Olav E`s ryddesjau!

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med de tusen !🎈
    Ikke alltid antallet som er viktig.
    Du tar deg stort sett tid til Ă„ presentere ting litt ordentlig, med egne tanker og egne bilder.
    Det liker jeg.

1000 innlegg, 1000 meter o.h. er jo en idĂȘ, men jeg som har bikka 25.000 ( av ymse kvalitet) sliter litt med den praksisen.đŸ€Ș
    Lykke til i fortsettelsen.đŸ‘đŸ»
    Takk for hyggelige ord! Man forsÞker Ä bidra etter beste evne. PrÞver Ä henge med pÄ trÄden din, men som den produktive karen du er sÄ glipper det stÞtt og stadig. Liker Maggies gjÞr jeg ogsÄ. Savner litt den uanstrengte mÄten de formidler vellyd pÄ.

Legger ved dagens formiddagsbilde av Skogshorn. Toppen er pĂ„ 1728 moh. FĂ„r sette meg som mĂ„l Ă„ poste innlegg 1728 fra toppen. 😁

IMG_2070.jpeg

Sjekker dine platetips og ser du har Bjellas nye pÄ handlelista di. Jeg har tjuvlytta pÄ stream noen ganger nÄ. Hytta vÄr Êkke sÄ langt unna der han bor. Har noen gode liveopplevelser og en hyggelig prat med ham. Liker godt ogsÄ hans nye.

IMG_2071.jpeg

Selv om det er mye Bjella her, er det ogsÄ noe nytt. Daniel Lanois mikser ett spor. Resten er Geir SundstÞlsk kvalitet over.

Mvh Olav E

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    5
    Labi Siffre - frem fra glemselen!

Barnebarn har ankommet pÄskefjellet. Rundt matbordet blir tema musikk. Bestefar blir utfordret pÄ om han kjenner til Labi Siffre. Voksen kar som nÄ dukker opp i ulike sammenhenger som de unge fanger opp. BÄde da med egne komposisjoner og fremfÞringer, men ogsÄ samplet av flere som Eminms «My name is», Kanye Wests «I Wonder» og Jay-Zs «Streets is Watching». Labis «Bless the Telephone» er populÊr pÄ TikTok. «Affeksjonsverdi» har fÄtt mye oppmerksomhet. Labis «Cannock Chase» er ett av lydsporene.

En mangslungen karriere med utgivelser i rykk og napp. FÞrste scan i portefÞljen gÄr fra visepop til soulpreg. Tydeligvis en sprek kar som i sitt 81 Är gir ut ny musikk.

IMG_2072.jpeg

Her blir det litt Ă„ grave i!

Mvh Olav E

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.479
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige ord! Man forsÞker Ä bidra etter beste evne. PrÞver Ä henge med pÄ trÄden din, men som den produktive karen du er sÄ glipper det stÞtt og stadig. Liker Maggies gjÞr jeg ogsÄ. Savner litt den uanstrengte mÄten de formidler vellyd pÄ.

Legger ved dagens formiddagsbilde av Skogshorn. Toppen er pĂ„ 1728 moh. FĂ„r sette meg som mĂ„l Ă„ poste innlegg 1728 fra toppen. 😁

Vis vedlegget 1189051

Sjekker dine platetips og ser du har Bjellas nye pÄ handlelista di. Jeg har tjuvlytta pÄ stream noen ganger nÄ. Hytta vÄr Êkke sÄ langt unna der han bor. Har noen gode liveopplevelser og en hyggelig prat med ham. Liker godt ogsÄ hans nye.

Vis vedlegget 1189052

Selv om det er mye Bjella her, er det ogsÄ noe nytt. Daniel Lanois mikser ett spor. Resten er Geir SundstÞlsk kvalitet over.

Mvh Olav E
    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Gleder meg til nye albumet med Bjella som du ogsÄ liker. Artig at du forteller om en slags lokal tilknytning. Bortsett fra de gamle kjente som SundstÞl &co har han ogsÄ fÄtt med Astrid S.
    Lanois som du nevner opptrer i Norge i hÞst. Jeg har sett ham med Emmylou Harris/Spyboy og det gjorde inntrykk. At Bjella har fÄtt med han pÄ albumet, mÄ sies Ä vÊre et scoop i norsk sammenheng. Foruten Ä ha en solid egen katalog som musiker og lÄtskriver har han jobbet som produsent med stÞrrelser som f eks U2, Neil Young og Bob Dylan.

Det samme kan man si om Marc Ribot som har en spennende karriere bak seg. Bl a mange album som gitarist med Tom Waits.
    Kos deg i fjellet.. God pĂ„ske.🙂

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn