oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1

    Kanskje denne hadde vært noe for deg Øyvind.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Jeg er nok ganske "streng" i min a/b test. Ikke sikkert alle andre ville oppfattet de forskjellene jeg beskriver som veldig store. Jeg er slett ikke misfornøyd med McIntoshen. Lyden er meget oppegående. Men de begge har sine forskjeller som jeg beskrev. Hva som til slutt er best all over må testes litt mer. Men etter flere låter på MA7900 er det organisk og musikalsk lyd. Hegel blir noe slankere i lyden. Og noe av det jeg ønsket var litt mer fylde på lave volum. Det får man med MA7900. Men siden Røst er noe svakere enn sine nyere og større søsken feksH390, hadde den sammenligningen vært gøy. Litt mer kraft og vil anta noe mer fyldig i lyden på de nyeste. Den veien Hegel gikk på de jeg eide. De nyeste låt varmere. Naim er ikke utelukket. Men minuset er at da kommer dac i tillegg. Og jeg ønsker primært å unngå flere bokser enn nødvendig. Så innebygget dac er stort pluss for meg. Takker for innskudd og tilbud 😊 Er det ikke forresten H390 du er litt i tankeboksen på?
    Vi ser nok også litt forskjellig på enkelte områder også; jeg foretrekker å ha gode separate komponenter - når jeg har hatt Hegel H190 og Hegel H120 (en forbedret og mer musikalsk utgave av Røst (har hatt begge) har jeg ikke benyttet DAC-delen i disse da min Benchmark DAC 3B utklasser disse. Mistenker at - ut i fra min erfaring - at den AKM-baserte DAC-delen i Hegel låter mer tørr og korrekt - eller mer "hifi" om man vil - enn den mer musikalske, organiske og livlige ESS-baserte Bechmark DAC B. Men dette er nok litt synsing på noe tynt grunnlag, altså. Dog er det min klare bedømming og erfaring.
    Jeg har nok mest lyst på en Kinki integrert som ligger ute på bruktbørsen nå enn en ny Hegel, tror jeg.
    Ellers benytter jeg også nå et par Dynaudio Focus 220 mk2 sammen med Supernaiten. Låter aldeles vidunderlig på gode innspillinger.
    Lenge siden sist jeg hadde et par Dynaudios (siste var Evoke 30 og Special Forty) og det var et velkomment gjensyn og gjenhør.
    Dog er dem noe mer "ufine og avslørende" på middels gode og dårlige opptak/innspillinger enn mine Elac Adante AS 61.
    Som også er kvikkere, mer umiddelbar, detaljert og oppløst enn Focus 22 mk2. og bassen er strammere, mer kontrollert og nyansert enn Dynsene selv om Dynaudio er mer lettdrevne - på papiret. forstå det den som kan. Men det har muliges noe med Elacs trykkammerkonstruksjon med isobariske løsning der et aktivt bakenforliggende element skyver på et passivt (slaveobass) i front(-baffelen)
    Men Dynaudio Focus gir også noe ikke Elac makter i like stor grad: en aldeles vidunderlig menneskelig og organisk varme og inderlighet. Noe som ingen andre høyttalere gjør like godt. Man blir berørt, rett og slett:cry:
    All min erfaring har etter hvert gjort det klart for meg - som min hifipusher R. Mikkelsen (Renaissance Audio) engang sa. Den perfekte høyttaler - eller forsterker, for den del - finnes ikke.
    Det finnes alltid noen (gjerne billigere enn den du har) som er bedre enn det du har - på et eller flere parametere.
    Kunsten blir å definere sitt foretrukne lydbilde (her har de fleste på HFS for lengst utviklet en bestemt "smak") og deretter sette sammen et anlegg innenfor en gitt budsjettramme etter egne preferanser. Noe som ikke alltid er like enkelt, viser det seg. For noen (yours truly included) viser det seg relativt tydelig. Gang etter gang, he-he...;)

    Mvh Valdemar Violin d.y. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @M.B.S For mye pådriv er jeg ikke fan av. Må være en balanse. Liker detaljene men med litt sødme også. Og at bass er med fra start. Jeg kan fint leve med MA7900. Ikke noe gale med lyden. Den er bare litt forskjellig opp mot Røst. Når man har lyttet en stund med en elektronikk så blir man gjerne litt vant med det. Så overgang til nytt blir mer oppi dagen med det samme. Når jeg lyttet kun på MA9700 et par timer alene uten å bytte frem og tilbake, så falt lyden mer på plass. Litt vanskelig å forklare. Men for meg personlig å finne den perfekte kombo er vanskelig. En grunn for at jeg har hatt ca 80 par høyttalere og alt for mye elektronikkbytter opp gjennom årene. Så det var Poss ja 😄 Så da var min antagelse riktig. Vi hadde noen dialoger frem og tilbake tidligere. Angående Leema så tror jeg der er andre kandidater jeg før ønsker å teste til den prisen. Men takk for forslag 👍
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Cuckoo61 Som alltid utfyllende og kloke ord fra deg 👍 Jeg er enig med deg. Lyd er veldig individuelt. Og en fasit på hva god lyd er blir umulig å definere for andre enn seg selv. Noen klarer nok å ha et oppsett i årevis å er happy. Jeg har aldri helt klart det 😂 Alltid noe man har lyst på. Noe man søker etter kunne vært bedre. Men man søker nok til slutt rundt sin egen huslyd. Man vet hva man egentlig vil ha. Men vanskelig å finne ned til siste detalj. Så er spørsmålet. Skal man gi seg "nesten" på topp 😄 Hadde selvsagt vært moro å prøvd Naim igjen. Om lyden har endret seg fra tidligere til enda bedre. Du liker Dynaudio ja 👍 Kan nok ikke si meg uenig 😁 Håper du og finner "lyden" du leter etter. Men Mikkelsen har visst dømt deg til å være på stadig utkikk 😂
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    @M.B.S For mye pådriv er jeg ikke fan av. Må være en balanse. Liker detaljene men med litt sødme også. Og at bass er med fra start. Jeg kan fint leve med MA7900. Ikke noe gale med lyden. Den er bare litt forskjellig opp mot Røst. Når man har lyttet en stund med en elektronikk så blir man gjerne litt vant med det. Så overgang til nytt blir mer oppi dagen med det samme. Når jeg lyttet kun på MA9700 et par timer alene uten å bytte frem og tilbake, så falt lyden mer på plass. Litt vanskelig å forklare. Men for meg personlig å finne den perfekte kombo er vanskelig. En grunn for at jeg har hatt ca 80 par høyttalere og alt for mye elektronikkbytter opp gjennom årene. Så det var Poss ja 😄 Så da var min antagelse riktig. Vi hadde noen dialoger frem og tilbake tidligere. Angående Leema så tror jeg der er andre kandidater jeg før ønsker å teste til den prisen. Men takk for forslag 👍
    Det er veldig interessant det du sier der faktisk. Dette med å venne seg til en lyd fra en type komponent det er jo høgst reelt. Det er jo litt give&take med alle komponenter. Det er faktisk viktig og slå seg til ro ei stund med det man har når man først har innvestert litt. Den lyden vil man da gradvis venne seg til og kanskje kryper den sakte men sikkert inn under huden på deg som man sier. Man må rett og slett akklimatisere seg litt når man konverterer mellom forskjellige merker som har vidt forskjellig lydfilosofi. Der er Hegel og Mcintosh gode eksempel. Hadde jeg vært deg så hadde jeg koset med med Mcintosh en stund, så ser du etterhvert. Ja det har vært noen livlige diskusjoner til tider, og slik er det når man snakker rett fra hjertet og ikke med hjernen😂
    Tenkte sps på s40 på dyn/venner.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @M.B.S Ja tror man må sette seg ned litt å roe ørene 😄 Ikke forhaste seg. Litt dikusjoner er bare sunt. Men tror aldri vi var mot hverandre i noen dikusjoner. Men noe forskjellig synspunkt har man jo. Slik vil det jo være. Er vel natta her nå ser jeg på klokken. Men vi får ta opp igjen tråden senere 😊 God natt herfra 👍
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    @M.B.S Ja tror man må sette seg ned litt å roe ørene 😄 Ikke forhaste seg. Litt dikusjoner er bare sunt. Men tror aldri vi var mot hverandre i noen dikusjoner. Men noe forskjellig synspunkt har man jo. Slik vil det jo være. Er vel natta her nå ser jeg på klokken. Men vi får ta opp igjen tråden senere 😊 God natt herfra 👍
    Veldig viktig, prøver jeg å si til meg selv😂 Men ja det er ikke så dumt å sitte på ampen ei stund så ser du om den vokser på deg🎶
    Nei vi har vel diskutert pent vi vil jeg tro. Noen forskjellige synspunkter er der nok. Du kjøpte vel en hegel amp med meg også etter noen hyggelige samtaler på pm.
     
    Sist redigert:

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Eg gjekk frå hegel 120 til exposure 3510 som cuckoo61 solgte i høst knapt noen gang vore så fornøyd med eit kjøp siden fikk akkurat det var ute etter,litt meir fylde sammt på ein måte bitte litt mørkere men det er no i mitt rom og oppsett.
    Men så er no 35110 og ein noe dyrere forsterker enn h120 sammt uten dac som passer meg best siden bruker dacen til marantz sacd 30.
    Takker ein gang til for kjøpet vidar 👍.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Eg gjekk frå hegel 120 til exposure 3510 som cuckoo61 solgte i høst knapt noen gang vore så fornøyd med eit kjøp siden fikk akkurat det var ute etter,litt meir fylde sammt på ein måte bitte litt mørkere men det er no i mitt rom og oppsett.
    Men så er no 35110 og ein noe dyrere forsterker enn h120 sammt uten dac som passer meg best siden bruker dacen til marantz sacd 30.
    Takker ein gang til for kjøpet vidar 👍.
    Flott å høre du fikk den oppgraderingen du leitet etter. 👍 Her ble og lyden fyldigere, som var noe jeg så etter. Er slett ikke misfornøyd med lyden med MA7900. Den fremfører musikk med mer sjel og graver noe dypere i lydbildet og brer det utover på en involverende måte. Så klager slett ikke 😊 Men føler kanskje ikke jeg har truffet innertier på lyden heller. Vi får se veien videre 👍
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Ja fint når det går slik som tenkt og håpet,må berre sei att likte den hegelen så godt att satt svært langt inne å ta beslutningen å aventere den til salgs,den kjapt solgt men aldri angret ein dag på det siden.
    Tenker pr i dag egentlig den exposure forever (maybee 🙂)har hatt doxa,parasound halo ,abrahamsen,sammt hegel h 90 og 120.
    Veit vel egentlig ikkje hvorfor vidar solgte den ,muligt berre ei oppgradering ? men for meg så berre klaff i mitt oppsett,brukermønster og dei akustiske forhold i stova.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @møring Ja Hegel er gode. Men bør matches med riktige høyttalere for å oppnå sitt potensial. Men er mange som ikke syns så mye om merket. Kan hende det henger litt sammen med lyden de hadde tidligere år og litt "kjedelig" design. Selv liker jeg de godt. Men som jeg har erfart så finnes det så mye forskjellig der ute at det vil alltid være noe som er "best" alt etter hvilke høyttalere man har. Som du har erfart og hører jeg 😊 Er alltid en god følelse når lyden klaffer 👍
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Hei igjen ja sannt det eg prøvde ein gang hegel h90 med focal chora 826 men det synest eg totalt vart litt for mykje frampå, følte meg rett og slett sliten i øra om litt høyt volum lengre tid. (fikk byttet inn igjen dei focal chora hos surround.no 🙂🙂👍).
    Liker ikkje skryte men trivst for tiden fryktelig godt med lyden her i stova no,men kanskje ein gang legge endå meir penger i høyttalerne (kanskje 🙃)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei igjen ja sannt det eg prøvde ein gang hegel h90 med focal chora 826 men det synest eg totalt vart litt for mykje frampå, følte meg rett og slett sliten i øra om litt høyt volum lengre tid. (fikk byttet inn igjen dei focal chora hos surround.no 🙂🙂👍).
    Liker ikkje skryte men trivst for tiden fryktelig godt med lyden her i stova no,men kanskje ein gang legge endå meir penger i høyttalerne (kanskje 🙃)
    Ja det viser at ikke alle komponenter matcher 😊 Veldig bra at du er såpass fornøyd med oppsettet du har. Å bytte ut litt for å teste er jo litt av moroa synes jeg. Du får kose deg med lyden du har så lenge 😊
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Hei kan eg spørre om kva er det beste av stativ høyttalere du vore bort i ? vil gjerne ha bra respons allerede ved relativt lavt volum.
    Eg lurer litt på om feks dynaudio evoke 20 kunne vere ei noenlunde grei oppgradering frå mine krix equinox mk 4 men slett ikkje sikker,bruker arendal 1723 1s sub av siste mod.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @møring Kan gi min subjektive mening. Du tråkker som regel ikke feil med Dynaudio og fylde i lyden/bass fra lavt volum. Eneste er vel Exite serien, som jeg ikke likte like godt som resten. Men de beste var helt klart Confidence C1. De var et godt steg opp fra Contour S1.4(LE), som igjen var over Focus 160. Kommer an på budsjett. Evoke har jeg ikke fått hørt/eid. Men fra hva jeg har hørt fra andre spiller de veldig godt i forhold til pris. Men et par Focus 160 vil gi deg mye av lyden Dynaudio står inne for når det kommer til tyngde i lyden. Var hvertfall min erfaring. Går du opp til Confidence C1 så blir det en annen liga. Men ikke alltid enkel å finne brukt. Da må man følge med på markedet evt legge ut ønskes kjøpt annonse. Men de låter fabelaktig. Likte også godt Dali Epicon 2. Men for dine ønsker angående lyd kan jeg anbefale Dynaudio ja. Håper det hjalp litt 👍
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Hei takker for det du delte om dynaudio👍 🙂kommer til å følge med på brukten,men som sagt tidligere ingen hast siden lever egentlig svært så godt med dei komponenter har no.
    Dei siste åra så eg også meir fått forståelsen av den store betydningen rommet ( akustikken) har på lydsignaturen.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei takker for det du delte om dynaudio👍 🙂kommer til å følge med på brukten,men som sagt tidligere ingen hast siden lever egentlig svært så godt med dei komponenter har no.
    Dei siste åra så eg også meir fått forståelsen av den store betydningen rommet ( akustikken) har på lydsignaturen.
    Ingen problem 👍 Ja akustikken har selvsagt mye å si. Og så lenge det ikke haster så har du tiden på deg. Men alltid moro å ha en gulerot å strekke seg etter 😊
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har lagt min MA7900 ut for salg/bytte nå. Det var kjapt sant 😂😂 Den er noe voksen og trenger ganske stor plass. Så tanken er å få inn noe mer håndterlig slik at jeg slipper å bytte ut tv benk og slikt. Lurer på Gato Audio Dia, Primare i35 Prisma, Bladelius Thor 3 eller Accuphase(Er dessverre noe store og) Må ha noe som og matcher mine SA Explorer Master såklart. Noen andre tips? Må ha innebygget dac av god kvalitet
     
    • Wow
    Reaksjoner: TT.

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kan absolutt anbefale Norma Revo 70b eller 140 om du kommer over det! ☺ Betydelig penere i virkeligheten enn bilder også.
    Vanskelig å si hvordan matchen med Explorer Master er, da jeg testet dem hadde jeg vel… Hegel H300 eller Ayon Triton III…? Husker ikke helt😬
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har lagt min MA7900 ut for salg/bytte nå. Det var kjapt sant 😂😂 Den er noe voksen og trenger ganske stor plass. Så tanken er å få inn noe mer håndterlig slik at jeg slipper å bytte ut tv benk og slikt. Lurer på Gato Audio Dia, Primare i35 Prisma, Bladelius Thor 3 eller Accuphase(Er dessverre noe store og) Må ha noe som og matcher mine SA Explorer Master såklart. Noen andre tips? Må ha innebygget dac av god kvalitet
    Ja det var kort visitt.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det var kort visitt.
    Er ikke solgt/byttet vekk enda. Så om ikke noe alternativt dukker opp står den her 😊 Har ikke en god plassering av den. Så noe som kan erstatte denne med litt mindre må er ønskelig. Lydmessig er denne knall. Dog ikke 100% optimalt på SA Explorer Master. Er fortsatt noe der jeg savner. Men ikke sikkert jeg får det ved bytte heller. Men veier også for å prøve et bytte sammen med dimensjon/vekt på MA7900. Men er unektelig veldig stas å se på da 😄 Noe eget med de VU metrene i turkis.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kjenner hverken høyttalere eller forsterker og ikke har jeg hørt noen av dem, så ikke har jeg noen gode tips enn bare å ønske deg lykke til på jakten på godlyden 😉
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kjenner hverken høyttalere eller forsterker og ikke har jeg hørt noen av dem, så ikke har jeg noen gode tips enn bare å ønske deg lykke til på jakten på godlyden 😉
    Takk 😊 Ja jakten er ikke alltid lett 😄 Kan fint leve med MA7900. Så ikke krise om den blir. Men da må det gjøres om på møblement og. Får bare se hva som skjer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Kan absolutt anbefale Norma Revo 70b eller 140 om du kommer over det! ☺ Betydelig penere i virkeligheten enn bilder også.
    Vanskelig å si hvordan matchen med Explorer Master er, da jeg testet dem hadde jeg vel… Hegel H300 eller Ayon Triton III…? Husker ikke helt😬
    Ja, kan absolutt anbefale Norma. Hadde Revo IPA 140 og det var en raffinert slugger med italiensk temperament. Fart og dynamikk i bøtter og spann. Men også ro, sjel og innlevelse. Var godt fornøyd med den en stund. Solgte den videre til T-1, som også var meget godt fornøyd med den - en stund. Vi er muligens litt like på den måten. Både du, jeg og T-1 ;)

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,
    Valdemar Violin d.y. ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja, kan absolutt anbefale Norma. Hadde Revo IPA 140 og det var en raffinert slugger med italiensk temperament. Fart og dynamikk i bøtter og spann. Men også ro, sjel og innlevelse. Var godt fornøyd med den en stund. Solgte den videre til T-1, som også var meget godt fornøyd med den - en stund. Vi er muligens litt like på den måten. Både du, jeg og T-1 ;)

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,
    Valdemar Violin d.y. ;)
    En av dine, også etterhvert mange forsterkere 😄 Ja husker T-1 hadde den. Han anbefalte den til meg og. Eneste minus er at de ikke har dac med annet enn usb som evt tilvalg.. Så da blir det en boks ekstra. Men lest mye godt om disse. Dog sjelden å finne brukt. Og nytt er nok ikke aktuelt. Takker for info og tips dog 😁 Noe nytt hos deg for tiden da?
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    En av dine, også etterhvert mange forsterkere 😄 Ja husker T-1 hadde den. Han anbefalte den til meg og. Eneste minus er at de ikke har dac med annet enn usb som evt tilvalg.. Så da blir det en boks ekstra. Men lest mye godt om disse. Dog sjelden å finne brukt. Og nytt er nok ikke aktuelt. Takker for info og tips dog 😁 Noe nytt hos deg for tiden da?
    Det blir nok til at jeg legger ut mine Dynaudio Focus 220 mk2 for salg snart nå.
    Tror at jeg beholder mine Elac Adante AS 61 en stund til - foreløpig.
    Har ikke helt bestemt meg mht evt salg av Naim Supernait 3 ennå. Men det kan godt hende ganske snart det også.
    Audiovector skal visstnok være meget god match med Naim - ser at det ligger ute et pent brukt par SR1 Signature hos Mala Audio nå... ;)
    Selges Supernaiten er Sim Audio Moon forsterkere et aktuelt alternativ - har utkikk på bruktbørsen, disse er vel dyre som nye..:(
    Time will tell - her vet selv ikke haren sjøl hvor haren hopper, ha-ha! :D

    Mvh V.W. a.k..a Valdemar Volkswagen jr. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Cuckoo61 Ja viktig å holde bruktmarkedet i omløp 😂 Til ok pris er 220 en grei høyttaler å bli kvitt igjen 👍 Hadde Audiovector Si3 Signature for noen år tilbake. Låt bra. Men trengte noe volum for å våkne til liv. Om det gjelder de du har sett vet jeg ikke. Blir vel ofte solgt sammen fra forhandler, Naim og Audiovector. Så noe riktig gjør nok komboen 😊 Du får oppdatere underveis om noe spennende skjer 😁
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    @Cuckoo61 Ja viktig å holde bruktmarkedet i omløp 😂 Til ok pris er 220 en grei høyttaler å bli kvitt igjen 👍 Hadde Audiovector Si3 Signature for noen år tilbake. Låt bra. Men trengte noe volum for å våkne til liv. Om det gjelder de du har sett vet jeg ikke. Blir vel ofte solgt sammen fra forhandler, Naim og Audiovector. Så noe riktig gjør nok komboen 😊 Du får oppdatere underveis om noe spennende skjer 😁
    Var det forresten Focus 220 eller 220 mk2 du selv hadde hatt en periode? 220 mk2 var en markant og klar forbedring ifht førstnevnte.
    Men det visste du kanskje fra før av? ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De jeg hadde var 220, ikke mk2. Var i 2014. Så en stund siden 😊 Ja har lest at mk2 er bedre likt. Tror det blir litt som 140 og 160. Der likte jeg 160 bedre.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Ja, litt klarere, strammere og kjappere. Sånn pleier utviklingen å gå de fleste steder! ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må vel si at Primare i35 Prisma er den jeg ville tatt ut fra de nevnte.. og match med SA vet man jo at det er :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn