Nytt straffesystem på Hifisentralen3

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.807
Antall liker
5.454
Sted
Holmestrand
Jeg har ved 2 anledninger (tror jeg) skrevet innlegg som antagelig ville blitt prikket etter dette regimet. I disse tilfellene har jeg blitt kontaktet av "fornærmede" på en høvisk måte. Jeg har forklart mitt ståsted, og vi har skiltes som venner. Det ene tilfellet ble det satt spørsmålstegn ved om jeg var ironisk og prøvde meg på å drite ut vedkommende, som egentlig hadde god grunn til å være skeptisk, andre diskusjoner tatt i betraktning. I det andre tilfellet hadde jeg uttrykt meg klønete, og framstod derfor på en utilsiktet, men ikke desstod mindre på en uvennlig måte.
Dette har gjort at jeg er mye nøyere med å lese gjennom før posting, og en del tråder lar jeg enkelt og greit stå ukommentert.
Synes kanskje prikkesystemet virker litt voldsomt, men hvis moderatorene tar jobben, så hilser jeg det velkomment.
Kanskje vi får et litt mildere klima?
:)
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Hilser prikksystemet velkommen!
Det er noe som skjer med oss over det lovløse anonyme internettet som har godt av litt veiledning som får oss tilbake til det siviliserte.

Synes det er et problem for min deltakelse på forumet at entusiast-tråder som "Gaia" og "Roysens rede" har blitt ødelagt av en gjeng uvitende og misunnelige idioter. Disse trådene er bare eksempler på mye stoff som blir ødelagt av synsing og egoisme. Det er klart at vi må få ytre oss, men helst innenfor strammere rammer enn det som har vært normen siden forumets begynnelse. Om prikksystem er riktig verktøy overlater jeg til admin å avgjøre.
 

Arcturus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2006
Innlegg
150
Antall liker
28
Sted
Vestfold
Jeg tror dette prikkesystemet vil være noe de fleste av oss brukere aldri kommer til å merke noe til, fordi vi rett og slett oppfører oss hyggelig og saklig nok. Det er helt greit at man lager systemer som gjør at man kan reagere på flere saker.
Dette forumet er et interessant sted for mange mennesker og de fleste av oss her inne trives nok best når det er mindre av usakligheter og personangrep.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Det bekymrer meg at det innledningvis i de ny omfattende reglene for forumet legges opp til et slags samvirke mellom konsumenter og bransjeakører;- i dette ligger det implisitt at selger og kjøper har felles interesser;- et slikt interessefelllesskap tar jeg sterkt avstand fra;- undertegnede kommer i fortsettelsen til å så langt mulig å hevde konsumentens tarv,- og i den grad det er nødvendig innta en kritisk holdning til bransjen. Jeg har så langt betraktet forumet som en mulighet for forbrukere å komme til ordet;- det er å håpe at denne mulighet forblir uinnskrenket.



Grace
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Skjønner egentlig ikke at noen lar seg provosere/anfekte av et slikt system...? :confused:
De fleste som frekventerer dette forumet vil trolig aldri merke noe til disse "prikkene", og de som gjør det ville vel fått en og annen advarsel like vel..?
De som vil oppleve den største endringen er vel moderatorene, som får et smidigere verktøy i sit arbeid, med å moderere de som av og til lar sinnet koke over.

Vi snakker jo her om en "øvre fartsgrense" som skal overholdes. Hvis man bryter denne får man en "prikk". Med tre prikker får man inndratt "førerkortet" for én måned, med den følgen at man den tiden kun får kjøre med sensor i pasasjersetet. Det er jo tross alt ingen som blir tatt med ned i grøfta og avrettet på stedet.

Hadde man innført prikkbelastning på rettskriving, så hadde jeg forstått at enkelte var i harnisk, men det har man altså ikke gjort. (Heldigvis/beklageligvis. Stryk det som passer) ;)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er vel i krangletrådene (kabeltrådene) det tar helt av, og hva er egentlig galt med et moderat poeng/prikk system?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det bekymrer meg at det innledningvis i de ny omfattende reglene for forumet legges opp til et slags samvirke mellom konsumenter og bransjeakører;- i dette ligger det implisitt at selger og kjøper har felles interesser;- et slikt interessefelllesskap tar jeg sterkt avstand fra;- undertegnede kommer i fortsettelsen til å så langt mulig å hevde konsumentens tarv,- og i den grad det er nødvendig innta en kritisk holdning til bransjen. Jeg har så langt betraktet forumet som en mulighet for forbrukere å komme til ordet;- det er å håpe at denne mulighet forblir uinnskrenket.

Grace
Hvilke nye regler?

Formålet med å "bringe bruker og bransje tettere sammen" har vært tilstede siden starten av Hifisentralen.

Det eneste som egentlig er nytt er systemet. Selve reglene er de samme, og når jeg først er inne på det, så skal vi ta en liten gjennomgang av noen av formuleringene, slik at reglene (så godt det er mulig), fremstår så klare og tydelig som de kan for så mange som mulig.
 
L

larkus

Gjest
Det er vel i krangletrådene (kabeltrådene) det tar helt av, og hva er egentlig galt med et moderat poeng/prikk system?
Av en eller annen grunn er det alltid krangletrådene (som oftest på kabelhjørnet) som engasjerer mest her på hfs.
Det er som fluene og hestelorten.
 
Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det er alltid krangletrådene som engasjerer mest her på hfs.
Dette har faktisk Larkus helt rett i, og rent historisk og statistisk, så er det de "verste" krangletrådene som får besøksstatstikken til å hoppe i været.

Så kommer spørsmålet - hva er best på lang sikt?

Det er veldig mange brukere som opplever det ganske tøft å bli utsatt for personangrep, sjikane osv., og uansett hvor vanskelig det vil komme til å bli, så må vi forsøke alt vi kan for å ha debatter med god takhøyde, samtidig som de blir holdt på et saklig nivå.

Alt kan formuleres på en slik måte at det ikke trenger å støte noen.

En kan f.eks si: Høvdingen er en jævla tulling som faen ikke skjønner noenting, og dette straffesystemet er helt på trynet.

En annen variant: Jeg er sterkt uenig med Høvdingen angående dette straffesystemet, og jeg mener at ingenting bør sensureres.

Personlig så hører jeg mer eller mindre det samme budskapet i begge setninger, men jeg ville respektert den siste setningen, og overhørt den første.

Den første setningen ville også skapt dårlig stemning, samt fremmet flere tilsvarende holdninger, og debatten kunne fort blitt ødelagt. Hvis en formulerer seg på en ordentlig måte så er det ikke mange grenser for hva en ikke kan si, og det vil også øke kvaliteten på diskusjonene, og jeg velger å tro at det er best på lang sikt.


Mvh
Høvdingen
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Men er det vanlig å skrive at noen er en jævla tulling eller lignende her? Det hender jo at noen går amok ved tastaturet etter å ha tatt anstøt, men vanligvis er vel språkdrakten nogenlunde høvisk?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Men er det vanlig å skrive at noen er en jævla tulling eller lignende her? Det hender jo at noen går amok ved tastaturet etter å ha tatt anstøt, men vanligvis er vel språkdrakten nogenlunde høvisk?
Kun et eksempel på hvordan en kan formulere seg på ulike måter, men få frem nokså like poeng, og det finnes tusenvis av eksempler på dette rundt omkring på sidene.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Mulig enkelte deltagere mangler folkeskikk;- for disse kan kanskje et enkelt regelverk være relevant;- selv har jeg lagt meg til en praksis hvor ingen skriftlig yttring er utfomet slik at den ikke kunne vært formidlet ansikt til ansikt. Imøteser forøvrig en gjennomgang av reglene.

Det ideelle forum anser jeg å være uavhengig av bransjen;- bare da kan man sikre seg en fri kritikk av samme og dens virsomhet;- at en bransjeaktør muliggjør forumets eksistens er greit,- såfremt denne ikke benytter forumet utilbørlig i markesdsføringssammenheng.




Grace
 

mr1derful

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
174
Antall liker
38
Det har vel kanskje blitt slik på HFS som i mange andre sammenhenger og ikke minst deler av den frie verden, at de som skriker høyest får størst oppmerksomhet... og dersom de ved slik oppførsel skremmer/støter bort andre som kanskje ikke er komfortable med å være like høyrøstet så er jo dette synd.. Om et ratingsystem/straffeopplegg kan ta brodden av noen værstinger til fordel for et større mangfold og seriøsitet så er vel dette til å leve med? Viser det seg i praksis at systemer er dumt og ikke fungerer etter hensikten så kan vel folk si ifra, og alt er vel reversibelt uansett? Forøvrig så er tonen langt verre i mange andre fora, for ikke å snakke om i nettaviser osv.

Forøvrig så er dette et frivillig forum, det koster ingen ting å være med, og vi slås ikke ihjel med reklame heller. De som eier denne siden står selvsagt fritt til å lage reglene slik de ser det formålstjenlig, og at de tar med forumistene på råd og er ganske så lydhøre (og raske til å forbedre/implementere saker) må jo være et veldig godt tegn.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.951
Antall liker
13.293
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
de fleste folk vet forbasket godt når de kan være på grensen til å dra på seg en prikk
så er det bare å enten gi bengen og bruke av kvoten, eller beherske seg
so what
er dette verdt side opp og side ned
synd om dette skal bli den mest aktive tråden på sentralen........ ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ:rolleyes:


mvh
Leif
 
L

Lars.N

Gjest
Takk Takk fikk min første advasel i dag , takker å bukker .
 

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Innlegg
1.275
Antall liker
585
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
noen "kjøre regler" må en vel ha, det er forståelig, men like forståelig er det kanskje at man i enten advarselen eller poeng, er en forklaring til hva man har blitt advart i? hadde vært ok...! :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det er lagt opp slik at forklaring skal gis, men noen ganger er muligens advarselen selvforklarende.
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Enkelte moderatorer her inne burde googlet ordet "skjønn" og ikke bare slette og advare pga melding om regelbrudd fra folk som ikke har peiling på regler i det hele tatt, men som bare MÅ klage straks de finne noe lite å ta andre på....................
Mitt innlegg med link til annonse på Finn.no ble slettet, mens et annet innlegg med link til annonse på Ebay får stå. Innlegget med link til Ebay er attpåtil i tråd jeg opprettet. Dette er særbehandling, ikke skjønn. Man kan ikke drive et fora som dette ved å stadig vekk advare og kaste ut folk for BAGATELLER! Dette er et Hifi-forum, ikke en frimurerlosje! Søker folk tips, bør man kunne gi dem tips fra alle tilgjengelige steder uten å være redd for at Finn.no skal stikke av med pengene. Folk som ønsker å selge eller kjøpe ting legger det ofte ut på flere steder for å øke dekningen av folk som kjøper eller selger tinga det gjelder. I tillegg har jeg NULL interesse what so ever av å drive med "salgshjelp" for selgere på Finn, men jeg finner det veldig rart at jeg skal få slettet link til annonse på Finn mens andre ikke får link til annonse på Ebay slettet. Syns også det er rart at man oppnevner folk til moderator fordi de har så mange kjekke ting i samlinga si og god peiling på tinga, mens de tildels har null peiling på regelverket. Selv har jeg vært vakt på NRK sin SMS Chatline i ca ti år og tør påstå jeg visste hva jeg drev med. Skjønner godt at en del innlegg kan tolkes dit hen at man vil hjelpe selgere på Finn å bli kvitt tinga sine, men når folk søker tips og hjelp om kjøp av rørforsterker og annet BØR man tåle at folk faktisk kommer med råd og tips! Annonsen på Finn ble utelukkende brukt som tips om hva trådstarter burde se etter i sin søken etter rørforsterker! Å slå ned for fote ender kun opp med at man får færre medlemmer og får et kjedelig fora på samme måte som et visst annet hififorum jeg ikke gidder å nevne ved navn.. Og skal man først advare og slette innlegg bør man gjøre det likt med alle og ikke basere seg på tips fra morragretne forumnaboer som tar forumet så seriøst at man blir kvalm av mindre. Dette er som sagt ikke en frimurerlosje, men et hififorum. Man tåler da litt? Vi er vel voksne mennesker og ikke premenstruelle tenåringsjenter? :)

BRUK SKJØNN! :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det er en ting du glemmer, og det er at linker til bruktannonser fort mister sin verdi så fort annonsen blir tatt bort, mens innlegg her blir stående i årevis.

Innlegget som inneholdt ebay link burde også vært moderert, men det er sikkert oversett, og vi får ikke med oss alt.

Når det gjelder selve regelen så er det forståelig at en burde kunne tipse og diskutere bruktanonnser, men det blir også misbrukt på forskjellige måter (+ at linkene fort blir døde), og det enkleste er å forby linker til bruktannonser i sin helhet.

Det er ingen som blir kastet ut pga. dette, så din reaksjon er litt i overkant. Reglene er like for alle, men det vil uheldigvis alltid være noen som slipper unna.

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra private meldinger, og ett innlegg + tilhørende diskusjon rundt dette er fjernet.

Hvis du mottar ufine PM så er korrekt fremgangsmåte å melde fra til moderator.

Mvh
Høvdingen
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det kommer vel litt an på hvordan salgsannonsen var utformet. Hvis selger ønsket x kroner, og fikk et bud på 1/2x, kan jeg kanskje svakt forstå hans reaksjon. Men hvis han bad om bud, evt x kroner/bud, blir det litt verre.
 

Rune79

Medlem
Ble medlem
19.12.2014
Innlegg
11
Antall liker
1
Personlig tror jeg det er en god ide med en form for advarsler. Jeg har selv akkurat hatt kontakt med et useriøst medlem.
Jeg la inn bud på halv pris for en brukt strømkabel vedkommende hadde lagt ut for salg, og han valgte å respondere på dette med å sjikanere meg tilbake. Det er utrolig trist å møte personer som dette på HiFisentralen som er et sted for positiv dyrking av en lidenskap.
Og hva var ønsket pris kontra "budet" ditt på dette da? Jeg regner med du ikke gav han noe skikkelig provoserende skambud for å forsøke sko deg på andre innen samme hobbyen? Du gav han vel ett greit bud så han kunne dyrke lidenskapen sin videre og det kan ikke forklare svaret hans på noen som helst måte?
Hei
Som jeg skrev i det opprinnelige innlegget tilbød jeg halv pris. Jeg bød faktisk litt over (1.350 kr for en Nordost Red Dawn Power som koster 2.595 kr ny på OHC). Han ga motbud på 1.500 og jeg takket nei. Det er ikke uvanlig å tilby halv pris for brukt HiFi utstyr, og etter min mening overhodet ikke ufint. Jeg ga et høflig bud, og han som selger står selvfølgelig fritt til å høflig avslå.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Personlig tror jeg det er en god ide med en form for advarsler. Jeg har selv akkurat hatt kontakt med et useriøst medlem.
Jeg la inn bud på halv pris for en brukt strømkabel vedkommende hadde lagt ut for salg, og han valgte å respondere på dette med å sjikanere meg tilbake. Det er utrolig trist å møte personer som dette på HiFisentralen som er et sted for positiv dyrking av en lidenskap.
Og hva var ønsket pris kontra "budet" ditt på dette da? Jeg regner med du ikke gav han noe skikkelig provoserende skambud for å forsøke sko deg på andre innen samme hobbyen? Du gav han vel ett greit bud så han kunne dyrke lidenskapen sin videre og det kan ikke forklare svaret hans på noen som helst måte?
Hei
Som jeg skrev i det opprinnelige innlegget tilbød jeg halv pris. Jeg bød faktisk litt over (1.350 kr for en Nordost Red Dawn Power som koster 2.595 kr ny på OHC). Han ga motbud på 1.500 og jeg takket nei. Det er ikke uvanlig å tilby halv pris for brukt HiFi utstyr, og etter min mening overhodet ikke ufint. Jeg ga et høflig bud, og han som selger står selvfølgelig fritt til å høflig avslå.
Men hadde han et prisforlangende?
 

Rune79

Medlem
Ble medlem
19.12.2014
Innlegg
11
Antall liker
1
Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra private meldinger, og ett innlegg + tilhørende diskusjon rundt dette er fjernet.

Hvis du mottar ufine PM så er korrekt fremgangsmåte å melde fra til moderator.

Mvh
Høvdingen
Hei
Meldingene er også sendt til moderator. Årsaken til at jeg la det her er at jeg mente tråden passet, og at jeg mener denne typen atferd bør få reaksjoner på et fora som er til for saklige diskusjoner, erfaringsutvekslinger og kjøp og salg blandt likesinnede. Jeg beklager om det var upassende å legge det her.
 

Rune79

Medlem
Ble medlem
19.12.2014
Innlegg
11
Antall liker
1
Personlig tror jeg det er en god ide med en form for advarsler. Jeg har selv akkurat hatt kontakt med et useriøst medlem.
Jeg la inn bud på halv pris for en brukt strømkabel vedkommende hadde lagt ut for salg, og han valgte å respondere på dette med å sjikanere meg tilbake. Det er utrolig trist å møte personer som dette på HiFisentralen som er et sted for positiv dyrking av en lidenskap.
Og hva var ønsket pris kontra "budet" ditt på dette da? Jeg regner med du ikke gav han noe skikkelig provoserende skambud for å forsøke sko deg på andre innen samme hobbyen? Du gav han vel ett greit bud så han kunne dyrke lidenskapen sin videre og det kan ikke forklare svaret hans på noen som helst måte?
Hei
Som jeg skrev i det opprinnelige innlegget tilbød jeg halv pris. Jeg bød faktisk litt over (1.350 kr for en Nordost Red Dawn Power som koster 2.595 kr ny på OHC). Han ga motbud på 1.500 og jeg takket nei. Det er ikke uvanlig å tilby halv pris for brukt HiFi utstyr, og etter min mening overhodet ikke ufint. Jeg ga et høflig bud, og han som selger står selvfølgelig fritt til å høflig avslå.
Men hadde han et prisforlangende?
Nei, det står at den selges til høystbydende. Da kan det umulig være ufint å tilby halv pris? Vell og merke er kabelen relativt ny, men det er fortsatt et brukt salg fra en privatperson.
 

Rune79

Medlem
Ble medlem
19.12.2014
Innlegg
11
Antall liker
1
Det kommer vel litt an på hvordan salgsannonsen var utformet. Hvis selger ønsket x kroner, og fikk et bud på 1/2x, kan jeg kanskje svakt forstå hans reaksjon. Men hvis han bad om bud, evt x kroner/bud, blir det litt verre.
Hei.
Nei, annonsen sier at den selges til høystbydende, og uten noen minstepris. Nypris på kabelen er 2.595 på OHC, og jeg tilbød 1.350 kr. Jeg kan ikke se at det var særlig ufint av meg?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det kommer vel litt an på hvordan salgsannonsen var utformet. Hvis selger ønsket x kroner, og fikk et bud på 1/2x, kan jeg kanskje svakt forstå hans reaksjon. Men hvis han bad om bud, evt x kroner/bud, blir det litt verre.
Hei.
Nei, annonsen sier at den selges til høystbydende, og uten noen minstepris. Nypris på kabelen er 2.595 på OHC, og jeg tilbød 1.350 kr. Jeg kan ikke se at det var særlig ufint av meg?
Takk. Da er det lettere å forstå din frustrasjon. :)
 
D

Danke

Gjest
Jeg fikk to poeng, årsak var at jeg bruker linjeskift mellom avsnittene. Noe jeg alltid gjør.

Var vist dårlig nettetiqett.
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.062
Antall liker
4.940
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Jeg fikk to poeng, årsak var at jeg bruker linjeskift mellom avsnittene. Noe jeg alltid gjør.

Var vist dårlig nettetiqett.
Jeg tviler på at doble linjeskift var hovedgrunnen. Ut fra kommentaren som ble lagt ut av en moderator er det heller disse tingene som er tatt tak i:
Et medlem får seg en liten skrivepause nå (burde fått det før helga). Tror det er best for alle.
Å spamme ned tråder med intetsigende pjatt og dreie OT i hver tråd man deltar i er ikke konstruktivt. Hjelper ikke når medlemsmassen henger seg på.
 
D

Danke

Gjest
Jeg fikk to poeng, årsak var at jeg bruker linjeskift mellom avsnittene. Noe jeg alltid gjør.

Var vist dårlig nettetiqett.
Jeg tviler på at doble linjeskift var hovedgrunnen. Ut fra kommentaren som ble lagt ut av en moderator er det heller disse tingene som er tatt tak i:
Et medlem får seg en liten skrivepause nå (burde fått det før helga). Tror det er best for alle.
Å spamme ned tråder med intetsigende pjatt og dreie OT i hver tråd man deltar i er ikke konstruktivt. Hjelper ikke når medlemsmassen henger seg på.
Mine erfaringer er altså pjatt, og da må de ta meg for et eller annet.

Og da blir det linjeskift, oppfinnsomt
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
OT er kanskje den røde tråden her.

På den andre siden er det vel ikke noe å syte for, jeg fikk f.eks for å poste en link til en annonse i Vintageavdelingen for en tid tilbake.
 
D

Danke

Gjest
Ja men har fått beskjed at de vil bli kvitt meg fra forum, og da trenger de bare et påskudd. Feks mellomrom, eller at jeg siterer andre topics..
 
C

cruiser

Gjest
Ja men har fått beskjed at de vil bli kvitt meg fra forum, og da trenger de bare et påskudd. Feks mellomrom, eller at jeg siterer andre topics..
Evt så kan du jo ta til deg hva du blir fortalt, slutte med stråmenn, rør om urelevant vissvass og generelt prøve å sett deg inn i hva du kommenterer og konteksten rundt.
 
D

Danke

Gjest
Offtopic er lik en advarsel i tråd på de fleste andre forum i verden.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Ja men har fått beskjed at de vil bli kvitt meg fra forum, og da trenger de bare et påskudd. Feks mellomrom, eller at jeg siterer andre topics..
Tror ikke noen vil bli kvitt noen, derimot litt adferdsendring virker ønskelig. Mange som har vært der og er her lykkelig enda. Ikke ta det så tungt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Litt takhøyde må vi da ha her. Noen av innleggene kan virke forvirrende men de er da ikke ondskapsfulle. HifiSentralen må ikke bli en blanding av Gestapo og Jehovas Vitner.
 
Topp Bunn