Nytt straffesystem på Hifisentralen3

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det har i mange år pågått en diskusjon om dette med moderering på Hifiisentralen, og hvordan dette skal håndteres. Det foreligger mange ulike meninger på dette området, og på nye Hifisentralen har vi innført et straffepoeng-system.

Hvordan fungerer dette?
Hvis et innlegg bryter med forumreglene så kan moderator trykke på en knapp i innlegget --> velge en årsak for regelbruddet (fra en predefinert liste), og om det skal være en advarsel eller et straffepoeng --> systemet sender automatisk ut en melding til den aktuelle brukeren med enten en advarsel eller X antall straffepoeng (normalt 1 poeng). Alt blir lagret i et system som er tilgjengelig for moderatorene, slik at alle moderatorene kan se hvem som har fått straff og for hva.

Eksempler på hva du kan motta poeng for:
Personangrep/fornærme annet medlem ---> 1 poeng
Stygt ordbruk ---> 1 poeng
Spamming ---> 1 poeng
Osv.


Hva skjer hvis jeg mottar 1 straffepoeng?
Det å motta 1 straffepoeng vil i utgangspunktet ikke bety så mye, og denne vil automatisk opphøre av seg selv etter 30 dager. Det er ingen andre medlemmer som ser dette, og det eneste du bør gjøre hvis du mottar et straffepoeng, er å tenke litt gjennom hvorfor du mottok den, og hvordan du kan unngå å få flere.


Hva skjer hvis jeg mottar 3 straffepoeng?
Hvis en bruker oppnår 3 strafffepoeng innenfor en 30 dagers periode så vil brukeren automatisk bli flyttet til en annen medlemskategori i en periode på 30 dager, og vedkommende vil oppleve å måtte få sine innlegg og annonser godkjent av moderator før de blir synlig for de andre brukerne. Det er i utgangspunktet ingen som lenger vil bli utestengt fra sidene.


Hvordan ser jeg hvem som har fått straffepoeng?
Det er kun moderatorene som kan se liste over hvem som har mottatt Advarsler/straffepoeng.


Kan jeg se mine egne straffepoeng?
Ja, under "Min Profil" er det en fane som heter "Advarsler" - her kan du se mottatte advarseler/straffepoeng, men vær klar over at det er kun du og moderator som kan se dette. De andre medlemmene vil ikke se denne fanen hvis de besøker din profil.


Hvordan vil dette hindre regelbrudd?
Fordelen med dette systemet er at moderatorene på en enkel måte kan gi straffepoeng til flere brukere samtidig, og på den måten bli mer effektive. Tidligere måtte en skrive manuelle meldinger, samtidig ta vurdering om tidligere forhold osv., og dette kunne være veldig tidkrevende.

Med det nye systemet så trenger ikke moderatorene å sjekke om vedkommende har mottatt noen advarsel/poeng tidligere, og trenger dermed ikke tenke på evnt. straff, for det vil skje automatisk hvis en bruker mottar flere poeng.


Kan en ikke bare registrere en ny bruker hvis en har mottatt 3 straffepoeng?
Nyregistrerte brukere (som er yngre enn 20 dager) vil oppleve å måtte få sine innlegg og annonser godkjent ved tildeling av 1 straffepoeng.


Kan jeg klage hvis jeg mottar advarsel/straffepoeng?
Du kan klage, og en straff kan blir reversert hvis det har blitt begått en feil. Det vil ikke hjelpe å komme med argumenter som "det var ikke jeg som startet" eller "andre slipper unna" osv. Vi gir straff til alle vi ser som begår regelbrudd, og det er ingen unnskyldning for å begå regelbrudd. Hvis du har mottatt straff i en tråd hvor flere har begått regelbrudd, så kan du anta at alle har fått advarsel/straff, og ikke bare deg.


Hva hvis jeg ser noen som begår regelbrudd?
Det er en rød trekant nederst til venstre i hvert innlegg, og dette er "Rapportér til moderator" knappen. Bruk denne hvis du ser noe du mener er brudd på reglene.

Hva skjer med et innlegg som inneholder regelbrudd?
Vi vil forsøke å holde redigering og sletting av innlegg på et så lavt nivå som mulig. Vi er mer opptatt av å gi straffepoeng til de som går over grensen, slik at vi kan forbedre kvaliteten på fremtidige tråder og innlegg.


NB: Hvis du mottar en advarsel eller straffepoeng så er det ingen grunn til å overreagere, og vi ser ofte at personer som mottar PM fra moderator umiddelbart skal slette kontoen sin, og det er selvfølgelig fullt mulig, men hvis en bryter med reglene så må en tåle å få en advarsel. Vi må ha et regelverk, og vi må håndtere det etter beste evne. Dette nye systemet vil skape en enklere hverdag for moderatorene, og større likhet for alle.


Mvh
Høvdingen
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Det var da voldsomt til barnehagementalitet. Vel er det en og annen hårsår person her, men dette må da være tungt å administrere?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det var da voldsomt til barnehagementalitet. Vel er det en og annen hårsår person her, men dette må da være tungt å administrere?
Fullstendig automatisk system, og moderator trenger kun å trykke på en knapp og velge hva slags regelbrudd. Resten er det softwaren som ordner.

Det fungerer veldig bra på enkelte andre forum, og selv om jeg gjerne skulle brukt tiden på hyggeligere ting, så er det et stort behov for bedre moderering av forumet.
 

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Innlegg
1.258
Antall liker
3.089
Torget vurderinger
3
? hifi begynner vist å bli alvorlige greier
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Diskrèt varslingssystem, og som er effektivt å administrere.

Jeg ser frem til å få det implementert, og jeg tror at etterhvert som systemet har fått sin innvirkning vil stadig flere finne tilbake til HFS; det har vært for tilfeldig og sporadisk reaksjon - ofte innkonsekvent - på en mengde innlegg, og det har dessverre ledet til mang en utskeielse. Med det nye systemet vil man måtte ta seg selv litt i ørene for ikke å gå over den magiske 3-grensen .... og det vil i sin tur føre til et mer ryddig, vennligere HFS. HFS vil derfor - håper jeg - gå tilbake til det sted jeg ble medlem av for 10 år siden, og hvor tonen medlemmene i mellom var vesentlig hyggeligere.

Tror ikke det nye poengsystemet vil føre til et tannløst HFS. Det er regelbruddene man vil til livs, ikke den saklige og polariserte diskusjonen.

I stedet for å kalle det Straffesystem ville jeg personlig ha kalt det Advarselssystem

Atter en god feature med vBulletin. Godt arbeid, T!

Cheers!
 
Sist redigert:

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
For min del synes jeg dette er helt greit.
For at ting ikke skal gå alldeles over stokk og stein, noe det av og til gjør - bør man ha regler og normer som styrer. Og ikke minst - moderatorer som holder tunga i rett munn.
Dette er ikke nødvendigvis så tungt å administrere (har selv moderert i en av norges største nettsider), problemet ligger heller i å reagere på riktig måte i hvert enkelt tilfelle. Det, er ikke alltid like enkelt.....
 
R

rico

Gjest
Det var da voldsomt til barnehagementalitet. Vel er det en og annen hårsår person her, men dette må da være tungt å administrere?
Helt enig, skal vi ikke bare diskutere noe så ubetydelig som hifi og musikk her da? se på oversktiften; "straffesystem" Kunne like godt skrevet det på Tysk...Trodde først at det var en parodi men det var det ikke....Tror heller jeg går en lang tur og holder meg borte herfra til det blir litt humør igjen her inne.
 
V

vredensgnag

Gjest
Litt "Skutt blir den som ..." over HiFi, etterhvert - kanskje man bare skal lytte til musikk.

sign: von Falkenhorst
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Helt enig, skal vi ikke bare diskutere noe så ubetydelig som hifi og musikk her da? se på oversktiften; "straffesystem" Kunne like godt skrevet det på Tysk...Trodde først at det var en parodi men det var det ikke....Tror heller jeg går en lang tur og holder meg borte herfra til det blir litt humør igjen her inne.
Ja, utgangspunket er jo at vi skal diskutere hi-fi og musikk med en munter og hyggelig tone, men det går ikke alltid slik. Ordet straffesystem er kanskje ikke pent, men systemet ligger veldig skjult fra den daglige diskusjon, og uansett hva slags ord vi hadde benyttet, så er det vel alltids noen som vil være uenige.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
Da blir det nok slutt på de morsomme kabeldebattene :cool:
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
I stedet for å kalle det Straffesystem ville jeg personlig ha kalt det Advarselssystem
Hva med "Prikkesystem"? (Det er kun i denne tråden at det forløbig har noe navn, og det kan endres)

Det høres ut nokså nøytralt ut, og det er kanskje lettere å gi ut "prikker", fremfor "advarselspoeng".
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Tja .. prikker er nokså nøytral, og brukes flere steder.
Men i og med at det er så nøytral så kan det ta vekk litt av brodden med det hele ... tannløst om du heller vil ... og man kan da lett ufarliggjøre hele systemet; man bør ta inn over seg at man har fått en diskret advarsel fra en moderator.
Men Straffesystem er vel litt over the top ;)
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Hva med "Prikkesystem"? (Det er kun i denne tråden at det forløbig har noe navn, og det kan endres)

Det høres ut nokså nøytralt ut, og det er kanskje lettere å gi ut "prikker", fremfor "advarselspoeng".
Vi liker definitivt ikke prikker heller. :p

Omtanke-poeng blir mitt forslag. :D


Geir Arne
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Advarsel, prikk eller liknende passer kanskje bedre enn straff. Iflg logikken om at en straff ikke er en straff før den er effektuert som straff. En varsling/advarsel/prikk er ingen straff men en varsling om regelbrudd, så straffebegrepet passer kanskje ikke godt før man da oppnår tilstrekkelig poeng til at den varslede reaksjon blir effektuert.

Fint at man tar på alvor å bruke et system som kan fungere som en rettesnor for de som behøver det, og fint at systemet legger opp til å fange opp repeterende negativ adferd.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Advarsel, prikk eller liknende passer kanskje bedre enn straff. Iflg logikken om at en straff ikke er en straff før den er effektuert som straff.
Godt poeng.
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Godt at systemet er lite ressurskrevende, så kan man heller fortsette å utvikle brukervennlige tjenester som "nye svar på mine innlegg" osv.
Håper på høy temperatur i debattene også i fremtiden.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Gapestokken ER avskaffet (Til Larkus)


Hadde håpet norske lover holdt bra og dermed unødvendig med ytterligere domstoler. Synes ellers litt tempereatur burde være helt greit, blir vel mye regelverk for min smak.

IMO
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Har vi en garanti for at alle moderatorer er nøytrale og upartiske i en litt opphetet debatt?
Nei, selvfølgelig ikke! Det finnes ingen som kan utstede en slik garanti, og moderatorene er de samme som på HFSII
Men med det nye systemet er det nå en mulighet for en mild korreksjon "i kulissene", og man kan diskret få advarselen diskutert.

Jeg synes at hvem som har fått prikk/advarsel burde være synlig for alle som er pålogget.
Det ville være virkelig preventivt. Ingen er vel interessert i å ha en langt rulleblad som er synlig for alle.
Helt uenig, av flere grunner:
- En offentliggjøring vil kunne ha som konsekvens at advarselsmottager vil føle seg så stigmatisert at han muligens avslutter sitt medlemsskap: systemet er lagt opp til (slik jeg tolker systemet) som en mild hårstuss og ikke hodekapping.
- Med et synlig advarselssystem vil kunne vanskeliggjøre en selvkorrigering for moderatoren som har ilagt prikken/advarselen, selv der en feil idømt korrigering innrømmes
- Uansett om advarselen var på sin plass så vil vi med stor grad av sannsynlighet se en harang av meningsutvekslinger i tråden om akkurat den ilagte prikken: gapestokken du vil la innføre vil oppfordre til en mengde OT-innlegg for at vedkommende overtreder skal få kunne rettferdiggjøre seg selv og sitt advarte innlegg.

.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Straffesystem? Prikkeordning?

Samma ka vi kaller det, vi trenger i alle fall ikkje kjøpe popcorn lenger....
 

akkjasann

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Innlegg
25
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Bra Høvding, er vel kanskje ikke det helt store problemet, men greitt å ha noe å slå i bordet med om det skulle være nødvendig.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hadde håpet norske lover holdt bra og dermed unødvendig med ytterligere domstoler. [...], blir vel mye regelverk for min smak.
HFS har faktisk et ganske kort regelverk i forhold til en del andre fora, og det er fint. Da er det faktisk en rimelig god sjanse for at de fleste husker det meste av reglementet.

Om brukerne så følger det, ser dessverre ut til å variere mer enn ønskelig.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Medlemsmassen blir neppe mindre konform av dette.... :cool:
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
HFS har faktisk et ganske kort regelverk i forhold til en del andre fora, og det er fint. Da er det faktisk en rimelig god sjanse for at de fleste husker det meste av reglementet.

Om brukerne så følger det, ser dessverre ut til å variere mer enn ønskelig.
For MEG er "hifi" for moro skyld, hvis så folket oppfører seg som nettopp det (folk!), burde dette bli rent hyggelig.

Meg om det, Jeg skal heller spille musikk, ikke engasjere meg ytterligere i denne debatten!

Til lykke med prikker/ dotter/ advarsler/ straff hva nå enn det blir!

mvh
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
HFS har faktisk et ganske kort regelverk i forhold til en del andre fora, og det er fint. Da er det faktisk en rimelig god sjanse for at de fleste husker det meste av reglementet.

Om brukerne så følger det, ser dessverre ut til å variere mer enn ønskelig.
OK. Litt til da,

Konform? Som i kabeldebatter, Klasse D vs. Klasse A, hønn vs. apekiste, m.m you name it?

JO,JO!

mvh
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Er det lov å slå tilbake når en føler seg urettmessig behandlet i en diskusjon? Hvis ikke så blir slike innspill stående igjen uimotsagt så lenge andre ikke kan se om vedkommende har fått advarsel.
Det er som regel fullt mulig å slå tilbake så det synger (både her og der) uten å bryte regler eller god folkeskikk. Det er kun et spørsmål om (god) formuleringsevne, spiss, men presis penn osv.

Det er stor forskjell på de beste, infamt velformulerte penner og møkkakasting og gjørmebryting. Gjørmebryteren står alene igjen uten en gang å forstå hva som skjedde. Han forstår så vidt at noe skjedde, og at han i hvert fall ikke vant.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Konform sammenblanding?

HFS har faktisk et ganske kort regelverk i forhold til en del andre fora, og det er fint. Da er det faktisk en rimelig god sjanse for at de fleste husker det meste av reglementet.

Om brukerne så følger det, ser dessverre ut til å variere mer enn ønskelig.
OK. Litt til da,

Konform? Som i kabeldebatter, Klasse D vs. Klasse A, hønn vs. apekiste, m.m you name it?

JO,JO!

mvh
:confused:

Blander du meg sammen med HCS? Det var han som skrev "konform", ikke jeg:

Medlemsmassen blir neppe mindre konform av dette.... :cool:
Han skrev det rett etter mitt innlegg #23, men jeg aner ikke om det var en generell kommentar til HFS' nyvinning, tråden eller mitt innlegg.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
:confused:

Blander du meg sammen med HCS? Det var han som skrev "konform", ikke jeg:



Han skrev det rett etter mitt innlegg #23, men jeg aner ikke om det var en generell kommentar til HFS' nyvinning, tråden eller mitt innlegg.
Nettopp p.g.a. slike situasjoner er det utrolig kjekt med sitat;)

Mvh.KW
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Ingen vits med regelverk hvis det ikke kan håndheves. Ser ut som et greit system som ikke henger ut folk til spott og spe, selvfølgelig gitt at moderator forholder seg saklig.

Det er vel heller ingen grunn til at det hi-fi faglige skal lide på grunn av at regler håndheves. Det er vel egentlig ikke verre enn at man må ha normal folkeskikk akkurat som i den virkelige verden.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
HFS har faktisk et ganske kort regelverk i forhold til en del andre fora, og det er fint. Da er det faktisk en rimelig god sjanse for at de fleste husker det meste av reglementet.

Om brukerne så følger det, ser dessverre ut til å variere mer enn ønskelig.
For MEG er "hifi" for moro skyld, hvis så folket oppfører seg som nettopp det (folk!), burde dette bli rent hyggelig.

Meg om det, Jeg skal heller spille musikk, ikke engasjere meg ytterligere i denne debatten!

Til lykke med prikker/ dotter/ advarsler/ straff hva nå enn det blir!

mvh
Dette er formodentlig de aller fleste HFSere enige i (i hvert fall mesteparten av tiden), men som alltid er det noen (ganske få) som spolerer moroa/hyggen/trivselen/... for resten av oss. Det er disse Høvdingen formodentlig og forhåpentlig vil forsøke å få bedre kustus på.

Det er selvsagt et paradoks at (en del) HFSere kan være (dypt) uenige om hvem disse ovennevnte noen er.
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Jeg skjønner ikke kritikken av at det er et regelverk, at det norske lovverket må da holde, osv..
Det er ikke forbudt ved lov å være såpass ufin at hele forumet hadde druknet i drittslenging i stedet for hifi-diskusjon, jeg synes det er greit å ha et regelverk her som holder ting på et folkelig nivå.
Jeg synes også det er bra at noen gidder å bruke tid og energi på å holde forumet på rett spor, at de får verktøy som gjør det enklere og mer effektivt er helt topp!
Jeg synes kanskje 30 dager er litt kort, en advarsel hver 10. dag er ganske ofte.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det var faenmeg på tide, Thomas. Dette har vi to diskutert før. Et prikkesystem er overmodent, IMO.
MVH
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Barnehage eller ikke, hifirelaterte issues er blodig alvor for enkelt og lager ubehagelig lite hygge. Enkelte personer har jeg null ønske om å treffe i det virkelige liv, ever. Har hengt på forumet siden tidenes morgen, og startet på det gamle Audio-forumet (samt Lyd&Bilde), min offisielle registreringsdato i 2004 til tross. Lett å være tøff i trusa, meg selv inkludert, men i lengden blir det veldig utmattende for interessen i et i utgangspunktet allerede lite miljø. Spesielt de 1-2 siste åra har vært ille, og noen gjengangertema har vært ekstra drepende. Personlig er jeg møkk lei kabler, politikk og religion, men respekterer enkeltes behov for å lufte systemet. Problemet oppstår når direkte uvennskap, ikke saklig uenighet, smitter over i resten av forumet. Det er redsel for at liker/misliker-systemet forsterker gruppementaliteten, men grupper tilhører vi allerede, ubevisst eller ikke. Greit å si ifra når det blir for ufint, selv om en i eget øyne og sinn ikke ser det selv. Foreløpig er det lite tegn til misbruk. (sjekk statistikk)


Moderering har ofte vært til langt under pari, ære være de som gidder å drifte et gratisforum, og min kritikk går mest på at innlegg blir fjernet. I ettertid er jeg ganske sikker på at de fleste med normalt gangsyn og folkeskikk evner å se drittpostinger. Å la innlegg stå til spott og spe, er langt og foretrekke enn til sorte hull.
Jeg hilser moderatorverktøyet presentert her mer enn velkomment, og håper på et forum med litt færre postinger, men med langt mer innhold.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Jeg lover å være meget snill, hyggelig og høflig i alle mine innlegg. Jeg kommer aldri til å rapportere eventuelle stygge/upasselige innspill, det går litt i samme sjanger som den overvåkings og "sladre på naboen" samfunnet det blir mer og mer av, og som jeg er 100% imot, men snill lover jeg at være mot alle:)
Forøvrig liker jeg den nye sentralen meget godt etterhvert, en god del bedre enn gamle ja..men som mange sa, det var en innkjøringsperiode som måtte til:) Dette er en av de websidene jeg er mest inne på, og jeg storkoser meg her inne, når jeg først kobler av i cyberspace..Takk :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Intet svar på ditt CDW. Bare en konstatering av at jeg tror massen blir mer grå her inne når det ikke godtas noen freske fraspark....:)


:confused:

Blander du meg sammen med HCS? Det var han som skrev "konform", ikke jeg:



Han skrev det rett etter mitt innlegg #23, men jeg aner ikke om det var en generell kommentar til HFS' nyvinning, tråden eller mitt innlegg.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Intet svar på ditt CDW. Bare en konstatering av at jeg tror massen blir mer grå her inne når det ikke godtas noen freske fraspark....:)

Massen har blitt grå for lengst, nettopp fordi de færreste gidder. Er 110% sikker på at det fortsatt er lov til å være en fargeklatt med meningers mot uten og være en direkte kødd.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Er vel en grunn for at de med freske fraspark og fargerike meninger har forsvunnet fra sentralen. Håper ikke det blir enda mer mannefall med dette systemet. Meningsutbrudd må da tillates ellers så mener jeg det er et brudd på ytringsfriheten.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Tenker det hele bunner i individuell intensjon og vilje. Jeg er nok blitt en møkkaspreder selv, så rom for ettertanke finnes i monn. Behersker man språket smyger man lett inn en klatt både her og der uten frykt for sanksjon. Man kan selvsagt gjøre det på en pen måte også.
 
Topp Bunn