OL 2010

N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Må tilstå at dette er første vinter-OL der jeg egentlig ikke kjente noen interesse på forhånd. Jeg pleide følge med på rundetider med blyant og skjema, dro ut telefonlinjen under skistafetter, og hadde stor glede av hopp med utøvere som ikke tok fri fra innspillingen av "Livet i Auschwitz" for å kunne delta ...

Rart - jeg hadde større utbytte av å følge OL fra Lake Placid på en liten nyinnkjøpt svart-hvit skjerm på studenthybelen i 1978 enn fra bred flatskjerm i superstereo i 2010. Nå må jeg ta meg en spasertur.
Samme her, entusiasmen har vært dalende. Nå er ikke jeg gammel nok til å ha fulgt OL i 1978, men det var mye mer stas tidligere. Om det er min egen genrelle mindre interesse for sport eller selve arrangementet skal jeg ikke mene så mye om. Jeg så halvveis på skiskytingen og synest det var noe litt stusselig over det hele med guffent vær og ikke så mye liv. Til tross for HD-sending og blide på 92" projektor.

Under OL i Albertville ble hele ungomdsskolen samlet i Aulaen foran en liten TV da det var herrestafett i langrenn.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
fjellvåk skrev:
emotikon skrev:
BT skrev:
fjellvåk skrev:
Men må si at det hadde vært utrolig kjekt hvis Bjørgen lykkes i kveld.
Hadde vært greit å sluppet flere tårer fra den kanten, ja...
Tårer derfra får meg av en eller annen grunn til å tenke på Harding fra Lilleyhammer....

Håper Marit og de andre får frem potensialet sitt nå i dette OL.
Hittil har jo den norske deltagelsen vært preget av dårlig kontroll på NERVER

Selv om jeg går hjemme og er sykmeldt enda, blir det lite TV på meg. Kanskje å se på ett par av de klassiske norske grenene.
Nei, her går det i musikk på roteloftet :)
Sykmeldt under OL?? Er den gradert?
Har vært sykmeldt siden slutten av oktober, men så mitt snitt til å forlenge med ett par uker........

N

nb

Gjest
emotikon skrev:
Har vært sykmeldt siden slutten av oktober, men så mitt snitt til å forlenge med ett par uker........
Så du synest med andre ord det er rett og rimelig at staten skal betale en rundt 20.000 kroner for at du skal få se litt på OL og spille musikk i fred?

Jeg håper du tuller her.

F

fjellvåk

Gjest
emotikon skrev:
fjellvåk skrev:
emotikon skrev:
BT skrev:
fjellvåk skrev:
Tårer derfra får meg av en eller annen grunn til å tenke på Harding fra Lilleyhammer....

Selv om jeg går hjemme og er sykmeldt enda, blir det lite TV på meg. Kanskje å se på ett par av de klassiske norske grenene.
Oj det var en stund det, håper det går bra til slutt :). Ikke si det til Jens, da blir du innkalt til møte..

Ser på klassisk sidene at du får tiden til å gå med fornuftige ting... ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
nb skrev:
emotikon skrev:
Så du synest med andre ord det er rett og rimelig at staten skal betale en rundt 20.000 kroner for at du skal få se litt på OL og spille musikk i fred?

Jeg håper du tuller her.
Kanskje alle skal redegjøre for hvordan de kan sitte på hifisentralen i normal arbeidstid. Jeg er hjemme med sykt barn. Hva med dere?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Birdman skrev:
nb skrev:
emotikon skrev:

Jeg håper du tuller her.
Kanskje alle skal redegjøre for hvordan de kan sitte på hifisentralen i normal arbeidstid. Jeg er hjemme med sykt barn. Hva med dere?
Arbeidsoppgavene mine er overført til Oslo og Bergen, og jeg er derfor snurt på arbeidsgiveren min.... :mad:

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Birdman skrev:
nb skrev:
emotikon skrev:

Jeg håper du tuller her.
Arbeidsoppgavene mine er overført til Oslo og Bergen, og jeg er derfor snurt på arbeidsgiveren min.... :mad:
Men du har fortsatt en arbeidsgiver...??!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Birdman skrev:
BT skrev:
Birdman skrev:
nb skrev:
emotikon skrev:

Jeg håper du tuller her.
Men du har fortsatt en arbeidsgiver...??!
Jeg fant ut at det får være grenser for hva man skal finne seg i så jeg sa opp.

N

nb

Gjest
Nå kom vi langt OT her, og det var selvsagt min feil. Får ta eventuell sykelønnsdiskusjon i en dertil egenet tråd (det finnes sikkert et par allerede...).

Vi får se om Trøndelagen presterer i kveld. Satser på å få sett i alle fall herrenes langrenn om det passer seg slik.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Vi kan jo også studere de nye draktene til de norske curling-gutta.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Vi kan jo også studere de nye draktene til de norske curling-gutta.

Og med draktene fulgte også røde plastneser.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Forøvrig tipper jeg femteplass til Northug i kveld. Tror det er andre som tjener mer på føreforholdene nå.

Bjørgen får bronse.

V

vredensgnag

Gjest
Birdman skrev:
Forøvrig tipper jeg femteplass til Northug i kveld. Tror det er andre som tjener mer på føreforholdene nå.

Bjørgen får bronse.
Nå? Så millionene som brukes på smøresjef Nystads bestrebelser, i team med Sælbekk og mange andre i det som etterhvert er gått fra å være en smørebil til en smørekaravane, er egentlig hipp-som-happ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Northug er da vant til klabbføret oppi Mosvika, så det bør gå bra.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg håper dere har rett, men jeg tenkte mest på at Northug er tyngre enn sine hardeste konkurrenter, og jeg tror det er en fordel å være lett nå. Smøring har de vel nok av.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Vancouver har trøndelagsvær - Det bør jo bli en fordel for trøndere, men jeg er nok enig Birdman, selv om jeg tipper medalje på Thug'en..

F

fjellvåk

Gjest
Birdman skrev:
Det går ikke det, det er allerede satt av 5-6 gullmedaljer til han, avhengig av hvor mange løp han vil gå.
Snøen betyr ingenting som helst, disse gutta har gått på snø før de.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
nb skrev:
emotikon skrev:
Jeg håper du tuller her.
DET kan du være sikker på at jeg gjør!
(derfor jeg brukte de små "ironi"........ene) ;)
Men sykmeldingen kødder jeg ikke om altså.
Skal si det har vært "moro" å gå her disse mnd. og villet gå ut i jobb samtidig som en viss debatt har rast i media....

Men nå tilbake til OL

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
fjellvåk skrev:
emotikon skrev:
fjellvåk skrev:
emotikon skrev:
BT skrev:
fjellvåk skrev:

Oj det var en stund det, håper det går bra til slutt :). Ikke si det til Jens, da blir du innkalt til møte..

Ser på klassisk sidene at du får tiden til å gå med fornuftige ting... ;)
Jeg går faktisk ut i 50% igjen nå snart- på tross av lege og kirurgs meninger om den saken. Jeg MÅ komme meg ut blant folk snarest.
Men som du sier, ja- jeg har mer eller mindre klart denne tiden pga. "systematisk" lyttet til musikk- i flere genrer. Hadde jeg ikke hatt denne hobbyen nå, er jeg redd for at annen behandling også ville vært påkrevet.

Sorry for nok en OT

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Har jo prøvd å invitere deg ut blant folk vettu, men neida, du har jo ikke tid...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Har jo prøvd å invitere deg ut blant folk vettu, men neida, du har jo ikke tid...
Ja, der ser du litt av problemet....
Men noen turer har det blitt :)

OL:
Blir vel en tur i løypene i den kanadiske fjellheimen i kveld tenker jeg.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Håper inderlig jeg tar feil, men jeg tror fortsatt det blir en femteplass. Tippet riktig på Bjørgen.

Bra av Svindal, sett i forhold til hva han har prestert i det siste.

F

fjellvåk

Gjest
Bare det ikke blir svensk på 15 km også, da skal jeg kjøpe svenske aviser i morgen.

F

fjellvåk

Gjest
Stort steg opp ifra barneskirenn til de voksne.
Kjøper svenske aviser uansett i morgen jeg.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Dett var dett, skjønner hvorfor han (Northug) ikke villle prate med noen før start.
Håper inderlig at dette er forbigående.
KW

N

nb

Gjest
Ligger an til den dårligste distansen i herrelangrenn i norsk OL-historie sier kommentatorene, så da har vel avisene noe å skrive om i morgen også. Svensken dummet seg ut og gikk feil men vil uansett gruse minst dårlige nordmann.

V

vredensgnag

Gjest
Bra å slippe til noen andre land. Flere fordeler her - ett er at det er brennsikkert at nordmennene ikke er dopet, og tilsvarende brennsikkert at smørebua har tenkt seg fast, noe som har skjedd før.

"Hva tenkte du da du kom over målstreken?"

;D

N

nb

Gjest
Langrenn med begredelig norsk innsats, knapt et menneske rundt løypene og overskyet vær er jammen stusselige saker. Det er konklusjonen etter dagens seanse.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Langrenn med begredelig norsk innsats og ikke et menneske rundt løypene og overskyet vær er jammen stusselige saker. Det er konklusjonen etter dagens seanse.
Når jeg leser hvordan det har gått angrer jeg på at jeg ikke satt meg ned for å se på. Det er mulig jeg gjør et unntak i år og ser 5-mila, og da hele elendigheten: Time etter time med en noe nedtonet trønder i sludd og søle på idealtid, av og til synlig gjennom tåka. Dette minner om "stonehenge"-scenen i "Spinal Tap". Vi burde ha en smiley for hjertelige, misantropiske brøl! Det går likar no.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fint at langrennsgutta tok hensyn til at jeg hang fast i et foreldremøte og gjorde det slik at jeg ikke gikk glipp av noe...

N

nb

Gjest
Kanskje Dagbladet børster støv av Den Virkelig Store Skriftstørrelsen til forsiden i morgen. Espen O. Sæter kommer med dybdekommentarer og bruker store ord for å forklare fiaskoen. Snakker om fokus, vær, føre og kanskje litt om nerver. Trekker litt historiske linjer og slikt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
nb skrev:
Kanskje Dagbladet børster støv av Den Virkelig Store Skriftstørrelsen til forsiden i morgen. Espen O. Sæter kommer med dybdekommentarer og bruker store ord for å forklare fiaskoen. Snakker om fokus, vær, føre og kanskje litt om nerver. Trekker litt historiske linjer og slikt.
frykt ikke

V

vredensgnag

Gjest
OK. Nå må vi huske at vi er på et HiFi-forum.

Hva er beste musikk å spille når man kikker på elendigheten? Jeg orker ikke disse skrikende kommentatorene - men kunne tenke meg noe som kjører.

Må tilstå at jeg forestiller meg YES kunne være passende. Relayer - Gates of Delirium.

(Legg forresten merke til at mens global oppvarming skepsisen fikk brennstoff ut av noen minusgrader i januar, så blir ikke OL i sørpeføre i Vancouver viet videre oppmerksomhet. ;D Gates of Delirium passer veldig bra!)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Alle svenskene foran beste norske.
Begynner faktisk å lure litt på om det ikke var optimale ski (smøring), de svarte litt unvikende synes jeg.
KW

V

vredensgnag

Gjest
KW skrev:
Alle svenskene foran beste norske.
Begynner faktisk å lure litt på om det ikke var optimale ski (smøring), de svarte litt unvikende synes jeg.
KW
Kjære KW - gutta i den norske smørebua er på et forvirringsplan som ville fått oss hifi-folka til å føle oss som råproffe i sammenligning, om vi er aldri så dypt inne i kvante-effekter på lydgjengivelser. Når det smøres ski for norske løpere så er det eneste sikre at det enkleste ikke er det beste.

Topp Bunn