På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    13.04.2013

    Min første lytt på disse høyttalerne, S5

    Hva mener jeg?

    Jo, vil ha, er vel beste beskrivelsen. Utrolig dynamikk oppover i alle frekvensene.
    Dynamikken (musikken) bare sprett så lett ut av høyttalerne at det var en drøm.

    Sånn e da eg egentlig vil ha lyden heime. Det er sånn jeg higer etter. :)

    Tusen takk til Roald for underholdningen. Det er kjempe kjekt hver gang en kommer inn der, og en føler seg virkelig velkommen. :)
    Måtte dessverre plutselig stikke uten å si hade, men håper det gikk greit :p
    Var mange der i dag som fikk golyd og lot seg imponere.

    Men er mulighet i morgen også folkens.

    Et par bilder, men er tatt med mobil, men håper det dukker opp kamerabilder her. Så det var vertfall et par stykker som tok noen bilder.

    phpnMGddFAM.jpg


    phpmVVLXoAM.jpg


    phpkXm8JHAM.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tok litt tid, dette her. Satte meg til tidligere for å skrive, men fant reativt fort ut at pc-tastatur+ rekesmørbrød med remulade var en lite heldig kombinasjon.:cool:

    Da jeg ankom Stølegaten i bergensk drittvær, var det plent umulig å finne en parkeringsplass. Grunnen til det viste seg å være tilstrømmingen til Roald. Der var det stinn brakke. Roald fortalte at det hadde vært mellom 60 og 70 stykker innom på lørdag, og like mange i dag. Veldig hyggelig for Roald, og for Frode fra Acoustic Tuning! Det var veldig mange som tok bilder, regner med at det blir lagt ut blder her senere.

    Jeg likte veldig godt Roalds demo. Det var ikke bare avliring av musikk. Roald tok seg tid til å informere om hvert enkelt stykke, og jeg for min del fikk svært nyttige tips om musikk aom av ymse grunner hadde havnet under radaren. F. eks. erfarte jeg at Bergen Filharmoniske Orkester ga ut en ny cd hver måned! Dette ante jeg ikke. Takk for den, Roald.

    Til anlegget: Bilder kan sees i innlegget til Lovemusikk.
    Stereoforsterkeren fra D`Agostino kjente jeg fra før. Preen hadde jeg bare lest om, og jeg synes at den så lekker ut. Ymmv, som det heter. Såvidt jeg kunne se på baksiden, var det bare XLR- utganger. Det mest spesielle var at den hadde tonekontroller. Hvorvidt disse kan bypasses vet jeg ikke. Hvor deling var og hvor stor Q var visste ikke Roald. Ikke Frode heller, for den saks skyld.

    Volumreguleringen var en fiffig sak: En liten ring på utsiden av det store , sentrale displayet. Nåla på displayet viste volum. Artig.



    Magico høyttalerne (Var det S 5 de het?) var bestykket med berylliumdiskant, 5(?) toms mellomtone og 2 x 10 toms basser. Fikk sansen for berylliumsdiskanten, de ga veldig mye uforvrengt info uten å stikke seg frem i det hele tatt. Ellers er det vel bare å si at det låt veldig stort, og ikke minst dynamisk. Bassfrik som jeg er, synes jeg at det manglet ørlitte grann "skyv" helt nederst. Iht. Roald var frekvensgangen 22 Hz- 40 kHz, men jeg fikk ikke helt med meg hvor mange dB de var ned ved frekvensgrensene. Alle andre som jeg snakket med savnet ikke noe i bassen, så det var kanskje bare meg.....

    Devialeten fikk vi dessverre ikke hørt i samme anlegg. Synd, synes jeg. Det hadde vært veldig spennende. Jeg likte Devialeten. Lyden minnet meg litt om lyden her i tkr Towers. Høyttalerne vi hørte Devialeten på, var også fra Magico. De var adskillig mindre, toveis og hadde frekvensgang fra 32 Hz til 40 kHz.Det var ikke noe tvil om at de store Magicoene var bedre, men pris/prestanda- forholdet var nok vesentlig bedre på disse små. Ikke det at de var spottbillige, jeg mener Roald snakket om rundt 100 frognertiere for paret. Jeg syntes de låt forrykende bra.

    Som sagt, beklager gutta. Tør ikke sammenlikne D`Agostino og Devialet. Andre høyttalere og annen lytteposison. :(

    mvh
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.021
    Antall liker
    4.102
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var innom idag (søndag) Kom rett fra fest, men dette var en seanse jeg måtte få med meg, selv om formen ikke var på topp :rolleyes:

    Den Preampen var mektig, noe av det peneste jeg har sett!

    Fikk ikke mindre lyst på S5 etter dette besøket, S1 var også en fenomenal høyttaler, de imponerte!

    Fikk ikke tatt bilder da jeg, ikke fikk tid til å gå hjem å hente kamera + tomt batteri på telefonen.. ;)

    Tusen takk til Roald, Frode (AT) og Leif fra Audionord for en morsom event!
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    DU
    roald099.jpg


    Se den her
    dan_ac111.jpg



    Ja prøver å få den i fokus
    fokus112.jpg



    Hmm...
    roald113.jpg



    Ok, det lykkedes, ahh så fin den er
    dan i fokus107.jpg



    Og grønne lyset kommer fra...
    green-small.jpg

    we are in heaven
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hør her det er en del til...
    hør her130.jpg



    de små magico
    magico071.jpg


    Og de store
    roald-butikk-small.jpg




    Men også mye annet rart
    harbeth153.jpg




    F.eks disse
    horn-wisdom-small.jpg



    denne igjen
    oracle140.jpg



    og med lys i
    cj149.jpg




    Jeg vil også med
    ar157.jpg



    og jeg igjen
    dan200.jpg



    obs... denne er vist fra et annet sted
    altec-small.jpg



    we liked it!

    601960_593466487330597_1493868933_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk for deling av flotte bilder og kommentarer!

    Mvh.
    Roald
    Renaissance Audio
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Takk for deling av flotte bilder og kommentarer!

    Mvh.
    Roald
    Renaissance Audio
    Hei og takk for sist Roald & Frode :)

    Kjempeflotte bilder & omtale av minst like flotte produkter... skulle gjerne vært der jeg også, men får ta det igjen neste gang jeg er innom byn... ;) Gøy å se at magefølelsen min på at dere kom til å " klikke" såpass bra slo til når jeg introduserte dere for hverandre... og de flotte fruktene av synergien mellom dere hittil :D Litt rart å tenke på at det faktisk var meg som "connecta" dere forresten ;) Jaja, ønsker dere masse lykke til videre, ses neste gang :)

    Mvh Sven Inge :)
     

    søtten åttini

    Fersking
    Ble medlem
    16.03.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Innlegg er fjernet da vi ikke tillater uberrettiget kritikk som her var skrevet. Dette hadde heller ingenting med tråden å gjøre.

    Kommentarer til dette innlegget er også tatt bort, da de mister sin mening nå når dette innlegg er fjernet. Mvh Høvdingen
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Når jeg er i Bergen er absolutt noe av det viktigste å ta en tur innom Roald sin butikk. Fikk mye tid til overs i dag pga sviktende vareleverig (i jobbsammenheng)

    Fikk beskjed at det var litt lite med "varer" inne for tiden, men fikk høre litt på de små VS høyttalerene. Har hørt de før og vet hva de er gode for.
    Spilte meget bra med godt trøkk i grunntoneområdet, noe som er så viktig for at musikken skal virke levende.
    Kommer tilbake om en drøy uke, og håper på å få hørt de polske høyttalerene. Skulle vist være stor funnfaktor på disse


    Takk for besøket og som alltid knall lyd

    Mvh-
    Tor
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk Tor! Hyggelig å se deg igjen idag!

    Mvh.
    Roald.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hei Roald. Er det noe liv i Kora fortsatt og kan eventuelt skjema skaffes?
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg er faktisk usikker, men jeg har fått tak i konstruktørens mail, utenom den gamle Kora mailen. Forsøker der!
     

    knut-vd

    Fersking
    Ble medlem
    08.08.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    7
    Renaissance audio-anbefales!!

    Dette er første innlegget mitt her på sentralen, måtte bare skrive litt om min begeistring for tiden.
    Etter mye roting rundt i hifibutikker i Bergen de senere år,kom jeg ved en tilfeldighet over en omtale av Renaissance audio i Stølegaten. Ett besøk ble til flere, og jeg er nå den lykkelige eier av et oppsett med:
    Von Schweikert VR-35
    Bladelius Thor111 m/dac
    Bladelius Freja 111
    Renaissance audio xlr-kabel.
    Nuforce ht-kabler
    Dette oppsettet begynner nå å bli innspilt, blir bare bedre og bedre, og musikkgjengivelsen er nå så bra at jeg har vanskelig å tro slikt er mulig i et relativ begrenset lytterom. Tror jeg nå er kommet i mål. Det neste må i tilfelle bli ombygging av stue/lytterom, men jeg er usikker på om omgivelsene mine vil bli spesielt begeistret. Vel, jeg må nok på litt sikt få meg 1 sett av Roald Mikkelsen sine høyttalerkabler.
    Selv om jeg nok i denne prisklassen sikkert ville kunne satt sammen et bra oppsett fra andre butikker, er det spesielt kundebehandling og veiledning/kompetanse i hvordan sette sammen komponenter jeg vil trekke fram som veldig bra hos Renaissance audio. Mens man i andre butikker blir møtt med stress, godt synlig og ganske pågående salgslyst, blir man i Roald sin butikk møtt med oppriktig interesse, tid, kunnskap og vennlighet. Som amatør på feltet er man helt avhengig skikkelig fagkompetanse og god veiledning. Så hifi-folk i Bergen, og forsåvidt hele landet: styr unna kjedene og besøk Renaissance audio, anbefales på det sterkeste !
    KVD
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Dette er første innlegget mitt her på sentralen, måtte bare skrive litt om min begeistring for tiden.
    Etter mye roting rundt i hifibutikker i Bergen de senere år,kom jeg ved en tilfeldighet over en omtale av Renaissance audio i Stølegaten. Ett besøk ble til flere, og jeg er nå den lykkelige eier av et oppsett med:
    Von Schweikert VR-35
    Bladelius Thor111 m/dac
    Bladelius Freja 111
    Renaissance audio xlr-kabel.
    Nuforce ht-kabler
    Dette oppsettet begynner nå å bli innspilt, blir bare bedre og bedre, og musikkgjengivelsen er nå så bra at jeg har vanskelig å tro slikt er mulig i et relativ begrenset lytterom. Tror jeg nå er kommet i mål. Det neste må i tilfelle bli ombygging av stue/lytterom, men jeg er usikker på om omgivelsene mine vil bli spesielt begeistret. Vel, jeg må nok på litt sikt få meg 1 sett av Roald Mikkelsen sine høyttalerkabler.
    Selv om jeg nok i denne prisklassen sikkert ville kunne satt sammen et bra oppsett fra andre butikker, er det spesielt kundebehandling og veiledning/kompetanse i hvordan sette sammen komponenter jeg vil trekke fram som veldig bra hos Renaissance audio. Mens man i andre butikker blir møtt med stress, godt synlig og ganske pågående salgslyst, blir man i Roald sin butikk møtt med oppriktig interesse, tid, kunnskap og vennlighet. Som amatør på feltet er man helt avhengig skikkelig fagkompetanse og god veiledning. Så hifi-folk i Bergen, og forsåvidt hele landet: styr unna kjedene og besøk Renaissance audio, anbefales på det sterkeste !
    KVD
    Gratulerer med et snasent oppsett, og til ditt første innlegg her på HFS, men å tro at du er i mål er...:rolleyes:
    R
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    I mål kommer man aldri. Men er det noe mål? Innom i dag for å få en liten lytt på VR44. Unifield 3 Forte :p. Noe lavere delingsfrekvens en Unifieldene, men det samme enorme lydbildet. Det som skiller er fundamentet. Disse går helt ned i kjelleren med overbevisning. Skulle så gjerne hatt...:). Takk for lytt Roald!
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.782
    Torget vurderinger
    1
    En liten reiseskildring:

    Sammen med kona og et vennepar var jeg i Bergen helga for 14 dager siden. Daffehelg, altfor dårlig vær til å være ute, men byen er likevel en deilig miks av frisk storby og sjarmerende skakk småby med brostein og trange smau. Ikke noe spesielt minneverdig mat på noen av restaurantene vi var på, må nok sjekke litt bedre før neste tur. På lørdag inntok damene byens varehus, mens jeg og turkompisen min trålte smauene i påvente av at den smått berømte hifisalongen i Stølegaten skulle åpne klokken tolv. Vel innenfor ble vi møtt av innehaveren selv. Fantastisk hyggelig og avslappet atmosfære og et imponerende utvalg av smakfullt sammensatte anlegg av svært høy klasse. Vi ble vist rundt i de forskjellige oppsettene. Roald fortalte og praten gikk lett. Vi endte etter hvert opp i et par kule stoler i rustfritt stål og gammelt lær foran et par imponerende Von Schweickert VR-44, passiv utgave. Husker ikke nøyaktig hva CD-spilleren, den digre preampen og de lekre rørforsterkerne på rundt 20W heter, men det hele spilte fantastisk; Stort velformet lydbilde, deilig avslappet og superoppløst på samme tid. Ekstremt homogent - ingen skarpe sibilanter eller brumlebass. Klangen var det beste jeg har hørt, enkelt og greit. Klassisk, jazz, syngedame, live blues - alt viste seg fra sin aller beste side. En fantastisk fin opplevelse som ga ny næring til hifidrømmen om det fullendte anlegg. Jeg mener at høyttalerne må ha mye av æren for dette, selv om utstyret foran helt sikkert bidro. Har for øvrig lest testen av VR-44 i TAS, riktig nok i aktiv utgave med innebygde bassforsterkere, men mine lytteinntrykk stemmer faktisk veldig bra med testomtalen. En helt ny forståelse av hva OPPLØSNING betyr for opplevelsen. Lyd på friksjonsfritt silkeføre innover øregangene, lett og luftig og helt, helt rent.... Plutselig skjønner jeg mer av hva Vadseth og Co skriver om. Dårlig lyd fra CD? Ikke tale om! Motvillig må man innrømme at høyttalere til 200 000 skilling faktisk kan være verdt prisen.....

    Opplevelsen veide definitivt opp for drittvær, tam mat og kjerringer i shoppingmodus.

    En stor takk til innehaveren for en fantastisk demo av hi-end anno 2013! Anbefaler alle å ta en tur innom hvis de er i Bergen. Og ta for all del med folk som ikke skjønner hva denne sære hobbyen handler om.

    Odd J
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Ja det er farlig å gå inn der.Alltid god lyd der.Sist jeg var der var det Nuforce cd,pre og monoblokker som spilte på noen høyttalere jeg ikke husker navnet på siden de forsvandt.....i lydbildet altså....alltid skremmende god lyd der....
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.021
    Antall liker
    4.102
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var i går igjen i Bergen by, og da er en tur innom Renaissance Audio obligatorisk !
    Igår var det MYE utstyr i butikken, men det var høyttalerne som står i hovedoppsettet (midt i lokalet) som tar oppmerksomheten og som jeg virkelig må anbefale folk å ta en lytt til ;) Dette er høyttalere jeg virkelig har lyst på, her er det vanskelig å holde på smilebåndet! :)

    IMAG1834.jpg

    IMAG1833.jpg

    IMAG1835.jpg


    Tillater meg å si at dette er de høyttalerne som har gitt best inntrykk på meg uansett pris, jeg elsket Magico S5, men iforhold til pris er dette helt vilt bra!
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Altfor simpelt å bruke rød kabler og ikke blå kabler på de høyttalerne da..
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Vivid Audio Giya G3

    Hei.

    Var innom Renaissance Audio i ettermiddag for å delta i utpakkingen av Vivid Audio Giya G3. En fin anledning for å få en forsmak på hva som venter en om noen dager…

    Uansett, vi fikk høyttalerne greit ut av de solide kassene og satte på medfølgende spikes. Utrolig flotte høyttalere som virkelig fremstår som lydskulpturer. Giya G3’ene ble satt opp raskt med lett toe-in mot lytte posisjon, tilkoblet Gamut effekttrinn og Burson preamp. Kilder var Metronome CD spiller og Mac.

    Allerede ved første anslag skjønner man at noe unikt på gang. Her er store rom, tilstedeværelse og en live-følelse jeg sjelden har opplevd maken til fra et musikk anlegg. Fantastisk dynamikk, hurtighet og snert i mellomtonen. Til tross for relativt små basselementer gjengis dypere oktaver meget kompetent og tait. Blåsere tror jeg ikke jeg har hørt bedre. Meget naturtro så vidt jeg kan bedømme.

    Alt i alt veldig engasjerende å lytte til. Spennende og komme tilbake når oppsettet er fintunet med komponenter og høyttalerplassering.

    Anbefaler alle i Bergensområdet å ta en tur innom Roald for å høre disse fantastiske lydskulpturene. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en klasseleder med klar margin…

    mvh
     

    Vedlegg

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Det var såvidt Brith klarte å få meg hjem fra butikken idag SOA :) Kunne sittet der til butikken åpner igjen imorgen ;-)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det var såvidt Brith klarte å få meg hjem fra butikken idag SOA :) Kunne sittet der til butikken åpner igjen imorgen ;-)
    Har hørt disse høyttalerne flere steder med forskjellig elektronikk.
    De har da levert fra dåligere enn middelmådig til nesten himmelsk?
    Håper dere har fått dem til i butikken?

    Lykke til!
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk!!!! De spiller allerede med en autoritet, dynamikk, oppløsning som er forbilledlig, og med klangfarger som er helt utrolig. Gleder meg til fortsettelsen :)

    Det var såvidt Brith klarte å få meg hjem fra butikken idag SOA :) Kunne sittet der til butikken åpner igjen imorgen ;-)
    Har hørt disse høyttalerne flere steder med forskjellig elektronikk.
    De har da levert fra dåligere enn middelmådig til nesten himmelsk?
    Håper dere har fått dem til i butikken?

    Lykke til!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    2.505
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke åpningstider er det i morgen?

    Om det ikke går for treigt på jobb kunne det friste med en lytt…:)
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Har åpent fra 14-17 imorgen. Hyggelig om du tar turen Roald :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hvilke åpningstider er det i morgen?

    Om det ikke går for treigt på jobb kunne det friste med en lytt…:)
    Kunne også tenkt meg og hørt disse, men tror det blir vanskelig denne gangen. Muligheten må jo bli hvis SOA får sine hjem, har jo tre kvelder neste uke som er ledig for slikt:)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tok turen i dag sammen med en kamerat for høre Giya og andre spennende oppsett, men butikken var dessverre stengt. Det var i åpningstiden (15.30 tiden).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var synd for det hadde vært gøyalt/interessant å lese dine vurderinger av Giya, Orso.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Tok turen i dag sammen med en kamerat for høre Giya og andre spennende oppsett, men butikken var dessverre stengt. Det var i åpningstiden (15.30 tiden).
    Ikke utenkelig at han da var ute hos SOA....

    mvh
    Proffen
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Har blitt lenge siden jeg har hatt tid til å stikke innom Roald nå, så i dag kom jeg meg endelig innom en tur. Som vanlig var det en liten gjeng der på en lørdag ettermiddag og det var stativhøyttalere som ble testet ut. Men øynene fikk fort øye på et par Sonus Faber Amati Futura som stod der i all sin prakt.
    Dette er det råeste jeg har sett av en finish på et par høyttalere. Med all kromen kunne dette fort blitt "harry", men det er bare helt en helt sinnsyk "fit and finish" som ingen andre matcher. Selv til å være Sonus Faber var dette rått.
    Men selvfølgelig måtte det lyttes så Amatiene var koblet opp med Devaliet, en forsterker som jeg normalt kan styre min store begeistring for da den i mine ører kan blir grå og kjedelig, men for første gang brydde jeg meg fletta.... Er første gang på mange år at jeg er blitt satt helt ut av en butikk demo. Har hørt mye flott inne hos Roald, men Amatiene er noe helt spesielt som traff mitt lydideal helt inn i ryggmargen.... Det som jeg først og fremst setter pris på ved en høyttaler er evnen til å ha en robust mellomtone som gir en fyldighet og realistisk stort lydbilde, noe som også medfører at høyttaleren må ha output ned til 25hz. Amatiene gav meg som nevnt hakeslepp med å spille med uhørt autoritet, oppløsning, dynamikk og bassrespons, samtidig som "klangbildet" som Sonus Faber alltid har vert kjent for var der. Rett og slett fantastisk og min nye drømmehøytaler er funnet, har ikke hørt noe som har gitt med slik gåsehud på mange år....
    Tankene har allered begynt å surre rundt i hue, hva kan selges for å finansiere et par Amati......
    Anbefaler alle som har muligheten og er på jakt etter høyttalere i denne klassen til å sørge for å få Amati inn på listen over kandidater, og er dere i Bergen så anbefaler jeg å stikke innom Roald for en lytt.

    Test i HiFi+ http://www.hifiplus.com/articles/sonus-faber-amati-futura-loudspeakers-hi-fi-79/

    "The other big thing is if you listen to these for an hour of your own favourites and don’t find yourself moved to tears, you have no soul."
     
    Sist redigert:

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Takk for flotte bilder Kai. Høytalerene er utrolig nok finere i virkeligheten enn på bilder og det er en helt syk finish. Dette er nok beste høytalerene jeg har hørt av det jeg kan huske, men dette er opp mot min lydpreferanse. Jeg mener musikken ligger i mellomtonen, der dessverre etter min mening de fleste andre høyttalere i dag slik som for eksempel Magico og Marten ikke prioriterer dette viktige området, og i mine ører låter "flat" og kjedelig, ja til tider slitsomme å lytte på. En annen ting som spiller inn for Sonus Faber er at det brukes Scanspeak elementer, dette er de mest "musikalske" elementene på markedet etter min mening. Dei fleste av høyttalere jeg liker bruker disse elementene slik som Response, Meadowlark og Sonus Faber.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn