PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Aubi skrev:
    http://www.parasound.com/new.php

    Jeg synes dette var triste greier! Tydeligvis ikke enkelt for de små selskapene å holde på i denne bransjen når forutsetningene forandrer seg hele tiden!
    De kanskje burde satse på forforsterkere med 7.1 innganger -eventuelt komme med en småavanseet Blu-Ray som kan ta seg av dekodingen mm.
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    C1/C2 var i flere år i alle våte drømmer i den "urene" delen av delen av denne bransjen. Analoge 7.1 volumkontroller bir et sært produkt som ikke på noen måte tilfredstiller behovene til de som driver med multikanal!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Jeg for min del kjøper aldri mer en pre-amp uten 7.1 inngang.
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Jeg bruker 7.1 inngangen min, men det hadde jeg ikke gjort om jeg hadde en C3!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Imorgen får jeg min Parasound A21!!! :D. Gleder meg til å melde meg inn i "familien". Dette er en power amp jeg skulle ha ifra dag 1, men det har av en eller anna måte blitt satt til side for å teste andre merker. Men nå er tiden her. :D

    resten av anlegget: ifra kilde og ut til høyttalerene:

    Squeezebox - *Lyngdorf DPA-1 (DAC og romkorreksjon) - PARASOUND - Dali Helicon 800mk2
    *Har en PS audio DAC3 som muligens skal testet vha digital UTGANGEN på Lyngdorfen (da går den uten om DAC'en i Lyngdorfen, men roomperfekt funker fortsatt).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da er A21 inne hus :D. Den var litt dypere enn jeg husket :S.

    Uansett, et smykke å se på... får ikke testa noe spessielt siden minime har lagt seg... Men har jo erfaringer med samme amp før :p.
     

    crimar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    90
    Antall liker
    11
    Hei. Er det noen her med parasound Halo a21 eller 23 her som bor i trondheim?

    Vil så gjerne sammenligne med nc2250 som jeg har.
     

    trigger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn her også, med HCA3500 :)

    Mvh,
    Tor-Helge
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen her av dere som har kjennskap til Parasound HCA-1203A.

    Noen kjente feil eller mangler på den feks, Har fått tilbydd den til en hyggelig pris.

    Mvh Peter
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Halvannet år siden siste innlegg på denne tråden, så det er på tide med et nytt! ;)

    Jeg har ganske nylig anskaffet meg tiårets beste forsterkersett (ref. siste nummer av Fidelity):

    Parasound Halo P3/A21.

    Bra timing for å melde meg inn i Parasounds venner!

    Er veldig godt fornøyd med lyden, og jeg opplever at forsterkene matcher godt min VPI/Whest vinylrigg, CD-spiller Meridian G08 og høyttalere ProAc D38. Nå gjenstår bare i finne noen gode XLR-kabler. Jeg tar gjerne imot anbefalinger!

    Hilsen Egil
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    erlandsen skrev:
    Halvannet år siden siste innlegg på denne tråden, så det er på tide med et nytt! ;)

    Jeg har ganske nylig anskaffet meg tiårets beste forsterkersett (ref. siste nummer av Fidelity):

    Parasound Halo P3/A21.

    Bra timing for å melde meg inn i Parasounds venner!

    Er veldig godt fornøyd med lyden, og jeg opplever at forsterkene matcher godt min VPI/Whest vinylrigg, CD-spiller Meridian G08 og høyttalere ProAc D38. Nå gjenstår bare i finne noen gode XLR-kabler. Jeg tar gjerne imot anbefalinger!

    Hilsen Egil
    Spennende. Har lenge vært på jakt etter denne komboen.
    Min Audionet har satt en effektiv stopper for dette det siste året, men jeg sikler fortsatt på disse smykkene.
    Hva hadde du før Parasound settet? Ble dette en oppgradering?
    Er det noen som har sammenlignet dette settet opp mot de beste integrerte, så del erfaring og lytte intrykk med oss. :D
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    jonas skrev:
    Spennende. Har lenge vært på jakt etter denne komboen.
    Min Audionet har satt en effektiv stopper for dette det siste året, men jeg sikler fortsatt på disse smykkene.
    Hva hadde du før Parasound settet? Ble dette en oppgradering?
    Er det noen som har sammenlignet dette settet opp mot de beste integrerte, så del erfaring og lytte intrykk med oss. :D
    Jeg har spilt med Audio Synthesis Passion Ultimate pre og to biampede Doxa Model 72 de siste par-tre årene, og denne kombinasjonen har jeg vært veldig godt fornøyd med. Dette settet er slett ikke solgt eller pensjonert, bare plassert "på benken".

    Lydmessig er Doxa-kombinasjonen mer "magisk" i musikaliteten, mens Parasound spiller utrolig engasjerende med trøkk og autoritet, samtidig som det også gir en veldig fin klangbalanse. Vanskelig å si hva som er "best", det er rett og slett snakk om litt ulike lydsignaturer. Parasound bærer tydelig preg av at det er mye krefter under panseret!

    Hilsen Egil
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    ....Parasound frister mer og mer...virker som et oppegående firma med en sunn konstruksjons og funksjons ideologi satt i produksjon 8)

    Vh

    S
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Melde meg inn her med NC2100 og A21
    :)
    NC2100 skal snart byttes ut, og mye tyder nå på at det bli P3 ;D
    Håpe det dukker opp en på brukten om ikke lenge.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    JLmorten skrev:
    Melde meg inn her med NC2100 og A21
    :)
    NC2100 skal snart byttes ut, og mye tyder nå på at det bli P3 ;D
    Håpe det dukker opp en på brukten om ikke lenge.
    P3 kan anbefales :) Det dukker opp en for salg fra tid til annen.

    Hilsen Egil
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Har nå hatt A21 en liten stund, og Smaken av Parasound har satt seg i ganen. Og jeg vil definitivt ha mere av denne smaken. Planene om P3 har blitt til drømmer om JC2 ;D :eek: ;D

    Lyden. den er mye mere definert enn det var med emotivaen, mer dybde og detaljer, detaljene som kommer fram slutter aldri og overakse. Bassen har gått veldig i den retningen jeg liker, passe tørr og med akkurat riktig fylde, slam og punch. Som skapt for Klipsch i denne stuen..... Lyttetrøtthet er ikke tema lengre, heller utholdenheten. Er begrennset hvor lenge en kan lytte før en må ha mat,drikke og toalettbesøk, men hender at eg blir revet med og glemmer begge deler ;D ;D
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    JLmorten skrev:
    Har nå hatt A21 en liten stund, og Smaken av Parasound har satt seg i ganen. Og jeg vil definitivt ha mere av denne smaken. Planene om P3 har blitt til drømmer om JC2 ;D :eek: ;D

    Lyden. den er mye mere definert enn det var med emotivaen, mer dybde og detaljer, detaljene som kommer fram slutter aldri og overakse. Bassen har gått veldig i den retningen jeg liker, passe tørr og med akkurat riktig fylde, slam og punch. Som skapt for Klipsch i denne stuen..... Lyttetrøtthet er ikke tema lengre, heller utholdenheten. Er begrennset hvor lenge en kan lytte før en må ha mat,drikke og toalettbesøk, men hender at eg blir revet med og glemmer begge deler ;D ;D
    Det er en fin følelse nå man opplever at alt har falt på plass og lyden er slik den skal være :)

    JC2 er trolig bedre enn P3 - det bør den være, prisforskjellen tatt i betraktning. Men den har en viktig mangel: display. Her er en test i Stereophile: http://www.parasound.com/pdfs/JC2StereophileReview.pdf

    Hilsen Egil
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    erlandsen skrev:
    JLmorten skrev:
    Har nå hatt A21 en liten stund, og Smaken av Parasound har satt seg i ganen. Og jeg vil definitivt ha mere av denne smaken. Planene om P3 har blitt til drømmer om JC2 ;D :eek: ;D

    Lyden. den er mye mere definert enn det var med emotivaen, mer dybde og detaljer, detaljene som kommer fram slutter aldri og overakse. Bassen har gått veldig i den retningen jeg liker, passe tørr og med akkurat riktig fylde, slam og punch. Som skapt for Klipsch i denne stuen..... Lyttetrøtthet er ikke tema lengre, heller utholdenheten. Er begrennset hvor lenge en kan lytte før en må ha mat,drikke og toalettbesøk, men hender at eg blir revet med og glemmer begge deler ;D ;D
    Det er en fin følelse nå man opplever at alt har falt på plass og lyden er slik den skal være :)

    JC2 er trolig bedre enn P3 - det bør den være, prisforskjellen tatt i betraktning. Men den har en viktig mangel: display. Her er en test i Stereophile: http://www.parasound.com/pdfs/JC2StereophileReview.pdf

    Hilsen Egil
    Da e det bra vi ikke er like, for jeg liker best uten display :)
     

    entusiasten

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    5
    Hva er egentlig forskjellen på P3 og P7 om de Bare skal brukes i stereo? Spør fordi jeg ser P7 annonseres som stereo Eller surround pre. Gjør den ting bedre enn P3, eller er den bare dyrere fordi det er en surroundpre?

    Et spørsmål til som kanskje undergraver det første litt... Om man vil supplere med sub, kan man ikke bare bruke linjeutgang på P3, istedenfor subutgang som P7 har med samme resultat?

    Anders
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    entusiasten skrev:
    Hva er egentlig forskjellen på P3 og P7 om de Bare skal brukes i stereo? Spør fordi jeg ser P7 annonseres som stereo Eller surround pre. Gjør den ting bedre enn P3, eller er den bare dyrere fordi det er en surroundpre?

    Et spørsmål til som kanskje undergraver det første litt... Om man vil supplere med sub, kan man ikke bare bruke linjeutgang på P3, istedenfor subutgang som P7 har med samme resultat?

    Anders
    Skulle tro du må kunne bruke en vanlig linjeutgang til suben. Men det anbefales å ta sub-signalet fra høyttalerutgangen på effekttrinnet hvis suben har en inngang tilpasset dette (REL-metoden). Da vil suben få tilført samme signal som hovedhøyttalerne.
     

    rovigen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    39
    Sted
    Kverneland
    Får vel melde meg inn her siden eg e i besittelse av Parasound P3 og A21 . Spiller fantastisk på mine Art moderne 10 med balanserte kimber hero kabler :)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Får vel melde meg inn her siden eg e i besittelse av Parasound P3 og A21 . Spiller fantastisk på mine Art moderne 10 med balanserte kimber hero kabler :)
    Her har du gjort et godt valg! Jeg benytter samme forsterkersett, og kan underskrive på at det spiller fantastisk. Nå blir vel CD1 neste!? :rolleyes:
     

    progmet98

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    21
    Antall liker
    3
    Kan vel melde meg inn her, jeg og. Har hatt Parasound a21 i rundt 4år nå. Har ikke fått testa så mye andre effekt f. Prøvde ut 120 wattern til Companiet. Underholdnings verdien var høyere på Parasound. Hører mest på hardrock.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Får vel melde meg inn jeg også, siden jeg sitter på et P3/A21 sett. Noen som mener P3en ikke er like god som A21. Er det noen som har erfaringer med andre preamper til A21? Dette settet har jo blitt latterlig på brukten, så en får mye for pengene mener jeg.
     
    Sist redigert:

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Et spørsmål til som kanskje undergraver det første litt... Om man vil supplere med sub, kan man ikke bare bruke linjeutgang på P3, istedenfor subutgang som P7 har med samme resultat?

    Anders
    Jeg kjører 2 subber ut fra RCA linjeutgang på Preen.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Får vel melde meg inn jeg også, siden jeg sitter på et P3/A21 sett. Noen som mener P3en ikke er like god som A21. Er det noen som har erfaringer med andre preamper til A21? Dette settet har jo blitt latterlig på brukten, så en får mye for pengene mener jeg.
    Jeg bytta ut p3 med jc2 og en helt ny musikkverden åpnet seg, gikk fra bra til fantastisk:)
     

    rovigen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    39
    Sted
    Kverneland
    Får vel melde meg inn jeg også, siden jeg sitter på et P3/A21 sett. Noen som mener P3en ikke er like god som A21. Er det noen som har erfaringer med andre preamper til A21? Dette settet har jo blitt latterlig på brukten, så en får mye for pengene mener jeg.
    Har forstått det sånn at den preampen som gir mest lyd for pengene er p7en ;)
     

    progmet98

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    21
    Antall liker
    3
    Bruker Companiet sin 4,8 pre. Det fungerer fint. Har ikke testet ut andre alternativer enda, når det gjelder pre. Synes dog at underh verdien er mere underholdende med parasound, i forhold til Companiet sin 120 watter, på den type musikk jeg spiller mest av.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Melder meg inn. Har en P3/A21 jeg også. Er kjempefornøyd, selv om A21 får litt pusteproblemer når de skal drive mine Infinity RSIIB. Jeg skal ile til å si at sannelig er det ikke mange forsterkere rundt om i de tusen hjem som hadde klart den oppgaven. For de av dere som er interessert har jeg biampet den med ett sett med DPA rørmonoblokker og testet. Vi har gjort forsøk på å beskrive det her http://www.hifisentralen.no/forumet...nd-dpa-hanss-adyton-infinity.html#post1535468
     

    olebrum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2006
    Innlegg
    139
    Antall liker
    85
    Sted
    Kristiansund
    Melder meg inn. Har en P3/A21 jeg også. Er kjempefornøyd, selv om A21 får litt pusteproblemer når de skal drive mine Infinity RSIIB. Jeg skal ile til å si at sannelig er det ikke mange forsterkere rundt om i de tusen hjem som hadde klart den oppgaven. For de av dere som er interessert har jeg biampet den med ett sett med DPA rørmonoblokker og testet. Vi har gjort forsøk på å beskrive det her http://www.hifisentralen.no/forumet...nd-dpa-hanss-adyton-infinity.html#post1535468
    Interessant å lese, virket som de var meget krevende disse infinity RSIIB.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.116
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    1
    Parasound P7 ser unektelig interessant ut, men jeg har et par spørsmål som jeg ikke kan finne svar på. Går P7 automatisk i standby etter en tid uten signal? Og slår den seg automatisk på ved signal hvis den står i standby?
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Interessant å lese, virket som de var meget krevende disse infinity RSIIB.
    Disse høyttalerne er krevende ja, kanskje noe av det mest krevende som finnes. De ble ikke noe mer lettdrevne i det de ble moddet etter spesifikasjoner fra Geir Fredriksen. Jeg hadde tidligere RSIIIB, og Parasounden ble kjøpt til dem da de også var svært strømkrevende. Stua de spiller i er nesten 100 kvm med 4 meter under taket, så jobben er formidabel. I en vanlig stue ville Parasounden ha klart å håndtere disse høyttalerne på det volumet du hadde klart å høre på. I min stue derimot blir det tøft. Jeg er uansett fornøyd med Parasounden, men vurderer å kjøpe enda en A21 til hjelp. Da er jeg ett skritt nærmere THX-godkjent surroundlyd også :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    @olebrum: Gratulerer! Men du for din del kunne ha skifta ut den receiveren din med en P3..ELLER HELST KOMMENDE P5.
    @Frode R: Sett på en A21 tel..og kjør dobbel stereo biamp med Infinity- de elsker det!
     
    Sist redigert:

    olebrum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2006
    Innlegg
    139
    Antall liker
    85
    Sted
    Kristiansund
    @olebrum: Gratulerer! Men du for din del kunne ha skifta ut den receiveren din med en P3..
    @Frode R: Sett på en A21 tel..og kjør dobbel stereo biamp med Infinity- de elsker det!
    Snakket med NAT og han nevnte at P3 var på vei ut og at parasound kommer med ny forforsterker. P3 kommer heller ikke i sort så da er den ikke aktuel til min sorte A21. Får se hva parasound kommer opp med når P3 går ut.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det..John Curl er ikke den som skifter ut ting i tide og utide, og Morten kan du stole på..sier han noe, gjelder det å høre etter..hehe
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.116
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    1
    Snakket med NAT og han nevnte at P3 var på vei ut og at parasound kommer med ny forforsterker. P3 kommer heller ikke i sort så da er den ikke aktuel til min sorte A21. Får se hva parasound kommer opp med når P3 går ut.
    Det stemmer at P3 er ute av produksjon og at P5 er på vei. Dette blir en forforsterker med DAC og ble først vist frem på CES i Las Vegas i januar i år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn