- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
Det var morsommere sist vi skulle søke OL. Tre byer kjempet så busta føyk og penger var ingen hindring, før man bestemte seg for å ikke søke, siden Oslo av mystiske årsaker ikke nådde opp.
|
Utført.Det er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
Selv om jeg nok tror at dette ikke er nok, så er det ihverfall 1 stemme til.
I'm in. Hvis det betyr at vi får satt en stopper for den sjuke, megalomane dritten her til lands en gang for alle.Velgere er den harde valutaen her. Dersom nei-folket klarer å skape en tilstrekkelig tilstrekkelig stor og sterk opinion mot OL og får stortingspolitikerne og deres partier til å forstå at denne opinionen vil klare å gjøre OL til et arrangement preget av splittelse og jævlig dårlig steming i flere stortingsperioder også etter 2022 så vil belastningen med å gå inn for OL 2022 bli for stor.
Primærmålet er å hindre Oslo-OL 2022, om dette ikke lykkes skal det i det minste jobbes for at ingen får noe ut av dritten, og her har vi god tid. Oslo-OL 2022 skal gjøre det samme for OL-entusiasme i Norge og Vesten som Somme-offensiven i 1916 gjorde for britenes krigsentusiasme. Drittpakker, demonstrasjoner og buing fra millioner av nordmenn i år etter år, med en peak under lekene. Ikke et land med stemmerett vil tenke tanken på å søke igjen. Det skal bli et Helvete.
Det er ikke sikkert vi lykkes, men hva var vel livet uten håp?
Bruker heller 300 milliarder enn å støtte den gjengen - brukes de ikke på en fest i 2022 går de rett i sluket til Verdens Sosialkontor - NorgeDet er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
Signert.Det er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
Greia er, skjønner du, at det er ikke dine penger.Bruker heller 300 milliarder enn å støtte den gjengen - brukes de ikke på en fest i 2022 går de rett i sluket til Verdens Sosialkontor - NorgeDet er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
Selv om jeg nok tror at dette ikke er nok, så er det ihverfall 1 stemme til.![]()
Signert.Det er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
[h=2]Disse sier JA:[/h]
- Gerd Kristiansen, LO-leder
- Yngve Hågensen, eks LO-leder
- Kristin Skogen Lund, NHO-leder
- Thorhild Widvey (H), kulturminister
- Gunn Wærsted, konserndirektør Nordea Bank
- Klaus-Anders Nysteen, administrerende direktør, eiendomsselskapet Entra.
- Tom Staavi, redaktør Dine Penger
- Aftenposten
- Stavanger Aftenblad
- Adresseavisen
- Bergens Tidende
- Romerikes Blad
- Budstikka
- Gudbrandsdølen/Dagningen
- Skiforeningen
- Fabian Stang (H), ordfører Oslo
- Jonas Gahr Støre, leder av Arbeiderpartiet
- Lisbeth Hammer Krog, ordfører Bærum
- Jørgen Foss, leder av Landsforeningen for Overvektige
- Tom A. Schancke, idrettshistoriker
- Libe Rieber-Mohn, varaordfører (AP), Oslo
- Ole Robert Reitan, sjef i Rema 1000.
- Olav Selvaag, leder Selvaag Bolig
- Jan-Erik Aalbu, sportssjef TV-Norge
- Erling Lae, fylkesmann Vestfold
- Hadia Tajik, ekskulturminister
- Trine Skei Grande, Venstres partileder
- Linda Hofstad Helleland (H), Stortinget
- Petter Stordalen, hotellkonge
- Kristin Krohn Devold, adm.dir. NHO Reiseliv
- Per Sundnes, skuespiller
- Arne Hjeltnes, programleder
- Christin Ringnes, investor
- Rita Ottervik, ordfører Trondheim
Ikke mine - våre penger. Greia er at folk tror at hvis man ikke bruker 50 miliarder på OL så får man 50 miliarder til nye veier, bedre eldreomsorg mm men slik fungere det ikke. Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn. OL ville i alle fall gitt meg noen uker med morro i hjemlandet - nå må jeg eventuelt reise til KinaGreia er, skjønner du, at det er ikke dine penger.Bruker heller 300 milliarder enn å støtte den gjengen - brukes de ikke på en fest i 2022 går de rett i sluket til Verdens Sosialkontor - NorgeDet er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
Selv om jeg nok tror at dette ikke er nok, så er det ihverfall 1 stemme til.![]()
Ikke noen overraskelser her vel?Formidabel motstand, det må sies. Men det er bare å brette opp ermene, spytte i nevene, og gi gass.
«Alt går på skinner, men da har vi plutselig ikke råd til OL» - Aftenposten
Disse sier JA:
- Gerd Kristiansen, LO-leder
- Yngve Hågensen, eks LO-leder
- Kristin Skogen Lund, NHO-leder
- Thorhild Widvey (H), kulturminister
- Gunn Wærsted, konserndirektør Nordea Bank
- Klaus-Anders Nysteen, administrerende direktør, eiendomsselskapet Entra.
- Tom Staavi, redaktør Dine Penger
- Aftenposten
- Stavanger Aftenblad
- Adresseavisen
- Bergens Tidende
- Romerikes Blad
- Budstikka
- Gudbrandsdølen/Dagningen
- Skiforeningen
- Fabian Stang (H), ordfører Oslo
- Jonas Gahr Støre, leder av Arbeiderpartiet
- Lisbeth Hammer Krog, ordfører Bærum
- Jørgen Foss, leder av Landsforeningen for Overvektige
- Tom A. Schancke, idrettshistoriker
- Libe Rieber-Mohn, varaordfører (AP), Oslo
- Ole Robert Reitan, sjef i Rema 1000.
- Olav Selvaag, leder Selvaag Bolig
- Jan-Erik Aalbu, sportssjef TV-Norge
- Erling Lae, fylkesmann Vestfold
- Hadia Tajik, ekskulturminister
- Trine Skei Grande, Venstres partileder
- Linda Hofstad Helleland (H), Stortinget
- Petter Stordalen, hotellkonge
- Kristin Krohn Devold, adm.dir. NHO Reiseliv
- Per Sundnes, skuespiller
- Arne Hjeltnes, programleder
- Christin Ringnes, investor
- Rita Ottervik, ordfører Trondheim
Det var en interessant virkelighetsoppfatning.Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn.
Han tror nok at om man hadde fjernet trygdeordningene så hadde statsdrift i en sivilisasjon vært gratis. Byplanlegging, rettsvesen, osv, går av seg selv.Det var en interessant virkelighetsoppfatning.Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn.
Veldig forenklet men dere skjønner sikkert hva jeg mente (har aldri vært alvorlig syk, arbeidsledig, egen bil til jobb, ikke barn osv)Han tror nok at om man hadde fjernet trygdeordningene så hadde statsdrift i en sivilisasjon vært gratis. Byplanlegging, rettsvesen, osv, går av seg selv.Det var en interessant virkelighetsoppfatning.Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn.
En gjennomsnittelig hvit, norsk nordmann er et underskuddsforetak for staten. Kanskje de burde holdes utenfor alt som har med OL å gjøre slik at dette sløseriet forbeholdes de som tross alt er netto bidragsytere til statskassen? Ville muligens blitt litt glissent på tribunene, men pyttsann.Veldig forenklet men dere skjønner sikkert hva jeg mente (har aldri vært alvorlig syk, arbeidsledig, egen bil til jobb, ikke barn osv)
Om du ikke har vært alvorlig syk, har du uansett nytte av at du har et fungerende helsevesen tilgjengelig - i tilfelle. Og veien som bilen din kjører på - den har du altså betalt fullt ut med egne penger? Hver eneste lille veistump du har kjørt på? For ikke å snakke om at når du ikke har barn selv, burde du være ekstra interessert i at disse barna får seg en skikkelig utdannelse og blir gode samfunnsborgere. For det er disse barna som skal betale pensjonen din.Veldig forenklet men dere skjønner sikkert hva jeg mente (har aldri vært alvorlig syk, arbeidsledig, egen bil til jobb, ikke barn osv)Han tror nok at om man hadde fjernet trygdeordningene så hadde statsdrift i en sivilisasjon vært gratis. Byplanlegging, rettsvesen, osv, går av seg selv.Det var en interessant virkelighetsoppfatning.Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn.
Hehe... Dette er jo varige og berikende utskeielser som alle burde unne seg. Heller det enn et idiotisk, overpriset 2-ukers idrettsarrangement.De beste borgerne er de som drekker, puler & røyker med begge henda der de freser avgårde i sine feite bensinSUV'er på vei til den ene helårsoppvarmede hytta og daycruiseren med 2 åttitals Mercury bensinåttere![]()
Når jeg blir pensjonist er det nok ikke noen pensjon lenger - så jeg legger av litt på kistebunnen, og derfor får jeg vel heller ikke pensjon når tiden kommer.. Litt interesant at det ikke holdet å betal 3-400' i året i skatt og allivevel ikke være selvforsørgendeOm du ikke har vært alvorlig syk, har du uansett nytte av at du har et fungerende helsevesen tilgjengelig - i tilfelle. Og veien som bilen din kjører på - den har du altså betalt fullt ut med egne penger? Hver eneste lille veistump du har kjørt på? For ikke å snakke om at når du ikke har barn selv, burde du være ekstra interessert i at disse barna får seg en skikkelig utdannelse og blir gode samfunnsborgere. For det er disse barna som skal betale pensjonen din.Veldig forenklet men dere skjønner sikkert hva jeg mente (har aldri vært alvorlig syk, arbeidsledig, egen bil til jobb, ikke barn osv)Han tror nok at om man hadde fjernet trygdeordningene så hadde statsdrift i en sivilisasjon vært gratis. Byplanlegging, rettsvesen, osv, går av seg selv.
Velferdsstaten er nok ikke lett å bli klok på.Når jeg blir pensjonist er det nok ikke noen pensjon lenger - så jeg legger av litt på kistebunnen, og derfor får jeg vel heller ikke pensjon når tiden kommer.. Litt interesant at det ikke holdet å betal 3-400' i året i skatt og allivevel ikke være selvforsørgendeOm du ikke har vært alvorlig syk, har du uansett nytte av at du har et fungerende helsevesen tilgjengelig - i tilfelle. Og veien som bilen din kjører på - den har du altså betalt fullt ut med egne penger? Hver eneste lille veistump du har kjørt på? For ikke å snakke om at når du ikke har barn selv, burde du være ekstra interessert i at disse barna får seg en skikkelig utdannelse og blir gode samfunnsborgere. For det er disse barna som skal betale pensjonen din.Veldig forenklet men dere skjønner sikkert hva jeg mente (har aldri vært alvorlig syk, arbeidsledig, egen bil til jobb, ikke barn osv)Han tror nok at om man hadde fjernet trygdeordningene så hadde statsdrift i en sivilisasjon vært gratis. Byplanlegging, rettsvesen, osv, går av seg selv.![]()
Hvis evnen til å gjennomføre et OL-prosjekt står i stil med evnen til å gjennomføre slike veiprosjekter du viser til, er det definitivt god nok grunn til å sette foten ned for et OL-arrangement i Oslo.Greit att det ikke bør genomføres nått overdådigt idretts arr med 100x milliarder kroner!!! Men gudarna ska vite att det sløses nått enormt med skatte penger på bla vei utbygging i dette landet.
Har nå snart jobbet med infrastruktur/anleggsvirksomhet opp mot Statens veivesen i 25år! Bare for og ta det siste prosjektet E18 Østfold så byggs 4.5km motorvei fra 4felt til 3felt og ner til 2felt nå er vi snart ferdige noen gluping har kommit på ,att det bør nog være 4felt hele veien så en ombygging/utbygging blir nog gjort i fremtiden. Kontrakten var på ca 400 000 000 begynner vel og nærme seg det dobble snartpga byggherres manglende oversikt av masseforflytt/spreng bla i anbuds papirer, noe også entreprenøren får svi før krevende prosesser av indekkning av merutgifter
![]()
På samme strekk byggs en vannvittig dyr viltovergang 150m tunnel i 3felt Norges dyreste tunnel/viltovergang!!! Hade de iværtfall lagd 4felt med en gang da
Nå skall vi igang med neste E18 parsell mot Oslo 10km, sen blir det stopp og nye utredninger/planlegg/ konsultjobb for att kanske komme noen km videre, en enorm effektiv måte og sløse bort skattepenger på.
Misstenker ett historiskt stort budsjett sprekk på ett Oslo OLellers er jeg stor fan av OL- konkurranse
![]()
Så du kjører ikke på veiene våre, og om russerne kommer, kan forsvaret bare se bort fra å forsvare deg? Og vi kan legge ned alle sykehus fordi du så langt ikke har vært syk? Greit å vite.Ikke mine - våre penger. Greia er at folk tror at hvis man ikke bruker 50 miliarder på OL så får man 50 miliarder til nye veier, bedre eldreomsorg mm men slik fungere det ikke. Til nå har jeg ikke tatt ut noen ting av felleskassa bortsett fra det alle gjør til skole og utdanning - bare betalt inn. OL ville i alle fall gitt meg noen uker med morro i hjemlandet - nå må jeg eventuelt reise til KinaGreia er, skjønner du, at det er ikke dine penger.Bruker heller 300 milliarder enn å støtte den gjengen - brukes de ikke på en fest i 2022 går de rett i sluket til Verdens Sosialkontor - NorgeDet er bare å signe seg på protestlista her: Nei til OL 2022
![]()