Ny Utviklingstråd: Sigberg Audio MANTA Aktive kardioide høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 1637494165157.png


    Det er tid for en ny prototype / utviklingstråd!

    Takk til alle som fulgte de forrige trådene (10D subwoofer & SBS.1 aktive høyttalere). Begge disse produktene er jo nå kommersialisert og tilgjengelig for salg fra våre websider. :)

    Vårt neste prosjekt er Sigberg Audio MANTA.1 aktive høyttalere! Før vi dykker ned i detaljene, la oss kjapt sammenligne den med vår nåværende SBS.1 høyttalere, da det er flere likheter. Det første man kanskje legger merke til er at begge har ".1" på slutten av navnet. Dette indikerer for begge at de er designet for å spille med en subwoofer. MANTA.1 vil rulle av ved 90hz (foreløpige spesifikasjoner) på samme måte som SBS.1. Begge høyttalerne vil også dele den samme 5.5" coaxdriveren. For de som er interessert i historien og tankene bak SBS.1, så har vi nylig skrevet en artikkel om dette (engelsk).

    Men hva er nytt og annerledes med MANTA.1?
    • MANTA.1 er vesentlig større. Foreløpige dimensjoner: 35x60x35cm.
    • Det vil dermed bli en "stor bokhyllehøyttaler", størrelsen er ganske lik JBL L-100 Classic (spesialdesignede stativ blir trolig også tilgjengelig).
    • I bassen sitter det et kraftig 12" element, hvilket innebærer godt over dobbelt så mye membranareal (729cm^2 vs 308cm^2) dedikert til midbass!
    • SBS.1 er et 2.5-veis design, mens MANTA.1 blir 3-veis.
    • MANTA.1 har dobbelt så kraftig forsterker sammenlignet med SBS.1
    • Det øvre kammeret hvor coaxen bor har tre åpninger på hver side, hensikten med dette er bedre kontroll over direktiviteten (godt norsk ord?) til høyttaleren.

    Dynamikk og uanstrengt gjengivelse ved realistiske lyttenivå
    Våre nåværende SBS.1 aktive høyttalere spiller mer enn høyt nok for de fleste formål og rom. De er presise, punchy og spiller høyere enn stort sett alt annet av tilsvarende størrelse uten hørbar kompresjon. Men noen ønsker ikke bare høy, men H Ø Y lyd - og noen har selvsagt også ganske store rom de ønsker å fylle. MANTA.1 vil videreføre fokuset på dynamikk og lydtrykk og dra det enda mye lenger. Midbasskapasiteten er over dobbelt så høy som SBS.1: Vi snakker altså om en dedikert 12" driver kun for midbassen! 12" elementet har dermed, i likhet med midbassen i SBS.1, et stivt oppheng optimalisert for bass og midbass snarere enn dypbass. Og selv om den samme coaxen benyttes, er det nå et 3-veis design. Det betyr at også den vil få vesentlig høyere ytelse. Alle disse endringene fører naturligvis også til lavere forvrengning ved alle lyttenivå.

    Utvidet direktivitet
    Med det forslåtte designet (med forbehold om at dette endres underveis) vil ikke høyttaleren være et fullt kardioidedesign, siden det nedre kammeret hvor tolvtommeren sitter er et tradisjonelt lukket kammer. Så målet er bedre kontroll på direktiviteten enn en tradisjonell høyttaler, men effekten vil ikke fungere like lavt i frekvens som f.eks på DutchDutch 8C.
    EDIT 2021-12-16: Designet er nå justert så det er porter i begge kammere, og kardioideeffekt ned til 100hz.

    Vi har allerede en fungerende prototype, men det er fortsatt svært tidlig i utviklingsprosessen. Det vil kreve tid og mye eksperimentering før vi vet hvor bra dette fungerer. Det jeg kan si allerede er at lyden er, vel, annerledes. Stemmegjengivelse tegner til å bli en spesiell styrke. Presisjon og evnen til pinpointing og plassering i lydbildet samt troverdigheten av stereoeffekter høres også svært lovende ut.

    Hva skjer nå?
    På samme måte som med våre øvrige produkter, så kommer vi til å dele bilder av prototypene og testing av disse, måleresultater, designvalg og mye mer! De første prototypene er som sagt allerede oppe og spiller musikk, så mer informasjon og oppdateringer kommer snart. Heng på! :)
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel sammenlignbart med Kii som hevder 4,6 dB i karidiode-området?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel sammenlignbart med Kii som hevder 4,6 dB i karidiode-området?
    Ja, jeg har prøvd å myse på Polar plottene til Erin for både Dutch&Dutch 8C og Kii Three - så dette er ikke 100% presist da, men sånn ca. Begge er åpenbart bedre nede ved 250hz (naturlig nok siden nedre kammer er lukket), men fra 500hz og oppover synes jeg det ser ganske hyggelig ut. Igjen så hjelper også bredere baffel enn begge disse har.

    1639229052417.png
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Husk at bassresponsen endrer seg ganske vesentlig i kulden:)
    Tjo, nå ruller de jo av ved 90hz så det er ikke så mye bass å snakke om. :geek: Var vel rundt 0 grader så det var nok ikke de helt store avvikene. Hovedformålet var uansett test av kardioideeffekten.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk endelig bestilt meg en Crosspectrum labs kalibrert Umik-1 og gleder meg til å se om det har noe for seg. Hvis det er vesentlige forskjeller fra min vanlige umik-1 så skal jeg pinadø dra de der feite drogene mine ut for å måle skikkelig jeg også.
     

    kkj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.04.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    94
    Sted
    Arendal
    Interessant tråd.
    Ser at du også vil prøva kardiod utstråling på bassen.
    Og så kan kardiod utstråling oppnås ved feks å ha eit element på bakside i motfase, men dempa i nivå som tilsvarer nivået frå frontelementet i bakoverretning. Eg har lekt med desse tankane sjølv for mine egne høgtalarar.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Interessant tråd.
    Ser at du også vil prøva kardiod utstråling på bassen.
    Og så kan kardiod utstråling oppnås ved feks å ha eit element på bakside i motfase, men dempa i nivå som tilsvarer nivået frå frontelementet i bakoverretning. Eg har lekt med desse tankane sjølv for mine egne høgtalarar.
    Takk. Ja, det blir nok av forskjellige årsaker ikke aktuelt med aktiv kardioide (egne elementer) på dette prosjektet. Er i gang med å teste ut i bassen nå, så får vi se hva det blir ut av det!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Ja, det blir nok av forskjellige årsaker ikke aktuelt med aktiv kardioide (egne elementer) på dette prosjektet. Er i gang med å teste ut i bassen nå, så får vi se hva det blir ut av det!
    Hadde vært kult om du tok en ekstra titt på hva som skjer med forvrengningen med og uten kardioide-bass. Kanskje vi hadde fått en sånn ca-fasit på hvor mye det påvirker.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært kult om du tok en ekstra titt på hva som skjer med forvrengningen med og uten kardioide-bass. Kanskje vi hadde fått en sånn ca-fasit på hvor mye det påvirker.
    Yep, jeg har THD-målinger fra før jeg jeg ødela :geek: det nedre kammeret, så det er ikke umulig at vi kan få et inntrykk av. :)

    Som referanse, med lukket kammer til 12" elementet har vi f.eks denne målingen
    100dB@1m ved 100hz med 0.7% THD.
    102dB@1m ved 150hz med 1,45% THD.
    101dB@1m ved 200hz med 0,9% THD
    101dB@1m ved 300hz med 0,3% THD.

    1639332801128.png
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Herligt! Det er fryktelig mye mer interessant å se på før og etter enn å spekulere inn i evigheten hvilken pris man må betale for bedre direktivitet :D
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Fra samme måling så ser vi at mellomtonen jobber litt mer (som jo da er kardioide), men her har jeg ikke referansemåling fra lukket kammer.

    99dB@1m ved 700hz med 1,7% THD
    99db@1m ved 1khz med 2,2% THD
    98,5dB@1m ved 2khz med 2,8% THD
    101,5dB@1m ved 3khz med 2% THD

    Dette er dog fortsatt ikke helt krise da. Og litt uformelle tester indikerer at jeg ikke blir helt overrasket om vi bikker 120dB@1m med to høyttalere (113-114dB med én) før det passerer 10% sånn jevnt over. Da begynner det vel å hjelpe for de fleste.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det sies at Umik ikke er særlig egnet til å måle forvrengning, spesielt ikke når volumet går opp, så absolutte verdier må vel kanskje tas med en klype salt.
    Men relative målinger med samme mikrofon mot hverandre må da fungere greit, tenker jeg?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det sies at Umik ikke er særlig egnet til å måle forvrengning, spesielt ikke når volumet går opp, så absolutte verdier må vel kanskje tas med en klype salt.
    Men relative målinger med samme mikrofon mot hverandre må da fungere greit, tenker jeg?
    Hvorfor skulle den ikke være det? Men ja relative målinger burde uansett funke.

    Ellers så tenker jeg at selv om vi får målinger som viser økt forvrengning, så er det ikke sikkert det gir oss hele bildet. Hvis energien vi bruker på kardioideeffekten bidrar til redusert utfasing fra frontveggen, så får vi jo litt av energien tilbake igjen. Men det vil ikke vises i en anekoisk/utendørsmåling.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Aner ikke, bare noe jeg har blitt forklart flere ganger. Jeg har aldri satt meg inn i mikrofon-verden eller sammenlignet Umik mot andre mer respekterte løsninger, så for min del er jeg helt uvitende om det stemmer eller ei.

    Forvrengningen isolert sett er ikke så interessant når man snakker om de lave nivåene som indikeres her med 12 inch wooferen din, det er bare interessant å se hvor mye headroom man må regne med når man skal kalkulere inn "prisen" av kardioide. Jeg ser på Kii og Dutch at de ikke er store nok til å ta kostnaden av det.
    Der tror jeg ikke din sak får noe problemer :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    @coolio

    Da har jeg gjort en enkel kompresjonstest. Nå er det såpass mye kapasitet i dette elementet at jeg vet ikke helt om det umiddelbart er overførbart, men det er kun signifikant forskjell ved 100hz, forøvrig er det trolig såpass lav presisjon at vi ikke kan påstå at det er nevneverdige forskjeller fra 150hz og oppover.

    Med dette elementet er det jo da veldig lav THD selv med cardioide. Ved 100hz er det over dobbelt så høyt som utgangspunktet, så hvis man hadde hatt et mindre element og allerede lå på f.eks 5% med lukket kabinett så hadde jo en dobling vært endel. Men i absolutte tall blir det uansett lavt på MANTA.1.

    1639570125079.png
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Med porter kun i øverste kammer hadde vi effekt ned til ca 450-500hz. Vi ser nå relativt kraftig cardioideeffekt under 1khz og hele veien ned til 100hz, og et jevnt og fint fall selv på 180 grader (rett bak høyttaleren). Fallet over 1khz er primært pga baffelen.

    Denne grafen viser 0 grader (grønn), 180 grader med tradisjonelt lukket kabinett (oransje) og 180 grader med porter på både øvre og nedre kammer (rød). :geek:

    1639578904006.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Good shit.
    Må også få si, selv om det er underordnet, at bass-slissene har løftet designet på boksen.
    - Hvorfor er det ikke likt?
    - Fordi at akustisk.
    Jeg like slikt.
    Den oktaven fra ca 850 til 1700 Hz, kan det være mer å hente der?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Målinger for svarte! :LOL:

    Jeg ❤ preampen til Sigberg Audio!
    1639641318033.png


    Her er 0-180 grader med 30 graders steps fra forrige iterasjon uten porter i baffelen. Det er litt tett mellom 1-2khz pga bredden på baffelen. Ingen krise og låter supert, men de nye portene i baffelen er et forsøk på å lure mellomtonen til å "se" en smalere baffel. Har ikke målt effekten av det enda, skal gjøre det i morgen.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ikke heng dere opp i selve kurven i den spredningsgrafen, jeg har ikke helt optimale målingsforhold for tiden av forskjellige årsaker så det er ikke helt presist i bassen.

    Her er en reference axis (ca 15 grader) fra 40cm:
    1639641597266.png


    Løftet ved 450-600hz er refleksjon fra bakken. Det blir såklart massevis av småjusteringer på dette de neste månedene.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Så hva gjør egentlig disse nye hullene i baffelen da? Jo, de jevner ut spredningskarakteristikken hele veien fra 800hz og langt oppover i diskanten ved at coaxen "ser" en smalere baffel, som nå plutselig er 185mm istedenfor 350mm.

    Se bort fra bølger og daler her, dette er målt under relativt lite optimale forhold (refleksjoner fra bakken og ting i nærheten), så det er spredningskarakteristikken som er poenget her i, ikke frekvensresponsen i seg.

    Legg merke til hvordan 30 og 60 ikke lenger krysser 0 ved rundt 2khz, og generelt har en respons som er likere 0 grader mellom 1-8khz i motsetning til med lukket/bred baffel, hvor baffelen forsterker dette området.

    Det er også tydelig hørbart at mellomtonen nå låter enda mer balansert, uanstrengt og åpen som følge av jevnere avrulling og noe mindre tidlige refleksjoner.

    Min objektive vurdering er at dette allerede låter helt dust bra. :D

    1639750833189.png

    1639750963613.png
     
    Sist redigert:

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Ahh, der løsnet det skikkelig tenker jeg! Tidligere kunne det vel være fare for å bli litt "hot" hvis man fikk mye bidrag via refleksjoner. Moro å se!

    Regner med at begge målingene er uten eq, eller med samme oppsett?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ahh, der løsnet det skikkelig tenker jeg! Tidligere kunne det vel være fare for å bli litt "hot" hvis man fikk mye bidrag via refleksjoner. Moro å se!

    Regner med at begge målingene er uten eq, eller med samme oppsett?
    Det er utendørs og med laptop med REW koblet direkte til høyttaleren så det er ingen EQ fra det perspektivet. Men dette er "fort og gæli" måling ute, så det er EQet ned de verste refleksjonene fra bakken nede i bassen (gjort direkte i Hypexen). Det funker sånn passe i praksis når man beveger seg off-axis hvis man ikke justerer inn disse korrigeringene hele veien, derfor en dip på 90gradermålingen ved 500hz f.eks. Så derfor jeg skrev at man ikke skal henge seg opp i selve responsen. :)

    Men i det aktuelle området her, så 800hz og oppover, hvor man ser endringene er det samme oppsett og ingen EQ ja.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Det sier ikke så rent lite, tipper dette er moro å lytte på!

    Også vil jeg anta at naboene dine tror det har rablet for deg for lengst etter alle disse utendørsmålingene 🤣
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det sier ikke så rent lite, tipper dette er moro å lytte på!

    Også vil jeg anta at naboene dine tror det har rablet for deg for lengst etter alle disse utendørsmålingene 🤣
    Vi har en barnehage like ved, har blitt kontaktet av den for å si det sånn, ungene var veldig nysgjerrig på hva lyden var når jeg holdt på med kompresjonstest og kjørte frekvenssveip på sånn rundt 110dB. 🤷‍♂️
     

    Gusto

    Studio Målnes
    Ble medlem
    01.01.2020
    Innlegg
    322
    Antall liker
    327
    Sted
    Tyin Jotunheimen
    Torget vurderinger
    0
    Vis vedlegget 771440
    Kaldt å måle ute for tiden hvertfall. :geek:
    Det er virkelig morro å følge disse utviklingtråder, takk for at du deler slik info. Det er ikke mange produsenter jeg vet om som gjør dette. Det gir en open source vibbe jeg godt kan like. Jeg har selv gjort ett par bakkemåliner utendørs under utvikling av mine Purifi Høyttalere PRF2.5. Bakkemåling ute er ganske avslørende/opplysende, og et fantastisk hjelpemiddel i utvikling og tuning av høyttalere. Sjeleglad jeg tok meg bryet med å måle ute. ☺

    Jeg fulgte denne oppskrift (se link under) for å få bakkemåling så lik 1m friluftmåling som mulig. Jeg tenkte nevne denne metode da jeg så du holdt på å leke deg ute. https://www.audioholics.com/loudspeaker-design/subwoofer-measurements/page-2
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det er virkelig morro å følge disse utviklingtråder, takk for at du deler slik info. Det er ikke mange produsenter jeg vet om som gjør dette. Det gir en open source vibbe jeg godt kan like. Jeg har selv gjort ett par bakkemåliner utendørs under utvikling av mine Purifi Høyttalere PRF2.5. Bakkemåling ute er ganske avslørende/opplysende, og et fantastisk hjelpemiddel i utvikling og tuning av høyttalere. Sjeleglad jeg tok meg bryet med å måle ute. ☺

    Jeg fulgte denne oppskrift (se link under) for å få bakkemåling så lik 1m friluftmåling som mulig. Jeg tenkte nevne denne metode da jeg så du holdt på å leke deg ute. https://www.audioholics.com/loudspeaker-design/subwoofer-measurements/page-2
    Takk, det er naturligvis et element av markedsføring i disse trådene, men det er også veldig moro å dele og få tilbakemeldinger. :)

    Ja, bruker groundplane målinger også, men akkurat nå er jeg mest opptatt av effekten av kardioiden, og da er det litt vanskelig å f.eks måle 180 grader når høyttaleren ligger på bakken. Så da blir det måling av høyttaleren på stativ. Det gir meg noen bakkerefleksjoner, men de er ikke så viktige ift det jeg forsøker å få frem gjennom disse målingene akkurat nå (spredningskarakteristikken).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hintet til det tidligere, og hinter igjen: Du får nærmest en halv baffelløs dipol der, Sigberg.
    Kjapp hoderegning gir da halvparten så god mellomtonegjengivelse som hos meg, dvs. superb. 😂
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hintet til det tidligere, og hinter igjen: Du får nærmest en halv baffelløs dipol der, Sigberg.
    Kjapp hoderegning gir da halvparten så god mellomtonegjengivelse som hos meg, dvs. superb. 😂
    Hehe, ja det må man jo være fornøyd med. :geek: :D
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Her komme en liten oppsummering av dette konseptet så langt siden vi nærmer oss årsslutt:

    MANTA.1 har nå doble kardioidesystem, hvor de fire oktavene fra 100-1600hz er dekket av to individuelle kardioidesystem og to drivere istedenfor én. Med denne tilnærmingen mister vi ikke effektivitet, og systemet er i sum ca like effektivt som et tradisjonelt, lukket system.

    Lager man et kardioidesystem med et bredt frekvensbånd vil du jo bredere du strekker det få en gradvis økende kansellering i front og redusert effektivitet. Dette unngår vi med to kardiodiesystemer som jobber i to oktaver hver. Dette smelter tilfeldigvis vakkert sammen med vår filosofi om å ha en dedikert driver i det viktige midbassområdet.

    Såvidt jeg vet er det ingen høyttalere med dobbelt kardioidesystem der ute. Hvis det stemmer vil det si at dette er en ganske unik tilnærming, som gir fordelen av kardioide uten noen åpenbare bakdeler.

    Resultatene fra både målinger og lyttesesjoner er så langt veldig positive. Planen videre er å bruke et par måneder på videre tweaking av responsen på høyttaleren, og sikre at kabinettets design stabiliserer seg, dvs at vi slutter å sage hull i det. :)

    Deretter er planen å få bygget nye prototyper med profesjonell finish. Jeg har ikke helt bestemt meg om vi skal gjøre noe fancy med kabinettet, eller om vi skal la det funksjonelle designet snakke for seg selv og presentere den i enkel svart matt utførelse tilsvarende SBS.1.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
6.487
Link til alle artikler
60
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio demo / B-vare

Sigberg Audio demo / B-vare

  • 0
Er du interessert i Sigberg Audio og ute etter å gjøre et kupp? Vi har nesten alltid produkter inne som har vært benyttet i demo, på messe eller av andre årsaker ikke kan selges til full pris...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

  • 0
Vi gikk tom for MANTA rett over nyttår, og i ny batch med kabinetter kommer vi til å bestille opp et begrenset antall i hvitt! 🥳😍 Ta kontakt hvis du er interessert i denne fargekombinasjonen! Hvis...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

  • 0
Jeg er glad å stolt over å dele at Sigberg Audio MANTA høyttalersystem er valgt ut som et av årets produkter 2023-2024 av Stereopluss! :love: Arbeidet med dette unike høyttalerkonseptet har vært...
Fortsett
Bransjenyheter
Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

  • 0
Sjelden sjanse til å skaffe seg splitter nye Sigberg Audio produkter til rabattert pris! Grunnet et ønske om å balansere ut lagerbeholdningen litt før bestilling av flere kabinetter kjører vi nå...
Fortsett
Bransjenyheter
Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

  • 11
Denne høsten har vi delt et antall korte klipp (rundt et minutt hver) hvor Christer Krogh som er mixing & mastering engineer og produsent hos Velvet recording snakker om sin opplevelse av Manta og...
Fortsett
Bransjenyheter
Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

  • 13
Her kommer en liten bildekavalkade av hvordan folk har valgt å plassere og integrere sine Sigberg Audio subwoofere! Med Inkognito kan du få bass av høy kvalitet og dypbass ned til 20hz eller...
Fortsett
Topp Bunn