nysound.com og piratprodukter?

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Jeg spurte hifi-guiden om dette og fikk svar:

"Hei

Når et firma et eller annet sted i verden selger Opera audio produkter uten å være godkjent forhandler, så må en jo lure på hvor de får sine produkter fra.
Ikke ulovlig å handle derfra, men hva skal vi med 110 volts apparater i Norge som kanskje ikke ellers holder mål engang?

hilsen xxxxxxxxxx"

L

Ludo

Gjest
Tja, kjøpt over disk av en godkjent forhandler i Hong Kong kanskje ? De legger litt på prisen og tjener greit med penger siden det likevel er billigere for oss nordboere enn om vi handlet i Norge og resten av Europa... Jeg kommer ALLTID til å vurderer egenimport ved innkjøp av hifiutstyr - ALLTID ! ;)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Jeg spurte hifi-guiden om dette og fikk svar:

"Hei

Når et firma et eller annet sted i verden selger Opera audio produkter uten å være godkjent forhandler, så må en jo lure på hvor de får sine produkter fra.
Ikke ulovlig å handle derfra, men hva skal vi med 110 volts apparater i Norge som kanskje ikke ellers holder mål engang?

hilsen xxxxxxxxxx"
ja, hvis det var dette svaret janhella ikke ville ut med, må jeg si at han virkelig hadde et solid grunnlag for sine piratkopi hentydninger ;)
Har forøvrig aldri hørt om noen som har fått 110v komponenter når de har kjøpt direkte fra Kina ???

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Tja, kjøpt over disk av en godkjent forhandler i Hong Kong kanskje ?
Er så hjertens enig. Disse påstandene om falske produkter er bull.... Hvorfor skal en nettbutikk som Nysound gjøre seg til banditter når de fullt lovlig kan opperere med innkjøp fra tredjepart ??? Kan aldri tenke meg at det finnes en lov noesomhelst sted i verden som forbyr en person å kjøpe et produkt for så å videreselge det. Hvis ikke det er produkter som er definert som ulovlige i utgangspunktet, da....

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.480
Torget vurderinger
11
Dette med at forhandlerene sprer "propaganda" med falske produkter er nok en måte å holde på "monopolet" på sine produkter! Med merkevarer er det vanlig å gi en importør enerett til et marked, og prissette varen etter hvor mye det lokale markedet kan betale! Med internett får dei store problemer med å holde dette gående!
Jeg lette f.eks rundt på nettet etter et Seiko ur for å sjekke prisene! Det første jeg fant var at hver butikk hadde sitt område dei hadde lov å selge til. Prisen på uret var f.eks ca.4500.- i Norge, ca.2000.- i USA og ca. 17-1800.- i Singapore.
Dette gjelder nok også for HiFi. Vi blir vel regnet for naive,lettlurte og med alt for mye penger mellom hendene!

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Det er jo bare å velge selv mellom;

1. Importere selv, med den fordelen det har gjennom lavere pris. Men akseptere at produktet kanskje ikke holder samme standard med tanke på volttilpassing, brukerveilledning, garanti og mangel på generell merking (som CE) på produktet. Samt at man må sende det ned igjen dersom salgstedet opperer med en garanti. (personlig erfaring).

2. Betale litt mer i Norge for tryggheten og tilgjengeligheten. (Personlig skjønner jeg at ting er dyrere her hjemme. Ingen driver business kun med det formål å bare kunne tilby billig hi-fi til oss).

Dette blir akkurat som bilimport. Noen importerer selv andre velger å kjøpe fra en Norsk forhandler. Ingenting er galt. Men man må ta de fordeler/ulemper som er ved begge valg.

Jeg importere selv. Kan bare si at det ikke er en utelukkende positiv opplevelse. Derfor har jeg også noen ganger kjøpt nytt i Norge.

Jeg har tatt inn et produkt fra Kina og sammenlignet med et kjøpt nytt i Norge. Og kan bekrefte at det ER en forskjell.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Jeg importere selv. Kan bare si at det ikke er en utelukkende positiv opplevelse. Derfor har jeg også noen ganger kjøpt nytt i Norge.

Jeg har tatt inn et produkt fra Kina og sammenlignet med et kjøpt nytt i Norge. Og kan bekrefte at det ER en forskjell.
Beskriv de forskjellen litt. NYskjerrigheten min ble pirret litt her.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Beskriv de forskjellen litt. NYskjerrigheten min ble pirret litt her.
Vel, i mitt tilfelle var bruksanvisningen kun på kinesisk, teksten bak på produktet kun på kinesisk, Ingen CE merking og trafoen ikke tilpaset 230V. Hvor mye det siste betyr vet jeg ikke med sikkerhet. Den hadde også en betydelig dårligere fjernkontroll.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
ayaboh Når det gjelder Hifi-Guiden skrev:
Tiltredes til de som måtte være i tvil om dette. Servicen er UPÅKLAGELIG hos Arild Hifi-Guiden Hamar etter min erfaring. Har opplevde dette ved flere annledninger gjennom flere år. Mon tro om nen overgår denne forhndleren på akkurat dette punktet. Selvfølgelig har han påslag på sine produkter, driver butikk ikke veldedighet!!!!
håper slike entusiastforetninger består, en glede bare å stikke innom. Hvor mange aktører fremhevre sine billgste produkter som best når han mener det?. tjener ikke akkurat mest penger på dette da fortjeneste selvfølgelig er knyttet til total sum.
mvh.
kjetil

O

omholt

Gjest
Bestilte en CD spiller fra coemaudio for litt siden. Vurderte først og bestille fra nysound, men da de ikke hadde den på lager sendte jeg en mail til coemaudio. Nevnte i mailen at jeg vurderte å bestille fra nysound. Fikk da en mail tilbake om at nysound solgte produktet ulovlig, og jeg kunne sjekke dette med produsenten. Sendte ny mail om flere spørsmål angående nysound og de slengte masse drit tilbake om nysound. Vanskelig å vite om dette var seriøst eller bare en måte å få meg til å handle fra coemaudio. Bestilte uansett fra coem p.g.a. prisen.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Bestilte en CD spiller fra coemaudio for litt siden. Vurderte først og bestille fra nysound, men da de ikke hadde den på lager sendte jeg en mail til coemaudio. Nevnte i mailen at jeg vurderte å bestille fra nysound. Fikk da en mail tilbake om at nysound solgte produktet ulovlig, og jeg kunne sjekke dette med produsenten. Sendte ny mail om flere spørsmål angående nysound og de slengte masse drit tilbake om nysound. Vanskelig å vite om dette var seriøst eller bare en måte å få meg til å handle fra coemaudio. Bestilte uansett fra coem p.g.a. prisen.
På to produkter jeg har kjøpt fra Nysound var serienummeret fjernet. Hmmmmm......hvorfor det mon tro.

Ikke det at jeg tror de andre er såååå mye mer seriøse.

jan_morten

Fersking
Ble medlem
23.10.2005
Antall liker
0
Hei

Huff, uten serienummer var ikke noe særlig. Er det andre som har opplevd det samme fra NySound eller andre nettbutikker?

JM

På to produkter jeg har kjøpt fra Nysound var serienummeret fjernet. Hmmmmm......hvorfor det mon tro.

Ikke det at jeg tror de andre er såååå mye mer seriøse.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Fikk denne meldingen fra Cayin, når jeg spurte om nysound og andre low price aktører. Fikk tillatelse til å dele dette utdraget med dere:

"That means, that the quality of those products is not so high as the quality of original Cayin products."

Edit:
Synes det er trist at dette markedet, skal være med å ødelegge verdien av original produktene.........

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Synes det er trist at dette markedet, skal være med å ødelegge verdien av original produktene.........
Jeg kan forstå at folk som gjør tyngre investeringer blir deprimert av at det samme produktet selges for 1/4 del av prisen. Du har min fulle sympati, helt seriøst. Men det er nå en av konsekvensene av den nye globale markesdplassen, vi klarer sikkert å lære oss å leve med det. Foreløpig har vestlige produsenter i stor grad nøyet seg med å outsource produksjonsdelen til lavkost land, men samme tendensen gjør seg jo gjeldende i større og større grad innenfor salg og distrubisjon. Som forbrukere, (det er jo det vi er alle sammen her) tror jeg ikke vi trenger å være fryktelig lei oss for akkurat det... ;)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Jeg kan forstå at folk som gjør tyngre investeringer blir deprimert av at det samme produktet selges for 1/4 del av prisen. Du har min fulle sympati, helt seriøst. Men det er nå en av konsekvensene av den nye globale markesdplassen, vi klarer sikkert å lære oss å leve med det. Foreløpig har vestlige produsenter i stor grad nøyet seg med å outsource produksjonsdelen til lavkost land, men samme tendensen gjør seg jo gjeldende i større og større grad innenfor salg og distrubisjon. Som forbrukere, (det er jo det vi er alle sammen her) tror jeg ikke vi trenger å være fryktelig lei oss for akkurat det...  ;)
Da misforstår du meg totalt, snakket om pirat kontra original ;) . Ikke om lavere priser på originalene, det ønsker vi alle....

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Vil dele en erfaring med dere som understøtter at dette ikke minst dreier seg om segmentering av markeder og noe nær panikkangst hos produsenter og europeiske importører som MÅ produsere et eller annet gangbart argument for å gange prise med 2 eller 4 før produktet selges her vest. (Jada, det finnes sikkert eksempler på ulike produkter og fake produkter også)

Jeg importerte et CAYIN produkt selv (direkte fra Kina via kontakter). Så sendte jeg en mail til CAYIN til den adressen de oppgav ifm en advarsel om fake produkter. Fikk til svar at mitt produkt var ekte og OK.
Så ble CAYIN informert om at mitt produkt var parallell importert. Det gikk 2 dager så kom en ny mail der de beklaget at de hadde tatt feil, mitt produkt var likevel ikke CAYIN ekte vare.....

Ingen konklusjon trekkes av meg, men dette påkaller visse refleksjoner hos meg i alle fall :)

mvh Ole

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Da misforstår du meg totalt, snakket om pirat kontra original  ;) . Ikke om lavere priser på originalene, det ønsker vi alle....
Jeg skjønte nok hva du snakket om, har jo uttalt meg tidligere i denne tråden jeg også.... ;) For å si det sånn; at Cayin velge å utrykke seg på en slik måte ovenfor deg, endrer ikke min oppfattelse hva hva som er realitetene...

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.480
Torget vurderinger
11
Var for en tid tilbake på jakt etter en transistor forsterker på bruktmarkedet i USA. Ved kjøp var det jo forutsetning at forsterkeren kunne bygges om fra 110V til 240V. Prøvde å kontakte både Krell og BAT, men fikke noe svar! Fikk vite fra andre kilder at både BAT og Krell hadde instruert sine autoriserte forhandlere/verksteder om ikke å bygge om slike forsterkere! Pass Lab derimot, og fra Nelson personlig fikk jeg svar og fremgangsmåte!
Dette viser bare at importører prøver med alle midler å opprettholde et kunstig prisnivå på enkelte markededer!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Var for en tid tilbake på jakt etter en transistor forsterker på bruktmarkedet i USA. Ved kjøp var det jo forutsetning at forsterkeren kunne bygges om fra 110V til 240V. Prøvde å kontakte både Krell og BAT, men fikke noe svar! Fikk vite fra andre kilder at både BAT og Krell hadde instruert sine autoriserte forhandlere/verksteder om ikke å bygge om slike forsterkere! Pass Lab derimot, og fra Nelson personlig fikk jeg svar og fremgangsmåte!
Dette viser bare at importører prøver med alle midler å opprettholde et kunstig prisnivå på enkelte markededer!
Enig, dette er sykt og er kun snakk om profitt, men synes det blir noe annet, når man bestiller fra nysound, og ikke får samme specs. som i Norge, da betaler man jo ikke for det samme produktet.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Xindak kabler kjøpt hos nysound.com

AC-01

Legg merke til konstruksjonen. Fra yttterst til innerst består
*kabelen av gummiliknende isolering
*kobberskjerming (strømpe)
*aluminiumsfolie
*teflonliknende tråder
*enkeltlederen med plastlignende isolering
*kobbertråder som er tvinnet
*teflonliknende tråd
*singel-core tråd innerst

Kobbeskjermen. Det lyse mellom kobberskjermen er aluminiumsfolien.

Her ser man tydelig dobbeltskjermingen, teflon?trådene innenfor skjermingen og utenpå enkeltlederne.

Enkeltlederen som består av singel-core innerst. Denne er isolert med teflonlignede tråder. Utenfor finnes tvinnet kobber.

En gedigen konstruksjon. Prisen på en tilsvarende norsk (eller europeisk) konstruksjon hadde vel nærmet seg 10.000!

Pluggene til AC-03 er laget i USA.

Så hvis nysound.com selger piratprodukter, er de av usedvanlig høy kvalitet.

Xindak AC-01 kabelen skulle vært prisen til 5-7.000 kroner i Norge. Det hadde fått fart på salget.

;)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Slik, nå er Cayin SC10'en sterkt redusert i pris (bruktbørsen), og er faktisk billigere enn fra Nysound med moms og frakt. Man slipper også å bekymre seg for service, da dette er et lovlig originalt produkt kjøpt gjennom http://www.norskaudioteknikk.no ;D

Det var dagens reklame ;D :-[ :-X

L

Ludo

Gjest
Men du... STERKT REDUSERT PRIS ???

Ga ikke du 10k for den ?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Audiofoni er kanskje den i klassen med minst påslag.

R

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Ja nå er det faktisk så billig at det ikke er noen særlig gevinst å handle gjennom nysound.com.

Antakelig er det for billig. En signalkabel til kr 450,- er det vel få som vil ha?
Ganger en prisen med 10, så snakker man om high-end?
Godt mulig at flere hadde kjøpt kabelen da.

Kanskje problemet med Kinesisk Hi-Fi er at utstyret selges for billig?

Lav pris = dårlig kvalitet. Sant?

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
På ornec.com koster denne kabelen €20, altså ca 160 kr + frakt. Hvis frakten ikke er for dyr og totalsummen blir under 200 kr, så vil man jo unngå å betale moms+fortollingsgebyr også.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Synes hele diskusjonen er litt merkelig, jeg. Klart det kan finnes feil på produkter fra nysound og coem, MEN HAR LIKEVEL LYST TIL Å SKRIVE LITT OM NOEN TANKER JEG GJØR MEG:::
- Folk snakker om at enkelte produkter kan inneholde andre komponenter/komponenter av dårligere kvalitet; i så fall lurer jeg på hvilke det kan være?
- Er det ikke bare sunn logikk at en produsent kan reagere negativt overfor en som forhandler deres produkter til en lavere pris enn produsenten helst ser?
- Trenger produktet bli av dårligere kvalitet av den grunn?

Hele diskusjonen får meg til å tenke på f x hvor ulike standarder det er for krav om katalysator på biler i ulike land, samt saken alle husker fra de siste par årene; Tines korrupte forsøk på å stenge Synnøve ute fra markedet og enkelte kjeder................ Litt søkt å dra det dithen, kan hende, men dog....................

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Synes hele diskusjonen er litt merkelig, jeg. Klart det kan finnes feil på produkter fra nysound og coem, MEN HAR LIKEVEL LYST TIL Å SKRIVE LITT OM NOEN TANKER JEG GJØR MEG:::
- Folk snakker om at enkelte produkter kan inneholde andre komponenter/komponenter av dårligere kvalitet; i så fall lurer jeg på hvilke det kan være?
- Er det ikke bare sunn logikk at en produsent kan reagere negativt overfor en som forhandler deres produkter til en lavere pris enn produsenten helst ser?
- Trenger produktet bli av dårligere kvalitet av den grunn?

Hele diskusjonen får meg til å tenke på f x hvor ulike standarder det er for krav om katalysator på biler i ulike land, samt saken alle husker fra de siste par årene; Tines korrupte forsøk på å stenge Synnøve ute fra markedet og enkelte kjeder................ Litt søkt å dra det dithen, kan hende, men dog....................
Har vel strengt tatt ikke vært noen diskusjon her i det hele tatt. Det vi har er en enkeltperson som har prøvd så godt han kan å spre frykt og usikkerhet rundt produkter kjøpt fra kina, samtidig som han desperat har forsøkt å selge et kinaprodukt selv. (et ORIGINALT kinaprodukt vel og merke ;) ) Vel, nå ser det ut som han har vært så heldig å få solgt denne tingen sin, så jeg antar at engasjementet hans roer seg ned fremover.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
puh..............!
bekrefter vel kanskje det jeg trodde i utgangspunktet; at en eller annen ville rope litt ULV ULV.......... ;-)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Busted!! ;D!

Og når det gjelder tråden...å tro at NYsound driver piratbutikk er å forenkle en hel kultur. Men alle fabrikanter beskytter seg ved å uttale seg på den måten, fordi de BÅDE har avtaler med vestlige agenturer OG selger til sine venner...har som nevnt et annet sted åpnet opp og sammenlignet Vincent monoblokker vs Sheng-Ya - 100% identisk. På alle nivåer. Bortsett fra logo og farge på diode.

O.
Hvor står det at jeg ga 10k?, og at det var den jeg kjøpte?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
På ornec.com koster denne kabelen €20, altså ca 160 kr + frakt. Hvis frakten ikke er for dyr og totalsummen blir under 200 kr, så vil man jo unngå å betale moms+fortollingsgebyr også.
Det skal kun betales mva om varens verdi overstiger 200 NOK da kommer også porto i tillegg i mva beregningen. Om verdien på varen er under 200 NOK så regnes ikke portoen i tillegg, det er litt kjeitete det der systemet til avgiftsdirektoratet.

Så man vl da slippe mva på denne siden summen er under 200,- før porto.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Er det noen her som har importert f.eks Xindac FS-1 fra nysound og kan si noen gode\dårlige ord om den? Så på en svensk side"HUSKER IKKE HVILKEN" og de skulle ha ca 3500,- skr for den...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har gjort det. Knall kabel. Solgte den til en kar i Bærum for 1000 spenn...3500 er altfor mye.

O.
Er det noen her som har importert f.eks Xindac FS-1 fra nysound og kan si noen gode\dårlige ord om den? Så på en svensk side"HUSKER IKKE HVILKEN" og de skulle ha ca 3500,- skr for den...

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg har gjort det. Knall kabel. Solgte den til en kar i Bærum for 1000 spenn...3500 er altfor mye.

O.
så gikk du over til crystal? stor overgang?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.050
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Frakten skal IKKE inngå i momsberegningen; det er vareprisen som danner grunnlag for dette, er den under 200kr er du sikret uansett fraktbeløp!

Sorry Berg - så ikke at du allerede hadde svart!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
FS-1 er en høyttalerkabel, de crystal-cablene jeg har er signal :D
Bruker Synergistic Research på høyttaler i dag, og helt ærlig, nei, det er ikke stor forskjell. FS-1 er en meget god kabel, og til prisen helt uslåelig. Bra bygget også.

O.
så gikk du over til crystal? stor overgang?

Topp Bunn