Nytt DHT forforsterker-prosjekt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ja, hvis Mike LeFevre har gitt seg så er det synd. Gode trafoer til fornuftige priser. Vi får håpe han friskner til.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Den du ser på bildet er en ganske så ordinær men ganske så god Jensen elektrolytt. De to du IKKE ser på bildet, men som også har fått sin "silkebekledning", er Black Gates.

    Ja, jeg ble ganske så fornøyd med knappen ja, og det er ikke så ofte det skjer. Det handler vel om at ambisjonsnivået alltid er høyere enn de faktiske ferdighetene. En kilde til mye frustrasjon for mange antar jeg. Inkludert undertegnede.
    BG. N?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Har faktisk glemt det, men tror de heter Black Gate VK.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Forsterkerbygginga har stått i stampe en god stund, men nå er jeg i gang igjen med 2p29l-forforsterkeren som ikke ble ferdig i fjor. Ikke så mye som gjenstår...
     

    Vedlegg

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Har lyttet lenge og vel på den nye forforsterkeren i det beste hodetelefonoppsettet mitt og den duger dessverre ikke. Musikaliteten er for dårlig. Har en mistanke om at det er strømforsyninga som har skylden og at synderne er CCS'er i serie med B+. Litt synd siden jeg har hatt en del jobb med å få den ferdig. Problemet er at med batteriene i "hovedkabinettet" så er det ikke plass til å endre strømforsyninga til shuntregulering eller vanlig LC-filtrering. Jeg må rett og slett droppe dette prosjektet slik det står nå.

    Nå er det jo imidlertid slik at når en dør lukkes så åpner det seg gjerne en ny, og siden kabinettene ble ganske fine så skal jeg ta ut mye av innmaten og endre forforsterkeren til en 6V6-forforsterker ala Salas (https://www.diyaudio.com/forums/tubes-valves/102352-6v6-line-preamp.html), siden jeg lenge har hatt lyst til å prøve dette røret i forforsterkertjeneste. Kanskje dette blir budsjettforsterkeren jeg er ute etter.

    Det kommer en IDHT-tråd om ganske kort tid når jeg har kjøpt inn det jeg mangler av deler og slikt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn