OL 2010

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BT skrev:
Gago skrev:
faen hun helvetes polakken må da være dopet, dere? :mad:
akkurat som i 2005.
Går du aldri tom for galle?

det lange svaret på det, er vel "nei".

var det noe mer du lurte på, baby?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gago Søtnos, du har en sjarmerende agenda.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Begynner visst å bli forsynt av OL nå. Fulgte minst like mye med på livesendingen fra Hawaii, som på innspurten. Både VG og Dagbladet dekker en eventuell tsunami live.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold
Dersom Kowalczyk var dopet tror jeg det ville vært årets minste overraskelse ;D

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.145
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Supert utført av Marit....kan jo ikke vinne alt (om hun hadde byttet ski en gang til til godskia, hadde hun ikke tapt staking på oppløpet ;)) , men som gode tapere som vi er ;) all honør til den polske jenta (hva var det hun het igjen??) ;D ;D

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.743
Torget vurderinger
35
Snickers-is skrev:
Snakk om dårlige taper.

Kowalczyk har vært verdens beste langrennsløper hele sesongen, og har ikke fått det til i OL. I motsetning til f.eks. slik russere og finlendere har holdt på i alle år da de sjelden var best annet enn i mesterskap.

Å være best hele sesongen er sjelden noen god indikasjon på doping, snarere tvert i mot. Objektivt sett ville det vært mer naturlig å mistenke Bjørgen som ikke har fått det til i mesterskap på årevis. Hvorfor er hun plutselig så god i år???

Roy
(som verken tror Bjørgen eller Kowalczyk er dopet. Andrus Verpalu derimot...)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold
R.E.S. skrev:
Snickers-is skrev:
Snakk om dårlige taper.

Kowalczyk har vært verdens beste langrennsløper hele sesongen, og har ikke fått det til i OL. I motsetning til f.eks. slik russere og finlendere har holdt på i alle år da de sjelden var best annet enn i mesterskap.

Å være best hele sesongen er sjelden noen god indikasjon på doping, snarere tvert i mot. Objektivt sett ville det vært mer naturlig å mistenke Bjørgen som ikke har fått det til i mesterskap på årevis. Hvorfor er hun plutselig så god i år???

Roy
Beklager at jeg kunne være så politisk ukorrekt å trekke opp igjen debatten som Kowalczyk selv startet...

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.743
Torget vurderinger
35
Snickers-is skrev:
R.E.S. skrev:
Snickers-is skrev:
Snakk om dårlige taper.

Roy
Beklager at jeg kunne være så politisk ukorrekt å trekke opp igjen debatten som Kowalczyk selv startet...
Kowalczyk stilte spørsmål til den norske bruken av astmamedisin. Noe jeg personlig ikke synes er det spor rart. Derimot synes jeg det er ganske snodig at så mange norske toppidrettsutøvere er astmatikere...

Roy

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
Snickers-is skrev:
Snakk om dårlige taper.

Husker veldig godt at TV2 sendte en reprise av et Gutta på tur program under VM i Lahti i 2001. I Gutta på tur programmet spørs Dæhlie Mika Mylleläe hvordan han alltid klarer å komme i form til mesterskap. Dagen etter blir Mika tatt dopingtatt.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Det er med OL-gull som med sex. Man blir grinete hvis man har øvd mye på egen hånd, og ikke får noe. Tipper Kowawlptscjuyck er kjempesympatisk nå som hun har vunnet gull.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Birdman skrev:
Det er med OL-gull som med sex. Man blir grinete hvis man har øvd mye på egen hånd, og ikke får noe. Tipper Kowawlptscjuyck er kjempesympatisk nå som hun har vunnet gull.
evt. hun er ferdig med pms for denne gangen...

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.145
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
R.E.S. skrev:
Kowalczyk stilte spørsmål til den norske bruken av astmamedisin. Noe jeg personlig ikke synes er det spor rart. Derimot synes jeg det er ganske snodig at så mange norske toppidrettsutøvere er astmatikere...

Roy
Men kjære mann. Ingen av disse er vel dopet?
I dag tapte Bjørgen for en kvinne som var bedre og ville mere, sa hun ikke det selv også da?
Innspill om at alle norske utøvere har astma? Hva er det for noe?
Tror nok den polske jenta (husker ikke navnet) vil fremstå som adskillig mere sympatisk nå, da et gull er i havn ;D ;D
Vi leser for mye presse!!!

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.743
Torget vurderinger
35
gismo skrev:
R.E.S. skrev:

Roy
I dag tapte Bjørgen for en kvinne som var bedre og ville mere, sa hun ikke det selv også da?
Tror nok den polske jenta (husker ikke navnet) vil fremstå som adskillig mere sympatisk nå, da et gull er i havn ;D ;D

gismo
Som jeg skrev lenger oppe i tråden, så tror heller ikke jeg at noen av disse er dopet, men objektivt sett så har jeg en viss forståelse for at man kan reagere på at så mange norske langrennsløpere er astmatikere.

Roy

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
gismo skrev:
Supert utført av Marit....kan jo ikke vinne alt (om hun hadde byttet ski en gang til til godskia, hadde hun ikke tapt staking på oppløpet ;)) , men som gode tapere som vi er ;) all honør til den polske jenta (hva var det hun het igjen??) ;D ;D

gismo
Hadde Marit hatt bare et snev av vinnerinstinktet til Nordagutu* hadde hun ikke dratt en meter og vunnet.

Mvh. RS

* tettsted i Telemark

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold
R.E.S. skrev:
Kowalczyk stilte spørsmål til den norske bruken av astmamedisin. Noe jeg personlig ikke synes er det spor rart.
Du synes ikke "stilt spørsmål ved" er en noe formildende formulering?

R.E.S. skrev:
Derimot synes jeg det er ganske snodig at så mange norske toppidrettsutøvere er astmatikere...
Mhm, vi kan jo bare undre på hva du har kommet frem til...

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.145
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
R.E.S. skrev:
gismo skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

gismo
Som jeg skrev lenger oppe i tråden, så tror heller ikke jeg at noen av disse er dopet, men objektivt sett så har jeg en viss forståelse for at man kan reagere på at så mange norske langrennsløpere er astmatikere.

Roy
Nei ser ikke at du skriver om dop. men derimot atsma medisin, er dette det samme da?
Jeg er ikke ekspert, men føler at ordbruker veier mye her ;)
gismo

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg vet av bare to asmatikere. Den andre er Oddvar Brå.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg kan tenke meg å snu det andre veien: Hvorfor blir så mange astmatikere langrennsløpere (syklister, friidrettsutøvere...)?
Jeg tror jeg har et svar også: Trening hjelper mot astma, og så lenge astmadop er greit av medisinske grunner (og takk for det!) stiller plutselig en gjeng treningsvillige astmatikere på like fot med ikkeastmatikerne.
At friske mennesker synes det er kjipt at kronisk syke mennesker kan fungere normalt med dopbruk er forsåvidt en studie verd.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.145
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
R.E.S. skrev:

Roy
Som du selv sier RES, du bruker ikke ordet dop, men astmamedisin.
Hvorfor skal vi nordmenn være først ute til å dømmen våre egne om de blir best eller nest best ???
Jeg tror de er gode nok for det de presterer og tror de gjør dette uten "finske eller russiske" manerer ;D
I allefall til det motsatte er bevist!
Heia Norge ;)

gismo

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Har du drevet kondisjonsidrett hardt og over tid blir lungene slitne og astmamedisin brukes som kompensasjon.

Mvh. RS

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg tror heller det skyldes det fuktige klimaet i trøndelagen.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
R.S. skrev:
Har du drevet kondisjonsidrett hardt og over tid blir lungene slitne og astmamedisin brukes som kompensasjon.

Mvh. RS
Data?
BT skrev:
Jeg tror heller det skyldes det fuktige klimaet i trøndelagen.
Høy luftfuktighet er bra for denne atmatikeren...

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe. Ikke så farlig med vidåpne luftveier der, nei.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.145
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Wergeland skrev:
Skal vi gå over til curling nå?
Enig der er det potensialet ;)
RES har kjøpt seg utrolige HT og jeg håper i kunne besøke denne koselige herremannen tross OL diskus ;D

gismo

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Snappet opp i foregående curlingrunde at visse spillere hadde steinansikter. Er det noe de får tro?

Mvh. RS

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
En trippel take out - tøft å se på, selv om den kom fra canadierne...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Valentino skrev:
Gago Søtnos, du har en sjarmerende agenda.

er du sint, val?
da er det på tide med litt sånn, dere!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg svitsjet ved et uhell over på 4-er bob. Feite gamle gubber i trikot som vant gull. Urrrk

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
312
Sted
Tranby
Jeg skjønner ikke hvorfor Bjørgen tok å henta inn Steiro. Kommentatorene sa det med engang at det var dumt. Hun burde ha latt Kowalczyk gjøre den jobben. Da hadde hun spart krefter og kunne startet rykket senere. I sykling er det helt utelukket å hente inn en på samme lag. Savner litt mer lag tenking i ski. I dag hadde Norge 3 i toppen som burde ha knekt Kowalczyk i samarbeid. Det hadde kostet de 2 andre på laget noen plasseringer.
Norge burde ha vunnet i dag, med smart taktikk.

N

nb

Gjest
eldo472 skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor Bjørgen tok å henta inn Steiro. Kommentatorene sa det med engang at det var dumt. Hun burde ha latt Kowalczyk gjøre den jobben. Da hadde hun spart krefter og kunne startet rykket senere. I sykling er det helt utelukket å hente inn en på samme lag. Savner litt mer lag tenking i ski. I dag hadde Norge 3 i toppen som burde ha knekt Kowalczyk i samarbeid. Det hadde kostet de 2 andre på laget noen plasseringer.
Du snakker om langrenn nå. Gi de noen år, så skjønner de det nok.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
nb skrev:
eldo472 skrev:
Du snakker om langrenn nå. Gi de noen år, så skjønner de det nok.
Svenskene har jo skjønt det!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Huff - curlinggutta spiller som klovner i kveld...

N

nb

Gjest
Birdman skrev:
Svenskene har jo skjønt det!
Aukland-brødrene også, men de er jo utenfor landslaget. Så lenge utøvere kan komme på ellevte plass og synest de har gjort et godt løp så er det vanskelig å gjøre noe med det. "Arbeidsgiveren", dvs olympiatoppen etc burde jo indoktrinere at vi driter tynt i hvem av dere som vinner, så lenge en av dere gjør det. Om resten blir nummer 7 eller 77 er uinteressant.

Men over til viktigere saker: Det ser mørkt ut i curling.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Passe dumt av det norske laget å spille sin dårligste kamp i finalen.

Topp Bunn