Nyhet, LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LAN / nettverksfilter er et ukjent produkt for mange, men svært viktig for å oppnå kvalitet på streaming lyden.
    Etter å ha testet LAN filter fra flere leverandører er dette det beste jeg har funnet. Alle andre jeg har sammelignet med har også vært flere ganger dyrere, men Sellarz er det lydmessing beste.
    Har levert filter til noen kunder, og tilbakemeldingene har vært udelt positive.
    Ligger tilbakemelding på lydmessige resultater ved bruk av dette i denne tråden innlegg 76 og 77 b.l.a.:

    https://hifisentralen.no/forumet/threads/erfaring-med-ethernet-switch-fra-ppa-studio.100357/page-2

    Filteret gir en varmere og mer lettflytende gjengivelse som høres mindre elektronisk ut.

    Dette filteret fjerner LAN overføringsstøy før den kommer inn i dac, streamer eller musikkserver. Isolasjonstransformator og choke-spole for støy i vanlig modus er innebygd for ikke bare å fjerne støy generert mellom Internett-linjer og forskjellige nettverksenheter (PC, ruter, NAS, nettverksspiller), men også forhindre at støy trenger inn gjennom kabelen.
    For prisen på 1200,- en rimelig og veldig god oppgradering av lyden.

    De består av pulstransformator for jordisolering, common mode choke for fjerning av common mode-støy og passive deler som hjelper deres funksjonalitet. De fungerer som støyfilter på to måter:

    1. Transformatoren isolerer jordplanene til tilkoblede enheter (Hub, Switch og Server ...) for å blokkere støysignalet som
    strømmer mellom jordplanene. Elektromagnetisk, blir jordplanene der den elektriske potensialforskjellen oppstår, avskåret slik
    at de ikke forbindes og magnetisk kombineres.

    2. Funksjonen til Common Mode Choke er å fjerne Common Mode-støyen. (~ 100MHz)

    1. 1Gbps isolasjonstransformator
    2. Vanlig modus choke coil
    3. 0,1% tynnfilmsmotstand,
    4. Høykvalitets C0G kondensator (Ingen vibrasjonsklasse)
    5. Forgylt PCB
    6. CAT.8 LAN-kabel

    post@andervikaudio.no
    92012111
    www.andervikaudio.no
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    Bjerre

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    303
    Kom inn her skeptisk, alle apparater med Ethernet har tross alt isolasjonstrafo fra før. Men, common mode choke er ikke dumt. Differensialsignalet i Ethernet har av design god common mode rejection rate (cmrr) og isolasjonstrafoene bryter potensielle jordsløyfer, men som alle trafoer har de en kapasitans, og høyfrekvent common mode støy kan dermed slippe gjennom. Støyen vil forplante seg til resten av systemet, hvor mye eller lite det blir påvirket kommer an på hvordan det er designet.

    Har jobbet med kommunikasjonssystemer i bil, og sett at differensialsignalene er langt i fra immune mot støy. Ferittkjerner utpå kabelen kan ofte være en problemløser, men inline common mode choke er mer effektivt. Det kan argumenteres for at bil er et ekstremt miljø, men vi begynner å få en hel del støykilder i hjemmemiljøet også. Switch mode power supplyer, mobiler, jeg kjøper alt mitt CE godkjent, men vet ikke hva naboen har kjøpt fra Banggood eller wish..

    Mer om støy i bil og common mode choke her:
     

    DP-01

    Fersking
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    8
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et par slike filter i mitt anlegg og de fungerer meget bra. Ett filter er plassert inn på streamer og ett inn på server. Server og streamer er direktekoblet via Intel Gigabit CT Desktop Adapter på serversiden til nettverksport på Intel NUC (Audiolinux) på streamersiden. Filter inn på streamer ga subjektivt mest effekt, men også filter inn på server var verdt investeringen.
    Effekten av disse filterne i mitt system er sortere bakgrunn, mere mikrodetaljer i toppen, opplevd bedre oppløsning som også resulterer i en mer naturlig og avslappet vokal.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har mitt ethernetfilter koblet til ethernetinngangen på apple tv og fikk markant bedre lyd og bilde, men for ikke å bli sablet ned av forklaringspolitiet, så innrømmer jeg at det bare er en subjektiv opplevelse som kan være påvirket av en biased hjerne og det er fritt fram å riste på hodet fordi vi har menings og ytringsfrihet i vesten.
    Takk for tipset! :)
    Jeg prøvde et av mine filter på apple boksen. Det er som du sier, blir bedre lyd og bilde.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tipset! 😁
    Jeg prøvde et av mine filter på apple boksen. Det er som du sier, blir bedre lyd og bilde.
    Jeg har nordost purple flare figure 8 strømkabel. Det som er bra med apple tv er at den sender ut minimalt med støy.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Tester en slik kabel på den eneste LAN kabelen i oppsettet her - ethernet inntaket til streameren.
    Og - Jeg mener at jeg hører forskjell. Det jeg tror at jeg hører, er at det spiller litt snillere - roligere, mer dybde/bredde.

    Hadde ikke trodd dette. Min forståelse av datanett, sier meg at det digitale signalet, selve informasjonen, datapakkene, fortsatt må være likt nok til at det fortsatt leveres de samme datapakkene til streameren, de samme nuller og enere.

    Hvordan kan jeg da forstå en hørbar forskjell av en isolatorkabel? Joda - det kan tenkes at forskjellen bare eksisterer i lytteren - jeg kan ikke utelukke det.

    Likevel... ble sittende og klø meg i hodet...
    Kan strømmen som transporterer datapakkene på LAN ta med seg noe mer? Noe denne kabelen kan redusere? Er det mulig at LAN kan frakte støy via datasignalet i form av «ikke informasjonsbærende bølger/frekvenser», som påvirker elektronikken i streamer/dac?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra beskrevet helvax. stor respekt for personer som prøver produkt før dem utaler seg og ikke begynner i den andre enden!
    For min del handler denne hobbyen å gjennskape best mulig lyd i sluttproduktet/lytterommet mitt,:)
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.140
    Sted
    Under stjernene
    Tester en slik kabel på den eneste LAN kabelen i oppsettet her - ethernet inntaket til streameren.
    Og - Jeg mener at jeg hører forskjell. Det jeg tror at jeg hører, er at det spiller litt snillere - roligere, mer dybde/bredde.

    Hadde ikke trodd dette. Min forståelse av datanett, sier meg at det digitale signalet, selve informasjonen, datapakkene, fortsatt må være likt nok til at det fortsatt leveres de samme datapakkene til streameren, de samme nuller og enere.

    Hvordan kan jeg da forstå en hørbar forskjell av en isolatorkabel? Joda - det kan tenkes at forskjellen bare eksisterer i lytteren - jeg kan ikke utelukke det.

    Likevel... ble sittende og klø meg i hodet...
    Kan strømmen som transporterer datapakkene på LAN ta med seg noe mer? Noe denne kabelen kan redusere? Er det mulig at LAN kan frakte støy via datasignalet i form av «ikke informasjonsbærende bølger/frekvenser», som påvirker elektronikken i streamer/dac?
    Ja, trur du har rett ang. transnisjon av støy.
    En (stor) forbedring hos meg med et sånn filter mellom MESH og SOtM streamer.
    Venter på et til å for teste mellom Nucleus+ og MESH.


    Det ser ut til at
    De som har testet ef fornøyd😁
    Mens de som IKKE har testet IKKE er fornøyd😡
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut til at
    De som har testet ef fornøyd😁
    Mens de som IKKE har testet IKKE er fornøyd😡
    Dette nettverksfilteret fungerer svært dårlig trådløst, jeg trenger IKKE å prøve engang for å vite at det IKKE fungerer..
    Trådløst er også bedre mtp. støy enn IKKE-standard nettverks utstyr, det være seg streamer som IKKE følger standardene godt nok..
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Dette nettverksfilteret fungerer svært dårlig trådløst, jeg trenger IKKE å prøve engang for å vite at det IKKE fungerer..
    Trådløst er også bedre mtp. støy enn IKKE-standard nettverks utstyr, det være seg streamer som IKKE følger standardene godt nok..
    Det er veldig sant. Bruker man trådløst LAN (wifi), er man trolig ikke i markedet for en isolasjonskabel på kablet nett. Konseptet trådløs kabel er artig - men egentlig litt vanskelig å forestille seg. :ROFLMAO:
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Vi trenger ikke lage en diskusjons tråd her.! Hadde ikke filteret fungert ville vi vel ikke hørt en tøddel av lyd i høytalerene våres.
    Ja. Trådløst er en meget god måte og eliminere støy på. Jeg har streamere med innebygd wifi og nettverks inngang. Disse er CE godkjente det inneberer at dem er iht nettverkstandar.
    Alike vel får vi bedre lyd med dette filter når vi bruker nettverksinngangen på streamere/dac.
    Jeg har teste via fiber. Tradløst. 60ghz overføring.

    Så er det slik at det er et fritt valg om en vil kjøpe disse filter å prøve dette selv, ute å bli sablet ned.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Konseptet trådløs kabel er artig - men egentlig litt vanskelig å forestille seg. :ROFLMAO:
    Trådløst er forskjellen fra kablet. Ikke vanskelig å forestille seg trådløst når man bor i hus med flere etasjer og ønsker dekning ute i garasje og uteplass..
    Dessuten er det kjappere enn 1Gbit når dekningen er god og enhetene støtter det også..

    Jeg har streamere med innebygd wifi og nettverks inngang. Disse er CE godkjente det inneberer at dem er iht nettverkstandar.
    Dette er bare helt utrolig feil.
    CE merking sier bare at det kan kobles til strømkontakten, og er ikke et kvalitets-stempel eller sier noe om at det følger noen IEEE 802 standard (som er standardiseringsprotokollene for nettverk):


     

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    Vi trenger ikke lage en diskusjons tråd her.! Hadde ikke filteret fungert ville vi vel ikke hørt en tøddel av lyd i høytalerene våres.
    ...
    Så er det slik at det er et fritt valg om en vil kjøpe disse filter å prøve dette selv, ute å bli sablet ned.
    FIltret slipper datastrømmen, men det gir deg en totalt unødvendig filtrering av datastrømmen som tilsvarer det filteret som sitter på portene på nettverksutstyr. Det er helt unødvendig for filtrering av datastrømmen i anlegget ditt og kan heller ikke påvirke lyden siden lyden er en digital datastrøm og dette er filtrering av det digitale signalet i analogdomenet. Datastrømmer i nettverk bryr seg ikke om tilfeldige analoge støykomponenter på datastrømmen så lenge det kan detekteres av mottaker og det trenger man ikke "teste selv" for å finne ut, det er godt dokumentert.

    En del av uttalelsene som tilskrives dette filteret, varianter av "bedre lyd" er helt uten årsakssammenheng med et enkelt filter på en digital datastrøm.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.291
    Antall liker
    34.835
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Slik jeg forstår diagrammet består filteret av skilletrafoer på hvert signalpar og et tilsvarende galvanisk skille på skjerm/jord. Overføring av (jord)støy er nok en reell problemstilling, og uavhengig av at "bits er bits". Men galvanisk skille på lederparene er allerede inkludert i en standard RJ45-kontakt for at den skal oppfylle ethernet-standarden, og galvanisk skille på jord oppnås også ved å bruke en uskjermet kabel. Begge deler oppnås ved å bruke trådløs WiFi i stedet for en kablet forbindelse. Siden det er lett å bruke UTP eller WiFi er vel bruksområdet for slike filtre begrenset til utstyr som ikke har WiFi-mulighet og hvor ethernet-kontaktene ikke oppfyller standard.

    Derfor spørsmålet om hvilke andre komponenter denne forhandleren selger som ikke oppfyller standard for ethernet-kontakter og derfor kan ha nytte av et slikt filter. Jeg tenker det er et saklig spørsmål om hvordan dette produktet er ment brukt. Så langt har det spørsmålet blitt slettet en gang, men ikke besvart.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Bruker utp kabel til streamer, fordi jeg har erfart at kabel-connection øker oppetiden/stabiliteten her.

    Når jeg mener at det er hørbar forskjell med dette filteret, leter jeg etter forklaringer.
    Foreløpig har jeg bare to mulige:

    1. Det er ørene og hjernen som lar seg lure av forventninger? Helt klart mulig det.

    2. Om det er forstyrrelser på strømmen i parene som påvirker elektronikken i streameren (utenom bitsene - for de er som de skal)? Og - som i så fall smitter videre til DAC over USB kabelen. Helt klart mulig det også, og dette må vel kunne måles?

    Kontakter utenfor standarden kan være en - det vet jeg ikke.

    Hvor ofte måler man forstyrrelser på strømmen i LAN-kabler? Til databruk, er jo dette unødvendig så lenge bitsene er uforstyrret.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Slik jeg forstår diagrammet består filteret av skilletrafoer på hvert signalpar og et tilsvarende galvanisk skille på skjerm/jord. Overføring av (jord)støy er nok en reell problemstilling, og uavhengig av at "bits er bits". Men galvanisk skille på lederparene er allerede inkludert i en standard RJ45-kontakt for at den skal oppfylle ethernet-standarden, og galvanisk skille på jord oppnås også ved å bruke en uskjermet kabel. Begge deler oppnås ved å bruke trådløs WiFi i stedet for en kablet forbindelse. Siden det er lett å bruke UTP eller WiFi er vel bruksområdet for slike filtre begrenset til utstyr som ikke har WiFi-mulighet og hvor ethernet-kontaktene ikke oppfyller standard.

    Derfor spørsmålet om hvilke andre komponenter denne forhandleren selger som ikke oppfyller standard for ethernet-kontakter og derfor kan ha nytte av et slikt filter. Jeg tenker det er et saklig spørsmål om hvordan dette produktet er ment brukt. Så langt har det spørsmålet blitt slettet en gang, men ikke besvart.
    Når det gjelder Tambaqui dac må du neste spørre Bruno Putzeys om han har tatt dette med i utviklingen i den. Jeg vil ikke åpne min før garantien har gått ut.

    Når det gjelder PPA switch,en kunne du med enkelthet finni dette ut selv. Når den er bygd opp av 4 standar kort fra en helt vanlig zyxel switch gs-105b v3
     

    Vedlegg

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    Når jeg mener at det er hørbar forskjell med dette filteret, leter jeg etter forklaringer.
    Foreløpig har jeg bare to mulige:

    1. Det er ørene og hjernen som lar seg lure av forventninger? Helt klart mulig det.
    Ikke bare mulig, garantert det som skjer her siden det ikke finnes en forklaringsmodell som rimer med kjent fysikk på hvorfor dette filteret skal gi "bedre lyd" og som kan forklare uttalelsene til flere her om hvilke forskjeller de opplever.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Da var filtret testet. Testet det på 3 forskjellige anlegg. Det gjorde noe med lyden, noe til det bedre. Mer ro, samtidig som jeg opplever større holografi. Vokalisten står tydeligere frem, litt mer orden i lydbildet.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Da var filtret testet. Testet det på 3 forskjellige anlegg. Det gjorde noe med lyden, noe til det bedre. Mer ro, samtidig som jeg opplever større holografi. Vokalisten står tydeligere frem, litt mer orden i lydbildet.
    Etter å ha testet dette selv, blir denne kabelen stående så lenge jeg må bruke kablet signal til streameren. Og - nå ble det også strømfilter på routeren (det kan jeg forresten ikke påstå at jeg hører forskjell på).
    Jeg har lurt på om det er ørene som lurer meg med denne kabelsnutten, men har kommet til at da må jeg bli like usikker på om jeg virkelig hører forskjell på formater og mastringer.... og det gjør jeg også.

    Her er det hørbar forskjell med LAN filteret altså. Og det oppleves som klar forbedring. Om det så bare er ørene. Det er greit. Kabelen blir stående. Billigste lydløftet jeg har hatt, med unntak av riktigere høyttaler plassering, og myke knotter under høyttalerne. (Og besøk, eller en øl - de koster heller ikke stort - da kan også lyden bli litt bedre🤣. Disse er eksempler på at det noen ganger er noe med ørene også.)
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig det billigeste lydløftet jeg også har gjort på mangen År.
    Det blir ikke noe bedre om en bruker trådløst. Kun mindre forskjell.
    Jeg har en streamer som er wifi implementert. fullbalansert. xlr kabel til dac, som i teorien er imun mot støy, her er det galvanisk skille på utgang streamer, samt inngang på dac.
    likevel blir lyden i sluttprodukter bedre med Sellarz lan filteret rett i RTJ45 inngangen på dac.
    Synest også at alle som har prøvd disse filter kommer fram til samme resultat, bedre lyd i sluttproduktet sitt.
    Vis ikke disse filterene hadde virket, burde vel alle som har prøvd dem, kommet fram til samme resultat. (Hører ikke forsjel)
     
    Sist redigert:

    hifirutger

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2014
    Innlegg
    43
    Antall liker
    54
    Sted
    Gothenburg
    Mycket prisvärd uppgradering.
    Har bara spelat med filtret en dag. Redan från början var det bättre än Acoustic Revive RLI-1 LAN Isolator, som kostar 3 ggr så mycket.
    Mer rumslighet och tydligare placering av instrumenten.

    Tack Terje!
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Må bare si meg hjertens enig med de som skryter av disse støyfiltrene , for det er virkelig et produkt å skryte av! Det kan jeg skrive under på!! Kjøpte to stk fra Andervik Audio og gjorde som jeg fikk beskjed om. Koblet en inn i router og den andre inn i min Lumin T2 streamer. Og du verden før et lydmessig løft! Måtte faktisk også skru litt ned på crossoverne på mine to Kef KT92 subber for det ble også mer dynamikk da jeg koblet til disse fantastiske støyfiltrene . Så for alle som tviler på dette produktet kan jeg bare si. Løp og kjøp!!!
     

    DonHenning

    Medlem
    Ble medlem
    17.04.2020
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Jeg har enda ikke prøvd dette, men gleder meg til jeg skal prøve filteret.
    Heldigvis stoler jeg på hørselen min og har egentlig liten tro på at det er placeboeffekten som rammer oss som noen faktisk mener.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Må nesten teste ut ett par slike, vil det beste da være å ha en i streamer og en i nuc som jeg har roon rock på, eller i stede for nuc inn i switch som streamer er koblet til, nuc står nå i samme switch men den skal flyttes til teknisk rom om kort tid.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Må nesten teste ut ett par slike, vil det beste da være å ha en i streamer og en i nuc som jeg har roon rock på, eller i stede for nuc inn i switch som streamer er koblet til, nuc står nå i samme switch men den skal flyttes til teknisk rom om kort tid.
    Jeg har et fra switch inn i streamer. det andre fra levrandør nettet inn i switch.
    Du kan også prøve fra nuc til switch. Jeg skal prøve mellom nucleus og switch når jeg får dei to nye filterene.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Må nesten teste ut ett par slike, vil det beste da være å ha en i streamer og en i nuc som jeg har roon rock på, eller i stede for nuc inn i switch som streamer er koblet til, nuc står nå i samme switch men den skal flyttes til teknisk rom om kort tid.
    Anbefaler å ha en inn i switch og en inn i streamer med denne oppkoblingen. Men det er selvfølgelig bare å prøve seg fram for å finne hva som gir best effekt.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjøpte ett filter direkte fra produsent og synes at det fungerer såpass bra at jeg vurderer ett til til nas og eller router
     

    torf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    175
    Antall liker
    185
    Hvorfor bruker dere ikke bare et rent fiberbasert ethernet LAN for å unngå all problematikk dere snakker om?
    Det brukte jeg i sin tid når jeg koblet hele Tidal serverparken til internett, før den ble flyttet til utlandet, med en fiberkabel til 165.-.
     
    Sist redigert:

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Er det greit og bruke LAN nettverks filter når en bruker TP link Fiberoptisk?
    Mvh
    svale
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Er det greit og bruke LAN nettverks filter når en bruker TP link Fiberoptisk?
    Mvh
    svale
    Hva er poenget med det filteret da? Fiberoptisk er det beste galvaniske skillet man kan få i nettverkssammenheng, dvs at man ikke har noen som helst jordingsforbindelser over nettverket.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    må vel kjøpe beste strømfilter for å ta støyen til fiberkonverter (hvis man trenger det) :p
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Regner med at det er en TP link fiberconverter før dac/streamer du har i oppsettet?
    Denne støyer og du vil sannsynlig ha utbytte av filter. Anbefaler også å bytte til et kavlitets powersupply på fiberconverter for å unngå støy fra medfølgende budsjettpowersupply.
    Jeg bruker TP link mesh. Dvs wifi istedenfor fiber. Mesh koblet med lan via lan filter, PPA Quad switch, nytt filter og så i dac. Betydelig lydforskjell hvis jeg kobler direkte fra mesh til dac.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det får jeg ikke til å rime. I store datasentre som flytter enorme mengder data har man ingen problemer med å bunte sammen strøm og datakabler.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det får jeg ikke til å rime. I store datasentre som flytter enorme mengder data har man ingen problemer med å bunte sammen strøm og datakabler.
    I datasentre er signalene digitale inn og digitale ut.

    I et lydanlegg er signalene, ved streaming, digitale inn og analoge ut og det blir da en helt annen problemstilling.

    Fra et analogt ståsted er alle digitale signaler høyfrekvent støy. Det er om å gjøre at minst mulig støy kommer over til den analoge siden og forstyrrer elektronikken der. Det være seg fra billige powersupply levert med datakomponenter, loopstøy fra ethernetkabler til strømkabler, støy inn på inngangen til streamer/dac m.m
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Har man fiber inntak på streamer eller wifi, bruk det og da har man et godt galvansik skille også. Har man kobber, bruk kobber. Å dille med fiber-konvertere for å bruke kobber er fint om man skal over 100 meter, jeg ville heller latt være.
    Nettverk er digitalt, uansett hva som går der.
    Om man har utstyr som ikke har fiber eller wifi, så ville jeg heller ha lagt pengene i en streamer som har dette istedet om man faktisk sliter med støy fra nettverket som forplanter seg på jordplanet..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn