- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Ja skolemedisinen utfører fantastiske ting og ingen ville vært den foruten. Men den har sine mangler, den fungerer ikke alltid, en del lettere plager som ikke er dødelige men plagsomme får den ikke has på, en del medisiner fører til bivirkninger osv.HC skrev:Jeg brukte kun Snåsamannen som et eksempel. Poenget mitt var/er at de aller fleste stoler mer på skolemedisin fordi det er bevist at det fungerer. Skolemedisin utfører fantastiske under hver bidige dag, mennesker kureres for sykdommer og skader som uten intervensjon ville tatt livet av de. Skolemedisin er så utrolig mye mer imponerende enn gammlemanns hender, trommespillende halvsamer og shamaner. Kanskje fordi skolemedisin er rasjonellt forklart så virker det ikke så forlokkende på new age menigheten men når det virkelig gjelder så dukker de likevel opp på sykehuset, pussig det der.Komponenten skrev:Du hadde nok endt opp på Radiumhospitalet uansett, Snåsamannen nekter å behandle noen før de har vært hos lege, og kreft behandler han ikke. Men det hadde man visst om man hadde satt seg inn i saken, problemet går begge veier, de som hakker på Snåsamannen har oftest svært liten innsikt i han og hva han står for og hva han bedriver.
Er det noe bedre, når man nå kritiserer andre for å ikke ha satt seg inn i sakene?
Når det gjelder min manglende innsikt i hva Snåsamannen bedriver så er det kun en ting å si: Så lenge han ikke er villig til å demonstrere de påståtte evnene sine i et kontrollert miljø så er det ikke annet enn lett underholdning og således totalt uinteressant å diskutere hva han gjør og hvordan han gjør det.
Nå handler vel denne tråden mest om Snåsamannen, det er i alle fall han jeg uttaler meg om, han vil ikke en gang kalles healer, og hva andre healere bedriver skal ikke han lastes for.
Poenget er at historien om han og hans liv er rett og slett utrolig. Det kan være løgn og oppspinn, men om det ikke er det, hva er det da, det er jo det som er det interessante her, det må da gå an å våge seg inn på hypoteser uten at det betyr at man godtar alt som ikke er bevist.
Vi vet at det ikke finnes vitenskapelige bevis for at han kan gjøre ditt og datt, men det må da gå an å diskutere hva som skjer om det faktisk viser seg at historiene om ham er sanne, mange her vil jo ikke en gang gå inn på det, man avviser alt som løgn, juks, what ever, men om det IKKE er det, hva er det da?
Eier ikke folket her fantasi og nysgjerrighet?