Paradigms venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HiFiAmatør

    Medlem
    Ble medlem
    17.04.2020
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Hei. Er det noen her som kjenner Paradigm sin in-wall subwoofer RVC-12 SQ? Jeg søker en Sub for å bruke i et high-end stereooppsett. Kan denne være verd å ta i betraktning?
    På forhånd takk!
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Vurderer salg av mine Persona 9H og Center. Kjøpt fra trådstarter H2018 så bilder og historikk finnes det massevis av på tråden ;-)
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Dette er svært bra talere.
    Var på nippet til å handle slike selv. Paret du eier har jeg faktisk lyttet til;):)
    Jepp, jeg leste litt om det ;-) Skjønte fort at de var bra da jeg hørte dem selv, har alltid vært på jakt etter hifi som gir noe unikt og 9H gjør det:)
    For eksempel en av svært få høyttalere jeg mener faktisk IKKE trenger SUB. På kinoen har jeg satt dem opp slik at jeg kan spille med stereo subber (via Lyngdorf MP50) eller uten (via en egen DAC + Boulder integrert). For musikk er de faktisk best uten subber siden bass naturlig nok blir helt sømløs fra under 20Hz og opp til 400Hz. Den nye ARC programvaren er også mye bedre og mer fleksibel enn den versjonen @S. Lien hadde, og som har gjort dem ekstra bra.
    For film: har fått dem bra integrert både frekvens/tid/fase med hjørneplasserte subber også (PB-16 Ultra) og da med enda mer trøkk helt nederst (under 50Hz) som er gøy på film, men da med litt mer group delay under 30Hz siden jeg kjører subbene foreløpig i "extended mode" framfor "sealed";-) Eksperimenterer fortsatt.

    Er jo veldig morsomt å ha noe slikt på kinoloftet men som jeg sier kanskje litt råflott. Vet ikke helt, regner ikke med at så dyre høyttalere er lettsolgt så kanskje jeg er så heldig at jeg må beholde dem - sammen med Persona C er de utvilsomt et løft sammenliknet med mine aktive Adam Audio S5X og Adam Tensor Center som også er veldig bra og som nå sitter i skammekroken*

    *eller rettere sagt: S5X skammer seg ikke - de fungerer nå som bakhøyttalere! Trodde det var bare tull med slike monstre der men det er faktisk morsomt med 1250W aktive full-range bakhøyttalere som på enkelte filmer er mikset ganske tøft inn i lydbildet og med endel dypbass, noe man med tradisjonelle høyttalere m/ høy deling mot sub har ingen anelse om :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Jaja, da er jeg 2stk Persona 9H fattigere, på svært mange parametere blant det aller beste jeg har hørt. Annerledes enn mine Westminsters, men ikke "dårligere".. Ny eier ble i hvert fall superfornøyd. Hørte dem i stua hans og det låt (og målte) knallbra selv i en litt mindre stue og med plassering ganske nær frontveggen, spesielt etter litt ekstra tweaking med ARC-programvaren. Fullt trøkk ned til 15Hz og vel så det i den stua (y) Det virker ikke helt fysisk mulig når man bare ser dem...
    Det blir utrolig tight, homogent og kraftfullt med 4x aktive basser i hver kasse med romkorreksjon opp til 400Hz kombinert med oppløsningen som beryllium-elementene gir oppover...
    Så nå har jeg hørt dem i tre helt forskjellige konfigurasjoner og rom og konklusjonen er den samme: 9H kan trygt anbefales til alle som synes de har råd, løp og kjøp!
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.165
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da melder også jeg meg på i Paradigm-klubben. 2 * Paradigm Persona Sub. Stor takk til @alphamale for bistand med transport og utpakking. Har ikke fått gjort noe kalibrering ennå, men sammen med 2 * B&W DB1 sub'er så vil dette potensielt slå ut på Richters skalaen.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jaja, da er jeg 2stk Persona 9H fattigere, på svært mange parametere blant det aller beste jeg har hørt. Annerledes enn mine Westminsters, men ikke "dårligere".. Ny eier ble i hvert fall superfornøyd. Hørte dem i stua hans og det låt (og målte) knallbra selv i en litt mindre stue og med plassering ganske nær frontveggen, spesielt etter litt ekstra tweaking med ARC-programvaren. Fullt trøkk ned til 15Hz og vel så det i den stua (y) Det virker ikke helt fysisk mulig når man bare ser dem...
    Det blir utrolig tight, homogent og kraftfullt med 4x aktive basser i hver kasse med romkorreksjon opp til 400Hz kombinert med oppløsningen som beryllium-elementene gir oppover...
    Så nå har jeg hørt dem i tre helt forskjellige konfigurasjoner og rom og konklusjonen er den samme: 9H kan trygt anbefales til alle som synes de har råd, løp og kjøp!
    Var forøvrig i kontakt med kjøper av disse just.
    Kjøpte en blurayspiller av han til rom nr.2. Han er "jettenøgd" med talerne.
    Hyggelig kar forøvrig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Da melder også jeg meg på i Paradigm-klubben. 2 * Paradigm Persona Sub. Stor takk til @alphamale for bistand med transport og utpakking. Har ikke fått gjort noe kalibrering ennå, men sammen med 2 * B&W DB1 sub'er så vil dette potensielt slå ut på Richters skalaen.
    GRATTIS

    Veldig interessert i å høre hva du får ut av Persona sub'ene .... fikk du en god pris også?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.165
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    GRATTIS

    Veldig interessert i å høre hva du får ut av Persona sub'ene .... fikk du en god pris også?
    Jeg synes prisen var fornuftig for både kjøper og selger (det virket som vi begge ble fornøyd) :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Imponert. Jeg har en Signatur sub1 i kinoen, og denne alene rister hele huset 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.165
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Pass på at du ikke blåser ut rutene ... @Sevald har allerede delvis greid dette med sine Vienna The Music og REL sub’er
    Jeg forventer å kunne føle musikken blåse i håret. Forhåpentligvis blåser jeg ikke ut vinduene, da blir det dårlig stemning fra min allerede tålmodig kone :)

    Hun klaget ikke når jeg dro Paradigm subbene i hus engang (Birger kan bekrefte dette) :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.165
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk endelig gjort en Trinnov kalibrering med de nye sub'ene. Paradigm Persona Sub'ene fungerte over all forventning (y)
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Fikk endelig gjort en Trinnov kalibrering med de nye sub'ene. Paradigm Persona Sub'ene fungerte over all forventning (y)
    Nå trenger du vel bare en Persona Center? Jeg har en strøken en hvis du er interessert ;-)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Dette er tøffe ting .... de ser jo ut til å være ganske ok priset åsså ;)
    Men WTF, ingen subwoofer i serien :eek:

    US$ 4249

    US$ 2599

    US$ 1849

    US$ 1099
     
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Selges Paradigm i Norge lengre etter at Lsound ga seg?
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    312
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Hei noen som vet om Paradigm sub 1 og 2 selges i Norge?
    Antar du har funnet ut av dette….Men kan i alle fall bekrefte (og samtidig melde meg inn i paradigms venner) da jeg nå har 2 Sub 2 i bestilling hos OHC✌
    Gleder meg stort til å se hvordan det blir i det lille rommet mitt 🤓
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Antar du har funnet ut av dette….Men kan i alle fall bekrefte (og samtidig melde meg inn i paradigms venner) da jeg nå har 2 Sub 2 i bestilling hos OHC✌
    Gleder meg stort til å se hvordan det blir i det lille rommet mitt 🤓
    Ordet overkill kommer liksom ikke til sin rett her😎
    Men det er vel ingen ting som heter det fra 80hz og ned.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer @avelon , blir nok rått! Paradigm er bra greier.
    Godt å se det er flere venner av merket❤ Har fulgt med i en annen tråd som omhandler microdynamikk. Mange sliter med betydningen av ordet som blir diffust. Personlig ser jeg på ordet mere som en "følt sensasjon". Når jeg gikk fra mellomtoner i polymer til disse beryllium greiene som sitter i Persona forstod jeg meningen med microdynamikk bedre. Har hatt de i en del år nå og utskifting frister ikke.
    IMG_0440.jpeg
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    312
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    1661799282015.png


    1661799296246.png


    Det måler jo helt greit..... Vet riktignok ikke hvorfor ikke optimizer har flata ut ved 10hz der 🙄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn