På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bogron

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2003
    Innlegg
    48
    Antall liker
    1
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Butikken til Roar er flott, det er også Helens malerier - for ikke å snakke om Helen selv! Bevertningenvar det imidlertid jeg som sto for i hovedsak!
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    bogron skrev:
    Butikken til Roar er flott, det er også Helens malerier - for ikke å snakke om Helen selv! Bevertningenvar det imidlertid jeg som sto for i hovedsak!
    Beklager, gikk litt fort frem... takk uansett til alle som gjorde livet mitt litt rikere denne kvelden :D

    Og lev vel mine venner ;)

    mvh Sense...
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Det var utrolig kjekt at det var så mange som kom.....

    Takk til Bo for god årgangs champagne og klasserødvin. Du er raus!

    Takk til Helen for flotte bilder, og en helt spesiell entusiasme og sjarm! Tror hifigutta smeltet ;) ;D

    Takk til høyttalerbyggeren og musikeren Ulf Sverresvold m/venner - IMAGINATA, for en flott liveopptreden.

    Takk til alle som kom med forventning og positiv innstilling, og gikk fra Renaissance Audio/Galleri Stølen med et smil om munnen, fornøyd med opplevelser og "utbytte" 8)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    odbs skrev:
    Var innom til Roald i dag å satt igjen noe spenende
    Var innom Odd Børre for ca 2veker sidan,og fekk spelt musikk noken timar på hans Insomnia høgt.

    Det imponerte stort,spesiellt på musikken som Odd Børre sjøl stort sett spelar, som feks Carlie Haiden,Lynni T Ekrem,og ny artist for meg som heiter John Campbell+div som eg har gløymt.

    På John campbell og Lynni,var det fjellstøtt,varmt ekte lydbilde,trur vokalen til Campbell er det råaste eg har høyrt til dags dato.
    Og på Lynni Treekrem var tårene ikkje langt unna på det meste intense,heilt utruleg flott.

    Hadde med musikk sjøl,standard plater av feks Rolf Wikstrøm(blues) og etpar plater av Tony Carey.
    Da blei lydbilde litt flatere,og litt for klinisk/tørt ift slik det er på mitt eige oppsett.

    Størrelsen på lydbilde var bra,men det kunne vore enda litt større,men lytterommet er kun på ca 20kvm,og utbygging med ca 10kvm er i full gang.

    Det trur eg gjer godt,og med tanke på lytteavstand,som no er litt kort(trur det er nærfelt)2-2,5m.

    Bassen var og veldig stram og presis.
    Eg har høyrt på hans forrige oppsett,Avalon(nypris på vel 100k)på edgeelektronikk,og til sammenligning er Insomnia langt varmere på alle områder i lyden.

    Avalon og edge blei fleire hakk for klinisk for meg,dog i et ubehandla rom med harde flater.

    Elektronikken på Insomnia er Ear 890 effekt+Artemis lab,5687 røyrpreamp+Audio Note 3.1 som er proppfull av Hib Utgtrafoer og Black gate+tantal 2wattere,tentlab klokke osv.

    Det eg her heilt sikker på er at hans oppsett passer hans musikksmak perfekt.

    Odd Børre har og ein Lenco L75+ny plint, med rega rb300 i,eg må mase litt på han mtp ny pickup,og evnt nytt riaa.
    Det meiner eg ein slik spelar fortjenar:)

    Takk for lytten og kaffien Odd Børre.
    Neste gong tar me eit glas vossabrogg og spelar Vømmølmusikk,helst utan slåsting:))

    Mvh.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Knipset noken bilder,skal prøve å få lagt dei ut her når eg får digitalisert dei på fotobutikken.

    Mvh.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    samlanes skrev:
    Det imponerte stort,spesiellt på musikken som Odd Børre sjøl stort sett spelar, som feks Carlie Haiden,Lynni T Ekrem,og ny artist for meg som heiter John Campbell+div som eg har gløymt.

    På John campbell og Lynni,var det fjellstøtt,varmt ekte lydbilde,trur vokalen til Campbell er det råaste eg har høyrt til dags dato.
    John Campell døde dessverre fra oss i 1993 Samlanes, men rakk å gi ut noe skiver på Elektra det står respekt av.
    Han slet med senskader etter en voldsom motorsykkel ulykke som nesten drepte ham, og gav ham sitt karakteristiske ytre.
    Sjekk ut "One Beliver" og "Howlin`Mercy".
    Det blues som river, og varer evig i min bok.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Tittet litt i vinduet til Roald for et par uker siden - stod noen enorme høytalere der...hva er det for noe...?

    mvh
    OMF
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Von Schweikert VR7SE kanksje ?
     

    Vedlegg

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Var innom butikken til Roald i dag og lyttet til Von Schweikert VR 7 :D

    Musikalsk, lettflytende, oppløst, tonalt riktig, uanstrengt, nydelig, luftig, en nytelse, er ord som jeg tenkte på under denne seansen.

    Kan sterkt anbefales!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    OMF skrev:
    Tittet litt i vinduet til Roald for et par uker siden - stod noen enorme høytalere der...hva er det for noe...?
    Dette illustrerer problemet med to tråder som egentlig dekker akkurat samme emne: Forretningen Renaissance Audio og dens innehaver Roald Mikkelsen.

    Svaret på spørsmålet ble uforvarende besvart i går i den andre tråden:

    Endre Askeland skrev:
    Var innom butikken til Roald i dag og lyttet til Von Schweikert VR 7 :D

    Musikalsk, lettflytende, oppløst, tonalt riktig, uanstrengt, nydelig, luftig, en nytelse, er ord som jeg tenkte på under denne seansen.

    Kan sterkt anbefales!
    Rune S skrev:
    Von Schweikert VR7SE kanksje ?
    [Bilde av delt høyttaler]

    Von Schweikert VR-7

    Den var maken til eller lignet meget på ovenstående bilde, inkl. finéren. Jeg tror ikke den var delt slik VR-7 SE ser ut til å være, men total form og størrelse er antagelig ganske lik. Et digert beist, som kan minne litt om Darth Vader.
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!

    Jeg kryssposter denne her. Disse to trådene bør antagelig slås sammen.

    CDWMcInSpots skrev:
    OMF skrev:
    Tittet litt i vinduet til Roald for et par uker siden - stod noen enorme høytalere der...hva er det for noe...?
    Dette illustrerer problemet med to tråder som egentlig dekker akkurat samme emne: Forretningen Renaissance Audio og dens innehaver Roald Mikkelsen.

    Svaret på spørsmålet ble uforvarende besvart i går i den andre tråden:

    Endre Askeland skrev:
    Var innom butikken til Roald i dag og lyttet til Von Schweikert VR 7 :D

    Musikalsk, lettflytende, oppløst, tonalt riktig, uanstrengt, nydelig, luftig, en nytelse, er ord som jeg tenkte på under denne seansen.

    Kan sterkt anbefales!
    Rune S skrev:
    Von Schweikert VR7SE kanksje ?
    [Bilde av delt høyttaler]

    Von Schweikert VR-7

    Den var maken til eller lignet meget på ovenstående bilde, inkl. finéren. Jeg tror ikke den var delt slik VR-7 SE ser ut til å være, men total form og størrelse er antagelig ganske lik. Et digert beist, som kan minne litt om Darth Vader.
     

    Vedlegg

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Var innom Roald i dag...fikk en kjapp lytt til nevnte VR 7 forspent på Devialet. Den yndende franskmannen taklet denne digre høyttaleren med bravour. Som vanlig låt det svært bra hos Roald. Enormt lydbilde, veloppløst og flott, og med en dynamikk som kan skremme fanden på flatmark. Moro!

    mvh
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    samlanes skrev:
    Det imponerte stort,spesiellt på musikken som Odd Børre sjøl stort sett spelar, som feks Carlie Haiden,Lynni T Ekrem,og ny artist for meg som heiter John Campbell+div som eg har gløymt.

    På John campbell og Lynni,var det fjellstøtt,varmt ekte lydbilde,trur vokalen til Campbell er det råaste eg har høyrt til dags dato.
    John Campell døde dessverre fra oss i 1993 Samlanes, men rakk å gi ut noe skiver på Elektra det står respekt av.
    Han slet med senskader etter en voldsom motorsykkel ulykke som nesten drepte ham, og gav ham sitt karakteristiske ytre.
    Sjekk ut "One Beliver" og "Howlin`Mercy".
    Det blues som river, og varer evig i min bok.
    Takk for infoen Powerpoint,kjip lesning.
    Platene er notert og skal kjøpes inn,det er sikkert.

    Mvh.
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Har vært innom mange ganger i det siste... VR7ene må absolutt flere høre hvis de har muligheten.. At Devialeten driver disse med bravour er vel en forsiktig henntydning... noe for klasse D gutta dette.. så kansje de får hørt noe de ikke har hørt før ::) hvis de tørr da 8)

    Bilder er fint ;)



    En av de absolutt beste høyttalere i verden ::)



    Mellomtonen på disse er hvirkelig fantastisk... store er disse HTene.. og stor er lyden...



    Mvh Sense

    http://www.senseacoustic.com/38591141

    Flere bilder her ;)
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    bambadoo skrev:
    Sikkert gode HT men du verden så stygge...
    Verdens vakkreste er det ikke,men den meningen der vil du fort trekke tilbake etter en lytt ::) form og funkjon kan ikke alltid sammarbeide vettu.. denne form og funkjon er laget med den beste tanke rundt LYD.. WAFFen kan kysse meg der sola skinner høyest, når jeg tar opp potet ;D
    Lytt og lær..lukk øynene og se et bilde du ikke har sett før.. hærlig,deilig... føler meg priviligert som kan få sjansen til og oppleve dette mine venner.. sånn er det bare ;)

    MVH sense.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.153
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe - har ikke akkurat verdens vakreste HT selv da :)...
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Apropo lyd ja... ska si æ ble skræmt igår ::)

    kan ikke si jeg har blitt skremt fysisk av lyd fra noen høyttalere før. men vr7 tok hvirkelig luften ut av meg... vår alles kjære Roald spillte noe klassisk som bygget seg opp stille og sakte... fytti h....te kor det smaltt i kroppen ;D ;D ;D ;D stortromma dundret til med en slik kraft at jeg hoppet i stolen... ikke bare en gang hoppet jeg .. men tre ganger ::) prøvde forgjeves og psyke meg opp til neste salve... men nei :p ;D ;D ;D hva den Devialeten klarer er bare helt rått... men alt har nå en sammenheng da... kjemi på høyt plan dette gitt. anbefales på det sterkeste 8)

    Du får legge ut tittel på sporet Roald ;)


    kos dere med denne imens ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    SOA skrev:
    Var innom Roald i dag...fikk en kjapp lytt til nevnte VR 7 forspent på Devialet. Den yndende franskmannen taklet denne digre høyttaleren med bravour. Som vanlig låt det svært bra hos Roald. Enormt lydbilde, veloppløst og flott, og med en dynamikk som kan skremme fanden på flatmark. Moro!

    mvh
    Hei, har du hørt VR 35 også, og kan du si litt om hovedforskjellene evt ? :)

    Mvh :)
     

    fibreist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    2
    Hei Sense.
    Litt vel lettskremt vil jeg antyde!! 8)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    DoMentor skrev:
    SOA skrev:
    Var innom Roald i dag...fikk en kjapp lytt til nevnte VR 7 forspent på Devialet. Den yndende franskmannen taklet denne digre høyttaleren med bravour. Som vanlig låt det svært bra hos Roald. Enormt lydbilde, veloppløst og flott, og med en dynamikk som kan skremme fanden på flatmark. Moro!

    mvh
    Hei, har du hørt VR 35 også, og kan du si litt om hovedforskjellene evt ? :)

    Mvh :)
    Har desverre ikke hørt VR 35.

    Mvh
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    SOA skrev:
    DoMentor skrev:
    SOA skrev:
    Var innom Roald i dag...fikk en kjapp lytt til nevnte VR 7 forspent på Devialet. Den yndende franskmannen taklet denne digre høyttaleren med bravour. Som vanlig låt det svært bra hos Roald. Enormt lydbilde, veloppløst og flott, og med en dynamikk som kan skremme fanden på flatmark. Moro!

    mvh
    Hei, har du hørt VR 35 også, og kan du si litt om hovedforskjellene evt ? :)

    Mvh :)
    Har desverre ikke hørt VR 35.

    Mvh
    Oki, har ikke hørt VR 7 jeg, men har lyst neste gang jeg får audi(o)ens hos my favourite cable designer ;) anyway VR 35 er kanskje den beste jeg har hørt under 100 K og spiller som de koster 2-3 ganger så mye ;D

    Mvh :)
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    synes det er en av den fineste hifi butikk jeg har vært innom :)
    Roald er også kjempe hyggelig og kunnskapsrik
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Karlinn skrev:
    synes det er en av den fineste hifi butikk jeg har vært innom :)
    Roald er også kjempe hyggelig og kunnskapsrik
    Helt enig med deg. Hadde meg en tur innom Roald sist uke. Han hadde masse spennende produkter inne.
    Blant annet hadde han fått inn den nye nuforce Preampen P-20(tror jeg den het?). Den spilte kjempe fint på nuforce mono blokker og noen avalon høyttalere. Anbefaler folk og ta en tur innom. Han hadde også et demo eksemplar av den mye omtalte devaliet forsterkeren(badevekten ;D ;D). Har enda tilgode å besøke en annen hifi butikk som det låter så godt som det gjør hos Roald!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Demonstrasjon av Wisdom Audio m.m. 28-29.09.2012

    Noen som har vært på mini messen til Roald som har knipset noen bilder? Noen som skal som kan knipse bilder?
    Skulle gjerne gått selv i dag, men er ikke i støtet. Vil anbefale folk som ha anledning å stikke en tur innom, dette blir sikkert veldig bra!
    http://www.hifisentralen.no/forumet/nyheter/69-renaissance-audio-butikkevent.html
    Renaissance Audio_Wisdom Audio_2012_09_28-29_Bergen_Event.jpg


    Bildet fra HFS- og PDF-kunngjøringen (se vedlegg) er faktisk høyst representativt.

    Det var dog litt utskiftning og tillegg blant boksene:
    • Topphylle:
      • På hver side: To andre og fysisk mindre NuForce monoblokker
      • I midten: Ayon nettverksspiller/DAK/forforsterker med rør
    • Bunnhylle:
      • I midten: Wisdom kontrollboks/delefilter/romkorreksjon
      • Ytterst til venstre (ledig på bildet): NuForce CD-spiller koblet til Ayon

    Tillegg:
    Bak veggen finner man en subwoofer med port ut i lytterommet midt under benken.

    Oppsettet er plassert rett overfor/mot/i glaningen fra inngangsdøren og altså til høyre for Roalds "arbeidsbord" inne i butikklokalet når man ser butikklokalet fra inngangsdøren. Bak veggen finner man arbeidsrom/verksted/lager.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg hadde meg ein bergenstur for litt sidan, og måtte innom Roald. Eg tok nokre foto, og kan like godt halde skrivinga i trim gjennom å fortelje om denne stunda eg slo i hel i Renaissansebutikken...
    1 butikken.JPG


    Eg hadde håpa på å få høyre oppsettet med Wisdom Audio. Eit konsept eg sikla på lenge, heilt sidan importøren fortalde meg om desse i hovudsak magnestatiske høgtalarane som var så fleksible. Dei kan vere frittståande ute i rommet (og sannsynlegvis skape topp holografisk attgjeving av orkesteret, men også hengast på vegg eller byggjast inn. Og importøren svor på at den medfylgjande elektronikken var i stand til å få topp tredimesjonalitet også i dei to siste plasseringsalternativa. Eg skulle eigentleg teste desse, men vi kom aldri så langt.
    Wisdom som eg hadde lyst å høyre.jpg


    Likevel, dette er svært spennande konstruksjonar som må fylgjast opp. Eg fekk høyre Wisdom på Hortenmessa for to år sidan, men då var ikkje alt i orden. Det var det heller ikkje hos Roald denne gongen. Straumen hadde vore avslått, så kalibreringsprosessen måtte gjerast om att. Men eg fekk høyre to ulike lagra justeringar av lyden, noko som var svært interessant. Eg vil nok tru at den kritiske lyttar vil vere i stand til å lage ulike kurver med tanke på kva slags musikk det skal lyttast til, og at systemet ganske enklelt kan tilpassast heimekino, partymusikk og kritisk lytting. Men det var altså ikkje tid til å kalibrere ein gong til under mitt raske besøk. Betre lukke neste gong, får vi tru.
    wisdom magnestat og basselement.JPG


    Men det var anna spennande også:

    Athmaspheresettet.JPG

    Endeleg fekk eg sjansen til å høyre dei legendariske Athmas-sphere forsterkarane. Heilt sidan eg høyrde min fyrste OTL-forsterkar i Bergen for mange år sidan, har eg vore gira på å høyre rørforsterkarar utan utgangstransformatorar i mitt eige oppsett. Men det har vore langt mellom disse. Julius Futtermann var den fyrste med ry for å få til dette, men produkta var visst aldri tilgjengelege her i landet. Dessutan skulle slike forsterkarar vere ganske ustabile og vanskelege å ha med å gjere, ryktest det. Berre ikkje Athmas-Sphere, som hadde svært stabile produkt. Dei var også fleire modellar, forforsterkarar, og eg hadde lenge tenkt det ville vere utruleg moro å prøve noko sånt. Og no var Kjetil Melvik frå Loddefjord Hifi på besøk i butikken, og demonstrerte eit komplett sett beståande av den minste effektforsterkaren og ein forforsterkar med innebygd riaa til rundt 55 kilokroner.

    Kjetil Melvik frå Loddefjord HiFi med Athmasphere.JPG

    Eg kunne sjølvsagt fria litt om å få ta med meg desse produkta heim for nærare utprøving, men det ville vere lite føremålsteneleg når eg har bruk for gjerne tusenvis av watt, og denne babyen ikkje leverer meir enn ein femtiandedel av det eg skulle ynskje meg....men den aller største modellen skulle det visstnok vere håp for å drive retteleg tungdrivne ting. Prisen på dette beistet er derimot slik at det heile vert med ein draum. Så eg fekk nøye meg med å lytte til nokre fulltonehorn frå Polen som Roald hadde i butikken. Ein svært overtydande konstruksjon, med eksotisk utsjånad.
    Bodnar Audio Sandglas Grande Piano fulltonehorn 95 dB.JPG


    Desse store beista glir ikkje inn i alle interiør (noko eg neppe skal bruke tid på å kritisere dei for). Bodnar Audio sin toppmodell er ganske kollosal, slik eit fulltonehorn må vere for å få ting til å oppføre seg. Eit baklada horn spelar 95 dB, fordi det ikkje kastast vekk energi på delefilter. Her er også eit svært spesielt høgtalarelement, handlaga i Budapest av ei ærverdig familiebedrift som har sin historie attende til Bestemora sin produksjon av fulltoneelement for Telefunken før fyrste verdskrig... dette elementet er handlaga, og plassert i det digre "tubahornet". Fabrikken Bodnaraudio som byggjer høgtalarkabinettet har også si historie. Det var ein tidlegare flygelprodusent, som har greidd å omstille seg i dei tøffe tidene. Framleis gjer dei autorisert servicearbeid for Steinway, men høgtalarkabinettet Roald har i butikken heiter Sandglas "Grande Piano", og når du ser finishen, skjønar du kvifor høgtalarane har dette namnet.
    Ein skikkeleg fulltonekonstruksjon treng litt kubikk.jpg

    Dyre, men med litt mindre blank overflate er dei til å betale, med ein pris på ca 65 kkr. Men du må kanskje jobbe litt for å få dei på plass..
    No er eg i den heldige situasjon at eg alt har kjøpt meg høgtalarar, så sjølv om dette høyrdest svært imponerande ut, vart eg endå meir imponert over Ayon S3, ein fantastisk dings som kan omtalast som ein gjennombalansert, rørbasert (fire rør, og av desse to i straumforsyninga - alle SKIKKELEG gode forforsterkarar må ha rør også i straumforsyninga, må dei ikkje?), digitalanalog forforsterkar med striming, DAK, display og fjernkontroll. DENNE har eg lyst til å prøve ut ei stund.
    Ayon S 3 dak_rørpre_trådlaus stremar 55 kkr.JPG


    Elles såg eg at Roald sine store VR 7 var flytta i bakgrunnen til fordel for eit par mindre kasser på heidersplassen i butikken. Merket har eg ikkje vore bort i tidlegare, Ascendo, men eg reknar med at det får vi etter kvart.
    Her var ikkje ting fullt så optimalisert som Roald brukar å ha lyden når denne plassen brukast, men det var tydeleg potensiale. Ein relativt (?) rimeleg høgtalar som spelte svinegodt, stort basspotensiale, ganske nøytral klangbalanse og nyanseringsevne. Men det var også tendensar til å formidle tredimensjonalitet, noko eg håpar Roald har fått i orden innan neste bergenstur. Den kjekke Ayonforforsterkaren var signalkjelde (spelte frå ein minnepinne i USB-inngangen i fronten). Ayon effektforsterkar var det også i butikken, men det var eit rått, lite, transistorbasert kraftverk frå GamuT som sytte for at det var nok musklar til å spele musikk med realistisk lydtrykk og vel så det.
    Ascendo type 2 spennande ny høgtalar med potensiale.JPG
    to spennande kraftverk Ayon og GamuT.jpg
     
    Sist redigert:

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takker så mye for besøket Spissøy, og velkommen igjen til et langt besøk med mye lytting! :D
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var innom Roald igjen idag og kom midt oppi ommøbleringen, kom tilbake litt senere, og kan bare si butikken ser mye større og ryddigere ut nå!

    Kundeservicen er forsatt den beste, og fikk lyttet til Von Shweikert VR-35 på Bladelius menst jeg ventet på at PMC PB1i Signature skulle bli satt opp, har jo sett VR35 stå i butikken hver gang, uten å tenke noe til dem, men for en lyd! Det var svært overraskende, de ser så anonyme ut! :)

    Er så vanvittig mye spennende i den butikken der! :)

    Takk for super kundeservice Roald!

    Mvh
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk for besøket! Gleden er på min side. En skal ALLTID være glad for kunder og entusiastiske mennesker. Kjekt når du er innom, og velkommen igjen! :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Hei Spissoy :) Var definitivt ingen bombe at du likte VR 35 nei... er en grunn til at den er av mine referanser i klassen 50 til 100 K ja...... og en av mine absolutte favoritter uansett pris faktisk :D Men som Roald sa sist jeg var innom i februar så virker det som om folk flest ikke vil ha den pga at designen er for "kjedelig" dessverre... hvilket er en skam sånn sett mht de musikalske formidlingsevnene disse besitter, just my 5 cents :) Jaja, god påske til dere alle :D

    Mvh :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg fekk høyre VR 35, eg også. No i påskeveka. Utmerka høgtalar, lettplassert og diskret. Merkeleg at ikkje denne går inn der WAF er minimumsfaktoren...
    Så stod der eit sett Magico. Jau då, det finnest då brukande ting utanom mbl og sånt også. Godlyden var absolutt eit faktum, sikkert også på grunn av den elektronikken som var i bruk. Eit merke som var svært løfterikt, sjølv om monoblokkene ikkje leverte meir enn 65 watt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn