Paul Potts

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Nei. Har full respekt for fyren, men så lenge vi har Bjørling, den unge Pavarotti, Bergonzi, Wunderlich osv trenger vi ikke "another pretty voice with nothing new to say" (i hvert fall trenger ikke jeg det). Gode stemmer som synger "gamle sanger om igjen" er ikke så interessant IMHO.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
erato skrev:
Nei. Har full respekt for fyren, men så lenge vi har Bjørling, den unge Pavarotti, Bergonzi, Wunderlich osv trenger vi ikke "another pretty voice with nothing new to say" (i hvert fall trenger ikke jeg det). Gode stemmer som synger "gamle sanger om igjen" er ikke så interessant IMHO.
Nå var vel strengt tatt også Pavarotti en god stemme som sang gamle stemmer (som de fleste som synger opera). Så lenge jeg slipper Andrea Bocelli så tar jeg (nesten) hva som helst. Han har like mye utstråling som en glassmanet.

Tilbake til Paul Potts, for øvrig et fantastisk navn når du skal bli kjent. Erling Folkvord og hans gamle kommunistiske svirebrødre ville vel drept for å ha et sånt navn, selv om de kanskje ville fjernet s'en i etternavnet for at det skulle lignet enda mer. Potts er et fenomen som ikke er helt ulikt Kurt Nilsen her hjemme. De to burde definitivt synge duett på soundtracket til Hobbitten.

Roy

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
erato skrev:
Nå var vel strengt tatt også Pavarotti en god stemme som sang gamle stemmer (som de fleste som synger opera). Så lenge jeg slipper Andrea Bocelli så tar jeg (nesten) hva som helst. Han har like mye utstråling som en glassmanet.
Sånn er det selvsagt i alle klassisk musikk. Det betyr bare at du må være skikkelig god for at det skal være interessant (og der er jeg ikke sikker på at PP er enda)...og helst synge litt mer enn bare bits and pieces, feks den forkortede Nessun Dorma som han synger. Ellers enig om Bocelli, etter at han slo gjennom og Decca fant ut at de skulle kapitalisere på crossoverfenomenet og og markedsføre ham som klassisk sanger har han ødelagt mange ellers interessante Deccareleaser.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Jeg har bare hørt et kort innslag på TV. Og en del kommentarer om fyren. Hvis han er en slags "Idol" type, er det kanskje godt gjort. Et sted skal en jo starte :)
Når en setter seg ned for å nyte god musikk, kan en vanligvis velge fra øverste hylle. Da er kanskje ikke Mr. Potts førstevalget.
Han og mange andre kan imidlertid være en slags "døråpner" for mange som ikke har noe forhold til gamle klassikere. En brukbar stemme og noen gamle svisker kan gjøre godt i mange ører som til daglig hører komprimert musikk.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
Audiomix skrev:
Jeg har bare hørt et kort innslag på TV. Og en del kommentarer om fyren. Hvis han er en slags "Idol" type, er det kanskje godt gjort. Et sted skal en jo starte :)
Når en setter seg ned for å nyte god musikk, kan en vanligvis velge fra øverste hylle. Da er kanskje ikke Mr. Potts førstevalget.
Han og mange andre kan imidlertid være en slags "døråpner" for mange som ikke har noe forhold til gamle klassikere. En brukbar stemme og noen gamle svisker kan gjøre godt i mange ører som til daglig hører komprimert musikk.
Helt enig med deg. Hvis man kan få folk som vanligvis bare hører P4-musikk til å oppdage andre musikksjangre gjennom fenomener som Potts og Bocelli, er jo det kun en fordel. Ulempen er jo at disse populariserte sangerne vil tjene fett på platesalg, mens bedre sangere må nøye seg med å være korister på de samme platene...

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Ja, jeg har hørt "sviskene" noen ganger og må si jeg liker stemmen hans.
[/quote]
Da er du på sporet av av store opplevelser :)

L

Ludo

Gjest
Jeg er jo enig i at han har en bra stemme, men han blir liksom just another guy i den ligaen... Har hørt på albumet og jeg synes det blir litt blekt, men på en annen side så er det kanskje ikke så veldig lett å hoppe etter Pavarotti & co... En behagelig stemme, men den tar meg ikke til de helt store høyder for å si det sånn...!

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
356
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Jeg synes Pavarotti var oppsrytt. Hørte 2 versjoner av Nessum Dorma med Potts og Pavarotti, og jeg likte Potts best. Men nå er ikke jeg i den stilling at jeg kan påberope meg den store viten i klassisk musikk. ;)

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.928
Sted
Trondheim
Husk at Pavarotti var på topp for 35 år siden. Det han har gjort de siste 15 årene har egentlig ikke vært mye å skryte av. Pavarotti som ung mann på 60-tallet, se det var sanger det.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.133
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ludo skrev:
Jeg er jo enig i at han har en bra stemme, men han blir liksom just another guy i den ligaen... Har hørt på albumet og jeg synes det blir litt blekt, men på en annen side så er det kanskje ikke så veldig lett å hoppe etter Pavarotti & co... En behagelig stemme, men den tar meg ikke til de helt store høyder for å si det sånn...!
Har Pavarotti noen gang hoppet?
Tenker med gru på følgene.................

;D

mvh
Proffen

O

om.s

Gjest
Jeg har lyttet til denne skive noen dager nå og jeg må si jeg liker den bedre og bedre, kanskje ikke i verdenstoppen,(enda) men hva skal man kunne forvente?
Denne skiva og ikke minst hans opptreden foran BGT juryen gir meg gode fölelser og rörer meg som musikk skal....

Denne linken er sikkert godt kjent allerede, men det er nytelse å se han overraske som han gjör förste gang han treder frem på scenen....

http://www.youtube.com/watch?v=9oxTy7KIAaA&mode=related&search=

mvh

Topp Bunn