OHC og deres testpolicy

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hei igjen!
Blir man helt HEKTA på dette forumet? Før jeg la meg igår, MÅTTE jeg bare ta en titt på denne tråden, og ble veldig lei meg av å registrere at Roysen tydelig følte seg forulempet av mine avslutningslinjer. Jeg hadde-som vanlig- glemt at folk som er tøffe mot andre, ikke nødvendigvis er så veldig tøffe selv. Jeg ber altså om unnskyldning for dette. Og jeg håper inderlig at Roysen ikke slutter å lese Fidelity av den grunn. :-[

Men når jeg nå titter på denne tråden igjen, ser det da faktisk ut som alle parter er i full sving ! ;D

Men ingen husker hva det hele skulle handle om, selvfølgelig... ;)

mvh
Knut V,red. av Fidelity
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Re: HiFi-mags og deres testprosedyrer

Men ingen husker hva det hele skulle handle om, selvfølgelig... ;)
...og det er kanskje like greit, for dette ser da ut til å være en fruktbar diskusjonen som er langt mer givende enn på nytt å sutre over "OHC og deres testpolicy"...(selvom den suger...hehe)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Det er gjennomtrekk blant skribentene "downstairs" i TAS. Her har det vært servert mye tynn suppe gjennom årene. Middelmådige skriverier også i godt monn hos Stereophile og Hi-Fi Choice.

Etter min ringe oppfatning, holder de norske bladene god internasjonal standard. Men kan dog ikke hevde seg mot td MC og JA som disponerer over måleutstyr og som vet å bruke det til mer enn bare sjablongmessige kommentarer.T
Er i stor grad enig i begge disse utsagnene. Heller ikke i TAS eller Stereophile er man forskånet fra feilskjær og middelmådighet. Det som imidlertid skiller disse fra de fleste andre er at redaktørene hhv. HP og JA (ja, vi er seff på fornavn...hehe) styrer etter svært klare og gjennomtenkte retningslinjer. Det er kanskje viktigere at de er klare og stabile enn at man er 100% enig i alle retningslinjene. Fx. skriver JA forholdsvis gjevnlig om temaet og statuerer Stereophiles retningslinjer. Bl.a. hans krav til skribentene, hans krav til leverandører av potensielle testobjekter og hans forhold til annonsørene. I alle de årene jeg har lest blekka har det kommet bråsinte leserinnlegg som klager på for dyre testobjekter, anklager om forutinntatthet, om bånd til leverandører, om ditt, om datt...og som avslutter med "Please cancell my subscription!". Man kan likevel ikke tilfredsstille alle, men holder man en bevisst og stø kurs vet i hvertfall alle hvor kapteinen styrer....passasjerene kan velge å hoppe av (men de fleste velger nok å bli)...mannskapet kan slunter itt iblant (men sjefen er sjefen og presiserer kursen). Jeg synes faktisk ikke KV er så ille i så henseende. Han styrer sitt Fidelity etter forholdsvis klare mål og kriterier. Det finnes mange værre, kanskje spesielt de web-baserte skribleriene.
 
R

Roysen

Gjest
Hei igjen!
Blir man helt HEKTA på dette forumet? Før jeg la meg igår, MÅTTE jeg bare ta en titt på denne tråden, og ble veldig lei meg av å registrere at Roysen tydelig følte seg forulempet av mine avslutningslinjer. Jeg hadde-som vanlig- glemt at folk som er tøffe mot andre, ikke nødvendigvis er så veldig tøffe selv. Jeg ber altså om unnskyldning for dette. Og jeg håper inderlig at Roysen ikke slutter å lese Fidelity av den grunn. :-[

Men når jeg nå titter på denne tråden igjen, ser det da faktisk ut som alle parter er i full sving ! ;D

Men ingen husker hva det hele skulle handle om, selvfølgelig... ;)

mvh
Knut V,red. av Fidelity
Herr Vadseth,
Det finnes ingen grunn til at du skal måtte be om unnskyldning. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde var at tilsynelatende ingen hadde sammenfallende meninger med meg om dette. Dersom det nå er slik at formen på magasinet er lovfestet og vedtatt, tror jeg derfor at mine irritasjoner kanskje helst bør forbli hos meg. Mitt engasjement kan gjøre det vanskelig dersom jeg skal fortsatt lese magasint og samtidig være aktiv på dette forumet. Det kan virke som du så riktig påpekte at forumeet skaper avhengighet. Sure oppstøt fra en person som ingen andre deler oppfatning med gir ikke særlig stor mening. Jeg kommer imidlertid til å være med denne tråden til den dør......


.....og til slutt vil jeg legge til at det jeg har skrevet ikke er ment som et angrep på personen Herr Vadseth eller hans kompetanse innen sitt fagfelt. Det er et angrep på tidsskriftet jeg betaler kr. 98,- for å kjøpe hos Narvesen. Fotografiene og musikkanmeldelsene er midllertid av høy kvalitet.

Roysen
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det var Fantomet som var hard mot de harde ;D.

Forsett med det gode arbeidet dere driver med K.V., gleder meg allerede til det nye Fidelity kommer, selv om ikke nr. 23 er helt utlest.



Hei igjen!
Blir man helt HEKTA på dette forumet? Før jeg la meg igår, MÅTTE jeg bare ta en titt på denne tråden, og ble veldig lei meg av å registrere at Roysen tydelig følte seg forulempet av mine avslutningslinjer. Jeg hadde-som vanlig- glemt at folk som er tøffe mot andre, ikke nødvendigvis er så veldig tøffe selv. Jeg ber altså om unnskyldning for dette. Og jeg håper inderlig at Roysen ikke slutter å lese Fidelity av den grunn. :-[

Men når jeg nå titter på denne tråden igjen, ser det da faktisk ut som alle parter er i full sving ! ;D

Men ingen husker hva det hele skulle handle om, selvfølgelig... ;)

mvh
Knut V,red. av Fidelity
 
Topp Bunn