Politikk, religion og samfunn OL i Oslo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er no ganske morosamt, dette her?
    I hvert fall potensielt mer enn dyrt nok.
    Eller enda dyrere hvis en hel generasjon skal over på sprit i stedet for idrett. Når det ikke her noen anlegg mer og ingen helter så er det vel sprit som fenger ungdommen mest :confused:
    Det kan no tenkjast andre alternative aktivietar enn sprit og OL. Kva med sjakk og sportsfiske?
    Uansett, dette ER skikkeleg morosamt.....

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Tåkelegging på hvor mye reduksjonen til et såkalt billig-OL skal bli. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan det skal bli når alle kostnadene skal summerer opp.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.888
    Det er fint at Norges befolkning en gang i blant får oppleve et spill av denne typen i noenlunde offentlighet. Er vel ingen som tror at dette er unikt, bortsett fra at pengemengden involvert er i den øvre enden av skalaen?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det er fint at Norges befolkning en gang i blant får oppleve et spill av denne typen i noenlunde offentlighet. Er vel ingen som tror at dette er unikt, bortsett fra at pengemengden involvert er i den øvre enden av skalaen?
    Forskjellen er vel at i OL-saken er det snakk om å bruke et ukjent, men stort, milliardbeløp på noe som er totalt unyttig - mens det ellers pleier å dreie seg om noe man er uenig om, men som likevel har et snev av nytte.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå er det så inn å være mot at jeg er for :D
    Jeg har det helt motsatt, jeg. Det er så mange toneangivende personer som prøver å overtale oss, at jeg er mot. Sistedamen i rekken er Oslo kommunes leder for OL-prosjektet, Eli Grimsby, som hardnakket prøver å forsikre oss om at regnestykket er helt riktig - det blir ingen overskridelser. Den har vi hørt før - og vi vet hvordan det gikk.

C

cruiser

Gjest
    Det hadde vært merkelig om hun hadde vært imot eller ikke trodd på sine egne tall...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    I det minste hadde det vært fryktelig rart om hun ikke prøvde å få oss til å tro på sine tall.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.197
    De har utviklet "bedre systemer for prosjektstyring" i Oslo etter flausen med Holmenkollbakken sier de.
    Fra 53 millioner i budsjett til 1800 millioner... Jeg har vært med og strekt noen budsjetter jeg og i det private næringsliv
    men der er det skolerett hos styret om en bommer med 5-10%. Her kan de gjøre akkurat hva de vil, helt uten fare for konsekvenser.
    Alt unntatt drap på åpen gate ser ut til å gå rett gjennom, uten kritikk.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.336
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjære Erna:

Hvis Høyre går inn for et Oslo- Ol i dag, vil jeg ta det personlig. Ikke bare vil det være en hån mot meg som skattebetaler, men det beviser for meg også at Høyre er til for pampene, og ikke for grasrota.

I så fall, Erna, vil du ha tapt min stemme for alltid. Du vil også ha vunnet en konkurrent, da jeg sporenstreks vil melde meg inn som medlem i et konkurrerende parti.

mvh TKR

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.204
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Det utgjør en differanse på 2 stemmer for hver person som gjør akkurat det samme, tkr.
    Får tro de tar til fornuft.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.197
    Kjære Erna:

Hvis Høyre går inn for et Oslo- Ol i dag, vil jeg ta det personlig. Ikke bare vil det være en hån mot meg som skattebetaler, men det beviser for meg også at Høyre er til for pampene, og ikke for grasrota.

I så fall, Erna, vil du ha tapt min stemme for alltid. Du vil også ha vunnet en konkurrent, da jeg sporenstreks vil melde meg inn som medlem i et konkurrerende parti.

mvh TKR
    Du er inne på noe her tkr. At jeg vil bli sint og skuffet er bare forbokstaven. Om de virkelig mener å gå inn for denne galskapen er de mer virkelighetsfjerne
    og arrogante enn jeg kunne ha forestilt meg.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Ikke små krav IOC har.

IOC-medlemmene forlanger også at det opprettes egne OL-felt på alle veier hvor IOC-toppene ferdes, at trafikklys tilpasses slik at OL-trafikken blir prioritert, og at det er egne innganger for IOC-medlemmene på flyplassen.Videre skal det være kontinuerlig tilgang på mat og drikke av høy kvalitet, og barene på IOK-hotellene må være oppe ekstra sent

IOC-krav: Cocktail med kongen - Sport

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    0
    Om de virkelig mener å gå inn for denne galskapen er de mer virkelighetsfjerne
    og arrogante enn jeg kunne ha forestilt meg.

Står det så dårlig til med din fantasi og forestillingsevne??:rolleyes:

Høyres stortingsgruppe kommer til å si JA i dag! Erna vil også stå fram som tilheneger av et OL i troen på at AP også vil bruke sin berømte partipisk for et JA på Storinget.

Det eneste håpet er at AP etter et JA hos Høyre rykker teppet under beina på Høyre og sier NEI! Strategisk ville det være en genistrek av AP. Mange høyrefolk som både er mot OL og står ganske nær AP politisk. De OL-motstandere i Høyre som ikke vil stemme AP vil mest sansynlig finne husrom hos Siv. Skjer dette vil Høyres JA til OL bli århundredets største politiske harakiri.

I tillegg vil et NEI fra AP skape interne problemer i regjeringen. JA-folk i FrP kan kun følge partilinjen på Stortinget og stemme NEI hvis AP stemmer JA slik at Høyre og AP sammen skaper et flertall for JA. Hvis AP går for NEI eller fristiller sine må FrP's JA-folk gå mot partilinjen og stemme JA i et håp om at det kan bli et JA med Høyre og utbrytere fra AP. Det å bruke partipisk sitter nok langt inne hos Siv og det vil uansett skape røre i velgermassen til FrP.

I politikken er det jo slik at "egen success er vel og bra, men andre ulykke er heller ikke å forakte!" Så hvis AP flagger NEI etter at JA hos Høyre vil AP uansett oppnå å skape problemer for regjeringen.

Det er i grunnen bare å hente popcorn!;)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    "Høyre og Ap må finne sammen for at Oslo-OL skal bli en realitet. De to erkefiendene var faktisk enig i 72 prosent av sakene i forrige stortingssesjon."

Blir nok OL ja...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.588
    Torget vurderinger
    24
    Ikke små krav IOC har.

IOC-medlemmene forlanger også at det opprettes egne OL-felt på alle veier hvor IOC-toppene ferdes, at trafikklys tilpasses slik at OL-trafikken blir prioritert, og at det er egne innganger for IOC-medlemmene på flyplassen.Videre skal det være kontinuerlig tilgang på mat og drikke av høy kvalitet, og barene på IOK-hotellene må være oppe ekstra sent

Dette er jo bare helt over alle støvleskaft. Avskaff dagens IOC med en gang.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Ny rekord i virkelighetsfjern: å tro at IOC velger et norsk lavbudsjett-OL.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.220
    Sted
    Sølvbyen
    Ikke små krav IOC har.

Sinnsykdommen lenge leve.

Det er iallfall interessant å se at ingen gjør en så god jobb for Nei-siden som IOC selv.
    Når man leser sånt som dette gjør man seg jo noen tanker om hva de egentlig skulle hatt, og hva de kanskje fortjener.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    liker best punktet "IOC-medlemmene skal mottas med et smil ved ankomst på hotellet"

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.054
    Sted
    Holmestrand
    Vi har et stortingsvedtak om at redningshelikoptrene skulle byttes ut i perioden 2008-2010. Dette koster mindre og ser nå ut til å komme på plass 2015-2020, altså minst 10 år forsinket.
    Et skirenn på steroider til doble prisen (minst) er det ikke noe problem å få igjennom på rekordtid.

Lavbudsjett-OL er bare propaganda. Det vil aldri skje.

IOC stiller krav som ikke bare er vanvittige, de er ulovlige, like vel så vurderes de seriøst av våre politikere som ellers ikke er redd for å ri paragrafer.

Sakset fra Dagbladet:
    "Blant annet forlanger IOC-medlemmene å få møte Kong Harald før åpningsseremonien.

Etterpå skal de ha cocktailmottakelse, hvor drinkene skal betales av Kongehuset eller eventuelt den norske OL-komiteen.

- Jeg skjønner at mange av disse punktene kan fremstå som underlige, sier byrådsleder Stian Berger Røsland (H), som er leder for søkerkomiteen.

IOC-medlemmene forlanger også at det opprettes egne OL-felt på alle veier hvor IOK-toppene ferdes, at trafikklys tilpasses slik at OL-trafikken blir prioritert, og at det er egne innganger for IOC-medlemmene på flyplassen.

Videre skal det være kontinuerlig tilgang på mat og drikke av høy kvalitet, og barene på IOC-hotellene må være oppe ekstra sent.

Hvor mange av disse kravene IOC til slutt vil få gjennomslag for hvis OL blir tildelt Oslo, avhenger av forhandlingene mellom Oslo og IOC hvis Stortinget gir statsgaranti. "

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    0
    Godt formulert Xerxes, jeg håper du tilgir at jeg stjeler litt av det til bruk andre steder.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nesten som å få besøk av Molde FK dette.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.054
    Sted
    Holmestrand
    liker best punktet "IOC-medlemmene skal mottas med et smil ved ankomst på hotellet"
    Alle forventer vel å bli møtt med et smil når de ankommer hotellet?
    Men det er nå litt spesielt å forhåndsmelde det som et krav. De fleste foretrekker vel vennlighet som kommer fra hjertet og ikke fra en ordre om at "du har vær så god å smile til meg!"?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Fri tilgang til GHB.

Altså Gro Harlem Bruntland.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Det jeg likte aller best med de virkelighetsfjerne kravene fra IOC var at det skulle åpnes døgnåpen legevakt på IOC-hotellet samt at dette hotellet skulle være spesielt godt vasket før pampene ankom.

Fri flyt av mat og sprit på andres regning er det som ungdommen skal lære av dette OL. Makan til gjeng av banditter skal man øse ut milliarder for.

Får bare håpe at samtlige velgere husker dette politiske samt demokratiske havari(ved et ja) når vi skal gå til urnene neste gang. En ting er sikker og det er at mitt parti må ta klar avstand fra dette vanviddet. OL kan vi søke når IOC er godt begravet og alternativ metode for arrangementet er på plass.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    IOC-medlemmene forlanger også at det opprettes egne OL-felt på alle veier hvor IOK-toppene ferdes, at trafikklys tilpasses slik at OL-trafikken blir prioritert, og at det er egne innganger for IOC-medlemmene på flyplassen.
    Denne er vel grei. Bare gi dem hver sin Nissan Leaf, så kan de bruke kollektivfeltet.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    står det noe om tilgang på kvinnfolk og ladyboys?
    Selve nøkkelen til å få dem til å si "Best winterolympics ever" etterpå, med et fårete smil.
    Ikke uten grunn at de forlanger legevakt på hotellet. Denne typen av fysisk aktivitet gjør noe med hjertet, spesielt med tanke på at det skal konsumeres betydelig i tillegg.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    NRK-måling: Idrettsmedlemmer splittet om OL

Totalt sett er et overveldende flertall motstandere av OL i en fersk NRK-måling. Også blant idrettsmedlemmer er det nå flere som svarer nei enn ja til OL i Oslo.

Idrettsmedlemmer splittet om OL - NRK – Norge
    Jeg så på nyhetene på NRK der de hadde et intervju av generalsekretæren Inge Andersen, han påpekte at de hadde over 90% støtte av idrettstinget og de var valgt av idrettsmedlemmene og det var det de forholdt seg til.

Så dette betyr ikke så mye for de dessverre, skremmende.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Alle forventer vel å bli møtt med et smil når de ankommer hotellet?
    Men det er nå litt spesielt å forhåndsmelde det som et krav.

det var nok poenget mitt det ja
    Man kan jo skjønne dem litt også, Norge er det eneste landet hvor i hvertfall jeg har opplevd å ikke bli møtt med et smil ved ankomst hotell...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    få inn fabian stang og marvin wiseth som pikkolo, så er ioc-tusseladdene sikret varme og ekte smil, ikke sånne stive, påklisterede

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eller denne krabaten

joker portrait.jpg