Nå var vel strengt tatt også Pavarotti en god stemme som sang gamle stemmer (som de fleste som synger opera). Så lenge jeg slipper Andrea Bocelli så tar jeg (nesten) hva som helst. Han har like mye utstråling som en glassmanet.erato skrev:Nei. Har full respekt for fyren, men så lenge vi har Bjørling, den unge Pavarotti, Bergonzi, Wunderlich osv trenger vi ikke "another pretty voice with nothing new to say" (i hvert fall trenger ikke jeg det). Gode stemmer som synger "gamle sanger om igjen" er ikke så interessant IMHO.
Sånn er det selvsagt i alle klassisk musikk. Det betyr bare at du må være skikkelig god for at det skal være interessant (og der er jeg ikke sikker på at PP er enda)...og helst synge litt mer enn bare bits and pieces, feks den forkortede Nessun Dorma som han synger. Ellers enig om Bocelli, etter at han slo gjennom og Decca fant ut at de skulle kapitalisere på crossoverfenomenet og og markedsføre ham som klassisk sanger har han ødelagt mange ellers interessante Deccareleaser.R.E.S. skrev:Nå var vel strengt tatt også Pavarotti en god stemme som sang gamle stemmer (som de fleste som synger opera). Så lenge jeg slipper Andrea Bocelli så tar jeg (nesten) hva som helst. Han har like mye utstråling som en glassmanet.erato skrev:Nei. Har full respekt for fyren, men så lenge vi har Bjørling, den unge Pavarotti, Bergonzi, Wunderlich osv trenger vi ikke "another pretty voice with nothing new to say" (i hvert fall trenger ikke jeg det). Gode stemmer som synger "gamle sanger om igjen" er ikke så interessant IMHO.
Helt enig med deg. Hvis man kan få folk som vanligvis bare hører P4-musikk til å oppdage andre musikksjangre gjennom fenomener som Potts og Bocelli, er jo det kun en fordel. Ulempen er jo at disse populariserte sangerne vil tjene fett på platesalg, mens bedre sangere må nøye seg med å være korister på de samme platene...Audiomix skrev:Jeg har bare hørt et kort innslag på TV. Og en del kommentarer om fyren. Hvis han er en slags "Idol" type, er det kanskje godt gjort. Et sted skal en jo starte
Når en setter seg ned for å nyte god musikk, kan en vanligvis velge fra øverste hylle. Da er kanskje ikke Mr. Potts førstevalget.
Han og mange andre kan imidlertid være en slags "døråpner" for mange som ikke har noe forhold til gamle klassikere. En brukbar stemme og noen gamle svisker kan gjøre godt i mange ører som til daglig hører komprimert musikk.
Ja, jeg har hørt "sviskene" noen ganger og må si jeg liker stemmen hans.Audiomix skrev:Noen som lytter til han her:
![]()
Har Pavarotti noen gang hoppet?Ludo skrev:Jeg er jo enig i at han har en bra stemme, men han blir liksom just another guy i den ligaen... Har hørt på albumet og jeg synes det blir litt blekt, men på en annen side så er det kanskje ikke så veldig lett å hoppe etter Pavarotti & co... En behagelig stemme, men den tar meg ikke til de helt store høyder for å si det sånn...!