G
Gjestemedlem
Gjest
Vedlegg
-
17.5 KB Visninger: 288
På samme måte som ingen opplever verden slik den virkelig er..vredensgnag skrev:
Mest sannsynlig. I tillegg helgarderer han seg ved å konstatere at den høye alderen kan påvirke evnene hans.audionut skrev:Bare prat, med andre ord?
Vi vet svært mye om hva som forårsaker sykdommer, skader og tilstander. Og vi vet mer for hver eneste person som driver seriøst arbeid med å finne det ut. Mengden informasjon er formidabel, og så stor at det er umulig for enkeltmennesker å ha den fulle oversikt. Det er derfor leger og forskere spesialiserer seg.topline skrev:Det finnes en relativt interessant bok som heter "Live Without Pain" og som blant annet tar for seg ulike sider ved skolemedisinen og den vitenskapelige tilnærmingen til behandling vi har i dag. Til tross for alle de milliardene som brukes på forskning i dag så vet vi fortsatt svært lite om hvorfor vi blir syke og noen ganger uforklarlig friske igjen.
Igjen en tom påstand. De aller fleste tilstander er relativt enkle å forklare og forholde seg til. Men noen ganger er det komplekse sammenhenger mellom kosthold, psyke, aktivitet, arvelige faktorer og miljø, og det er ofte flere faktorer i spill samtidig. Dette kan medføre at man ikke alltid kan gi et så enkelt svar som mange hadde ønsket.Vi er blitt gode på å kurerer symptomene enten med medisiner eller operasjoner, men årsakene kan ingen gi gode forklaringer på.
Allmennpraktiserende leger har en god utdannelse og får etterhvert god erfaring med å gjenkjenne sykdommer og skader og kan foreskrive en behandling eller videre undersøkelser hos andre leger med spesialkunnskap. Hvis man tror at det er et bedre alternativ å springe til heksedoktorer, healere, predikanter og homeopater og andre slike kvakksalvere og svindlere så fortjener man å være forbli syk.Når du går til legen din med en plage vil han aldri kunne si hva som er den eksakte grunnen til at du har blitt syk og kanskje fått kroniske plager. Ok, unntatt smittesykdommer osv....men ellers er det kun gjetting han driver med.
At du er litt dårlig informert og leser for mange ukeblader.Hva forteller egentlig dette oss?
Vel, vi (eller dereMML skrev:Ja hva forteller dette oss?
Hva menes egentlig med floskelen "skolemedisinen kurerer symptomer, uten å gjøre noe med eller kunne si noe om årsaken"? Utsagn av denne typen fremsettes ofte fra den alternative siden og vitner i mine øyne om lite kunnskap om skolemedisin. At vi vet svært lite om hvorfor vi blir syke, tar jeg som skolemedisiner nesten som en personlig fornærmelse...
Jeg gleder meg til å se Schrødingers katt ta for seg Snåsamannen. Kan bli interessant og hvem vet - kanskje han faktisk har noe å fare med?
Hehe...ja det er selvsagt et alternativ.Gjestemedlem skrev:At du er litt dårlig informert og leser for mange ukeblader.Hva forteller egentlig dette oss?
Ja, la dem velge selv... :-\topline skrev:Aarbakke utvalget anbefalte derfor også større reell valgmulighet mellom skolemedisin og alternativmedisin. Skjønt mostanden er stor innen mange legemiljø på sykehus, mens sykepleiere er mer positive til samarbeid.
vredensgnag skrev:Overgangsforhandlinger i gang mellom Pauls nåværende akvarium og Zoo Aquarium i Madrid. Det spanske akvariet ønsker å få Paul i stallen, og er villige til å strekke seg langt for å få det til.
http://www.guardian.co.uk/world/2010/jul/15/paul-the-octopus-madrid-transfer
Det vites ikke om tyskerne er villige til å ta Snåsamannen i bytte.
"After completing ten sessions with a Certified Rolfer a client can expect to experience a greater sense of allover freedom. Better posture and improved movement can be expected."topline skrev:Rf 69 Rolfing
Det morsomme kommer når rolfing blir tatt med på denne listen, da snakker vi om kunnskap! ;D
http://www.rolfing.org/index.php?id=135
Joralf Gjerstad (84) påstår nå at han aldri har sagt at han er villig til å la seg teste, slik Dagbladet skrev lørdag.Espen R skrev:Test meg, sier snåsamannen. (hovedoppslaget i Dagbladet)
Joralf Gjerstad (84), også kjent som «Snåsamannen», skal med sine varme hender ha behandlet omkring 50.000 mennesker gjennom tidene, helt gratis. Hittil har han ikke ønsket å la seg teste, men nå har han snudd.
- Hvem som helst skal få teste meg. Hvis noen vil høre om det unaturlige som skjer rundt meg skal de få møte meg og teste meg før jeg dør, sier han i et intervju med Dagbladet.
84-åringen ønsker ikke at folk skal spekulere etter at det er for sent.
- Det er bedre at jeg forteller ting slik de er, enn at folk skal begynne å spekulere etter min død.
Ifølge avisen ble Gjerstad rikskjendis etter at biografien «Snåsamannen, kraften som helbreder», skrevet av Ingar Sletten Kolloen, kom ut. Den gang ville blant annet TV-programmet «Schrødingers katt» teste ut Gjerstads evner.
Det var ikke aktuelt for «Snåsamannen» den gang. I september er han aktuell med ny bok, «Den gode kraften», og har også valgt å ombestemme seg når det gjelder testing.
- Jeg skal stille opp nå. Hvis folk ikke er fornøyd med svarene og opplysningene jeg har gitt, ja da får de komme hit og møte meg. Men jeg har lite å tilføye ut over det jeg allerede har fortalt i bøkene mine
Hvorfor kan ikke noen andre gi ut en bok, den kan for eks. hete:audionut skrev:Han er ute med ny bok snart og trenger mediaoppmerksomhet. Det er alt.
Det er da mange slike allerede. For alle skoletrinn.realist skrev:Hvorfor kan ikke noen andre gi ut en bok, den kan for eks. hete:audionut skrev:Han er ute med ny bok snart og trenger mediaoppmerksomhet. Det er alt.
"Menn som ikke liker snåsamenn!"
For å snu det på hodet så er det jo pasientene som hevder at de blir kurert..HC skrev:Eric Pearl er et skoleeksempel på alt som er feil med alternativ medisin/behandling. En sleip pengegrisk snik som hevde å kunne kurere alt fra kreft til AIDS. Pearl er det alternatives motsats til TV-predikantene. It's all about the money.
Noen ganger skjer ikke disse prosessene med kroppen vår.....og vi blir gående syke...hvor lenge skal man vente på at naturen skal fungere før man søker hjelp?vredensgnag skrev:Min hund fikk en dyp og lang flenge i høyrefoten her om dagen. Denne er nesten leget nå. Dette er kanskje det mest fantastiske med alle levende organismer - evnen de har til å selvreparere.
Bare se på hva et tre er i stand til. Mange luringer blant oss har skjønt at det er grei skuring å ta æren for det naturen gjør.
mere av det sammeCanales skrev:
65finger skrev:
Ser man det.Den millionselgende forfatteren mener hun har minner fra 14 liv. Hun sier hun har sett gjenferd, nisser, underjordiske vesener og en blond skytsånd som hun kaller hjelperen sin.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10026728Prinsessegemal Ari Behns mor, Marianne Behn, forteller åpent om sitt møte med lysvesener, som kom til jorden med budskap om kjærlighet. - Dette er vesener som finnes et sted der ute, sier hun til VG.
Det første møtet mellom de to kollegene i overnaturlighet endte med et forsøk på fjernhelbredelse av en kreftsyk.