oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Så var det dette med 2, 4 og 8ohm utgangene. Var vel 8 ohm som låt best i de fleste tilfeller? Mener å huske det fra MA6900. Sikkert noen kloke McIntosh gutter/jenter her som vet helt sikkert 😄
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer!
    Da er det bare å følge i fotsporene til Mark og skaffe BÅDE C1 og Heritage Special 😁😁😁


    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer!
    Da er det bare å følge i fotsporene til Mark og skaffe BÅDE C1 og Heritage Special 😁😁😁


    mvh
    Takker 😁 Ja kanskje det 👍 Tenker Explorerne skal få prøve seg litt før det blir flere krumspring 😄 Må bare få koblet opp og få den plassert en plass. Ikke bare bare det. Må ha en litt sein middag her først nå.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med McIntosh 🙌
    Artig å se gamle «kjente» holder koken enda! :)
    Takk skal du ha 😊 Jo takk det samme 👍 Skulle egentlig ta det litt rolig nå etter en tids pause 😂 Men så dukker denne MA7900 opp. Og da var det gjort. Svake mennesker 😄
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med McIntosh,ikke helt Accuphase men det får gå😂
    Takk for det 😊 Helt sant. Ble ikke Accuphase. Ingen som hadde E-408 til overs. Da denne dukket opp og en god deal kom i havn, ble det full fart 😄 Må bare få koblet opp 😂 Har egentlig ikke plass til den slik jeg har det nå.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er MA7900 koblet opp og lyttet til på kjente spor og sammenlignet med Hegel Røst. Det er 2 ulike forsterkere. Begge med sine gode sider. MA7900 maler med litt bredere pensel. Lydbildet er breiere og noe varmere. Hegel har strammere og noe tørrere lyd. Men og klarere. Det kan sammenlignes med at lydbilde blir noe skarpere satt opp. Det er og noe smalere men får sangeren mer i senter og frem i lydbildet. Feks er Leonard Cohen sin stemme noe mer markert og klar. Den kommer mer frem. Sangen er Leaving the Table. Symbalene og gitar/strykere blir noe fyldigere på MA7900. Hegel er klarere men noe slankere. Jeg trodde før jeg koblet opp at MA7900 skulle slå bena unna på Røst. Men det er ikke så enkelt. Og faktisk hviken av disse som faktisk passet best på Explorer Master på rolig lyttevolum er sannelig ikke godt å si hva jeg foretrekker som total. Jeg kan nemlig fint leve med Røst også. MA7900 levere nok lyden i mer delikat innpakning. Man merker at det var en forsterker som i sin tid kostet 85.000 kr. Men Røst til nypris av 20.000 kr er jaggu ikke galen heller. Den tar og veldig mye mindre plass 😄 Da er spørsmålet hvilken retning jeg skal gå. Mulig teste en av de nyeste Hegel som en H390? Jeg ble hvertfall ikke så veldig mye klokere 😂 Pokker 🙄 Får gi dem noe tid side ved side før jeg ser hvem som må ut evt erstattes med en ny prøvekanin.
    IMG_20220124_151239.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Så fint å se en ærlig og nøktern beskrivelse av hva du opplever. Det blir ofte "gi og ta" med komponentbytter.
    Grattis forresten:)
    Takk for det 😊 Ja jeg tenkte å skrive noen ord. Også for å minne meg selv på forskjellene 😁 Vil alltid være forskjell. Som jeg har erfart ved tidligere bytter. Men er kjekt å eksperimentere litt 👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny amp! Fint med kritisk og ærlig beskrivelse av din opplevelse med dem. Høres litt ut som ideal-ampen er
    McIntosh+Hegel/2 😊
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med ny amp! Fint med kritisk og ærlig beskrivelse av din opplevelse med dem. Høres litt ut som ideal-ampen er
    McIntosh+Hegel/2 😊
    Takk skal du ha 😊 Ja prøver hvertfall å gi en så nøyaktig beskrivelse uten at det blir 2 sider langt 😂 Ja tror en plass midt mellom dem hadde vært ideelt. Men McIntoshen er noe mer involverende i lyden. Men om den er mange ganger prisen verdt forskjellene er jo spørsmålet 😁 Jeg får tenke litt over det. Blir MA7900 beholdt må jeg finne en løsning på å ha den i/på tvbenk. Evt henge tv på vegg. Eller bytte benk 👍 Syns den jeg har passer så godt inn i leiligheten med andre ting. Så sitter litt inne å kvitte meg med den og. He he...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Herlig med reflektert beskrivelse og ikke bare lovord med ny boks på plass.
    Basert på din beskrivelse ville jeg valgt McIntosh hver dag i uka. Men det er som du er inne på smak og behag.

    Den du har, er det 7200 eller 8900 som er arvtakeren i McIntosh modellrekka?


    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Herlig med reflektert beskrivelse og ikke bare lovord med ny boks på plass.
    Basert på din beskrivelse ville jeg valgt McIntosh hver dag i uka. Men det er som du er inne på smak og behag.

    Den du har, er det 7200 eller 8900 som er arvtakeren i McIntosh modellrekka?


    mvh
    Jo takk for det 👍 Ja den er gjerne noe mer "musikalsk" Macen. Men må ikke bli for mye av det gode heller 😄 Mener det blir 8900 som kommer etter. Men 8000 var vel og nyere enn denne. Dog tror jeg at min gamle 6900 var forgjenger til 7900. Garanterer ikke rekkefølgen evt McIntosh gjør det. Men vil virke logisk med 6900, 7900 og 8900?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.967
    Antall liker
    81.755
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gratulerer med flott forsterker. Hadde en 7000 noen år og var meget godt fornøyd med den. Bygget som en tanks og nesten like tung! 😉
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med flott forsterker. Hadde en 7000 noen år og var meget godt fornøyd med den. Bygget som en tanks og nesten like tung! 😉
    Takk takk 😊 Jo byggekvalitet skal man ikke si noe på hos McIntosh. Meget solid. Og tung som fy 😄 Størrelse og vekt byr på litt plasserings utfordring hos meg nå. Men må løses om MA7900 skal bli så klart.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.967
    Antall liker
    81.755
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Takk takk 😊 Jo byggekvalitet skal man ikke si noe på hos McIntosh. Meget solid. Og tung som fy 😄 Størrelse og vekt byr på litt plasserings utfordring hos meg nå. Men må løses om MA7900 skal bli så klart.
    Lykke til og pass på ryggen! 😬
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jo takk for det 👍 Ja den er gjerne noe mer "musikalsk" Macen. Men må ikke bli for mye av det gode heller 😄 Mener det blir 8900 som kommer etter. Men 8000 var vel og nyere enn denne. Dog tror jeg at min gamle 6900 var forgjenger til 7900. Garanterer ikke rekkefølgen evt McIntosh gjør det. Men vil virke logisk med 6900, 7900 og 8900?
    Vanvittig voksen sak (y) Får du plass på benken?
    Spent på lengre tids inntrykk og om Hegelen virker tynn etter en stund med BigMac :D
    Så lenge det ikke blir lukket eller gjørmete så tåler jeg litt musikalitet, med ""-er rundt 😅
    Virker logisk med den modellrekka, ja. Prismessig også. MA7200 og MAC7200 er litt rimeligere.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Amerikansk og høy pris trenger ikke å bety god lyd.. :p Det erfarte jeg her med Jeff Rowland Continuum 2 som koster 120k ny... var ikke noe å rope hurra for ;)
    Jeg hadde tatt Denafrips settet framfor den anytime.. samme med Heed LaGrange.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vanvittig voksen sak (y) Får du plass på benken?
    Spent på lengre tids inntrykk og om Hegelen virker tynn etter en stund med BigMac :D
    Så lenge det ikke blir lukket eller gjørmete så tåler jeg litt musikalitet, med ""-er rundt 😅
    Virker logisk med den modellrekka, ja. Prismessig også. MA7200 og MAC7200 er litt rimeligere.
    Liker litt kjøtt på beinet 😄Men som du sier, må ikke gå ut over detaljer. Bassen i Hegel er vel så stram og detaljert. Macen noe fyldigere og rundere gjerne. Men har punch når den må. Spent jeg og på utfallet 😂 Nå har MA7900 stått og spilt i bakgrunn med Melody Gardot på miks. Låter slett ikke ille 👍 Ja utfra nypris så ligger MA8900 og MA7900 nærmere. Men hadde nok aldri betalt 85k for MA7900 ny. Så glad de finnes brukt til langt mer spiselig pris 😄
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Amerikansk og høy pris trenger ikke å bety god lyd.. :p Det erfarte jeg her med Jeff Rowland Continuum 2 som koster 120k ny... var ikke noe å rope hurra for ;)
    Jeg hadde tatt Denafrips settet framfor den anytime.. samme med Heed LaGrange.
    Nei ikke alltid pris og merke er avgjørende. Betaler nok litt for byggekvalitet hos McIntosh. Og lyden er jo slett ikke ille. Alt kommer til slutt ned til matching og. Og preferanse til lyd. Bra at ikke alle liker det samme 😁 Hadde vært en kjedelig hifi hobby da.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Da er MA7900 koblet opp og lyttet til på kjente spor og sammenlignet med Hegel Røst. Det er 2 ulike forsterkere. Begge med sine gode sider. MA7900 maler med litt bredere pensel. Lydbildet er breiere og noe varmere. Hegel har strammere og noe tørrere lyd. Men og klarere. Det kan sammenlignes med at lydbilde blir noe skarpere satt opp. Det er og noe smalere men får sangeren mer i senter og frem i lydbildet. Feks er Leonard Cohen sin stemme noe mer markert og klar. Den kommer mer frem. Sangen er Leaving the Table. Symbalene og gitar/strykere blir noe fyldigere på MA7900. Hegel er klarere men noe slankere. Jeg trodde før jeg koblet opp at MA7900 skulle slå bena unna på Røst. Men det er ikke så enkelt. Og faktisk hviken av disse som faktisk passet best på Explorer Master på rolig lyttevolum er sannelig ikke godt å si hva jeg foretrekker som total. Jeg kan nemlig fint leve med Røst også. MA7900 levere nok lyden i mer delikat innpakning. Man merker at det var en forsterker som i sin tid kostet 85.000 kr. Men Røst til nypris av 20.000 kr er jaggu ikke galen heller. Den tar og veldig mye mindre plass 😄 Da er spørsmålet hvilken retning jeg skal gå. Mulig teste en av de nyeste Hegel som en H390? Jeg ble hvertfall ikke så veldig mye klokere 😂 Pokker 🙄 Får gi dem noe tid side ved side før jeg ser hvem som må ut evt erstattes med en ny prøvekanin. Vis vedlegget 784373
    Her bør man kanskje ikke si: ja, hva sa jeg? (det kan virke som en litt hånlig og nedlatende besserwisser-kommentar så det lar vi forbli usagt, indeed... ;) )
    Men her er et jo relativt tydelig at du oppfatter MacIntosh på omtrent samme måte som meg.
    Hva med å prøve en Naim - om du ikke har prøvd en unner jeg deg å prøve en. Naim var tidligere veldig god mht PRAT; pace, rhytm and timing. men ikke på så mye annet. Det har endret seg radikalt i senere år. Nu er Naim meget god på alle måter. Passer til rock, jazz, blues og klassisk m.m.
    Selv driver min Naim Supernait 3 mine tungdrevne Elac Adante AS 61stativhøyttalere (85 db følsomhet, 4 ohm nominelt) uten pusteproblemer i det hele tatt. Basssen er uhyre stram, spretten, saftig og nyansert. Naim er dog litt barsk og rett på uten at den er ufin på noen måte.
    Så om du er interessert kan du muligens få kjøpe min Naim SN3....til en relativt gunstig pris. men antar at du da i tilfelle må selge din Mac først. Burde absolutt være mulig å selge den til kjøpspris eller mer sannsynlig til en litt høyere pris.
    Du får gi en tilbakemelding om du kan være interessert..

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Her bør man kanskje ikke si: ja, hva sa jeg? (det kan virke som en litt hånlig og nedlatende besserwisser-kommentar så det lar vi forbli usagt, indeed... ;) )
    Men her er et jo relativt tydelig at du oppfatter MacIntosh på omtrent samme måte som meg.
    Hva med å prøve en Naim - om du ikke har prøvd en unner jeg deg å prøve en. Naim var tidligere veldig god mht PRAT; pace, rhytm and timing. men ikke på så mye annet. Det har endret seg radikalt i senere år. Nu er Naim meget god på alle måter. Passer til rock, jazz, blues og klassisk m.m.
    Selv driver min Naim Supernait 3 mine tungdrevne Elac Adante AS 61stativhøyttalere (85 db følsomhet, 4 ohm nominelt) uten pusteproblemer i det hele tatt. Basssen er uhyre stram, spretten, saftig og nyansert. Naim er dog litt barsk og rett på uten at den er ufin på noen måte.
    Så om du er interessert kan du muligens få kjøpe min Naim SN3....til en relativt gunstig pris. men antar at du da i tilfelle må selge din Mac først. Burde absolutt være mulig å selge den til kjøpspris eller mer sannsynlig til en litt høyere pris.
    Du får gi en tilbakemelding om du kan være interessert..

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Jeg er nok ganske "streng" i min a/b test. Ikke sikkert alle andre ville oppfattet de forskjellene jeg beskriver som veldig store. Jeg er slett ikke misfornøyd med McIntoshen. Lyden er meget oppegående. Men de begge har sine forskjeller som jeg beskrev. Hva som til slutt er best all over må testes litt mer. Men etter flere låter på MA7900 er det organisk og musikalsk lyd. Hegel blir noe slankere i lyden. Og noe av det jeg ønsket var litt mer fylde på lave volum. Det får man med MA7900. Men siden Røst er noe svakere enn sine nyere og større søsken feksH390, hadde den sammenligningen vært gøy. Litt mer kraft og vil anta noe mer fyldig i lyden på de nyeste. Den veien Hegel gikk på de jeg eide. De nyeste låt varmere. Naim er ikke utelukket. Men minuset er at da kommer dac i tillegg. Og jeg ønsker primært å unngå flere bokser enn nødvendig. Så innebygget dac er stort pluss for meg. Takker for innskudd og tilbud 😊 Er det ikke forresten H390 du er litt i tankeboksen på?
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Var igjennom et bytte på hytta for et par år siden hvor jeg kjenner meg litt igjen i hva du beskriver,.Gikk fra Hegel H160 til Audio Analogue Puccini Anniversary. Fra høy til lav dempefaktor, Tight og presis bass til rund og stor og mere "body" helt opp i diskanten. På Melody Gardot som du nevner, ingen konkurranse i Audio Analogue sin favør. Musikk som Toto eller annen rask pop/rock/tungrock; Hegel. Mye Rock, og spesielt jass, blues, vise mm er allikevel bedre med Audio Analogue.
    Endte opp med å beholde Italieneren fordi den er så veldig mye mere musikalsk og ekte (kan jeg si frigjort microdynamikk?) på riktig materiell, så får heller 30% av platebunken lide. 70/30 er jo ikke så verst.
    Morsom tid du har foran deg(y)Høre gjennom platebunken med ny forsterker byr altid på overraskelser.

    Ikke meningen å kapre tråden din, kjente meg bare så godt igjen i beskrivelsen din. Ingen gratis lunsj, og lurer fortsatt på hvor jeg hadde kommet med nyere og dyrere innenfor Hegel hierarkiet jeg også, OBS,..jeg sa visst Hegel ordet :whistle::LOL:
    Hadde P4mk2/H4mk2 i mange år og var veldig fornøyd, nok til å gjøre meg nysgjerrig på hva de har oppnådd i det siste. Synd de ikke har spandert noen tusenlapper på design.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Her bør man kanskje ikke si: ja, hva sa jeg? (det kan virke som en litt hånlig og nedlatende besserwisser-kommentar så det lar vi forbli usagt, indeed... ;) )
    Men her er et jo relativt tydelig at du oppfatter MacIntosh på omtrent samme måte som meg.
    Hva med å prøve en Naim - om du ikke har prøvd en unner jeg deg å prøve en. Naim var tidligere veldig god mht PRAT; pace, rhytm and timing. men ikke på så mye annet. Det har endret seg radikalt i senere år. Nu er Naim meget god på alle måter. Passer til rock, jazz, blues og klassisk m.m.
    Selv driver min Naim Supernait 3 mine tungdrevne Elac Adante AS 61stativhøyttalere (85 db følsomhet, 4 ohm nominelt) uten pusteproblemer i det hele tatt. Basssen er uhyre stram, spretten, saftig og nyansert. Naim er dog litt barsk og rett på uten at den er ufin på noen måte.
    Så om du er interessert kan du muligens få kjøpe min Naim SN3....til en relativt gunstig pris. men antar at du da i tilfelle må selge din Mac først. Burde absolutt være mulig å selge den til kjøpspris eller mer sannsynlig til en litt høyere pris.
    Du får gi en tilbakemelding om du kan være interessert..

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Gå for guds skyld ikke fra Supernait 3 til Hegel H390🙈 Har hatt Hegel H390 tidligere og spør du meg så hadde jeg tatt Supernait 3 i dei fleste situasjoner. Den er bare mere energisk, kraftfull og levende. H390 er mere soft og snill. Altså lyden i Supernait 3 høres mere tøff og barskere ut. Lyden er mere klar og krisp og pratfaktoren er på et mye høyere nivå. H390 er god men du må ha en livlig og dynamisk høytaler for at den forsterkeren skal skinne skikkelig. Jeg synes at lydbildet i H390 er mere diffust og mindre definert krispt og klart(3D) en Supernait 3. legger du til en psu altså hicap dr på naimen så er det fullstendig knus. Ikke en gang h590 har en nubbesjans.

    Legger til litt her. Sammenlignet hegel H390 og h590 direkte på soundgarden trondhjem for en stund tilbake siden. H590 har en mere definert og mere krisp og 3D følelse av lyden en H390 og er faktisk mere lik Supernait 3 på den måten. Men H590 har selvsagt mere headroom og diverse andre gode egenskaper som gjør at jeg kunne godt levd med den også.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Thomasd Takker for innlegg. Her er alle meninger velkommen. Så du kaprer ikke noe som helst 😄 Bare kjekt med innspill. Ja Røst har dempefaktor på 2000. Men antar MA7900 har noe rundt 600? Liker Hegel sin huslyd. Men liker best de nyere som har noe mer sjel. Den verste jeg har hatt var en H1 Mk4. Fantastisk bass. Videre opp var søppel. H200 etter det ble bedre. Så ble det en H300. Bedre. Så en H160, enda mer analogt preg. Røst er nok ikke noe varmere/organisk enn H160. Men noe mer finmasket lyd. Litt strammere og gjerne. Etter hva jeg har lest om H390 så skal den være nokså nøytral og gjerne vippe litt mot varme siden av nøytral. Sø litt drav jeg skulle gjerne hørt en slik hjemme. Ikke helt gitt opp Accuphase. Devialet synes jeg og var knall. Men aldri testet med SA. Meget mulig McIntosh blir igjen. I det minste til noe "bedre" skulle dukke opp. Bladelius Thor Mk3 Novitas var sist en knall match på Explorer Master men dette var i et annet rom, med annet akustikk. Enig i at Hegel gjerne kunne pyntet opp litt mer på designet 😊 Men er noe med det minimalistiske og enkle og.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @M.B.S Fint at du kommer med en beskrivelse av H390 😊 Har ikke hørt den selv enda. Hvilke høyttalere hadde du den med om jeg kan spørre? Var samme som Naimen?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    @M.B.S Fint at du kommer med en beskrivelse av H390 😊 Har ikke hørt den selv enda. Hvilke høyttalere hadde du den med om jeg kan spørre? Var samme som Naimen?
    Hadde dynaudio special forty med h390 og den kombinasjonen var faktisk helt vidunderlig. Det er en nydelig forsterker, men jeg savner litt gnist og glød/spilleglede sammenlignet med diverse andre. Jeg hadde en rega brio innom når jeg eigde h390 og det har da jeg innsåg at hegelen hadde noen åpenbare mangler. Brioen var mere energisk og spenstigere i bassen og mellomtonen. Den manglet selvsagt dybbassen til hegelen. H390 var mere rolig og hadde sortere bakgrunn, men litt snillere og kjedeligere. Så på moderate volum så var faktisk brio mere musikalsk.
    Merk( kjedelig) ikke nødvendigvis negativt. Det kommer bare an på hva man ønsker. Ønsker man en rolig luftig lyd med bra bass og som man aldri blir sliten av å høre på så er h390 deilig.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hadde dynaudio special forty med h390 og den kombinasjonen var faktisk helt vidunderlig. Det er en nydelig forsterker, men jeg savner litt gnist og glød/spilleglede sammenlignet med diverse andre. Jeg hadde en rega brio innom når jeg eigde h390 og det har da jeg innsåg at hegelen hadde noen åpenbare mangler. Brioen var mere energisk og spenstigere i bassen og mellomtonen. Den manglet selvsagt dybbassen til hegelen. H390 var mere rolig og hadde sortere bakgrunn, men litt snillere og kjedeligere. Så på moderate volum så var faktisk brio mere musikalsk.
    Flott beskrivelse 👍 Det at H390 evt er litt "snill" i toppen gjør ikke noe for min del. Fylden i bunn er og viktig. Man vet selvsagt ikke før man prøver ut ting. Men vil ikke ha for energisk lyd heller. For mye in your face blir litt slitsomt. En mellomting mellom min Røst og MA7900 ville egentlig vært flott 😄 Men tror ikke McHegel finnes 😂 Hadde du forresten brukernavn poss tidligere? Noe med de Special Forty jeg husker.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Flott beskrivelse 👍 Det at H390 evt er litt "snill" i toppen gjør ikke noe for min del. Fylden i bunn er og viktig. Man vet selvsagt ikke før man prøver ut ting. Men vil ikke ha for energisk lyd heller. For mye in your face blir litt slitsomt. En mellomting mellom min Røst og MA7900 ville egentlig vært flott 😄 Men tror ikke McHegel finnes 😂 Hadde du forresten brukernavn poss tidligere? Noe med de Special Forty jeg husker.
    Skjønner hva du mener☺ Og fks en naim kan i visse tilfeller eller for noen bli litt for direkte og dynamisk. Hegelen er mere laidback og naimen er mere krisp og definert. Viss du liker Mcintosh lyden så kan det tenkes at du ville blitt happy med en h390. Ja stemmer poss ja😅 Husker at det var det første jeg kom på når jeg laget meg en profil på hi-fi sentralen for mange år siden. Så angret jeg siden og ville ha et mere normalt klingende ‘’nick’’ Hmm🤔 Kanskje jeg burde gå tilbake til Poss😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn