OSL2O11 Holmenkollen

Hva synes du om VM?

• Vekk meg når det hele er over.

Stemmer: 0 0.0%
  • Dette blir århundrets opplevelse.

• Jeg bryr meg bare om kulturarrangementene i sentrum.

• Jeg er mest opptatt av dama til Northug.

• Jeg drømmer bare om Johaug.

• Alt var mye bedre før.

• Jeg håper på Northug-fiasko.

• Jeg er mest opptatt av skismøringen.

• Nå blir det telt ved løypa, termos med noe sterkt, norske flagg og beksømsko!

• Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.039
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    leifen skrev:
    Skal vi vedde en halvliter eller to Emotikon...?
    Da legger jeg med glede ut for to halvlitere til leifen ;D

Digger måten Northug opptrer på i slike settinger. Han leverer!

N

nb

Gjest
    Fra expressen.se

Petter Northug var för stark i stafetten för Marcus Hellner - och på upploppet hånade Northug svensken genom att stanna på mållinjen.
    - Det han visar upp hör inte hemma på idrottbanan, säger Anders Blomquist i SVT

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.392
    nb skrev:
    Fra expressen.se

Petter Northug var för stark i stafetten för Marcus Hellner - och på upploppet hånade Northug svensken genom att stanna på mållinjen.
    - Det han visar upp hör inte hemma på idrottbanan, säger Anders Blomquist i SVT
    pffft ... dårlige tapere: det er da nok av løpere som har tatt en piruett, gått baklengs, hoppet over streken.
    Nei, stå på du, Petter. Profiler er det alt for få av, og lagom-svensson skal aldri få ta av deg glansen.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    emotikon skrev:
    leifen skrev:
    Skal vi vedde en halvliter eller to Emotikon...?
    Da legger jeg med glede ut for to halvlitere til leifen ;D

Digger måten Northug opptrer på i slike settinger. Han leverer!
    Ser ikke ut til at det var grunnlag for å spekulere på formen til han karen der nei....
    Blir oppslag i dagevis av den avslutningen han presterte der. ;D
    KAXIG!! Heheh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JackX skrev:
    det er da nok av løpere som har tatt en piruett, gått baklengs, hoppet over streken.

ikke når de har en konkurrent som også befinner seg på oppløpet.

men who cares, det er moro med folk som bryter tradisjoner og etikette. 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    Altfor lite humor i toppidretten! Piruett, sakte film sideways, whatever - mer av det! Mer arroganse! If you got it, flaunt it!

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.021
    Der Gjerdalen så ut som han hadde fått som eneste oppgave å holde et øge med svensken, om han så hadde stoppet for å slå lens, så var det vel klart allerede tidlig i løpet til Northug at dette hadde han kontroll på! Virket som han psyket ut de andre ved et par tilfeller da han demonstrerte at han når som helst kunne sprette fra femte til tet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    – För mig går han över gränsen när han gör en stoppsladd innan han går över mållinjen. Det pratades om att han var en varg ute med sin fårflock, men han är en gris som driver med sina konkurrenter, säger SVT:s expert Jonas Karlsson.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

mye å hisse seg opp for lissom

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvis Northug hadde snublet en meter før mållinjen og blitt liggende, ville stavbrekket til Brå være et glemt tema. OK - det gikk bra - men det var ikke en veldig god manøver å gjøre med henblikk på å sikre gullet.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Ulf-B skrev:
    Hvis Northug hadde snublet en meter før mållinjen og blitt liggende, ville stavbrekket til Brå være et glemt tema. OK - det gikk bra - men det var ikke en veldig god manøver å gjøre med henblikk på å sikre gullet.
    Det hadde vært enda morsommere, mye og, faktisk.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.039
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    Fin måte å skape spenning på slutten..... ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hva sa pappa Dæhli til Bjørn i sin tid? "Dette gjør du ikke igjen gutten min!"

Fra et profesjonelt ståsted, GULL!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ulf-B skrev:

det hadde vært fantastisk.

da ville han vært en ekte legende.

C

Cyber

Gjest
    Barneskirenn....

;D

Northug er jo helt syk, jeg hadde aldri våget å tro han var så overlegen, men han var jo nesten inne i en annen idrettsgren jf. Hellner på slutten. Fantastisk og svenskene er bare misunnelige, jeg synes avslutningen er fantastisk og han kan koste på seg det etter å ha levert varene som har blitt etterspurt av media og mange.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Northug viser sin overlegenhet med et fantastisk rykk. Det er greit å feire, men han trenger ikke oppføre seg som en dust ved å håne konkurrenter som befinner seg få meter bak.

Men så er jeg en verdikonservativ, ex-langrennsløper som sterkt misliker fellesstart, korte tv-sløyfer og fraværet av skikkelig bakker i moderne langrenn.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    308
    Wergeland skrev:
    Northug viser sin overlegenhet med et fantastisk rykk. Det er greit å feire, men han trenger ikke oppføre seg som en dust ved å håne konkurrenter som befinner seg få meter bak.

Men så er jeg en verdionservativ, ex-langrennsløper som sterkt misliker fellesstart, korte tv-sløyfer og fraværet av skikkelig bakker i moderne langrenn.
    Kanksje Northug ble litt irritert på "Hällnerbakken"? ;D

N

nb

Gjest
    Wergeland skrev:
    Men så er jeg en verdikonservativ, ex-langrennsløper som sterkt misliker fellesstart, korte tv-sløyfer og fraværet av skikkelig bakker i moderne langrenn.
    Det er visst ganske så bratt i den ene bakken i Kollen. Muligens litt kort, men den er MYE brattere enn det ser ut på TV etter hva jeg har skjønt. Til en kort sløyfe å være er det langt over det som er vanlig nå om dagen.

C

Cyber

Gjest
    Wergeland skrev:

Det var ingen som sa noe da Alex Harvey hysjet her om dagen... eller når Dæhlie tok 360 for n-te gang over målstreken...

Jan-Helge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    642
    Han økte i alle fall sin markedsverdi med en slik avslutning. Tror han vil følge opp med en og annen arrogant fremtreden i intervjuer etc. i etterkant også, jo mer han fanger medienes oppmerksomhet i så måte dess bedre markedsverdi får han... Northug er genial i så måte...

Han hadde absolutt ikke vært en så stor stjerne, dersom han ikke hadde fremstått som han gjør. Håper på at i fortsettelsen og kjølevannet av denne seieren, så vil han komme opp med noe som fyrer opp mediene i Norge og Sverige i alvorlig stor grad... Tipper han vil erte på seg svensker i kveld.

N

nb

Gjest
    Tja, det har blitt påstått at noe av Aksel Lund Svindals enorme markedsverdi som sponsorobjekt er at han er like blid og fornøyd uansett om han vinner eller kommer litt ned på resultatlista, er veldig hyggelig med konkurrentene og fremstår nesten som glad på deres vegne når noen andre vinner. Så det kan nok funke med ulike strategier;)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.021
    dagens replikk så langt må vel være fra Skinstad da han ble konfrontert av svenske journalister om Northugs målovergang: han skal gå femmil på søndag, så han måtte spare på kreftene

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Wonderful soundbite.
    pengesluk skrev:
    Altfor lite humor i toppidretten! Piruett, sakte film sideways, whatever - mer av det! Mer arroganse!  If you got it, flaunt it!
    Jupp. Har vært bekymret for at The NorThug hadde gått hen & blitt pusete noen dager nå. Grunnløst.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    noruego skrev:
    dagens replikk så langt må vel være fra Skinstad da han ble konfrontert av svenske journalister om Northugs målovergang: han skal gå femmil på søndag, så han måtte spare på kreftene

;D

Jan-Helge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    642
    Wergeland skrev:

Han oppfører seg ikke som en dust, nå må du ikke lukke øynene og se deg blind på det geniale med Northug, sågar Svanskene leser mer om Northug enn om deres egne langrennsløpere (det sier litt om hans markedsverdi).

En annen kunne vunnet og dominert mer enn Northug uten å ha like stor markedsverdi, Northug kunne dominert mer selv også uten å ha like stor markedsverdi, om det ikke var for hans fremtreden.

Du ser altså noe dustete i noe høyst genialt.

---

Hva kommer til fellesstarter kontra individuelle starter, så er fellesstarter publikumsunderholdning mens individuelle starter i mye mindre grad er det samme. Hvor spennende er en individuell start sammenlignet med en fellesstart om jeg tør spørre?

Som ex-langrennsløper burde du sette pris på fellesstarter da dette gjør langrenn mer underholdende for publikum, og sporten får derfor mer oppmerksomhet med økt interesse. Uten den økte underholdningsverdien ville langrenn endt som skøyteløp, hvor publikum forlater sporten i større og større grad. Individuelle starter er for spesielt interesserte, på ingen måte den samme spenningen som en fellesstart. Publikum vil se løperene kjempe mann mot mann, ikke mot en klokke og tiden den viser.

Jeg ser dog personlig hva du mener, for selv er jeg blandt de spesielt interesserte som finner kampen mot tidene fascinerende også, og det blir jo helt andre løp av slikt. Dog inneholder et VM begge deler, både individuelle starter og fellesstarter, og bra er det...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Det må da være riktig å kompensere med litt show når han effektivt drepte spenningen. Svenskene var ikke akkurat ydyke de heller etter at Hellner tok første stikk. De var heller opp som en løve, og da vet man gjerne hvordan de kommer ned...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Eneste problemet til Northug i VM har vært Hattestad...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Kostelig kommentarfelt til den artikkelen.

Vad är det med er som har en sån där kille och vad är det med dig som skriver i ett svenskt forum? Jävla norrmän håll er till era forum speciellt nu, när ni förlorar kan ni komma och gråta här.
    Eller

Är det någon som är förvånad? Han är norrman och det förklarar väl allt. Sen när kunde norrmän uppföra sig?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4869705.ab

S

Slubbert

Gjest
    Skjønner ikke helt de som mener at Northug er så "rock 'n roll"; han er en langrennsløper, så streit som folk får blitt. Disse "stuntene" hans minner mer om "nyrik megler med Audi A6 i trafikken" enn de minner om en rocketype.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Slubbert skrev:
    Skjønner ikke helt de som mener at Northug er så "rock 'n roll"; han er en langrennsløper, så streit som folk får blitt. Disse "stuntene" hans minner mer om "nyrik megler med Audi A6 i trafikken" enn de minner om en rocketype.
    Amen!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Rart å tenke på at 5 mann lå i en klynga da spurten startet når man ser dette bildet.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    18
    Northug er et barn. Det han sier og gjør på idrettsarenaen er impulsivt og uten tanke for etikette eller sosiale normer, akkurat på samme måte som barn oppfører seg. Han er morsom når han ikke forsøker og pinlig når han forsøker, slik som et barn. Taper han så furter han som en unge, vinner han så hoverer han som en unge.

Grunnen til at han ses på som Rock'n Roll er at han er langrennsløper, utøver av den streiteste sporten i verden.

F

fjellvåk

Gjest
    cybervision_ skrev:
    Wergeland skrev:

Det var ingen som sa noe da Alex Harvey hysjet her om dagen... eller når Dæhlie tok 360 for n-te gang over målstreken...
    Han hysjet ikke sa han..
    Dæhlie fikk skikkelig kjeft av pappa Dæhlie den gangen, han mente det var arrogant og respektløst mot konkurentene.

Enig; Petter er et lite barn som gjør og sier dustete ting av og til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn