Hva med Audi sitt flygel..
Det er egentlig en Bösendorfer, men det er en "hyllest" til Audi-bil.

Det er egentlig en Bösendorfer, men det er en "hyllest" til Audi-bil.
Virker meget mulig!Jøgga skrev:Det er like tåpelig som å drikke alkoholfri vin.
DETer ikke mulig!!Jøgga skrev:Og jeg skal banne på at det der låter dårlig som skvipet smaker!
Ser for meg Barbarella ved tangenteneBT skrev:Lurer på hva min bedre halvdel hadde sagt om jeg hadde plassert en slik i stuen...
![]()
Ut i fra de informasjonene jeg kan hente via jobben, så er schimmel pegasus et meget godt flygel - men ja, det ser litt sært ut.. Men regner man med prisen en betaler for den så er den dyr - selv om den ikke er større en 208cmJøgga skrev:Og jeg skal banne på at det der låter dårlig som skvipet smaker!
Åh! Det er bare en jobb....tore. skrev:Heldiggris!
Ikke førstevalget mitt det heller nei..Gubra skrev:Her er en annen kreasjon fra Schimmel.
Kanskje noe for vrange unger som ikke vil øve.
Jeg er redd for at svaret er enkelt: du kan spille lydløst, sånn at ingen merker det. Mange foreldre hater å høre sine barn øve, for ikke å snakke om søsken og naboer. Men å ha piano som møbel, det liker jo alle, og da skal det helst være stort.Gubra skrev:Dette er eksempel på konstruksjoner jeg ikke skjønner har livets rett.
Det koster like mye som et akustisk piano, ser (nesten) likt ut, tar like stor plass, er nesten like tungt ,men lyden er kunstig.
Hvorfor iallverden kjøper man ikke da et ordentlig piano? Det er himmelvid forskjell i lyd og følelse.
Heilt forferdeleg kva kvinnfolka let seg imponere av. Medan salssummen går ned med noko tilsvarande dersom eit nokonlunde anstendig høgtalaroppsett dominerer stova.Jøgga skrev:Jeg er redd for at svaret er enkelt: du kan spille lydløst, sånn at ingen merker det. Mange foreldre hater å høre sine barn øve, for ikke å snakke om søsken og naboer. Men å ha piano som møbel, det liker jo alle, og da skal det helst være stort.Gubra skrev:Dette er eksempel på konstruksjoner jeg ikke skjønner har livets rett.
Det koster like mye som et akustisk piano, ser (nesten) likt ut, tar like stor plass, er nesten like tungt ,men lyden er kunstig.
Hvorfor iallverden kjøper man ikke da et ordentlig piano? Det er himmelvid forskjell i lyd og følelse.
Det sies at det er et marked for utleie av piano/flygler til eiendoms-visning. Noen regner at det bys 100-150k mer hvis det står et flygel i huset. En cello hjelper visst også godt.
Hvis det gjelder å trene på "tagent-trening" så kommer en ikke utenom vanlig akustisk piano\flygel - vel du har jo de dyre digitale med flygelmekanikk i osv. men de er ganske dyre. (beat-for-beat flygel)Audiophile-Arve skrev:Heilt forferdeleg kva kvinnfolka let seg imponere av. Medan salssummen går ned med noko tilsvarande dersom eit nokonlunde anstendig høgtalaroppsett dominerer stova.Jøgga skrev:Jeg er redd for at svaret er enkelt: du kan spille lydløst, sånn at ingen merker det. Mange foreldre hater å høre sine barn øve, for ikke å snakke om søsken og naboer. Men å ha piano som møbel, det liker jo alle, og da skal det helst være stort.Gubra skrev:Dette er eksempel på konstruksjoner jeg ikke skjønner har livets rett.
Det sies at det er et marked for utleie av piano/flygler til eiendoms-visning. Noen regner at det bys 100-150k mer hvis det står et flygel i huset. En cello hjelper visst også godt.
Glad eg ikkje skal selje noko....
Elles fekk yngstejenta ein raptus på å øve piano. Ho har eit utmerka tangentbrett frå Roland vi kjøpte for ti år sidan for 3,5 kkr. Dersom denne øvingsgreia ikkje går over innan sommaren bør eg kanskje tenke på eit piano? Men det er eit kjempeproblem dersom pianoet ikkje lenger kan gøymast under senga. Altså er eit nytt tangentbrett det mest aktuelle....finnest det noko som innfrir sånn nokonlunde eit øvingsbehov?
(Ein må alltid prioritere, veit de. Og i vår stove skal det ikkje vere noko flygel, sjølv om det innimellom kunne føre til godlyd. Med unntak av Knut Vadseth sitt lytterom er det svært få hifi-lytterom som eignar seg til felles installering av hifi saman med instrument. Og her i huset...)
Tja, du får ikke ødelegge hennes interesse..Audiophile-Arve skrev:Så der er ikkje håp....no kan det hende jenta får meir sans for fotball igjen i staden for piano. Vi får sjå kva som skjer til hausten.
eilt forferdeleg kva kvinnfolka let seg imponere av. Medan salssummen går ned med noko tilsvarande dersom eit nokonlunde anstendig høgtalaroppsett dominerer stova.Audiophile-Arve skrev:Heilt forferdeleg kva kvinnfolka let seg imponere av. Medan salssummen går ned med noko tilsvarande dersom eit nokonlunde anstendig høgtalaroppsett dominerer stova.Jøgga skrev:Jeg er redd for at svaret er enkelt: du kan spille lydløst, sånn at ingen merker det. Mange foreldre hater å høre sine barn øve, for ikke å snakke om søsken og naboer. Men å ha piano som møbel, det liker jo alle, og da skal det helst være stort.Gubra skrev:Dette er eksempel på konstruksjoner jeg ikke skjønner har livets rett.
Glad eg ikkje skal selje noko....
Elles fekk yngstejenta ein raptus på å øve piano. Ho har eit utmerka tangentbrett frå Roland vi kjøpte for ti år sidan for 3,5 kkr. Dersom denne øvingsgreia ikkje går over innan sommaren bør eg kanskje tenke på eit piano? Men det er eit kjempeproblem dersom pianoet ikkje lenger kan gøymast under senga. Altså er eit nytt tangentbrett det mest aktuelle....finnest det noko som innfrir sånn nokonlunde eit øvingsbehov?
(Ein må alltid prioritere, veit de. Og i vår stove skal det ikkje vere noko flygel, sjølv om det innimellom kunne føre til godlyd. Med unntak av Knut Vadseth sitt lytterom er det svært få hifi-lytterom som eignar seg til felles installering av hifi saman med instrument. Og her i huset...)
Dette gjør det jo mye mer alvorlig. Foreldre burde gjøre (og bruke) hva som helst for å holde ungene unna fotball..........Audiophile-Arve skrev:Så der er ikkje håp....no kan det hende jenta får meir sans for fotball igjen i staden for piano. Vi får sjå kva som skjer til hausten.
Jeg har heller ikke prøvd den, men vet om flere som har prøvd de og sier at de er like gode som Schimmel.. ikke vet jeg..Gubra skrev:Vogel blir produsert i Polen. Schimmel og Renner produserer de fleste delene. Tror det stort sett er gamle konstruksjoner fra Schimmel.
Jeg har aldri prøvd de, men de får skryt på nettet i USA.
Mitt favoritt-piano til under 100k er nettopp Schimmel C 116T - utrolig bra piano.. Men 100k for det hørtes meget dyrt ut..Godalive skrev:Var en tur i byen i dag, for å prøve noen pianoer. Vårt Schimmel produsert på slutten av 50-tallet er modent for utskifting. Må si at det var ett som utmerket seg, Schimmel 116 til nesten 100K.
Takk for tipset! Har ikke vært inne på Ranum sine sider og sett tidligere. Ser her at det faktisk var C116M vi (jeg og min yngste håpefulle) prøvde. Er dette det samme pianoet som 116T, bare i en annen innpakning?HoJ skrev:Mitt favoritt-piano til under 100k er nettopp Schimmel C 116T - utrolig bra piano.. Men 100k for det hørtes meget dyrt ut..Godalive skrev:Var en tur i byen i dag, for å prøve noen pianoer. Vårt Schimmel produsert på slutten av 50-tallet er modent for utskifting. Må si at det var ett som utmerket seg, Schimmel 116 til nesten 100K.
Et lite tips.. http://www.ranumpiano.no/hXGYCmMRjI3d.8.idium Schimmel har tilbud på deres 116 for tiden. Det burde alle butikkene følge.
Ja, innmaten er lik, 116T står for tradisjonel, mens 116M står for moderne, den er har rette kanter osv. etter min mening utrolig fin. Ryktet sier at 116 fra 2009\2010 er litt tammere i lyden en de før 2009mod. Det vet jeg ikke, den vi hadde i butikken var fra 2008 og den likte jeg ekstremt godt, vi får inn et nytt lager av Schimmel om to mnd. så etter det kan jeg svare på om det stemmer eller ikke. Det som overrasker meg mest ang. 116 er den ekstremt klare og sterke bassen til tross for et lite piano. Helt utrolig!Godalive skrev:Takk for tipset! Har ikke vært inne på Ranum sine sider og sett tidligere. Ser her at det faktisk var C116M vi (jeg og min yngste håpefulle) prøvde. Er dette det samme pianoet som 116T, bare i en annen innpakning?HoJ skrev:Mitt favoritt-piano til under 100k er nettopp Schimmel C 116T - utrolig bra piano.. Men 100k for det hørtes meget dyrt ut..Godalive skrev:Var en tur i byen i dag, for å prøve noen pianoer. Vårt Schimmel produsert på slutten av 50-tallet er modent for utskifting. Må si at det var ett som utmerket seg, Schimmel 116 til nesten 100K.
Et lite tips.. http://www.ranumpiano.no/hXGYCmMRjI3d.8.idium Schimmel har tilbud på deres 116 for tiden. Det burde alle butikkene følge.
Tja, jeg tror du blir godt fornøyd uansett, jeg kan tenke meg at de har mykere hammerhode på de nye, noe som bare betyr at den blir mer krispy i lyden etterhvert, den rike klangstrukturen er der uansett.Godalive skrev:Det jeg håpet på... Takk for svar, godt å ha slike kapasiteter innenfor rekkevidde
Dette pianoet ligger meget godt an for plassering i vår stue. Bør jeg se etter piano med produksjonsår før 2009, kanskje? Det er vel kanskje mulig å sjekke mot serienummer.... Det var nettopp krispheten og den rike klangstrukturen som fascinerte meg.
Gubra skrev:Jeg kjøpte et 116T med silentfunksjon i 1995 og kan bare slutte meg til Godalive's lovprisning. Det er et utrolig godt piano
Som sagt har jeg hatt mitt piano i snart 15 år og utallige timer med "banking", men mekanikken er fortsatt like "tait" og uten antydning til "svamp" eller klapring.
Uansett, prisen på 100.000 synes høy, tror du kan finne en bedre pris. F.eks. hos Aspheim selger de 116T nå for 81.000.
Hvis du vil kjøpe brukt, finner du serienr. på gamle modeller hos Schimmel.de
Lykke til!
Nei har du sett, nå kan jeg legge ned faget mittGubra skrev:Her er en mulighet for de som ikke vil vente på HoJ........
http://www.guardian.co.uk/music/2009/nov/23/composer-fluid-piano-geoff-smith