Nyhet, LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LAN / nettverksfilter er et ukjent produkt for mange, men svært viktig for å oppnå kvalitet på streaming lyden.
    Etter å ha testet LAN filter fra flere leverandører er dette det beste jeg har funnet. Alle andre jeg har sammelignet med har også vært flere ganger dyrere, men Sellarz er det lydmessing beste.
    Har levert filter til noen kunder, og tilbakemeldingene har vært udelt positive.
    Ligger tilbakemelding på lydmessige resultater ved bruk av dette i denne tråden innlegg 76 og 77 b.l.a.:

    https://hifisentralen.no/forumet/threads/erfaring-med-ethernet-switch-fra-ppa-studio.100357/page-2

    Filteret gir en varmere og mer lettflytende gjengivelse som høres mindre elektronisk ut.

    Dette filteret fjerner LAN overføringsstøy før den kommer inn i dac, streamer eller musikkserver. Isolasjonstransformator og choke-spole for støy i vanlig modus er innebygd for ikke bare å fjerne støy generert mellom Internett-linjer og forskjellige nettverksenheter (PC, ruter, NAS, nettverksspiller), men også forhindre at støy trenger inn gjennom kabelen.
    For prisen på 1200,- en rimelig og veldig god oppgradering av lyden.

    De består av pulstransformator for jordisolering, common mode choke for fjerning av common mode-støy og passive deler som hjelper deres funksjonalitet. De fungerer som støyfilter på to måter:

    1. Transformatoren isolerer jordplanene til tilkoblede enheter (Hub, Switch og Server ...) for å blokkere støysignalet som
    strømmer mellom jordplanene. Elektromagnetisk, blir jordplanene der den elektriske potensialforskjellen oppstår, avskåret slik
    at de ikke forbindes og magnetisk kombineres.

    2. Funksjonen til Common Mode Choke er å fjerne Common Mode-støyen. (~ 100MHz)

    1. 1Gbps isolasjonstransformator
    2. Vanlig modus choke coil
    3. 0,1% tynnfilmsmotstand,
    4. Høykvalitets C0G kondensator (Ingen vibrasjonsklasse)
    5. Forgylt PCB
    6. CAT.8 LAN-kabel

    post@andervikaudio.no
    92012111
    www.andervikaudio.no
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spørsmål til Andervik - hvis man bruker feks TOSLink mellom streamer og DAC - hvor oppstår det analoge signalet som forstyrres av nettverksstøy?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Fra et analogt ståsted er alle digitale signaler høyfrekvent støy. Det er om å gjøre at minst mulig støy kommer over til den analoge siden og forstyrrer elektronikken der. Det være seg fra billige powersupply levert med datakomponenter, loopstøy fra ethernetkabler til strømkabler, støy inn på inngangen til streamer/dac m.m
    Vet jo godt at dette er det bare tull å diskutere enda en gang, for dette er mest religion og fantestreker, men:

    Ja, de digitale nettverkssignalene eller bitstrømmen er å betrakte som høyfrekvent "støy" over en kabel på fysisk nivå, og er "analoge" i bunn og grunn, bare med steile overganger fra nivå 0 til 1, som ligger langt over audiobåndet i frekvens.Det vet sikkert de fleste som har jobbet med digitalteknikk og vet at det "støyer" masse...

    Men dessverre kan ikke dette signalet filtreres ut før mottakskomponenten/streameren hvis du vil ha dataene inn i komponenten :) Egentlig uavhengig av om det er Wifi, optisk eller kobber, her er det GHz signaler som må inn i komponenten for å bli konvertert til en strøm med bits som representerer et audiosignal med en vist antall bits per sample og et visst antall samples per sekund. Strøstøyen som måtte være der utover selve signalet blir uansett som småplukk å regne sammenliknet med selve "støyen" som datastrømmen representerer, i GHz-området.. Evt. "ekstra" støy i dette signalet som helt sikkert forekommer må uansett isoleres (sammen med det støyende høyfrekvente signalet som bitstrømmen er kodet i, og som er mye sterkere) fra audio-komponentene i samme apparat. Så da står vi evt. igjen med støy på felles jord som en mulig culprit, men som man isolerer med UTP.
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Sellarz er bra. Bruker det inn i svitsj nr 1 (Silent Angel Bonn N8). Mellom svitsj nr 2 (Uptone ER) og musikk-streamer bruker jeg ENO filteret fra Network Acoustics og synes det er en del bedre der.
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Det holder med to.
    Men to er def bedre enn en og særlig om du har de på «hver side» av et lengre kabelstrekk i vegg. Veldig mange som har erfart det samme.
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Sorry. Misforstod deg nok litt da jeg svarte.
    Jeg trodde du spurte om hvorfor to var bedre enn en. Jeg har ikke prøvd med mer enn to.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sorry. Misforstod deg nok litt da jeg svarte.
    Jeg trodde du spurte om hvorfor to var bedre enn en. Jeg har ikke prøvd med mer enn to.
    Ja, det også. Hvorfor er to bedre enn en, og hvordan kan du avfeie argumentet om at du må ha minst ni etter hverandre og si at det holder med to hvis du ikke har prøvd og heller ikke har noen forklaringsmodell (dvs en teori) for hvorfor det blir slik?
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kan som nevnt bare uttale meg om en og to svitsjer. I mitt oppsett låter det bedre med de to jeg har kontra kun en av de. Og det er veldig lett hørbart. Jeg trenger derfor ingen teoretisk «forklaringsmodell». Nokså uinteressant egentlig. Jeg er ikke opptatt av «hvorfor», men «hva» jeg opplever. Mine fysiske sanser skaper - tolker og videreformidler - opplevelsene og inntrykkene jeg nyter av i fulle drag:)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan som nevnt bare uttale meg om en og to svitsjer. I mitt oppsett låter det bedre med de to jeg har kontra kun en av de.

    Jeg trenger ingen teoretisk «forklaringsmodell». Mine fysiske sanser skaper opplevelsene og inntrykkene jeg nyter av:)
    Men du skrev jo nettopp at:
    Det holder med to.
    og du skrev nokså samtidig at:
    man må ha prøvd et produkt selv mener nå jeg før man uttaler seg så bombastisk.
    For å si det med José (from Barcelona): ¿Que?
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Det at jeg sa holder med to må jeg nyansere.
    Det er basert på andres erfaringer, men fra folk jeg har stor tillit til.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan som nevnt bare uttale meg om en og to svitsjer. I mitt oppsett låter det bedre med de to jeg har kontra kun en av de. Og det er veldig lett hørbart. Jeg trenger derfor ingen teoretisk «forklaringsmodell». Nokså uinteressant egentlig. Mine fysiske sanser skaper - tolker og videreformidler - opplevelsene og inntrykkene jeg nyter av:)
    Jeg vet hva som skjer når man bruker 8 i serie, jeg har både en teoretisk forklaring samt praktisk erfaring med dette.
    Men du er er ikke interessert har jeg skjønt for lenge siden, så du får teste det selv og se hva ørene dine sier. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn