K
Kaare G. Opsahl
Gjest
skistjernene får du inn i stua via tv hver helg 6 måneder i året. Tull at du trenger et OL i Oslo for å få den effekten på barn og unge
Skihelter vil være helter helt uavhengig av OL og hvor det avholdes. Det er absolutt og fullstendig irrelevant.Du trenger ikke disse "mini" arenaene uten at Norge og spesielt ungene har noen stjerner å se opp til - det er slike stjerner som arrangementer som OL klekker ut ! Det er ingen unger som ønsker å mosjonere - de skal bli en ny stjerne.For breddeidrettens del trengs det f.eks. en ishockeybane med is på. Så trenger man en tribune med plass til mor og far, onkel, tante, storebror og kanskje en klassekamerat eller to. I verste fall. Med et lite knippe spillere på banen er det ikke svære greiene, for å si det sånn. OL krever den samme isen, og tribuner til tusenvis, VIP lounge, og jeg vet ikke hva. Tenk litt på forholdstallet. Hvor mange masseidrettsarenaer går det på en OL-arena?
Det er bare å se på Northug/Bjørgen effekten i ski spoten for eksempel - ikke noe problem å få ungene til å stille på ski trening.
Selvsagt ikke, den jevne nordmann har jo knapt til smør på skiva.Ingen vanlige folk vil ha råd til billetter til seg og familien.
Kanskje spleiselaget bør fordeles over skatteseddelen på innbyggerne i Oslo ?? Siden det er kun Oslo som tjener på galskapen?Slapp av gutter.
Det blir naturligvis OL i Oslo. Næringngslivsfolk og idretsspamper fra inn og utland vil fylle tribunene. Ingen vanlige folk vil ha råd til billetter til seg og familien. De kan heldigvis se på TV og være med på det store spleiselaget over skatteseddelen. Selv vil jeg tjene et sekssifret beløp på utleie av huset under OL. Slikt blir man naturligvis varm OL tilhenger av!!!
Norge som vintersportsland maa da virkelig vise ansvar og gjennomføre dette. Nu maa all denne plebeirske motstand snarest opphøre.
Final
Ja hadde osloværingene selv tatt regningen for dette kunne de fått kjøre på. Men en "folkeavstemning" i Oslo om at resten av befolkningen skal måtte betale for dette korrupte svineriet er jo en vits.Kanskje spleiselaget bør fordeles over skatteseddelen på innbyggerne i Oslo ?? Siden det er kun Oslo som tjener på galskapen?
Da tenker jeg nok pipa hadde fått en annen lyd !!
Frp er blitt en vits. De er nøytralisert av Krf og har intet nytt å bidra med i norsk politikk.Savner litt engasjement fra de bleikfeite FRP-toppene.
De kunne jo vinni neste valg aleine hadde de giddi å lette på ræva. Plutselig har de blitt makelige og selvtilfredse. Skjønner de ikke at folk kommer til å stemme noe annet hvis de ikke gjør noe?
Drittlei av politikere som setter seg nedpå og blir feite så fort de kommer til makta. Rimelig arrogant av FRP
Tromsø kan godt få OL for min del. Hvis de betaler selv. Apropos det å ta del i galskapen.Kanskje spleiselaget bør fordeles over skatteseddelen på innbyggerne i Oslo ?? Siden det er kun Oslo som tjener på galskapen?
Kanskje Sp er for OL? Ellers har de jo en ypperlig mulighet til å piske opp storm blant Oslohaterne.Du har nok dessverre rett Deph.
SV er jo i opposisjon, men det piper ikke noe i de heller. Kanskje ikke så rart med en prepubertal og blodfattig leder.
Men at ikke SP våkner, de var jo stemmesankere ved nei til EU aksjonen. Ufattelig tamt og likegyldig.
Tja de lar seg vel bestikke.Kanskje Sp er for OL? Ellers har de jo en ypperlig mulighet til å piske opp storm blant Oslohaterne.
Positive utbyggingsprosjekter i regi av Stordalen??Hadde Oslo måttet finansiere alt selv hadde jeg blitt hardbarka motstander på flekken. Jeg ser at OL kan skape positive utbygningsprosjekter lokalt, men jeg kan jo ikke fordra organisert konkurranseidrett.
Hagen er og blir en vits.Halvorsen minner meg om en kvinnelig utgave av Mike Tyson. Går rett på. Hvis ikke noe annet hjelper så prøver hun å bite.
Bein i nesa hadde hun ihvertfall. Trenger slike.
Savner det samme i SP. Lahnstein var også handlekraftig.
Virker som ingen av de virkelig vil utrette noe lenger.
Det hviler en slags apati over hele stortinget og regjeringa.
Ikke engang pensjonisten Hagen gidder ringe hjem fra luksusen i Spania for å kjefte i media. Han skulle jo tøffe seg litt for seniorsaken, og dette angår da virkelig dem.
Tror du det er Amnesty, Greenpeace og FN som står for utbyggingsprosjektene normalt?Positive utbyggingsprosjekter i regi av Stordalen??Hadde Oslo måttet finansiere alt selv hadde jeg blitt hardbarka motstander på flekken. Jeg ser at OL kan skape positive utbygningsprosjekter lokalt, men jeg kan jo ikke fordra organisert konkurranseidrett.
Så det er positivt at Stordalen, eller Thon rasker til seg en milliard eller to til?Tror du det er Amnesty, Greenpeace og FN som står for utbyggingsprosjektene normalt?Positive utbyggingsprosjekter i regi av Stordalen??Hadde Oslo måttet finansiere alt selv hadde jeg blitt hardbarka motstander på flekken. Jeg ser at OL kan skape positive utbygningsprosjekter lokalt, men jeg kan jo ikke fordra organisert konkurranseidrett.
De to der har vel strengt tatt ikke vært nevnt som kandidater? Disse prosjektene er for det meste utenfor Stordalens hjemmebane. Litt på siden for Thon også.Så det er positivt at Stordalen, eller Thon rasker til seg en milliard eller to til?
Hvilke positive utbyggingsprosjekter ser du egentlig for deg vil skje?
For min del er det helt greit om man slutter å ha OL i det hele tatt. Kanskje man kunne kommet fram til andre arrangementer som var samlende for de som ikke er interessert i sport også, om det er et mål å ha arrangementer som er samlende.Uansett.. skal man fortsatt ha OL så må noen arrangere dette, Norge er en stor vinternasjon og vi har råd. Oslo/omegn vil profitere på nye idrettsanlegg og infrastrukturprosjekter. Ja til OL! Nuff said.
Vi får OL i Oslo og alle får være med å betale, så mye er sikkert!!Kanskje spleiselaget bør fordeles over skatteseddelen på innbyggerne i Oslo ?? Siden det er kun Oslo som tjener på galskapen?Slapp av gutter.
Det blir naturligvis OL i Oslo. Næringngslivsfolk og idretsspamper fra inn og utland vil fylle tribunene. Ingen vanlige folk vil ha råd til billetter til seg og familien. De kan heldigvis se på TV og være med på det store spleiselaget over skatteseddelen. Selv vil jeg tjene et sekssifret beløp på utleie av huset under OL. Slikt blir man naturligvis varm OL tilhenger av!!!
Norge som vintersportsland maa da virkelig vise ansvar og gjennomføre dette. Nu maa all denne plebeirske motstand snarest opphøre.
Final
Til hvem - IOC ?Vi har råd til å bruke penger, ikke sløse dem bort.
Vi kan til og med gi bort en slant i blant. Men til folk som har mer enn oss? Hvorfor?
bor du i oslo zomby? yessAt jeg bruker pengene mine på at du skal kose deg med OL er sløsing.
Skulle ønske du hadde rett, at det ble en folkefest.Ikke samme motstand i 94 nei - ikke overraskende.
I mine øyne er OL ene felles idrettsfest - noe man samles om og bidrar til økonomisk eller ved egen innsats - en dugnad. I dagens ego samfunn tenkere man bare på seg selv og hva som gagner seg selv. Typiske er at noe av det heteste om dagen er at man tar bilde av seg selv og legger ut på nett - Selfie kalles det vist![]()
Hadde jeg vært sosiolog skulle jeg (mellom annet) studert hvorfor Ole Einar Bjørndalen ble et slags idol. Fyren må være noe i nærheten av verdens dølleste og mest egosentrike person som finnes. Som om det skulle være et eksempel til etterfølgelse.Skal du lete etter de ekte egoene, gå inn i materien, søk opp toppidrettutøverne in real life. Så mye ekte usympati skal du lete lenge etter.