Paradigms venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, da er mine høyt elskede Paradigm 3F lagt ut til salgs...

    Jeg har nemlig oppgradert til 5F (bestilt), dette blir spennende ;) ;) ;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jaja, da er mine høyt elskede Paradigm 3F lagt ut til salgs...

    Jeg har nemlig oppgradert til 5F (bestilt), dette blir spennende ;) ;) ;)
    Gratulerer med kommende oppgradering og den vakreste høyttalern i serien! Du ville ha litt mer bass :)
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Jaja, da er mine høyt elskede Paradigm 3F lagt ut til salgs...

    Jeg har nemlig oppgradert til 5F (bestilt), dette blir spennende ;) ;) ;)

    Kjenner litt på misunnelsen! :cool: Gratulerer;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jaja, da er mine høyt elskede Paradigm 3F lagt ut til salgs...

    Jeg har nemlig oppgradert til 5F (bestilt), dette blir spennende ;) ;) ;)

    Nå er det vel ikke lenge til det ankommer et par søyler til Norge :) Ser frem til bilder
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    De nye (5f) er nå sendt fra Canada, og jeg krysser fingrene for at de ankommer om ikke så lenge.

    @Eijo, Det er en hel del aktivitet på annonsen, men de er ikke solgt enda :)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    De nye (5f) er nå sendt fra Canada, og jeg krysser fingrene for at de ankommer om ikke så lenge.

    @Eijo, Det er en hel del aktivitet på annonsen, men de er ikke solgt enda :)
    Ville smurt meg med tålmodighet vedr salg nå i sommervarmen og ikke dumpe de. Disse får du nok helt sikkert solgt uansett da det er vanskelig å finne like god lyd for samme pris og topp utseende med på kjøpet
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg satser på det, og gleder meg til disse er på plass ;)
    Screenshot_20180518-152702.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    De nye (5f) er nå sendt fra Canada, og jeg krysser fingrene for at de ankommer om ikke så lenge.

    @Eijo, Det er en hel del aktivitet på annonsen, men de er ikke solgt enda :)
    Det går dessverre tungt på brukten om dagen når det gjelder dyrt utstyr. Ser høyttalere som SF Stradivari ligger i månedsvis uten å selge selv om prisen er lav. Håper du får interesse for dine. Mine Prestige 95 har endt på Hockey rommet. Litt overkill, men de funker der også....
     
    Sist redigert:

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har trua ;) er mye aktivitet, men det er jo ikke en prisklasse for alle og enhver så belager meg på at det kan ta noe tid.
     

    Lockis

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2013
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Hej
    Jag har läst era intressanta inlägg ang.Paradigm persona och har lyckats få hem persona 3 idag,
    Jag tycker den låter fantastiskt bra direkt ur kartong.jag har ett bra rum på 37kvm och får till väldigt bra bas (vilket jag inte trodde jag skulle få) jag ä väldigt nyfiken på persona 5, har du fått hem dom nu?
    Mvh Bengt in Sweden
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Hei, så spennende! Da har du hvertfall fått deg et par utrolig gode høyttalere hjem ;)

    Jeg fikk 5F inn i stua i går (skal poste noen bilder litt senere), og de er fantastisk flotte synes jeg. Jeg opplever at det definitivt er mer bass i dem, og de spiller mer kontrollert og med mer autoritet og dybde. Hos meg må jeg nok justere litt på plasseringen ifht 3F, men det er ikke så rart siden de både er større og har flere elementer. Jeg opplever høytalerne også som mer oppløst og enda klarere i mellombassen.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Veldig flotte de der, spesielt med den finshen! Men bare å pøse på med bilder :)
     

    Lockis

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2013
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Gratulerar till bra köp, jag tänker skaffa samma 5F men har icke bestämt vilken färg ännu??????
    Mvh Bengt
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Regner med de trenger sykt mye innspillingstid men førsteinntrykk?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.013
    Antall liker
    12.899
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Veldig flotte de der, spesielt med den finshen! Men bare å pøse på med bilder :)
    Lagt ut høyttalerne dine for salg Lieng? Noe nytt og spennende på gang?
    Vurderer nedgradering pga familiebrudd og andre ting som må kjøpes, så ingen spennende planer her. Men satser på comeback etterhvert ;)
    Ordet "familiebrudd" gjør meg trist og gir meg negative tanker, men i enkelte tilfeller er det kanskje eneste utvei for å komme seg videre på livets vei, og kan på sikt gjøre livet rikere om det er rette valget.
    Håper ting & tang ordner seg for deg S.Lieng og at barna takler endret livssituasjon.
    Sikkert tøffe tak, men life goes on.
    Hifi blir ganske ubetydelig i sånne situasjoner.

    Trøst deg med at vi gutta som har levd en stund mister nære venner og familie som perler på snor jo eldre vi blir. Ille nok det.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Veldig flotte de der, spesielt med den finshen! Men bare å pøse på med bilder :)
    Lagt ut høyttalerne dine for salg Lieng? Noe nytt og spennende på gang?
    Vurderer nedgradering pga familiebrudd og andre ting som må kjøpes, så ingen spennende planer her. Men satser på comeback etterhvert ;)
    Ordet "familiebrudd" gjør meg trist og gir meg negative tanker, men i enkelte tilfeller er det kanskje eneste utvei for å komme seg videre på livets vei, og kan på sikt gjøre livet rikere om det er rette valget.
    Håper ting & tang ordner seg for deg S.Lieng og at barna takler endret livssituasjon.
    Sikkert tøffe tak, men life goes on.
    Hifi blir ganske ubetydelig i sånne situasjoner.

    Trøst deg med at vi gutta som har levd en stund mister nære venner og familie som perler på snor jo eldre vi blir. Ille nok det.

    Takk for støttende ord :)
    Mange opp og nedturer i livet, må bare gjøre så godt man kan underveis. Naturligvis vanskeligere med barn involvert og fokus må være at det går så smertefritt som mulig med dem.
    Hifi blir ikke så viktig nei, men likevel føles det veldig bra å koble ut verden og leve seg inn i musikk eller film og slikt. Alle bekymringer forsvinner. Har lagta alle hifi planer på is den siste tiden og solgt unna noe, men det har blitt spilt en god del musikk, film og serier når det har vært tid. Men blir nok nødt til å prioritere litt anerledes en stund uansett hvor morsomt det er ;)
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Har vært stille i Paradigm tråden en stund! Tenkte jeg skulle oppdatere med litt bilder av 3F med nye føtter - Isoacoustics Gaia II.

    PS Audio og Paul McGowan var besøkende på RMAF, her en en link som tar for seg effekten de har:

    https://m.youtube.com/watch?v=wst_XwbwTqk

    Spol til 1 minutt ut i videoen for å komme rett til demonstrasjon av Gaia.


    84407BF7-517F-4820-B7D0-9F7883A41B5E.jpg
    9899DFD6-6D7E-4AAC-B558-802EA217FEC6.jpg
    8BE49827-E9C4-47D1-9EEF-A16806EAFB0D.jpg
     
    Sist redigert:

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    1B7DF5BC-FE15-4746-85A2-8BE97D027823.jpg


    Her skjer det ting! Sett noe så flott som 5F i Carbon Black!?:rolleyes:
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Gratulerer så meget, de så gromme ut.
    Var det ikke nok trøkk i de andre:cool:

    Hehe! Jo - men når Glenn legger ut gærne Black Friday tilbud, er jeg svak. Hjelper ikke å be til herren om ikke å lede meg inn i fristelse da:(
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Gratulerer så meget, de så gromme ut.
    Var det ikke nok trøkk i de andre:cool:

    Hehe! Jo - men når Glenn legger ut gærne Black Friday tilbud, er jeg svak. Hjelper ikke å be til herren om ikke å lede meg inn i fristelse da:(
    Du vurderte aldri subber istedenfor?

    Jo, har 2 subber. Dette skal ned i kjelleren om litt. Må ha et eget, og egnet rom. Stua er håpløs. Glenn solgte meg også 2 stk M&K x10. Disse er ikke i bruk enda.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Så da blir det nok fart på sakene hjulpet av Anthem ARC :cool:
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Det ser sånn ut ja.
    Spennende å se hvordan du ender opp i konfigurasjonen. Pre,en din er vel istand til å trylle litt med både det ene og det andre hvis jeg har skjønt det rett?
    Ja, virkelig. Romkorrigeringen er enkel i bruk og veldig god synes jeg. Testet den hjemme hos Sammy her på Hfs også, på hans Fact 12, med veldig godt resultat.
    Blir spennende å høre hva den kan gjøre med to subber i oppsettet.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.694
    Antall liker
    4.157
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Folk får mene hva de vil men JEG mener at subber (MÅ være to) i stereo oppsett er påkrevd for å få noe i nærheten av realisme ved pådrag.
    Det kan være knotete å sette opp, spesielt uten DSP, men gevinsten er enorm, helt annen opplevelse.
    Jeg har testet dette endel hjemme, og ja! jeg får trykk av kun frontene også og kunne i nød ha levd lykkelig med det, men som det står i dag er det en helt annen verden.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Folk får mene hva de vil men JEG mener at subber (MÅ være to) i stereo oppsett er påkrevd for å få noe i nærheten av realisme ved pådrag.
    Det kan være knotete å sette opp, spesielt uten DSP, men gevinsten er enorm, helt annen opplevelse.
    Jeg har testet dette endel hjemme, og ja! jeg får trykk av kun frontene også og kunne i nød ha levd lykkelig med det, men som det står i dag er det en helt annen verden.

    Tviler ikke. Har enda til gode å høre et oppsett med 2 subber i ei stue, så gleder meg fælt! Rommet må bare bygges først:)
    Enn så lenge leverer 5F mer enn nok til å kunne komme seg helskinnet igjennom uka:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn