Nybil tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.850
    Torget vurderinger
    1
    mutz skrev:
    bambadoo skrev:
    For min del var audien importert via Sverige. "vinterpakke" etc. alt var der. Det var faktisk mer standardutstyr enn levert fra Norge så det ble faktisk en "vinn vinn" situasjon i det tilfellet.
    Bilene kommer ikke lengre fra sverige(med et ørlite forbehold).
    Mener mange blir importert fra Øst-Europa blandt annet Polen. Det avhenger av valutafordel og volumrabatt.
    Det som er korrekt er at bilane vert importert gjennom forhandlarar i andre land, men dei er jo aldri innom der. Dei vert levert direkte frå fabrikken etter DINE spesifikasjoner

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt riktig.
    Den enkelte importør velger hva som skal inngå som standardutstyr.
    I praksis betyr det at handles bilen via polsk importør vil standart utstyrsspesifikasjon være forskjellig fra svensk. En del av pakken norsk importør har fått skreddersydd og valgt standard er dermed ekstrautstyr via andre importører/markeder og ofte ikke tilgjengelig i det hele tatt. Generellt har norsk importør mye standardutstyr(selv om ekstrautsyrslisten er lang okke som:)

Den enkelte importør velger også hva som kan tilbys som ekstrautstyr. Det varierer stort fra marked til marked. Dermed blir rådet mitt følgende: Finn ut hvilket marked bilen kommer fra. Sjekk deretter hva som inngår i standardutstyrsspesifikasjon. Dette avgjør om du gjør en god handel eller ikke. En bil som er svært ukurrant på utstyrssiden vil bli vanskelig å selge brukt. Det er også utfordrende å sammenligne pris likt mot likt.(som regel umulig av overnevnte grunner)

Et eksempel; Hos norsk importør får du 6 forskjellige interiørvalg på en Golf Highline. I tyskland får du over 40.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.850
    Torget vurderinger
    1
    I utgangspunktet har du ganske god kontroll på det. Går du inn på sidene so har du ein konfigurator der du kan velja utstyret. Då får du og opp prisen direkte. Av dette kan du få eit uforpliktande tilbod som du kan ta med til ein lokal forhandlar og sjå kva pris dei kan tilby. Er det då noko som manglar i høve til norske spesifikasjoner kan du vera ganske sikker på at dei vil påpeika det ;). For dei som skal kjøpa bil kan jo og dette vera eit greit forhandlingskort i høve til forhandlarane.

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Palmaris skrev:
    For dei som skal kjøpa bil kan jo og dette vera eit greit forhandlingskort i høve til forhandlarane.
    Vanskelig å være uenig:)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.295
    Torget vurderinger
    1
    mutz skrev:
    Et eksempel; Hos norsk importør får du 6 forskjellige interiørvalg på en Golf Highline. I tyskland får du over 40.
    Jøss! :eek:
    Grunn god nok til å kjøpe bilen i Tyskland.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Voff skrev:
    mutz skrev:
    Så du kan få mintgrønt interiør i en sølvgrå bil?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.295
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Voff skrev:
    mutz skrev:
    Næh. Jeg finner bare sju valg på VW hjemmeside i Tyskland...det samme som i Norge
    Mange artige eksteriørfarger dog - dersom du vil betale. Disse vil jeg tro du kan få i Norge også...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Voff skrev:
    Anonym skrev:
    Voff skrev:
    mutz skrev:
    Næh. Jeg finner bare sju valg på VW hjemmeside i Tyskland...det samme som i Norge
    Mange artige eksteriørfarger dog - dersom du vil betale. Disse vil jeg tro du kan få i Norge også...
    Se på bruktimporterte Porscher på finn så skjønner du hva jeg mener, fortrinnsvis på Boxter.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Bestillt nye Toyota Prius 2012. Levering i Mai. Avgiftene på denne bilen er 40000. På en Avensis, som jeg har i dag. 118000. Priusen er i utgangspunktet en dyrere bil levert fra Toyota, men blir billigere i Norge. Jeg mister noe bagasjeromsplass, får bedre plass til ungene, og en totalt sett bedre utstyrt bil. Blir artig å se om vi merker noe på forbruket også.

Jakta er over. :)

O

Ole I

Gjest
    rumath skrev:
    Bestillt nye Toyota Prius 2012. Levering i Mai. Avgiftene på denne bilen er 40000. På en Avensis, som jeg har i dag. 118000. Priusen er i utgangspunktet en dyrere bil levert fra Toyota, men blir billigere i Norge. Jeg mister noe bagasjeromsplass, får bedre plass til ungene, og en totalt sett bedre utstyrt bil. Blir artig å se om vi merker noe på forbruket også.

Jakta er over. :)
    Gratulerer! Veldig gode biler de Prius'ene.
    Skulle gjerne hatt en selv, men siden man ikke kan koble til hengerfeste er det utelukket.
    Selv om jeg kun skal ha med sykkel eller en liten henger med båtkrybba oppi (uten båten), sier Toyota tvert nei til hengerfeste på hybridbilene deres.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Å si nei til hengerfeste er det ikke bare Toyota som gjør. Opel leverer heller ikke hengerfeste på sin Ampera.

O

Ole I

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Å si nei til hengerfeste er det ikke bare Toyota som gjør. Opel leverer heller ikke hengerfeste på sin Ampera.
    Og heller ikke Honda osv....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.295
    Torget vurderinger
    1
    rumath skrev:
    Bestillt nye Toyota Prius 2012. Levering i Mai. Avgiftene på denne bilen er 40000. På en Avensis, som jeg har i dag. 118000. Priusen er i utgangspunktet en dyrere bil levert fra Toyota, men blir billigere i Norge.
    Kan godt være men det finnes ikke biler på markedet som er simplere bygd. Interiøret er av samme plastmaterialet som Airfix flyene jeg bygde som gutt. Blikkboks er brukt som skjelsord om enkelte biler men for Priusen sin del er karrosseriet av ølboks kvalitet. Trykker du for hardt med fingeren bulker den - jeg overdriver ikke! Forvent et inferno av knake og gnisselyder fra interiør og seter. Når dørene slamres igjen møtes du med en blikklyd med påfølgende ekko. Dessuten en infernalsk romlestøy fra dekk på et nivå kun tilgjengelig på de billigste nyttekjøretøyer pr i dag. Avensisen, hvis den ikke er veldig gammel, er en Rolls i forhold..
    Lykke til...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.620
    Torget vurderinger
    0
    Som et lite apropos til Voff sin kommentar må det jo være lov å påpeke at man kan ha mange ulike grunner til sitt valg av bil.
    Jeg ville nok ikke ha kjøpt Prius, men det kommer ikke av at jeg synes den er en tom ølboks. Har sittet i en og det var da "greit nok".

Men til saken, så har jeg litt mer sans for grunnene til å kjøpe denne bilen:

TRUSERØSKER'N

Vedlegg

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Herlig bilde. :) Det har seg sånn, at jeg ikke trenger bil for å få damer... Og da holder en Prius greit! ;)

Ps. Godt gift

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn