;)
    Espen
    Lyden?
    Hey
    Fikk en veldig" Live følelse" noe som er veldig viktig for meg når det faktisk er en konsert man skal lytte til, men helt "hifi" perfekt er nok ikke opptake ;) Spesielt imponert over fremfølelsen av låten Wish you were here da de hadde med seg Stephane Grappelli, fikk frysninger av å sitte å høre på den fremfølelsen. Et "must" og ha denne live cd fra Pink Floyd 8)
    Espen
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    orginal utgivelsen
    Det er det ikke så mange som har (fyllt, blått triangel), men jeg har første UK repress fra April, 1973, som låter supert, og en senere repress fra UK også fra 1973, som låter nesten like bra. Hadde vært interessant å få sammenliknet.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Synes også disse nye boksene er dritbra ,hadde sjerfet rundt hode hele fredagskvelden og klinkekulene var jo konge ;D eneste jeg vil kritisere på DSOTM boksen er at platene ligger i bunn uten cover . Betyr at boksen må tømmes hver gang en cd skal tas ut . WYWH boksen har jeg ikke fått hentet på posten enda , og det er en skam nå som det er helg å gode greier .
    Har ikke hatt tid til å sammenligne med eldre versjoner enda , men lyden høres bra ut på DSOTM imo .
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Det mest skuffende med disse nye utgivelsene er disse h.... simple pappcoverne de ligger i :mad:

    Innen man får cd-en ut av coveret er den full av fingermerker, riper og papprester . Lurer på hvordan disse coverne holder seg om en 5 års tid.. det må da gå an å lage noe bedre!!
     
    O

    Ole I

    Gjest
    WYWH "Guthrie" SACD'en er i solid omslag, men uten hardplast rundt. Nesten som en bok.
    Innholdet ut over selve plata er greit, ikke masse ekstra. Litt om albumet, tesstene og bilder.
    Postkort med bildene fra originalplata (The swimmer, The Driver, The Veil, Cover sticker, Man in the desert, Burning man).

    Lyden - ja, lyden - vel, den er rett og slett ypperlig.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Ole I skrev:
    WYWH "Guthrie" SACD'en er i solid omslag, men uten hardplast rundt. Nesten som en bok.
    Innholdet ut over selve plata er greit, ikke masse ekstra. Litt om albumet, tesstene og bilder.
    Postkort med bildene fra originalplata (The swimmer, The Driver, The Veil, Cover sticker, Man in the desert, Burning man).

    Lyden - ja, lyden - vel, den er rett og slett ypperlig.
    Hvor fikk du fatt i sacd'en?

    Kjetil
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    ksveen skrev:
    Ole I skrev:
    WYWH "Guthrie" SACD'en er i solid omslag, men uten hardplast rundt. Nesten som en bok.
    Innholdet ut over selve plata er greit, ikke masse ekstra. Litt om albumet, tesstene og bilder.
    Postkort med bildene fra originalplata (The swimmer, The Driver, The Veil, Cover sticker, Man in the desert, Burning man).

    Lyden - ja, lyden - vel, den er rett og slett ypperlig.
    Hvor fikk du fatt i sacd'en?

    Kjetil
    Tar meg frihet til å svare, finnes her om ikke annet;

    http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=APSAM33453

    Mvh Gemini13
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Gemini13 skrev:
    ksveen skrev:
    Ole I skrev:
    WYWH "Guthrie" SACD'en er i solid omslag, men uten hardplast rundt. Nesten som en bok.
    Innholdet ut over selve plata er greit, ikke masse ekstra. Litt om albumet, tesstene og bilder.
    Postkort med bildene fra originalplata (The swimmer, The Driver, The Veil, Cover sticker, Man in the desert, Burning man).

    Lyden - ja, lyden - vel, den er rett og slett ypperlig.
    Hvor fikk du fatt i sacd'en?

    Kjetil
    Tar meg frihet til å svare, finnes her om ikke annet;

    http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=APSAM33453

    Mvh Gemini13
    Nettopp - og den kom rett hjem i postkassa uten "innblanding" fra Tollvesenet :)

     

    saschagabor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    460
    Antall liker
    2
    Et lite tips angående 'The Discovery Box Set':

    Den kommer opp som supertilbud på Amazon.co.uk om halvannen time. Trykk på 'Black Friday' oppe i høyre hjørne og velg music som kategori.

    NB: de beste tilbudene varer ikke lenge!
     

    saschagabor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    460
    Antall liker
    2
    £70

    inkludert gratis frakt.

    Det skulle bli cirka 915,- etter at posten har momset og tatt sitt.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Fikk bestilt, 660 nok + moms (gratis frakt)
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    saschagabor skrev:
    £70

    inkludert gratis frakt.

    Det skulle bli cirka 915,- etter at posten har momset og tatt sitt.
    Got it:). Takk for tipset.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Noen som var heldige :p
    Kom inn på 'venteliste' men ikke mange som ga fra seg muligheten.

    .
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    saschagabor skrev:
    Et lite tips angående 'The Discovery Box Set':

    Den kommer opp som supertilbud på Amazon.co.uk om halvannen time. Trykk på 'Black Friday' oppe i høyre hjørne og velg music som kategori.

    NB: de beste tilbudene varer ikke lenge!
    Var inne på dagtid i forbindelse med et salg og så denne posten ved en tilfeldighet. Honnør til saschagabor! (The Jungle Beaver?)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn