Nybil tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Nå har vi morrobil tråd og Bmw tråd, men hva med en tråd som tar for seg nye biler? Biler med litt innovativt over seg, eller rett og slett biler vi har falt litt for.

    jeg starter med det som ble kåret til årets bil 2012

    Opel Ampera


    http://www.opel.no/kjoretoy/opel-serie/biler/ampera/index.html?ppc=BottomFunnel-Ampera_Ampera

    Hybridbil fra peugeot
    Peugeot 508 RXH



    http://www.peugeot.com/en/news/2011/7/11/new-peugeot-508-rxh--full-hybrid-diesel-electric-and-distinctive-allure-peugeot-keeps-on-going-upmarket.aspx

    Nytenkning fra Land Rover

    Range Rover Evoque



    http://www.landrover.com/gb/en/rr/range-rover-evoque/

    Ser at alle bildene er av Hvite biler. Det er isåfall bare for å få frem litt detaljer.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.459
    Range Rover Evoque kunne nok ha fått audiens i min garage. De andre.......nei.



    Jeg er litt svak for Volvo V60, selv om jeg egentlig er ferdig med stasjonsvogn. Bilen må ha farge.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Opel Ampera kommer ikke inn i min garasje, og det er av 1 grunn: Den blir ikke levert med hengerfeste. Har aldri eid en bil uten, og det kommer ikke til å skje i fremtiden heller.
    Peugeoten liker jeg faktisk utseende på, og motoren. 163 hk foran og 37 bak.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    kanskje ikke noen designmessig høydare, men subaru brz/toyota gt86 er den første bilen på flere år som faktisk får meg til å vurdere å bli evig gjeldsslave for å kjøpe nybil ;)

    lavere tyngdepunkt enn en cayman, nesten like lett som en mx-5, 200hk boksermotor og bakhjulsdrift kan jo ikke bli noe annet en underholdning på norske veier.



    skal også nevnes at jeg også har en svakhet for både subaru og boksermotorer, etter å ha levd med en bedagelig 97 modell impreza med strikkmotor i alle år.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har litt lyst på Subaru Trezia, rebrandet Toyota som koster under 210k med en fin dieselmotor (1.4 d4d). Den bør dekke mine behov de nærmeste årene.
     

    Vedlegg

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Denne ville jeg ikke hatt noe imot å ha i garasjen.


    Hybridbil med 380 HK V6 + 90 HK elmotor som kobler inn når man virkelig gir jernet.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Snart slutt nå :'( og det pga. at en vistnok kan skade folk litt for mye med en sånn når du kjører på dem ::)........kunne tenke meg en til, en splitter ny sånn en
     

    Vedlegg

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Tubesnake skrev:
    Denne ville jeg ikke hatt noe imot å ha i garasjen.


    Hybridbil med 380 HK V6 + 90 HK elmotor som kobler inn når man virkelig gir jernet.
    Jøss, er ikke det motsatt av hva de fleste andre hybrider bruker el motoren til? Jeg har fått et intrykk av at de fleste el motorer kobler inn v lave hastigheter, type bykjøring o.l
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Merceds C-klasse!
    C klasse har fornuftig størrelse og har et mindre miljø-fotavtrykk enn sine større søsken.
    Velg mellom motor fra 120 til 517 hk. Sedan, stasjonsvogn og cupé. 5-6 typer fjæring, 4 hjulstrekk og ekstra utstyr opptil 350 000 kr, så burde man finne en som passer.
    Alle har god kvalitet.
    C 220 CDI i Elegance er kvikk, den meste økonomiske og har god komfort.
    C 250 T CDI 4-Matic er en perfekt familiebil for mindre familier.
    Hverdags bilen i versting utgave, AMG C 6.3 Black Series er samlerbilen med ekte 6.3 liter, vår tids svar på Hemi Cuda og Shelby GT 500KR sammen med BMW M3 GTS og Nissan Skyline GT-R.
    http://www.seriouswheels.com/cars/2012/top-2012-Mercedes-Benz-C-63-AMG-Coupe-Black-Series.htm
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Akkurat kjøpt en ny Passat Highline STV til famile bruk.

    Vi testet alt av dagens gode STV og valgte den pga laveste støynivå (mil sluker) og sannsynligvis lavest verditap om 5-6 år.
    Altså total kjedelig og sikkert over snusfornuftig. Men siste utgaven i Highline variant med skinn og alcantara fremstår som noe mere påkostet og elegant, så er fornøyd selv om det ikke er noe spennende.
    VW har virkelig gjort noe store grep på siste 2011-12 modellen for å redusere hjulstøyen til et minimum i klassen. Det merkes :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    digiman skrev:
    Akkurat kjøpt en ny Passat Highline STV til famile bruk.

    Vi testet alt av dagens gode STV og valgte den pga laveste støynivå (mil sluker) og sannsynligvis lavest verditap om 5-6 år.
    Altså total kjedelig og sikkert over snusfornuftig. Men siste utgaven i Highline variant med skinn og alcantara fremstår som noe mere påkostet og elegant, så er fornøyd selv om det ikke er noe spennende.
    VW har virkelig gjort noe store grep på siste 2011-12 modellen for å redusere hjulstøyen til et minimum i klassen. Det merkes :)
    grattis. Har en bekjent som har en 2011 model. Den kostet vel godt over 500 Laks hvis jeg ikke husker feil. Det er da den største Dieselmotoren og Tiptronic kasse. Sportsfjærer og Skinn/Alcantara + +
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei!

    Jeg har bestilt en slik som hentes ut tidlig i januar. God plass. Har bestilt 4-motion som jeg har gode erfaringer med fra den forrige. Eneste minus er at du da ikke får DSG. Ellers har jeg spandert skinn, panoramatak, bi-xenon og mye annet snadder.



    mye plass er bra.



    Dette er vår tredje Sharan. Selv om bilen tidligere har fått litt pepper pga småfeil, har vi kjørt problemfritt i alle år.

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Mobilbilde av nye bilen dagen vi hentet den fra forhandleren sent i høst.
    Spanderte på panorama-soltak og litt annen snacks vi også. Vel anvendte penger imo :)
     

    Vedlegg

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Griffenfeldt skrev:
    Jøss, er ikke det motsatt av hva de fleste andre hybrider bruker el motoren til?
    Joda, det er så absolutt motsatt. men desto mer morsomt. ;D
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm.. Ny bil ja.. Jeg hadde tenkt å bestille ny bil ila uken. Mener jeg hørt noe om avgiftsendringer på dieselbiler fra 2012? Noen som vet noe om dette og om det i så fall kan lønne seg å vente til nyåret?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    MML skrev:
    Hmmm.. Ny bil ja.. Jeg hadde tenkt å bestille ny bil ila uken. Mener jeg hørt noe om avgiftsendringer på dieselbiler fra 2012? Noen som vet noe om dette og om det i så fall kan lønne seg å vente til nyåret?
    tror ikke det blir effektuert før medio 2014 hvis jeg ikke husker feil.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    bjornh skrev:
    Skal suse rundt i denne på vinteren til neste år:



    Ekstrautstyr som Webasto, 4-trekk med både lavgir-serie og sperrer foran og bak, kjetting, montasje for moderne sambandsutstyr og stridslys er et must. Ser fram til litt vinterveier med denne.
    har en mistanke om at den bilen ikke er særlig ny ;)
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Min kommende Mercedes C 250T CDI 4 Matic får 21809 kr lavere avgift i 2012
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    bjornh skrev:
    Skal suse rundt i denne på vinteren til neste år:



    Ekstrautstyr som Webasto, 4-trekk med både lavgir-serie og sperrer foran og bak, kjetting, montasje for moderne sambandsutstyr og stridslys er et must. Ser fram til litt vinterveier med denne.
    Blir nok mye susing. Disse er skrekkelige bråkete og dårlig komfort. Tørst er den også, men den er ikke det som er dyrt på denne, det er deler og service. Men den kommer frem i skog og mark.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Tørst: ja!

    Bra slitestyrke: ja!

    ;D
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Syns alle glemmer det opplagte, hva er billigist?.... :eek:
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    eldo472 skrev:
    Min kommende Mercedes C 250T CDI 4 Matic får 21809 kr lavere avgift i 2012
    så en biltest av denne og de mente 220 var utgaven som gav mest for pengene kontra c180 og 250. Mulig denne avgiftsreduksjonen gjør 250 til et bedre kjøp?
    Desember mnd byr på mange gode nybilkjøp uansett avgiftsreduksjon. Var innom og kikket på en fullspecet Ford C-max denne mnd. Selgeren slo av 50.000 uten videre pruting ( hvis jeg slo til i Desember )
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Ford ja.. Fikk avslag på 35 000 på en S-Max til 530 000. Burde vel kunne presse dem litt til da når de ringer i morgen...
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    MML skrev:
    Hmmm.. Ny bil ja.. Jeg hadde tenkt å bestille ny bil ila uken. Mener jeg hørt noe om avgiftsendringer på dieselbiler fra 2012? Noen som vet noe om dette og om det i så fall kan lønne seg å vente til nyåret?
    For meg utgjorde utsatt levering til 3. januar kr. 4000 i besparelse. Den er oppgitt til klasse D/158g

    mvh Elektron
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    MML skrev:
    Ford ja.. Fikk avslag på 35 000 på en S-Max til 530 000. Burde vel kunne presse dem litt til da når de ringer i morgen...
    den jeg fikk pris på var Titanium + med endel ekstra. Prisen var ca 495.000. Kunne få den for 440.000 ( bestillingsvare )
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal også ha en S-Max Titanium.... Er det mulig å spørre om hvor du har fått et slikt generøst tilbud..?
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    MML skrev:
    Hmmm.. Ny bil ja.. Jeg hadde tenkt å bestille ny bil ila uken. Mener jeg hørt noe om avgiftsendringer på dieselbiler fra 2012? Noen som vet noe om dette og om det i så fall kan lønne seg å vente til nyåret?
    Kortversjonen er at små motorer blir dyrere, mens større motorer(140 pluss) blir billigere. Et skritt i riktig retning vil jeg si.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    MML skrev:
    Jeg skal også ha en S-Max Titanium.... Er det mulig å spørre om hvor du har fått et slikt generøst tilbud..?
    Solberg bil i Skien. De selger kun Ford. Var ute å prøvekjørte en slik. Sportseter med skinn/alcantara seter, flott interiør ++
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Tja - ikke store besparelsen om du tar hensyn til at det er svensk garanti på den, med andre ord tre år - ikke fem.

    Skal ikke skje på mye på de to siste årene før en besparelse på 5-10 % ryker rett ut døra.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig med bil... Jeg blir aldri helt enig med meg selv om hva som er det beste alternativet. Får en identisk demobil (2010 modell) 50 000 kr billigere enn beste tilbud på nybil. Vanskelig å vurdere verdi av 2 års ekstra garanti, forhandler i umiddelbar nærhet og 2 år nyere bruktbil ved neste bytte. I dag heller jeg vel til at 50 000 er en grei sum å betale for dette. Bruker bilen lite, slik at jeg nok vil få noe igjen for at telleren starter på 0.

    Får ta den endelige avgjørelsen i morgen og håpe at de kan slå av noen kroner ekstra evt få med noen barneseter el. Forhandlerne i Stavanger har tydeligvis bedre tider enn i Skien... ;)
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Torja skrev:
    Syns alle glemmer det opplagte, hva er billigist?.... :eek:
    Billigst mulig ny og med god totaløkonomi?
    Svar: En eller annen liten Toyota.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    MML skrev:
    Vanskelig med bil... Jeg blir aldri helt enig med meg selv om hva som er det beste alternativet. Får en identisk demobil (2010 modell) 50 000 kr billigere enn beste tilbud på nybil. Vanskelig å vurdere verdi av 2 års ekstra garanti, forhandler i umiddelbar nærhet og 2 år nyere bruktbil ved neste bytte. I dag heller jeg vel til at 50 000 er en grei sum å betale for dette. Bruker bilen lite, slik at jeg nok vil få noe igjen for at telleren starter på 0.

    Får ta den endelige avgjørelsen i morgen og håpe at de kan slå av noen kroner ekstra evt få med noen barneseter el. Forhandlerne i Stavanger har tydeligvis bedre tider enn i Skien... ;)
    ser at jeg skrev c max, men det var S max jeg mente.
    [url]http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32098388 [/url]
    En slik utstyrspakke.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Samme bil som jeg skal ha. Har gått for 2 liter automat som hever prisen med 70 000.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn