Morgenstund er ikke tull i grunn!
Ække så galt å ha tid til en liten stund for seg selv sånn på morgenkvisten. Nytrukket the, type Ren Kina, avduking av Soulen, en cd i snurra fra Audiolab, og transformasjon av 0 og 1 fra NewOntech.
Den siste hadde fortjent en nærmere beskrivelse alene. Har vært med meg noen år. Var en liten tur hos Ole for en service, og spiller meget bra. Ikke vet jeg om han har drysset noe trollstøv på innsiden av lokket før han sendte den i retur, eller om hørselen kalibreres fortsatt i voksen alder, til å ha fokus på vellyd, og filtrerer bort fnatt og fnidder. Vet ikke, men etter at den er blitt varm i trøya igjen, innbiller jeg meg, eller registrerer at dette liker jeg bedre og bedre.
Om det er et svakt ledd, så er det vel Audiolaben som kunne vært interessant og teste opp mot noe annet. Har Oppoen, men har ikke gjort noen seriøs sammenligning. Så man for heller lytte og nyte musikk, og forsøke å jage bort den lille fanden bak øret som sprer byttesykeviruset sitt.
Sånn på morgenkvisten og sent på kveld og natt, er det deilig å ha et oppsett som kan levere på lave volum. Det mener jeg dette oppsettet gjør, spesielt med Soulen koblet opp og med avspilling i UL-modus. Perfection One trives godt sammen med Soulen. Med volum kl 7:43

kommer bassen godt fram. Luftighet, bredde og dybde er der uansett volum.
Vaskejobben er forsømt. Tur i fjellet har gitt ro i kropp og sjel. Travle jobbedager krever sitt av ressurser fra kropp og sjel, og tid…..
Lavt skydekke med solstråler som smyger seg under det grå teppet, ser det ut til å by på en fin dag. Garbarek sine innsmigrende toner smører øreganger og stimulerer hjernebarken og det som er på innsiden. Kan bli en god dag….
Nyt dagen til dere som måtte slenge innom, og alle andre!
Mvh Olav E