- Ble medlem
- 28.04.2009
- Antall liker
- 7
God aften, dupierre skrev:Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage
Et dejligt udvalg af Pass Labs forstærkere ;D
Pass XA30,5 (min egen)
Pass XA100,5
Pass X350,5
Mvh
God aften, dupierre skrev:Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage
Pass XA30,5 (min egen)
Pass XA100,5
Pass X350,5
Hva føler du at du fikk ut av forforsterkeren? Wadia har jo en god innebygget volumkontroll. Er ellers glad i samme kombinasjon av avspiller og effektforsterker selv. Fin synergi mellom disse leverandørene.pierre skrev:Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage
Pass XA30,5 (min egen)
Pass XA100,5
Pass X350,5
Jeg har haft en XP10 og sagt på en "pæn" måde. Så kommer der aldrig en Pass forforstærker ind hos mig igen :-[TomTom skrev:Takk for en spennende oppklaring. Hadde ikke forventet å lese at 350.5 skulle ha for lite krefter. Men jeg tror deg likevel. 100 watt klasse A er kraftige saker.
I fare for å gjenta meg selv spør jeg igjen. Hva synes du at du fikk ut av å koble til en forforsterker og har du eventuelt prøvd Pass´egne, feks. XP-20?
Ja, jeg mener å ha sett den brukt her hjemme for en tid tilbake. Var jo også noen brukte XA 100.5 til salgs for et par uker tilbake. Til den prisen som ble forlangt ville jeg handlet, hvis jeg hadde plass. Men to slike beist som produserer 100 watt kontinuerlig avgir en del varme også.HEL skrev:Hender det at 30,5 er til salgs brukt?
Hei wadia og avalon har jeg hørt hos vassago i odense fin kombo .I mitt oppsett bruker jeg Audioaero cd jeff rowland synergy 2i pre sammen med x350.5 og proac høytalere å det syntes jeg funker greit. 8)TomTom skrev:Noen som har Pass effekttrinn som kan fortelle om hva de har koblet sammen?
Jeg leser det er noen der ute med Wadia og Pass. har også lest en del med Avalon høyttalere. Andre kombinasjoner?
Mener bestemt det er det samme settet ja . xa serien stopper på 200.5TomTom skrev:Det forsterkersettet som ligger ute nå, x260.5. Var det samme som lå ute for en tid tilbake, jeg mener å huske at det var XA-serien som lå ute sist?
Er nok samme, samme selger også. Vurderte disse selv.X-250 skrev:Mener bestemt det er det samme settet ja . xa serien stopper på 200.5TomTom skrev:Det forsterkersettet som ligger ute nå, x260.5. Var det samme som lå ute for en tid tilbake, jeg mener å huske at det var XA-serien som lå ute sist?![]()
Har ikke lest noe om dette. Har din 72? I min sitter det 6+7 i toppraden i den ene kanalen.budda skrev:Noen som vet når X350.5 ble oppgradert fra 48 til 72 utgangstransistorer?
Oioi, grattis! RIAA ikke sant? Emokid her på forumet har denne, fantstiske saker!slartibartfast skrev:melder meg inn som venn av Pass Labs, jeg også
nissen kom igår med en stoor, tung, veldig hard pakke
;D
Har bare hatt en ny X350.5 og ar bare sett bilder av en ikke så ny X350.5.og var sikker på at det var 4*6 i vær kanal.Min som er laget for ca.9 måner siden har 4*9 i på vær side og jeg tror dette kom for ikke så lenge siden den har også ca. 10mm AL skinner over kondissene og ikke de tynne som bruktes før.TomTom skrev:Har ikke lest noe om dette. Har din 72? I min sitter det 6+7 i toppraden i den ene kanalen.budda skrev:Noen som vet når X350.5 ble oppgradert fra 48 til 72 utgangstransistorer?
Grattis Pierre for nok mye glede av de boksene der ;Dpierre skrev:Så kom der et par nytårs kasser ind ad døren ;D
Det blev til et sæt XA100,5.
XS serien skal vist ikke erstatte noget, da de koster ca det dobbelte af det dyreste de har på programmetTomTom skrev:Gratulerer til deg, Pierre! Flotte monoblokker du har anskaffet.
Synd det ikke selges mer av disse i dette landet. Etter min mening er dette svært konkurransedyktige forsterkere i prisklassen. Men ser jo også at det er et totalmarked som er begrenset som følge av inngangsprisen.
Hva skal forresten Xs-serien erstatte?
Det blir aldri et godt kjøp, selv om den tilogmed hadde produsert nytraktet kaffe...-men er et greitt alternativ for lottovinnere til å fjerne klumper i madrassen.Audiophile-Arve skrev:Med ein pris på 85000 dollar settet, er det svært liten konkurranse.....men kor godt skal det då vere for å vere "eit godt kjøp"?
Jeg er av de som godt kunne tenke meg en av "budsjettmodellene" du nevner i XA-serien der, sågar noe så puslete som XA-100.5 kunne jeg hilst velkommen når det måtte væremag skrev:Nå er jo innstegsmodellen på den nye Xs150 serien kun priset til $65000.
Ligger nok en smule i overkant av mitt budsjett uansett.
Tror nok budsjettmodellene XA160.5 eller XA200.5 fortsatt er gode.
Har aldri hørt de, men lest mye pent om dem.
mag
Disse overnevnte produkter kommer vel ikke under kategorien budsjett hifi vel ;Dkwil skrev:Jeg er av de som godt kunne tenke meg en av "budsjettmodellene" du nevner i XA-serien der, sågar noe så puslete som XA-100.5 kunne jeg hilst velkommen når det måtte væremag skrev:Nå er jo innstegsmodellen på den nye Xs150 serien kun priset til $65000.
Ligger nok en smule i overkant av mitt budsjett uansett.
Tror nok budsjettmodellene XA160.5 eller XA200.5 fortsatt er gode.
Har aldri hørt de, men lest mye pent om dem.
mag![]()
Jag blir lite förvånad att höra att X350.5 skulle ha sämre kontroll i basen än XA100.5 då jag trodde det var styrkan hos X-serien. Låter hursomhelst positivt eftersom jag är intresserad av just XA100.5 till mina Magnepan 3.7Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær
X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk.
Men da mine Transcendtent er nogle saft-krævende højtalere, så valgte jeg et sæt XA100,5![]()