P
Parelius
Gjest
Please tell!Lyngen skrev:Hvorfor kan ikke kritikerne spørre hvordan "åndelige" opplever erfaringene og hvordan de har kommet dit i stedet for å forhåndsdømme?
|
Please tell!Lyngen skrev:Hvorfor kan ikke kritikerne spørre hvordan "åndelige" opplever erfaringene og hvordan de har kommet dit i stedet for å forhåndsdømme?
Dette alternativsirkuset er nettopp det, et sirkus. Ser at spådomstelefonene har begynt med tilbudspriser innenfor gitte tidsrom på døgnet. Blir liksom sånn "happy hour".Parelius skrev:Mange ting jeg er glad for at jeg mangler, Espen. Spesielt hangen til åndelighetsmoten.
Det er ikke «muskler» (synskhet/intuisjon etc) som skal trenes, men tenkningen som skal øves. Det er et slit - jævla slit , og ikke en adspredelse for ulykkelige bevisstheter, slik dette alternativsirkuset fremstår som.
Jeg prøvde jo litt nå. Har du spørsmål? Jeg har ikke kommet så langt selv, men har jo møtt mange andre som har kommet lenge og som har medfødte evner.Parelius skrev:Please tell!Lyngen skrev:Hvorfor kan ikke kritikerne spørre hvordan "åndelige" opplever erfaringene og hvordan de har kommet dit i stedet for å forhåndsdømme?
Er det dette du siktet til?Lyngen skrev:Jeg prøvde jo litt nå. Har du spørsmål? Jeg har ikke kommet så langt selv, men har jo møtt mange andre som har kommet lenge og som har medfødte evner.Parelius skrev:Please tell!Lyngen skrev:Hvorfor kan ikke kritikerne spørre hvordan "åndelige" opplever erfaringene og hvordan de har kommet dit i stedet for å forhåndsdømme?
Vi har mange energilag rundt kroppen og energipunkter som kalles chakra. Men jeg tror man kan overtolke også, så det er mye trening i å tolke det man opplever. Kamillete? Javel .. Mange er nok for overflatiske og søker bare spenning også. Som alt annet så er noen flinkere og mer fokusert enn andre. Noen tror man er åndelig om man går rundt og smiler og er hjelpsomme også, men det har ikke noe med åndelighet å gjøre ennet enn forhåpentligvis bivirkninger.Gjestemedlem skrev:"I dag er det forstyrrende elementer i auraen i i lavendelblågrå toner ved magechakreaen (fritt etter hukommelsen)." .. "Hæ, hva snakker hun om?" "Hun sier hun er litt småkvalm etter å ha drukket for mye kamillete" "Å ok"... etc.
Hvis det er på dette nivået du vil diskutere så er det bare avslutte, Parelius. Det kan f.eks dreie seg om traumer og det bør taes seriøst. Det er trist å se at temnaet ofte tar vendinger mot usakligheter.Parelius skrev:Herregud, slikt kan en si etter et skumbad.
Vi snakker ikke om traumer, vi snakker om åndeligheten. Vi har alle våre traumer, men vi påkaller ikke dermed noen åndelighet. Du skulle fortelle om åndeligheten; traumer kjenner jeg, åndeligheten du prediker er meg etter hva du sier ukjent. Du oppfordret meg til å spørre, og du ville lyse opp.Lyngen skrev:Hvis det er på dette nivået du vil diskutere så er det bare avslutte, Parelius. Det kan f.eks dreie seg om traumer og det bør taes seriøst. Det er trist å se at temnaet ofte tar vendinger mot usakligheter.Parelius skrev:Herregud, slikt kan en si etter et skumbad.
Jeg skrev at for å komme til høyere bevissthet så må man gjennom lag av beskyttelser. Da kan slike ting som traumer komme opp til overflaten.Parelius skrev:Vi snakker ikke om traumer, vi snakker om åndeligheten. Vi har alle våre traumer, men vi påkaller ikke dermed noen åndelighet. Du skulle fortelle om åndeligheten; traumer kjenner jeg, åndeligheten du prediker er meg etter hva du sier ukjent.Lyngen skrev:Hvis det er på dette nivået du vil diskutere så er det bare avslutte, Parelius. Det kan f.eks dreie seg om traumer og det bør taes seriøst. Det er trist å se at temnaet ofte tar vendinger mot usakligheter.Parelius skrev:Herregud, slikt kan en si etter et skumbad.
Nei, det er totalt skivebom.Gjestemedlem skrev:Kan vi da oppsummere åndelighet slik?
En noe eksentrisk og fargerik terminologi brukt for å beskrive følelser og hverdagslige opplevelser av typen slappe av, stresse ned, bli litt glad, være lei seg, tenke på saker og ting man ikke forstår, fundere litt, drikke urtete og snufse på blomster i veikanten.
Ah, så det er fascisme innen alternative virkeligheter? Det visste jeg ikke.Lyngen skrev:Nei, det er totalt skivebom.Gjestemedlem skrev:Kan vi da oppsummere åndelighet slik?
En noe eksentrisk og fargerik terminologi brukt for å beskrive følelser og hverdagslige opplevelser av typen slappe av, stresse ned, bli litt glad, være lei seg, tenke på saker og ting man ikke forstår, fundere litt, drikke urtete og snufse på blomster i veikanten.
Du har ikke noe mer å fortelle meg, forstår jeg. Hvorfor skulle jeg ta slikt prat på alvor, som uttrykk for en åndelighet. Der jeg kommer fra pynter vi ikke trivia med artige uttrykk som «høyere bevissthet», men vi kjenner refleksjonens harde arbeide. Jeg tror jeg vil være på lag med Deph her.Lyngen skrev:Jeg skrev at for å komme til høyere bevissthet så må man gjennom lag av beskyttelser. Da kan slike ting som traumer komme opp til overflaten.Parelius skrev:Vi snakker ikke om traumer, vi snakker om åndeligheten. Vi har alle våre traumer, men vi påkaller ikke dermed noen åndelighet. Du skulle fortelle om åndeligheten; traumer kjenner jeg, åndeligheten du prediker er meg etter hva du sier ukjent.Lyngen skrev:Hvis det er på dette nivået du vil diskutere så er det bare avslutte, Parelius. Det kan f.eks dreie seg om traumer og det bør taes seriøst. Det er trist å se at temnaet ofte tar vendinger mot usakligheter.Parelius skrev:Herregud, slikt kan en si etter et skumbad.
Jeg var like skeptisk som deg jeg også. Rett og slett fordi jeg ikke opplevde noen anderledes og var bare påvirket av skolelæren. Så jeg skjønner det fullt ut, men nå prøver jeg å fortelle at det finnes mye mer enn vi tror om vi bare våger å oppdage det.
Du har som skeptikere flest bestemt deg for utfallet på forhånd og viser liten interesse for å forstå. Når du skriver "artige uttrykk som høyere bevissthet" så blir det bare for dumt. At du tydeligvis ikke vet at det finnes ulike bevissthetsnivåer sier sitt. Hvis du tror vi mennesker er på det høyeste så tar du nok feil. Dette sklir bare mot usakligheter slik det meste i denn tråden. Dessverre.Parelius skrev:Du har ikke noe mer å fortelle meg, forstår jeg. Hvorfor skulle jeg ta slikt prat på alvor, som uttrykk for en åndelighet. Der jeg kommer fra pynter vi ikke trivia med artige uttrykk som «høyere bevissthet», men vi kjenner refleksjonens harde arbeide. Jeg tror jeg vil være på lag med Deph her.Lyngen skrev:Jeg skrev at for å komme til høyere bevissthet så må man gjennom lag av beskyttelser. Da kan slike ting som traumer komme opp til overflaten.Parelius skrev:Vi snakker ikke om traumer, vi snakker om åndeligheten. Vi har alle våre traumer, men vi påkaller ikke dermed noen åndelighet. Du skulle fortelle om åndeligheten; traumer kjenner jeg, åndeligheten du prediker er meg etter hva du sier ukjent.Lyngen skrev:Hvis det er på dette nivået du vil diskutere så er det bare avslutte, Parelius. Det kan f.eks dreie seg om traumer og det bør taes seriøst. Det er trist å se at temnaet ofte tar vendinger mot usakligheter.Parelius skrev:Herregud, slikt kan en si etter et skumbad.
Jeg var like skeptisk som deg jeg også. Rett og slett fordi jeg ikke opplevde noen anderledes og var bare påvirket av skolelæren. Så jeg skjønner det fullt ut, men nå prøver jeg å fortelle at det finnes mye mer enn vi tror om vi bare våger å oppdage det.
Utfordringen må jo være å kunne beskrive disse tankene, følelsene og opplevelsene som utgjør denne "åndeligheten" helt uten å bruke terminologi fra newagelitteraturen, religion og ukebladene, men med helt vanlige ord som faktisk betyr noe for alle som leser det.Lyngen skrev:Du har som skeptikere flest bestemt deg for utfallet på forhånd og viser liten interesse for å forstå. Når du skriver "artige uttrykk som høyere bevissthet" så blir det bare for dumt. At du tydeligvis ikke vet at det finnes ulike bevissthetsnivåer sier sitt. Hvis du tror vi mennesker er på det høyeste så tar du nok feil. Dette sklir bare mot usakligheter slik det meste i denn tråden. Dessverre.
Neida, vi har litt den samme problemstillingen når vi skal beskrive hifi og lyd. Folk bruker kreative uttrykk uten at det er noen som helt enighet om hva de faktisk betyr, og ingen felles referanse.Lyngen skrev:Det er jo en grunn til at vi hififolk bruker ord og uttrykk som kanskje ikke andre forstår. Det er ikke alltid så lett å forklare folkelig. Men nå må jeg dra for å se Harry Potter (ikke mitt valg).
...og der datt jeg av lasset. Så langt trodde jeg at dette handlet om at mennesker kunne nå et høyere nivå av bevissthet gjennom meditasjon og lignende teknikker. Jeg kunne kanskje kverulert litt omkring begrepet "høyere" i den sammenhengen, men la gå, buddhistmunker og andre har demonstrert dette så ettertrykkelig at det holder i massevis. Men de forblir medlemmer av arten homo sapiens ssp. sapiens, så vidt jeg vet.Lyngen skrev:Hvis du tror vi mennesker er på det høyeste så tar du nok feil.
Kan alt beskrives saklig på en vitenskapelig måte?Gjestemedlem skrev:Neida, vi har litt den samme problemstillingen når vi skal beskrive hifi og lyd. Folk bruker kreative uttrykk uten at det er noen som helt enighet om hva de faktisk betyr, og ingen felles referanse.Lyngen skrev:Det er jo en grunn til at vi hififolk bruker ord og uttrykk som kanskje ikke andre forstår. Det er ikke alltid så lett å forklare folkelig. Men nå må jeg dra for å se Harry Potter (ikke mitt valg).
Du tror meg sikkert ikke, men jeg har faktisk stor forståelse for problemer når det gjelder formidlig av en del inntrykk, og refleksive kategorier, vil jeg legge til.topline skrev:Kan alt beskrives saklig på en vitenskapelig måte?Gjestemedlem skrev:Neida, vi har litt den samme problemstillingen når vi skal beskrive hifi og lyd. Folk bruker kreative uttrykk uten at det er noen som helt enighet om hva de faktisk betyr, og ingen felles referanse.Lyngen skrev:Det er jo en grunn til at vi hififolk bruker ord og uttrykk som kanskje ikke andre forstår. Det er ikke alltid så lett å forklare folkelig. Men nå må jeg dra for å se Harry Potter (ikke mitt valg).
Sakser følgende fra en artikkelen "Science of touch and a new paradigm of health care"
The Language of Touch
We encounter a genuine problem when we try to analyse and discuss subjective verities. The brain and other parts of my body communicate to one another in a fundamentally different way than scientists talk to each other about the brain and the body. There is a phenomenological richness, density and immediacy in the dialogue between tactility and response - the language of touch - that is wholly absent in the verbal or mathematical formulations that attempt to describe these somatic operations. There is a large gap between what we are capable of doing and our ability to articulate exactly how we do it. What we are dealing with in that gap are two very different ways of "knowing".
Geller er en sjarlatan, jeg trodde det var ettertrykkelig bevist et antall ganger. Ikke tryllekunstner? Det var akkurat det han var da han jobbet på nattklubber mot slutten av 60 tallet men han skjøt gullfuglen da han bestemte seg for å si at det han gjorde var ekte. Andre tryllekunstnere må ha gnidd seg i øynene da en hel verden trodde på løgnene hans, dette var jo velkjente triks som enhver tryllekunstner kunne utføre og utførte regelmessig.Lyngen skrev:Var på Uri Geller show. Jeg tenkte litt at han er bare en showmann (noe han jo er), men han har gode intensjoner også. Fortalte litt om sitt liv og selvfølgelig noen demonstrajoner. Han påsto at han ble testet ac CIA på 70-tallet hvor han ble plassert i et helt lukket rom uten mulighet for noe juks. Han klarte det alikevel forklarte han. Folk hadde med seg defekte klokker og han fikset dem. Folk i salen prøvde å bøye skjeer selv og et par stykker greide det faktisk. Han fikk et frø til å spire. Jeg vet ikke, det er jo så klart mulig å jukse på et slik show men han fortalte at han aldri har lært om tryllekunstner, men at han oppdaget evnene som 6-åring.
Det skjer interessant forskning på disse områdene som vi i dag vet så lite om.Lyngen skrev:Vi har mange energilag rundt kroppen og energipunkter som kalles chakra.Gjestemedlem skrev:"I dag er det forstyrrende elementer i auraen i i lavendelblågrå toner ved magechakreaen (fritt etter hukommelsen)." .. "Hæ, hva snakker hun om?" "Hun sier hun er litt småkvalm etter å ha drukket for mye kamillete" "Å ok"... etc.
Hva er det for noe egentlig?topline skrev:Kvantemedisin
Det er læren om kroppens cellekommnunikasjon. Det er omstridt først og fremst pga diagnosering og "behandling" via diverse apparater, og manglende dokumentasjon.nb skrev:Hva er det for noe egentlig?topline skrev:Kvantemedisin
Folks grenseløse naivitet, godtroenhet, religøsitet, uopplysthet, stupiditet, lettlurthet og filosofiske kvantesprang for å rettferdiggjøre dette er en evig kilde til underholdning.BT skrev:86-siders tråd så langt - folket er opptatt av det åndelige, skjønner jeg.,,
Tar du bort innleggene til Deph, ville tråden bare vært på et par sider. ;DBT skrev:86-siders tråd så langt - folket er opptatt av det åndelige, skjønner jeg.,,
oddgeir skrev:Tar du bort innleggene til Deph, ville tråden bare vært på et par sider. ;DBT skrev:86-siders tråd så langt - folket er opptatt av det åndelige, skjønner jeg.,,
;DGjestemedlem skrev:tsk. fin tråd dette vel. I likhet med Dilldalltråden er den et oppkomme av menneskelig dårskap og pussigheter.
For noen år siden ble laserbehandling latterliggjort, verdens dyreste lommelykter osv..vredensgnag skrev:Det er magisk nok, det som foregår i kroppen og cellene imellom, vha prosesser man har fått meget godt innblikk i. Det burde ikke være nødvendig å dikte.
Et annet ord for svada.nb skrev:Hva er det for noe egentlig?topline skrev:Kvantemedisin
Han hadde fått lov av henne til å la hendene lete etter dette skillet, men ikke funnet det? Var det slik å forstå? Er det dette "skillet" vi ikke-åndelige kaller g-punktet?vredensgnag skrev:En venninne ble rådet til å oppsøke hans tjenester, og kom til meg etterpå, uvitende om at han er en kompis. Hun var dypt skuffet over at hendene ikke hadde kjent skillet mellom ånd og kjød.
For å si det slik.
Helt sant. Det er ikke så mange dager siden jeg kjøpte en Jarlsberg. Den varte ikke mer enn et par dager, så nå må jeg kjøpe en ny snart. Hadde valget falt på en mer åndelig og snåsavennlig ost, som pultost, så hadde den utvilsomt ligget i kjøleskapet ennå. Samme skjedde med noen belgiske trøfler. Vi lever nok i en endetid.Espen R skrev:På NRK2 nå kl 22.30 om hvordan produsenter av forbrukervarer bevisst lager produktene for at de skal vare kort tid sånn at vi ofte må kjøpe nytt.
Hvorfor dette under snåsamanntråden? Jo, fordi åndelig høyt utviklede individer ikke ville gjøre dette fordi åndelige individer handler ut fra det som tjener fellesskapet på lang sikt, ikke det som gir økonomisk gevinst for en snever liten gruppe i et kortsiktig perspektiv.