oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Må vel si at Primare i35 Prisma er den jeg ville tatt ut fra de nevnte.. og match med SA vet man jo at det er :)
    Helt enig med X-Cell her. System Audio ved sjef Olle Witthøft anbefaler jo spesielt Primare til sine høyttalere (sist gang eg var inne på websiten, for en tid tilbake...)
    Konklusjon: anbefales på det sterkeste. Har selvsagt også innebygd dac av meget brukbar kvalitet ;) (y)

    Mvh Valdemar Violin d.y.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Cuckoo61 Ja Primare har jeg hatt til SA før og vet det er ok. Dog sier tester om i35 at kanskje ikke fylde i bass på lavt volum er den beste. Men må evt bare testes. Husker i30 hadde en fyldig og fin bass. Men da kommer evt dac i tillegg. Men klart, pris totalt med i30 og en brukbar dac er fin. Får se litt 😊 Ikke prøvd Gato sine forsterkere. Så de er litt interessant av den grunn. Virker å ha blitt godt mottatt av de som har kjøpt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Det blir nok til at jeg legger ut mine Dynaudio Focus 220 mk2 for salg snart nå.
    Tror at jeg beholder mine Elac Adante AS 61 en stund til - foreløpig.
    Har ikke helt bestemt meg mht evt salg av Naim Supernait 3 ennå. Men det kan godt hende ganske snart det også.
    Audiovector skal visstnok være meget god match med Naim - ser at det ligger ute et pent brukt par SR1 Signature hos Mala Audio nå... ;)
    Selges Supernaiten er Sim Audio Moon forsterkere et aktuelt alternativ - har utkikk på bruktbørsen, disse er vel dyre som nye..:(
    Time will tell - her vet selv ikke haren sjøl hvor haren hopper, ha-ha! :D

    Mvh V.W. a.k..a Valdemar Volkswagen jr. :)
    Haha😅 Du kommer til å kjøpe deg en ny Supernait 3 etterhvert.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    @Cuckoo61 Ja Primare har jeg hatt til SA før og vet det er ok. Dog sier tester om i35 at kanskje ikke fylde i bass på lavt volum er den beste. Men må evt bare testes. Husker i30 hadde en fyldig og fin bass. Men da kommer evt dac i tillegg. Men klart, pris totalt med i30 og en brukbar dac er fin. Får se litt 😊 Ikke prøvd Gato sine forsterkere. Så de er litt interessant av den grunn. Virker å ha blitt godt mottatt av de som har kjøpt.
    Nei det er vel få klasse D som har den overbevisende tyngden på lave volum, har i allefall ikke opplevd det her med noen.. tilogmed ikke Jeff Rowland til uhorvelig mye penger.
    Så der vil nok Gato også lide samme skjebne.

    Skal du ha saftig lyd på lavt volum så er nok kansje noe klasse A å foretrekke, eller den gamle I30.
    Personlig så spilte MI MEGET bra på Pandion 20 :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @X-Cell Gato har visst noe mer fylde i bassen i følge hva jeg har lest. Var veldig lik transistor forsterkere i lyd signatur. Men finner ikke ut noe før man tester selv 😁
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    @X-Cell Gato har visst noe mer fylde i bassen i følge hva jeg har lest. Var veldig lik transistor forsterkere i lyd signatur. Men finner ikke ut noe før man tester selv 😁
    Nei, man vet ikke før man har lyttet. Men samtidig leser man jo nesten alltid den der linjen i en test av en klasse D.. :p Syns å huske det ble sagt om i32, den JR jeg hadde.. osv.. Nærmeste jeg har kommet med en klasse D var faktisk Peachtree Nova 150.. Den var jaggu ikke enkel å sette i bås med andre klasse D.
    Jeg syns jo i32 også låt svært bra, men ingenting er helt som rør eller klasse D på lave volum.

    Primaluna Evo 400 står fortsatt igjen her som kansje den beste integrerte jeg har hørt.. den var rett og slett magisk :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.942
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette er gamle inntrykk, men av Primare I30, Krell KAV400 og Sugden A21a så var Primare den desidert kjedeligste boksen.
    Den funker hvis du bygger et anlegg hvor signaturen kommer fra andre steder enn forsterkeren. Synes jeg. Trur eg.

    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nei, man vet ikke før man har lyttet. Men samtidig leser man jo nesten alltid den der linjen i en test av en klasse D.. :p Syns å huske det ble sagt om i32, den JR jeg hadde.. osv.. Nærmeste jeg har kommet med en klasse D var faktisk Peachtree Nova 150.. Den var jaggu ikke enkel å sette i bås med andre klasse D.
    Jeg syns jo i32 også låt svært bra, men ingenting er helt som rør eller klasse D på lave volum.

    Primaluna Evo 400 står fortsatt igjen her som kansje den beste integrerte jeg har hørt.. den var rett og slett magisk :)
    Mye å velge blandt. Så jeg får de hva som blir veien videre 😊 Litt mindre forsterker rent fysisk blir det. Så slipper jeg gjøre noe med tv benken 😄
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dette er gamle inntrykk, men av Primare I30, Krell KAV400 og Sugden A21a så var Primare den desidert kjedeligste boksen.
    Den funker hvis du bygger et anlegg hvor signaturen kommer fra andre steder enn forsterkeren. Synes jeg. Trur eg.

    mvh
    Ja jeg kan se den. i30 er selvsagt ikke den siste i livlighet. Men litt mer laidback. Men siden den må ha en dac i tillegg kan man krydre litt. Hadde Hegel HD20 dac med min sist. Det funket bra faktisk. Hegel en strammet opp lyden litt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg kan se den. i30 er selvsagt ikke den siste i livlighet. Men litt mer laidback. Men siden den må ha en dac i tillegg kan man krydre litt. Hadde Hegel HD20 dac med min sist. Det funket bra faktisk. Hegel en strammet opp lyden litt.
    Artig med hvordan vi opplever forskjellig lyd. I mine ører er hegel hd20 litt rund og snill, ikke siste ord innen hurtighet og presisjon. Primare i30 derimot er en hurtig stram forsterker. Eneste innvendingen der er at den mangler litt i den dypeste bassen og at der finnes forsterkere som er mindre mekanisk/transistoraktig i lyden. Beklager at jeg blander meg inn🙈
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @M.B.S Lyd blir jo oppfattet individuelt og gjerne med forskjellig høyttalere og forsterker sammen med Dac og omvendt. HD20 er ikke lys og frempå. Men den strammer opp lyden. Tilfører litt i bass. i30 oppfattet jeg som nokså varmtklingende.Ingen stress med innspill 😁
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    @M.B.S Lyd blir jo oppfattet individuelt og gjerne med forskjellig høyttalere og forsterker sammen med Dac og omvendt. HD20 er ikke lys og frempå. Men den strammer opp lyden. Tilfører litt i bass. i30 oppfattet jeg som nokså varmtklingende.Ingen stress med innspill 😁
    ☺🎶
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mye å velge blandt. Så jeg får de hva som blir veien videre 😊 Litt mindre forsterker rent fysisk blir det. Så slipper jeg gjøre noe med tv benken 😄
    Ja det er i allefall nok å velge mellom.. Jeg tror nok at den siste fra NAD hadde vært en liten favoritt her.. låter bra ifølge flere, samt hadde vært morro å prøvd Dirac :)
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Antar at du har observert denne, Øyvind: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=247171799
    Når den/det rette dukker opp gjelder det å slå til kjapt før noen andre gjør det ;)
    Her er det også mulig med en kjapp, enkel lokal handel!
    Ellers ingenting i veien med bassgjengivelse fra I35 - hverken på lavt eller høyt nivå. Dvs kun om du liker "grøt og pudding-bass", da.... :p

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Antar at du har observert denne, Øyvind: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=247171799
    Når den/det rette dukker opp gjelder det å slå til kjapt før noen andre gjør det ;)
    Her er det også mulig med en kjapp, enkel lokal handel!
    Ellers ingenting i veien med bassgjengivelse fra I35 - hverken på lavt eller høyt nivå. Dvs kun om du liker "grøt og pudding-bass", da.... :p

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Har fått med meg den ja 😁Hatt dialog med selger også allerede første dag den kom ut. Men ikke gjort noe avtale. Ville avvente litt for andre alternativ 😊 Takker for tips 👍 Er på listen 😊 Gjør nok en skapelig jobb 👍
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ble ny forsterker i kveld gitt 👍 Primare i35 Prisma. Denne har innebygget dac og streamer. Omtrent akkurat fått den inn døra. Så får begynne å koble opp etterhvert 😊 Får man se om de nyeste Primare også matcher System Audio like godt fortsatt. Den får hvertfall plass i tv benken 😂
     

    Vedlegg

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takk skal der ha gutter 😁 Håper den innfrir 👍 Det vil tiden vise om bare litt 😊 Denne har og streamer. Så kan spille av direkte fra wifi og Tidal feks. Må jo evt settes opp mot nettverket. Ellers kobler jeg uansett Apple tv og tv inn optisk. Kan streame via de og. Blir spennende. Så er jeg spent på hvem som evt stikker av med MA7900 etterhvert.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Den passer inn i benken i det minste og starter opp. Godt bare det 😁 Dog er den ikke like vakker på måten McIntoshen er. Men allikevel elegant på sitt vis. Klassisk og stilrent kalles det gjerne?
    IMG_20220204_193114.jpg
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Grattis igjen Øyvind! Tror jeg er like spent som deg på hvordan den nye Primaren låter. Utseende messig, kan man vel trygt si den passer bedre inn i et skandinavisk møblert hjem, enn McIntoshen hehe. Jeg tror du har fått deg et kjempesystem til en pris som er meget fornuftig. Med alt inkudert, føler man liksom at det er et minianlegg som står igjen, men lyden er fabelaktig. Sånn har iallefall jeg det med H590 og Contour 30. Blir ikke færre bokser enn dette :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.892
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med ny amp,som du sier så blir den litt "trist" i forhold til Mcintosk😉😁. Men den låter nok bra👍
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis igjen Øyvind! Tror jeg er like spent som deg på hvordan den nye Primaren låter. Utseende messig, kan man vel trygt si den passer bedre inn i et skandinavisk møblert hjem, enn McIntoshen hehe. Jeg tror du har fått deg et kjempesystem til en pris som er meget fornuftig. Med alt inkudert, føler man liksom at det er et minianlegg som står igjen, men lyden er fabelaktig. Sånn har iallefall jeg det med H590 og Contour 30. Blir ikke færre bokser enn dette :)
    Takk igjen 😊 Ja lyden er bra den. Skal ikke klage, for mye 😄 Sett opp mot lyd og pris er dette meget oppegående. Forsterker måtte stå på et par timer før lyden falt mer på plass. Den låter ikke typisk klasse D, som gjerne tidligere år var litt klinisk steril lyd. Fyldig og fint. Bass på lavt volum er det og. Låter litt annerledes enn McIntoshen såklart. Men et skikkelig inntrykk får jeg komme tilbake til. Men så langt fornøyd. Du koser deg med komboen H590 og Contour 30 altså? Vil tro det skulle låte kanon. Har du testet andre høyttalere på H590 også?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn