Osama Bin Laden drept!

Er det for utrolig til å være sant?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.793
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lars_erik skrev:
    Gimsegutten skrev:
    dag1234 skrev:
    Jeg har jo ikke sagt at de er uskyldige, verken bin Laden eller Hitler. Bin Laden skulle vært stilt til ansvar for sine handlinger. Årsakene ligger ikke i disse personenes iboende ondskap. Det er naivt, ulærd, kunnskapsløst og søtt å tro det.
    Kanskje det er mer naivt å tro at det ikke fins mennesker med iboende ondskap...

Og disse personenes iboende ondskap har definitivt hatt mye å si for utviklingen!
    Så Al Qaida er ferdige nå? Det er naivt, det...

nei, det er som med ugress.

men det at det kommer opp igjen er ingen unnskyldning for å ikke luke det bort.
    helst skulle vi brukt det mest effektive plantemiddelet vi har, men det er både dyrt og dessuten lite miljøvennlig.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Gjestemedlem skrev:
    dag1234 skrev:
    Jeg har jo ikke sagt at de er uskyldige, verken bin Laden eller Hitler. Bin Laden skulle vært stilt til ansvar for sine handlinger. Hitler tok jo sitt eget liv, da så vidt meg bekjent.

Vi vet jo ikke hvordan historien hadde blitt om disse ble drept på et tidligere tidspunkt, hvem eller hva som da hadde funnet veien til makten i stedet. Det er bare slike som mener seg almektige som tror de vet det.
    Jo vi vet faktisk ganske mye om det i ettertid. Vi vet det forelå planer om å drepe Hitler og deretter avslutte krigen. Og vi vet så alt for godt hva som skjedde som følge av at de ikke lyktes.

Årsakene ligger ikke i disse personenes iboende ondskap. Det er naivt, ulærd, kunnskapsløst og søtt å tro det.
    Det er naivt, ulærd, kunnskapsløst og søtt og tro at det er noen her som mener det... Ondskap er tillært, det samme er motivasjonen og berettigelsen. Enten ved organisert opplæring om indoktrinering, eller ved egen læring.

Man behøver ikke innføre forestillinger om iboende ondskap, det er mer enn tilstrekkelig å tilskrive ondskap til de handlinger og gjerninger de onde menneskene utfører. De gjør seg onde ved å gjøre onde gjerninger. Endel ondskap kan man også tilskrive sykdom. Ekte psykopater kan være ufattelig onde sett fra utsiden, selv om deres tankemønster og handlinger skyldes at de ikke er helt som de skal i toppen. Men så lenge man kan regne mennesker for tilregnelige så må de også stå til ansvar for sine handlinger.

Mye ondskap er motivert av religiøse forestillinger. Selvmordsaksjonene 11. september er et eksempel på det. Disse menneskene ville aldri utført sine handlinger om det ikke var fordi de var tilstrekkelig religiøse til å tro på liv etter døden som martyrer. Det er ingen grunn til å tro at alle de som sto bak var utilregnelige psykopater som handlet i takt.

Men ingen av dem var født onde, og hadde derfor ingen iboende ondskap, det er vel bare i den konservative delen av kristendommen man er det.
    Dette hang jo godt i hop. Nesten som Snåsakallen i sin synskhet. Jaja... det må være lov å prøve seg.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    dag1234 skrev:
    Så har du nytteaspektet. Hva gagner det kampen mot terror å kverke en som bin Laden? Det blir som å tro at Hitler er årsaken til 2.verdenskrig, og hadde bare noen drept Hitler som hadde vi aldri opplevd nazismen og de grusomheter den førte til. Historieløst og (for å sitere Deph, noe som gir en særegen glede): Disneyaktig.
    Historieløst? De er jo du som så til de grader er historieløs. Det går knapt an å undervurdere Hitlers betydning i forbindelse med andre verdenskrig og Osama bin Laden grunnla Al-Qaida, finansierte Al-Qaida og var Al-Qaidas ansikt og stemme. Uten bin Laden, ikke noe 9/11, så enkelt er det. Hva gagner det kampen mot terror å drepe den ubestridte lederen for og grunnleggeren av den mest profilerte og fremgangsrike terrornettverket på planeten? I følge alle de ekspertuttalelser jeg har hørt eller lest så er drapet på bin Laden et massivt slag mot Al-Qaida men du vet sikkert bedre.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Regner med at drapet tvert i mot vil være en massiv vitamin - innsprøytning.
    Men du vet sikkert best. Du pleier jo mene det ::)

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    I følge deg så ville vel det beste ha vært å latt han ture frem, kanskje akkompagnert av en unskyldning for å ha tvunget han til terror gjennom vår vestlige imperialisme.

V

vredensgnag

Gjest
    Etter bin Ladens død har en rekke Al Qaeda medlemmer overgitt seg til myndighetene i ulike land, spesielt i Saudi Arabia.

Bare et innspill.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    I følge deg så ville vel det beste ha vært å latt han ture frem, kanskje akkompagnert av en unskyldning for å ha tvunget han til terror gjennom vår vestlige imperialisme.
    Nei, i følge meg burde man anholdt han. Noe du utmerket godt vet at jeg mener! Men useriøsiteten din klarer du ikke styre, hva?!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Etter bin Ladens død har en rekke Al Qaeda medlemmer overgitt seg til myndighetene i ulike land, spesielt i Saudi Arabia.

Bare et innspill.
    Det er veldig bra. Men faren er vel at det er de mer moderate som overgir seg, mens de ytterligående blir enda mer radikalisert av dette.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:

Bare et innspill.
    Det er veldig bra. Men faren er vel at det er de mer moderate som overgir seg, mens de ytterligående blir enda mer radikalisert av dette.
    Såklart, la ikke fakta komme i veien for noe du allerede har bestemt deg for.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:

Bare et innspill.
    Såklart, la ikke fakta komme i veien for noe du allerede har bestemt deg for.

Fantastisk ???
    Du tror ikke at det vil føre til radikalisering av de fra før av ekstreme elementene?

Får håpe du har rett, men all tidligere erfaring tilsier det motsatte.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    HC skrev:
    dag1234 skrev:
    Så har du nytteaspektet. Hva gagner det kampen mot terror å kverke en som bin Laden? Det blir som å tro at Hitler er årsaken til 2.verdenskrig, og hadde bare noen drept Hitler som hadde vi aldri opplevd nazismen og de grusomheter den førte til. Historieløst og (for å sitere Deph, noe som gir en særegen glede): Disneyaktig.
    Historieløst? De er jo du som så til de grader er historieløs. Det går knapt an å undervurdere Hitlers betydning i forbindelse med andre verdenskrig og Osama bin Laden grunnla Al-Qaida, finansierte Al-Qaida og var Al-Qaidas ansikt og stemme. Uten bin Laden, ikke noe 9/11, så enkelt er det. Hva gagner det kampen mot terror å drepe den ubestridte lederen for og grunnleggeren av den mest profilerte og fremgangsrike terrornettverket på planeten? I følge alle de ekspertuttalelser jeg har hørt eller lest så er drapet på bin Laden et massivt slag mot Al-Qaida men du vet sikkert bedre.
    Ja, det er ikke slett historiekunnskap å mene at 2. verdenskrig skyldtes Hitler eller at WTC skyldes ObL. Hvis du har fullført ungdomsskolen i våken tilstand bør du ha lært noe om tiden Hitler oppsto i. Dette er rett og slett pensum for norske barn. Og svarer du slik du gjør så risikerer du å ikke få bestått til eksamen. Hitlers person har gjort mer skade på bartemoten enn på Europa, for å sette det litt på spissen.

Når det gjelder AQ så tror jeg du må skaffe deg andre eksperter. De har ikke fått med seg det mest elementære ved verken ObL eller AQ.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.332
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Fantastisk ???
    Du tror ikke at det vil føre til radikalisering av de fra før av ekstreme elementene?

Hvordan kan du bli mer ekstrem enn å blåse seg selv i lufta og drepe så mange uskyldige mennesker som mulig i samme slengen?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Voff skrev:
    lars_erik skrev:
    Fantastisk ???

Hvordan kan du bli mer ekstrem enn å blåse seg selv i lufta og drepe så mange uskyldige mennesker som mulig i samme slengen?
    Det kan du si, men det er nok ikke de mest ekstreme som gjør det. Det er de hjernevaskede som utfører slike handlinger.

Harvest

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    7
    lars_erik skrev:
    Fantastisk ???

At likvideringen av Bin Laden skulle føre til mer terror teller radikalisering tror jeg bare ikke noe på.

I forhold til akkurat det, er det mange andre spørsmål vi heller bør stille oss. Opptrer vestlige land på en slik måte i den arabiske verden at vi blir oppfattet som imperialistiske? Bør vestlige land legge mer press på Israel i Israel-palestina-spørsmålet? Bør vi trekke oss ut av Afghanistan og la Taliban komme tilbake? Bør vi bombe i Libya eller bør Gadaffi få lov til å drepe sitt eget folk uten innblanding?

Her er det mange vanskelige!! spørsmål som har mye mer å si for om vi får en radikalisering eller ikke i de arabiske landene, enn betydningen av Bin Laden. Når en gutt på 10 år får se hjemmet sitt sprengt i lufta og familiemedlemmer drept, så er det slikt som gir grobunn og rekrutering til de ekstreme gruppene. Bin laden tror jeg det er færre som gråter for.

Å spå virkningen av at Bin Laden er drept, er det vel heller ikke noen som er i stand til. Det som er sikkert, er at Bin Laden sto bak mange terrorangrep på 1990-tallet. Hadde han blitt drept da, så hadde kanskje ikke 9/11 skjedd. Hadde Hitler blitt drept underveis i krigen, så hadde også millioner av menneskeliv vært spart (Det er vel ingen her som er uenige i det??). Fremtiden er det vanskeligere å si noe om. Jeg velger likevel å mene og tro at det utelukkende er bra at Bin Laden er borte.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    dag1234 skrev:
    HC skrev:
    dag1234 skrev:
    Ja, det er ikke slett historiekunnskap å mene at 2. verdenskrig skyldtes Hitler eller at WTC skyldes ObL. Hvis du har fullført ungdomsskolen i våken tilstand bør du ha lært noe om tiden Hitler oppsto i. Dette er rett og slett pensum for norske barn. Og svarer du slik du gjør så risikerer du å ikke få bestått til eksamen. Hitlers person har gjort mer skade på bartemoten enn på Europa, for å sette det litt på spissen.
    Det er en uhyrlig og monumentalt feilaktig påstand og før du øser deg opp med historie pensum, norske skolebarn etc. så kan jeg opplyse deg om at jeg har bestått enhver eksamen jeg noensinne har gått opp til, også historie. Jeg har dessuten god kunnskap om krigsoppgjøret etter 1 verdenskrig og mellomkrigstiden i Tyskland som la grobunn for en mann som Hitler.

dag1234 skrev:
    Når det gjelder AQ så tror jeg du må skaffe deg andre eksperter. De har ikke fått med seg det mest elementære ved verken ObL eller AQ.
    Hva er det jeg ikke har fått med meg da? For ordens skyld så hevder jeg ikke at man hadde vært fri for terror uten bin Laden, jeg er fullstendig klar over at bakgrunnen for terror i midtøsten er der uavhengig av bin Laden. Det du virker å si er at siden det uansett hadde eksistert terror så kan man bare la bin Laden være i fred og isteden jobbe for å fjerne den bakenforliggende årsaken. Man må selvfølgelig gjøre begge deler, man kan like lite la bin Laden gå som man kunne la Hitler gå.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gimsegutten skrev:
    lars_erik skrev:
    Fantastisk ???

At likvideringen av Bin Laden skulle føre til mer terror teller radikalisering tror jeg bare ikke noe på.

I forhold til akkurat det, er det mange andre spørsmål vi heller bør stille oss. Opptrer vestlige land på en slik måte i den arabiske verden at vi blir oppfattet som imperialistiske? Bør vestlige land legge mer press på Israel i Israel-palestina-spørsmålet? Bør vi trekke oss ut av Afghanistan og la Taliban komme tilbake? Bør vi bombe i Libya eller bør Gadaffi få lov til å drepe sitt eget folk uten innblanding?

Her er det mange vanskelige!! spørsmål som har mye mer å si for om vi får en radikalisering eller ikke i de arabiske landene, enn betydningen av Bin Laden. Når en gutt på 10 år får se hjemmet sitt sprengt i lufta og familiemedlemmer drept, så er det slikt som gir grobunn og rekrutering til de ekstreme gruppene. Bin laden tror jeg det er færre som gråter for.

Å spå virkningen av at Bin Laden er drept, er det vel heller ikke noen som er i stand til. Det som er sikkert, er at Bin Laden sto bak mange terrorangrep på 1990-tallet. Hadde han blitt drept da, så hadde kanskje ikke 9/11 skjedd. Hadde Hitler blitt drept underveis i krigen, så hadde også millioner av menneskeliv vært spart (Det er vel ingen her som er uenige i det??). Fremtiden er det vanskeligere å si noe om. Jeg velger likevel å mene og tro at det utelukkende er bra at Bin Laden er borte.
    Gode betraktninger.
    Det eneste Bin Laden hadde rett i, er at det blir ikke fred i området før Palestina-spørsmålet er løst. Med et rettferdig resultat for palestinerne. Det vil igjen si at grensene trekkes etter kartet som var før 6 dagerskrigen i 67. Før USA og verdenssamfunnet setter staten Israel under ordentlig press, vil det bli mer terror.

Jeg tror likevel at dette drapet vil forsterke de ekstreme kreftene.

Harvest

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    7
    dag1234 skrev:
    Tror ikke du skal undervurdere personen Hitler sin betydning. Hans evne til å forføre massene var avgjørende. Det var også til han personlig at SS-soldatene avga ed. Mange av generalene var også mot mye av det Hitler sto for, men hans lederskap feide all motstand av veien. Hadde enten de alliertes forsøk eller tyskernes egne forsøk på å drepe han i 1944 lyktes, så hadde krigen blitt kortere. Tror jeg får støtte fra de fleste historikere der.

Bartemoten derimot, hadde han mindre innvirkning på.

Hilsen historielæreren

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Gimsegutten skrev:
    dag1234 skrev:
    Tror ikke du skal undervurdere personen Hitler sin betydning. Hans evne til å forføre massene var avgjørende. Det var også til han personlig at SS-soldatene avga ed. Mange av generalene var også mot mye av det Hitler sto for, men hans lederskap feide all motstand av veien. Hadde enten de alliertes forsøk eller tyskernes egne forsøk på å drepe han i 1944 lyktes, så hadde krigen blitt kortere. Tror jeg får støtte fra de fleste historikere der.

Hilsen historielæreren
    Vestmaktene fant etterhvert ut at han var en elendig "commander in chief". Best å la han leve!

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Til tråden.

Tror ikke at obl ble drept. Dette ble konstruert!

Han befinner seg nå i et sted hvor han kan bli
    forhørt etter alle kunstens regler i fred og ro!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    HC skrev:
    dag1234 skrev:
    HC skrev:
    dag1234 skrev:
    Det er en uhyrlig og monumentalt feilaktig påstand og før du øser deg opp med historie pensum, norske skolebarn etc. så kan jeg opplyse deg om at jeg har bestått enhver eksamen jeg noensinne har gått opp til, også historie. Jeg har dessuten god kunnskap om krigsoppgjøret etter 1 verdenskrig og mellomkrigstiden i Tyskland som la grobunn for en mann som Hitler.

dag1234 skrev:
    Hva er det jeg ikke har fått med meg da? For ordens skyld så hevder jeg ikke at man hadde vært fri for terror uten bin Laden, jeg er fullstendig klar over at bakgrunnen for terror i midtøsten er der uavhengig av bin Laden. Det du virker å si er at siden det uansett hadde eksistert terror så kan man bare la bin Laden være i fred og isteden jobbe for å fjerne den bakenforliggende årsaken. Man må selvfølgelig gjøre begge deler, man kan like lite la bin Laden gå som man kunne la Hitler gå.
    Hvilke personer drepte Hitler? Hvem sine liv hadde vi spart om han ble tatt av dage? Eller var det politiske utfordringer i tiden som la grobunn for en ekstrem politikk og diktatoriske bevegelser som svar på noen uløslige problem. Mellomkrigstiden var epoken for de ekstreme politiske håp, og demokrati og mennseskerettigheter sto svakt eller var fraværende i de fleste europeiske nasjoner. Det åpnet for bevegelser som kunne frembringe en Stalin eller en Hitler.

Her hjemme har vi lite å være stolte av, gode nordmenn gikk tyskerne en høy gang i jødeutryddelse og få land var så nær ved å leve opp til nazistenes "Endlösung" som her på berget, og det uten at tyskerne trengte å anstrenge seg særlig. Vi rensket ut de aller fleste av jødene våre, og så auksjonerte vi vekk eiendelene deres. Av de drøyt 700 vi hadde før krigen, kom vel 20 tilbake etter freden. Til ingenting, for alt var tatt. Tyskerne sto for det meste å så på. Andre land, som f eks Danmark, der konge og regjering ikke hadde flyktet men uvillig samarbeidet med okkupantene, mistet nesten ingen av jødene sine. De ble skult eller hjulpet til frihet. Dette er en stor skamplett i vårt selvforherligende land.

Jeg sier ikke at Hitler eller bin Laden er uvesentlige for problemene, men om de ble fjernet vil situasjonen som frembrakte dem være like uløst. Derfor mener jeg at det er mest for å gi Vesten en følelse av å handle og mestre en vanskelig situasjon som ligger bak ønsket om å drepe bin Laden, ikke at disse handlingene i seg selv er avgjørende. Det handlker om befolkningen hjemme og om regjeringens omdømme.

AQ er ikke en organisasjon med en fast oppbyging, en leder og en som fronter, er talsmann for og finasierer det hele. AQ er mer et nettverk av uavhengige celler uten en fast oppbygging med begrenset kontakt seg i mellom. Så dine eksperter må nok ha seg en tur på skolebenken, hvis de i det hele tatt har vært der. Mine eksperter sier at ObL ikke har hatt noen innflytelse på AQ på flere år, og at det var derfor han ble drept.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    John Stewart:
    "I suppose I should be expressing some ambivalence about the targeted killing of another human being, and yet, uh, no,"

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Gimsegutten skrev:

Hilsen historielæreren
    Vi kan være uenige om mangt og mye, men at Hitler-bart helt gikk av moten det kan vi vel fullt enes om ;).

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.358
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    dag1234 skrev:
    HC skrev:
    dag1234 skrev:

Dette er borti staur og vegger igjen.

1) WTC skyldes påviselig Osama bin Laden. At du presterer å påstå noe annet indikerer at du kanskje bør være mer tilbakeholden med å kalle noen andre historieløse.

2) Din utgangspåstand om 2. verdenskrig var like hårreisende:

Det blir som å tro at Hitler er årsaken til 2.verdenskrig, og hadde bare noen drept Hitler som hadde vi aldri opplevd nazismen og de grusomheter den førte til.
    Selvsagt hadde ikke nazismen eksistert uten Hitler!

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    realist skrev:
    Til tråden.

Tror ikke at obl ble drept. Dette ble konstruert!

Han befinner seg nå i et sted hvor han kan bli
    forhørt etter alle kunstens regler i fred og ro!
    Det hadde det jo faktisk vært en viss logikk i. Man vet jo aldri.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    tkr skrev:
    dag1234 skrev:
    HC skrev:
    dag1234 skrev:

Dette er borti staur og vegger igjen.

1) WTC skyldes påviselig Osama bin Laden. At du presterer å påstå noe annet indikerer at du kanskje bør være mer tilbakeholden med å kalle noen andre historieløse.

2) Din utgangspåstand om 2. verdenskrig var like hårreisende:

Det blir som å tro at Hitler er årsaken til 2.verdenskrig, og hadde bare noen drept Hitler som hadde vi aldri opplevd nazismen og de grusomheter den førte til.
    Selvsagt hadde ikke nazismen eksistert uten Hitler!

mvh
    Hitler startet ikke NSDAP. Han var medlem nr 24. Men kom raskt til makten i partiet, det er sant.

Hvor er bevisene for at ObL sto bak WTC?

Ed: Typo, så mange bostaver å holde styr på

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    tkr skrev:
    En tilståelse har aldri vært et bevis. Det er mange eksempler på og mange grunner til at mennesker kan si seg skyldige i lovbrudd de ikke har begått.

Bare for ordens skyld; personlig antar jeg at det er ObL som står bak, det er "a smoking gun" jeg aldri har fått med meg. Indisiser og mye som tyder på, men ikke mer enn det.
    Jeg ser ikke at det er særlig nyttig å spekulere om hvem som står bak her i tråden, men det har vært lansert flere alternative teorier, både at jødene og USAs egen regjering kan ha utført dette. Litt vel fantasifullt etter min oppfatning. Men bevis, det har jeg ikke sett.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.358
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    dag1234 skrev:
    tkr skrev:
    En tilståelse har aldri vært et bevis. Det er mange eksempler på og mange grunner til at mennesker kan si seg skyldige i lovbrudd de ikke har begått.

Bare for ordens skyld; personlig antar jeg at det er ObL som står bak, det er "a smoking gun" jeg aldri har fått med meg. Indisiser og mye som tyder på, men ikke mer enn det.
    Jeg ser ikke at det er særlig nyttig å spekulere om hvem som står bak her i tråden, men det har vært lansert flere alternative teorier, både at jødene og USAs egen regjering kan ha utført dette. Litt vel fantasifullt etter min oppfatning. Men bevis, det har jeg ikke sett.
    Sukk.

Dette blir ordkløveri på et plan jeg ikke har tenkt å begi meg ut på.

Over og ut.

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    dag1234 skrev:
    tkr skrev:

Sukk.

Over og ut.

mvh
    Uten å være enig eller uenig med deg så forundrer det meg at ikke flere har sagt over og ut i denne diskusjonen for lenge siden. Maken til ordkløveri og gjentakelser som denne tråden har inneholdt skal det godt gjøres å finne selv på sentralen.

Over og ut.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Uten å være enig eller uenig med deg så forundrer det meg at ikke flere har sagt over og ut i denne diskusjonen for lenge siden. Maken til ordkløveri og gjentakelser som denne tråden har inneholdt skal det godt gjøres å finne selv på sentralen.

Over og ut.
    Jeg synes det har vært tendenser til drøvtygging, men også perioder der debatten har vært djerv og skjerpende.

Men så jeg er nå en kjedelig fyr, og da. Det har jeg i grunnen ikke tenkt å gjøre noe med.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    baluba skrev:
    tkr skrev:
    dag1234 skrev:
    tkr skrev:

Sukk.

Over og ut.

mvh

Over og ut.
    Det rekker å si at skadedyrkontrollen har gjort jobben sin.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    793 innlegg i denne tråden forteller alt! :eek:

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Mulla krekar går vel med sørgebind nå, da en "juvel i den islamske krone" er blitt drept.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    dag1234 skrev:
    Ethvert annet scenario ville ha vært mye værre. Tror nok at en osama
    i live i fengsel ville vært virkelig katastrofalt. De såkalte menneskerettsaktivistene i vesten
    ville gledet seg, mens utallige uskyldige mennsker ville ha blitt
    kidnappet/truet/drept for å få ham løslatt.
    Er man død, så er man død, da gjelder det å se fremover, selv for allah kaida. Obama sa noe
    sånt som at de som beklaget hans død burde få hodet sitt undersøkt.

Jeg blir nok aldri å finne i den kategorien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn