N
nb
Gjest
Samme her, entusiasmen har vært dalende. Nå er ikke jeg gammel nok til å ha fulgt OL i 1978, men det var mye mer stas tidligere. Om det er min egen genrelle mindre interesse for sport eller selve arrangementet skal jeg ikke mene så mye om. Jeg så halvveis på skiskytingen og synest det var noe litt stusselig over det hele med guffent vær og ikke så mye liv. Til tross for HD-sending og blide på 92" projektor.vredensgnag skrev:Må tilstå at dette er første vinter-OL der jeg egentlig ikke kjente noen interesse på forhånd. Jeg pleide følge med på rundetider med blyant og skjema, dro ut telefonlinjen under skistafetter, og hadde stor glede av hopp med utøvere som ikke tok fri fra innspillingen av "Livet i Auschwitz" for å kunne delta ...
Rart - jeg hadde større utbytte av å følge OL fra Lake Placid på en liten nyinnkjøpt svart-hvit skjerm på studenthybelen i 1978 enn fra bred flatskjerm i superstereo i 2010. Nå må jeg ta meg en spasertur.
Under OL i Albertville ble hele ungomdsskolen samlet i Aulaen foran en liten TV da det var herrestafett i langrenn.