OSL2O11 Holmenkollen

Hva synes du om VM?

• Vekk meg når det hele er over.

Stemmer: 0 0.0%
  • Dette blir århundrets opplevelse.

• Jeg bryr meg bare om kulturarrangementene i sentrum.

• Jeg er mest opptatt av dama til Northug.

• Jeg drømmer bare om Johaug.

• Alt var mye bedre før.

• Jeg håper på Northug-fiasko.

• Jeg er mest opptatt av skismøringen.

• Nå blir det telt ved løypa, termos med noe sterkt, norske flagg og beksømsko!

• Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• F

fjellvåk

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Vil tro at regningen er 'all inclusive', ja... Ellers skulle jeg meget gjerne sett 2,4 mrd til utbygging av kollektivtilbudet i byen.

Jeg er ikke så ille gretten på sporten, mente bare å snu litt på sytinga over prisen på DNO (vi husker vel den?). ;)

Håper forresten at det går sånn passe med de norske utøverne. Håper Marcus Hellner knuser Northug ettertrykkelig. Jeg husker fortsatt med vemmelse hvor motbydelig den norske folkesjela ble under OL i Lillehammer. Vi kler rett og slett ikke gullmedaljer.
    Det er en ting men hvis dette blir en success så går det ikke mange timene før Oslopampen på det nærmeste forlanger at nå skal de ha OL til Oslo...

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.656
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Helt naturlig. Det handler om å varme opp kjeften. Sitter her og ser rett opp på Holmenkollen i det flotte været - sola sniktitter frem bak muntre skyer og det ligger et syltynt slør av meget lett sne i luften. Minus ni grader.
    Faan så happy du er om dagen. Du har vel fått VIP billett også, regner jeg med. Med kanapeer, champagne og lettkledde servitriser.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    pengesluk skrev:
    Helt naturlig. Det handler om å varme opp kjeften. Sitter her og ser rett opp på Holmenkollen i det flotte været - sola sniktitter frem bak muntre skyer og det ligger et syltynt slør av meget lett sne i luften. Minus ni grader.
    Faan så happy du er om dagen. Du har vel fått VIP billett også, regner jeg med. Med kanapeer, champagne og lettkledde servitriser.
    Hehe. Det er meg den 3. mars. Damestafett og hopprenn stor bakke.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    C. Alshus skrev:
    pengesluk skrev:
    Naturligvis. Hva skal man ellers bruke sponsorer til. Min heter BDO.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    C. Alshus skrev:
    pengesluk skrev:
    Les tidligere inlegg, min gode mann. Akter ikke å være i NÆRHETEN av dette ståket. Skal sysle i heimen med hifi-prosjekter. Skigåing interesserer meg på linje med en verkebyll i ræva, på en sykkeltur over frossen pløymark. Dette skjønner jo du hva betyr som sykler du også.. ;D ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Superb tråd. Vi får passe oss slik at den ikke glir ut, men holde oss til saken.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    nb skrev:
    Ski-VM, våte drømmer om Johaug, litt om endret vintervær i Oslo, budsjettoverskridelser ifm VM, alternative ting man kunne brukt pengene på, frustrasjon over helårssyklister. Og alt dette på under 2 sider. Sterkt, selv til HFS Off-topic å være.
    ;D

Vi får holde oss til saken.

Objektivisering av kvinner, ja. :mad: ;)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pene damer plager ikke meg.

Sa han. Resignert.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.963
    pengesluk skrev:
    Les tidligere inlegg, min gode mann. Akter ikke å være i NÆRHETEN av dette ståket. Skal sysle i heimen med hifi-prosjekter. Skigåing interesserer meg på linje med en verkebyll i ræva, på en sykkeltur over frossen pløymark. Dette skjønner jo du hva betyr som sykler du også.. ;D ;D
    Og jeg som trodde du var en av disse typene som går, sykler og løper Birken. Alle moderne, fremgangsrike menn gjør jo det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    Takk for tillitten Pink, men eneste som passer i beskrivelsen er vel kun mann... Fremgangen har jeg bak meg, mine siste ski brant med en lystighet som kun parafinvokset hickory kan frembringe og sykling er mest fordi jeg er blitt for lat til å gå!

Men som ekte Oslogutt, født og herdet på Vålerenga så er det ganske interessant å se Holmenkollen og dens betydning gjennom tidene, og hvordan ting endres i takt med samfunnets øvrige vridninger.

F

fjellvåk

Gjest
    Hvis jeg i det hele tatt skal se på TV fra VM så blir det kveldsendingen på NRK....Sorry, juniorjenta på ski når ikke opp her.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    Hvis HUN er i Kollen DRESSED AND DOLLED UP LIKE THAT så skal jeg vurdere å komme meg dit så raskt mine tre bein kunne klare det... :eek: :eek:

N

nb

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hvis huner i Kollen DRESSED AND DOLLED UP LIKE THAT så skal jeg vurdere å komme meg dit så raskt mine tre bein kunne klare det... :eek: :eek:
    Siklet ditt ville ødelagt de flotte snøforholdene, så du blir nok stoppet ved inngangen.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Da er VM i gang. Overvar den høytidelige åpningen på Universitetsplassen nå i kveld. Fin stemning, overambisiøse vakter uten fingerspitzgefühl, flott musikk, en språkmektig FIS-president og en vakker Maria Haukaas Mittet som forsvant i en miks styrt av en langhåret gutt med for mye testosteroner. Joda.

Edit: Dessuten så jeg et brasiliansk flagg. Kombinert?

F

fjellvåk

Gjest
    Ja og Haukaas sang en sang som vi vil huske til slutten av evigheten. Er det noen gang laget en så dårlig mesterskap sang? Når VM er over vil vi fortsatt huske Wenche Myhre sin fra `66....

Lurer forresten litt på disse koftene som de aktive har på seg, er det de samme som ble brukt i ´66 bare de har sydd på et Akermerke? Det er kanskje de samme som brukes i hvert mesterskap?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    pengesluk skrev:
    Hvis HUN er i Kollen DRESSED AND DOLLED UP LIKE THAT så skal jeg vurdere å komme meg dit så raskt mine tre bein kunne klare det... :eek: :eek:
    For å se henne er det enkleste å sette seg foran TVn.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.069
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Skal Sverige gå kvalik i dag, altså?? ;D ;D ;D ;D (der fikk du så du teg, Cash!)
    Jag ser dej!!! regner med gi fryktelig tilbake imorrn kvell på (Bare jazz)

U

utgatt60135

Gjest
    Herregud for noen sutregubber dere er :mad:. Jeg blitt litt flau over å lese denne tråden :-[. I tillegg skal man rakke ned på syklister i en VM tråd. Skjerp dere og se hva dere selv får til og bidrar med i samfunnet.

N

nb

Gjest
    Lyngen skrev:
    Herregud for noen sutregubber dere er :mad:. Jeg blitt litt flau over å lese denne tråden :-[. I tillegg skal man rakke ned på syklister i en VM tråd. Skjerp dere og se hva dere selv får til og bidrar med i samfunnet.
    Om du synest det er helt kurant at menn i krisealderen vakler rundt på slaps i trafikken med barna bakpå sykkelen så be my guest.

Hva noen måtte bidra med eller ikke i samfunnet og får til eller ikke er lite relevant for denne diskusjonen. Oslo kommune har valgt å bruke 2.4 milliarder kroner (rundt fire ganger så mye som planlagt, for øvrig) på å arrangere ski-VM. Som skattebetaler og beboer i Oslo føler jeg meg rimelig berettiget til å mene noe om det.

Nå har du fått fortalt hvor teite du synest folk i tråden er. Noe mer du hadde på hjertet?

U

utgatt60135

Gjest
    nb skrev:
    Nå har du fått fortalt hvor teite du synest folk i tråden er. Noe mer du hadde på hjertet?
    Jeg tenker at mannen på sykkelen er en spreking og at det er bra at han ikke spyr ut eksos. Og det er bra at det er masse flinke folk som får i stand mye moro for folk flest slik som ski-VM. Selv om ikke alle liker det så er de faktisk i klart mindretall. Folk som bare spyr ut all dritt på nettet de ellers ikke tør å si har vi nok av. En saklig debatt om hva vi bruker penger på er selvfølgelig bare bra.

N

nb

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg tenker at mannen på sykkelen er en spreking og at det er bra at han ikke spyr ut eksos. Og det er bra at det er masse flinke folk som får i stand mye moro for folk flest slik som ski-VM. Selv om ikke alle liker det så er de faktisk i klart mindretall. Folk som bare spyr ut all dritt på nettet de ellers ikke tør å si har vi nok av. En saklig debatt om hva vi bruker penger på er selvfølgelig bare bra.
    For øvrig tenker mannen på sykkelen sikkert selv at han er en spreking som ikke spyr ut eksos og får sannsynligvis noia om han går glipp av en mosjonsøkt eller to, kan jo hende kollegaen slår han i birken til sommeren da. Tenkende mennesker derimot vil tenke at han er en idiot som risikerer barnet sitt for å opprettholde treningen sin eller hva det nå er som driver vedkommende. Jeg har ikke tall på alle nestenulykkene jeg har sett på folk som sykler med barn i trafikken. Om det skjer en ulykke så er det godt mulig det er bilistens feil, men det er sannsynligvis en fattig trøst for toåringen som skal tilbringe resten av livet i rullestol om vedkommende i det hele overlever. SÅ viktig er det faktisk ikke å sykle til jobben, og vil man ikke kjøre bil så går det som regel buss eller T-bane.

Men jeg skjønner at den kan være en fjern tanke for enkelte, viktigste er tross alt å kunne skyte av at man sykler året rundt.

U

utgatt60135

Gjest
    Det har nok vært mer fokus på dette om det hadde vært mange slike tilfeller. Jeg er rimelig sikker på at faren ikke ønsker sitt barn forulykket. Det holder med nok OT shit, gjør det ikke? OT-hjørnet kunne nesten vært omdøpt til søppelhjørnet så mye tøvete som sies her.

Forøvrig ingen passende svaralternativer.

N

nb

Gjest
    Lyngen skrev:
    Det har nok vært mer fokus på dette om det hadde vært mange slike tilfeller. Jeg er rimelig sikker på at faren ikke ønsker sitt barn forulykket.
    Selvsagt er det ikke mange slike tilfeller, av ganske enkle grunner
    1) Langt færre sykler om vinteren enn ellers og om sommeren er veien videre, ikke glatt etc
    2) Av de få som sykler om vinteren er det temmelig få som har barna bakpå
    3) De tilfellene når det går nesten galt så går det heldigvis bare nesten galt, og det går sannsynligvis tålelig bra de gangene det går galt også.

Jeg er for øvrig en ivrig syklist selv, så noen syklisthetser er jeg på ingen måte. Jeg synest fortsatt det er idioti i en del tilfeller å sykle rundt med småunger på volatilt føre i tett trafikk.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.963
    fjellvåk skrev:
    Hvis jeg i det hele tatt skal se på TV fra VM så blir det kveldsendingen på NRK....Sorry, juniorjenta på ski når ikke opp her.
    Gi Rimmen-dama mat !!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg er hjemme med syk barnepasser i dag, og nå har jeg fått feber selv også. Så litt på åpningsseremonien på TV. Det var skral saker. Noen som blåste i en lur, et 17.maitog og noen uendelige taler. Nå kan det vel bare gå en vei?

N

nb

Gjest
    BT skrev:
    Jeg er hjemme med syk barnepasser i dag, og nå har jeg fått feber selv også. Så litt på åpningsseremonien på TV. Det var skral saker. Noen som blåste i en lur, et 17.maitog og noen uendelige taler. Nå kan det vel bare gå en vei?
    Det kan gå oppover eller rett inn i tåka til helgen. Får satse på det første.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    det rapporteres at pølsa er slutt i kollen. det var tidlig.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    F...!
    Der røk Majken ut og etter min mening var hovedgrunnen litt dårlig gli.
    Før brattbakken gled to jenter som lå bak bare rett forbi og hun ble dermed litt sperret inne i bakken og så skjedde det som som skjedde...............veldig synd.......
    Steike meg virker det som hun tar det bra i etterkant.

Kw

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    F...!
    Der røk Majken ut og etter min mening var hovedgrunnen litt dårlig gli.
    Ja, nordmennene har i hvert fall ikke best glid i dag.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.122
    Torget vurderinger
    1
    Marit tok første gullet!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.176
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk start på VM !

Og ennå har vi resten igjen !

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Grattis Marit.
    Northug fulgte desverre ikke med da Hellner stakk. Men grattis med sølvet. Sterkt å passere Emil på oppløpet.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    GUUULD ;D ;D ;D ;D
    Gratulerer med Gullet Cash!
    Vi andre får håpe at Northug følger med på Hellners lignende rykk videre i VM.
    Mvh.KW

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    cash 63 skrev:
    GUUULD ;D ;D ;D ;D
    Eehh... har ikke plass i bilen hjem fra Bare Jazz idag, Cash! 8) 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    Sockerdrycka och tilltugg..

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.042
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har dere skirenn eller noe der borte? Det høres koselig ut.
    Litt synd at det gikk tomt for pølse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn