Ny integrert forsterker-Alternativer

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Jeg ønsker meg ny integrert forsterker. Mitt oppsett nå:
EMC CD spiller
Proac Response D38
Nominal Impedance 4 ohms
Recommended Amplifiers 10 to 250 watts
Frequency Response 20hz to 30Khz
Sensitivity 90db linear for 1 watt at 1 metre
Bass/Midrange (2)
Driver 6 1/2" (165mm) ProAc unit with coated polypropylene cone on die-cast chassis Tweeter
ProAc 1" (25mm) soft dome with special surround and inner damping
Hegel H200 2x200W
Rene sølvkabler hele veien

Hegel200 holder ikke mål i dette oppsettet.  Jeg har tidligere hatt god erfaring med H4 og Proac 2.5 men denne gangen blir det for tamt.
Har bare 13A på sikringen....hvordan slår dette ut på store forsterkere ?

Krav:
Pris: 20-50k
Kan kjøpr brukt
XLR koblinger
Vurderer sterkt rør/klasse A
Transistor helst > 300w

Alternativer Transistor
Musical Fidelity KW500 Pris ? Utgått model. Må kjøpes brukt.
Har krefter nok med 2x500w.
Musical Fidelity KW550 Pris 65k som sprenger budsjettet....
2x700w Hva med 13A krets da....

Coda Unison 2x300W cas 43.000 nok
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=3&merke=63&produkt_id=227
Noen med erfaringer ?

BAT VX300X 2x150W cas 40-55 K
http://www.balanced.com/products/amp/Vk-300x/
Klassiker ?

CLASSE A/RØR

Sugden MasterClas 2x33w Klasse A 43.000 nok
http://www.maxwellimport.com/
Syntes lyden på Sugden A21SE var meget bra så jeg vurderer denne sterkt.

Rogue Audio Tempest II  2x90 Rør  cas 30k
http://www.audiofil.no/tilbud.htm

Graaf GM50 2x50w rør cas 46K
http://www.audioart.no/graafint.php

Coda Unison Ultra 2x150w or 2x50w Klasse A  43K juletilbud på 33K
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=10

MacIntosh er ikke salgbart hos dama.

Friske for meg ukjente alternativer:
JongSun DA88TI 2x45w rør  cas 34 k hos Duo.no
http://www.duet.no/prisliste_jungson.htm
http://www.xindakcanada.citymax.com/page/page/3297604.htm
Er dette noe å satse på ? Ukjent merke ?

VTL IT 85 2x90w rør Rør: 4x EL34, 2x 12AU7, 2x 12AT7  37000 NOK
http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=1&pro_id=253

Innspill ?
Andre alternativer ?

T

Thomas1

Gjest
Var innom X-250 på forumet her om dagen og hørte komboen Emc up, Proac og en X-250. Det låt meget bra. Men han vil sikkert anbefale deg x-350.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Var innom X-250 på forumet her om dagen og hørte komboen Emc up, Proac og en X-250. Det låt meget bra. Men han vil sikkert anbefale deg  x-350.
X250 ? Link ? Kjenner ikke til denne :-X

K

kiwi

Gjest
Ser at du lurer på graaf gm 50, da vil jeg anbefale deg graaf gm 100. Den har mer krefter og spiller meget bra etter min mening. Veldig musikalsk og åpen , ville ringt til Audioart på sørlandet og hørt litt med han ;) kanskje han har noe brukt inne :)
Mvh: Espen

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
161
Sted
Bærum
Hei,

13A sikring holder for det alle meste, men det må være 13A treg.
Det er kun ved påslag at det kreves mye (peak) strøm til endel effektforsterkere, men jeg har dratt f.eks. KW 500 og rør monoblokker på 150W med 13A treg.
Solgte forresten mine KW 500 for drøyt 30.000.- og tror det er omtrent markedspris.
Ville absolutt lyttet til kraftige rør monoblokker, og ser du nevner en EL34 basert sak. Om du er opptatt av punch og dynamikk bør du heller se etter noe basert på KT88 eller 6550.  EL34 er også flotte, men siden du nevner KW500 tipper jeg KT88/6550 er mer i den sjanger du vil trives med.

mvh Ole

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Må ha integrert pga kona.. :( pre/power ikke aktuelt pga plass etc. Men det var godt å høre med 13A :) Sikla litt på den KW500 ja men akuratt da passet det ikke med lommeboka. Er enig med KT88, stemmer med det jeg selv har lest.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hei Kasol, akkurat hva synes du er feil med lyden som den er nå.
Beskriv lyden i annlegget ditt og fortell om hva du mener
ikke blir som du vil ha det.

Jeg vil og påpeke dette for deg:
Høyttaleren dine er utviklet via store rørforsterkere.
Du bruker sølvkabler...

Med andre ord, når du nå har en transitorsak som ikke er noe annet enn nøytral, så blir dette litt tynt for deg nu, blir det ikke?

Problemet her er kablenen dine, selv når du bytter til noe annet vil du sikkert fremdeles ha sølvkablene.

Du har gått ifra Dali 400 til Proac D38. Proac'en er da om
jeg deduserer riktig her, litt mer klar (dette vil kunne oppfattes som en anelse kjøligere).

Stemmer dette så langt?

Jeg tenker meg en transistorsak med rør i forsteget.
Nosrør. Her må man gjøre litt samarbeid med butikk og
en rørekspert tror jeg.

Helst ville jeg ha sett på noen kobberkabler mellom amp
og høyttalere...
Kimber Bifocal XL? Mye varmere, men også veldig bra dynamikk.
Cardas noe?

Jeg ville faktisk sagt at her er for mye dempefaktor
ikke så bra! Det blir litt for stramt i lyden!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
868
Torget vurderinger
1
Integrert under NOK 50.000 gir deg jo tilgang til nesten hele "markedet", men i mine øyne (riktigere ører!!) bør du lytte til DK Design Group VS-1 Ref. MK III. Denne er ikke helt ulik Sugden og Musical Fidelity lydfilosofiene, og jeg har hørt nevnte forsterker spille utrolig godt på Proac D25 (desverre ikke de enda bedre D38 som du har). Kjøper du denne er du bare halvveis til max budsjettet og kan heller kjøpe mer musikk som kan få strømme ut av ProAc'ne

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg liker jo rør vøttø.
Jeg ser for meg Rouge tempest 90 som den med best tweake
potensiale.
Du har KT-88 og 6sn7 og 12ax7 rør i denne.
Her kan man få den voica til nesten hva det skal være av kyndige røreksperter om det er ønskelig. Billigste alternativet var den og etter som jeg kan se.

Graaf GM50 er sikkert den du har nevnt med beste lydkvalitet. Ellers er den ukjent for meg rent teknisk.
Skulle likt å vite hva andre slags rør denne har forruten KT-88.

Ellers så har man jo DK Design da. Disse er vist veldig
dynamiske og kan voices til hva man ønsker de og, utover den vanlige lyden..

(Dette er en av grunnene til at jeg ikke er fan av rene transistorgreier!!! Da har man liksom bare kablene å justere med... og det er dyyyyrt... å så sier målemafiaen at det egentlig er psykoakkustikk... :p ... nevner det jeg...)

Og Kasol... har du dempet førsterefleksjonen ifra vegger og tak osv?
Det kan være verd å se på for deg tror jeg.
Obs! Se på dette FØR du bytter ut Hegelsaken din!
Det man også kan gjøre er å sette dit en annen nettkabel!
På Hegelen.
Metaxas Enosis nettkabel... Meget "rask" nettkabel.
PM Audio forhandler Metaxas tror jeg.
Dette kunne du prøve.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Integrert under NOK 50.000 gir deg jo tilgang til nesten hele "markedet", men i mine øyne (riktigere ører!!) bør du lytte til DK Design Group VS-1 Ref. MK III. Denne er ikke helt ulik Sugden og Musical Fidelity lydfilosofiene, og jeg har hørt nevnte forsterker spille utrolig godt på Proac D25 (desverre ikke de enda bedre D38 som du har). Kjøper du denne er du bare halvveis til max budsjettet og kan heller kjøpe mer musikk som kan få strømme ut av ProAc'ne
Hvis du vil kan du jo gå for den oppgraderte Signature versjonen som har en helt ny forforsterker del. 40k hos Audiofoni (Ref. koster 25K)

Anmeldelse av Signature her:

http://www.boundforsound.com/reviews.htm#LSA Group

A

Apache

Gjest
Pathos Logos bør være et alternativ innen din prisramme. 2X110w med en skikkelig tyngde i bassen. Ikke værst å se på heller. Pris ca. 32 kkr.

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Som sagt i Chapter Precise tråden, så synes det som lydsignaturen til denne forsterkeren passer meget bra til ProAc, men det var Jeff Rowland Concerto II som egentlig skulle stått i stua (den første).

Denne ligger vel nå brukt på ca. 30.000.- - 35.000.- n.kr., men ville vært litt forsiktig med ting fra Krell, da ProAc + Krell ikke blir en optimal løsning.

Cary har også ett par Integrert som passe veldig godt i ditt oppsett, www.lyrichifi.no

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Hei Kasol, akkurat hva synes du er feil med lyden som den er nå.
Beskriv lyden i annlegget ditt og fortell om hva du mener
ikke blir som du vil ha det.

Jeg vil og påpeke dette for deg:
Høyttaleren dine er utviklet via store rørforsterkere.
Du bruker sølvkabler...

Med andre ord, når du nå har en transitorsak som ikke er noe annet enn nøytral, så blir dette litt tynt for deg nu, blir det ikke?

Problemet her er kablenen dine, selv når du bytter til noe annet vil du sikkert fremdeles ha sølvkablene.

Du har gått ifra Dali 400 til Proac D38. Proac'en er da om
jeg deduserer riktig her, litt mer klar (dette vil kunne oppfattes som en anelse kjøligere).

Stemmer dette så langt?

Jeg tenker meg en transistorsak med rør i forsteget.
Nosrør. Her må man gjøre litt samarbeid med butikk og
en rørekspert tror jeg.

Helst ville jeg ha sett på noen kobberkabler mellom amp
og høyttalere...
Kimber Bifocal XL? Mye varmere, men også veldig bra dynamikk.
Cardas noe?

Jeg ville faktisk sagt at her er for mye dempefaktor
ikke så bra! Det blir litt for stramt i lyden!
Jepp, det blir tynt. Som sagt har jeg før hatt god erfaring med Proac 2.5, Hegel H4, samme CD spiller/kabler og Thule Space forforsterker. Men H4 er noen helt annet en H200.
Jeg likte heller ikke H200 med Dali400, det ble for "lyst" og jeg er vel ikke noe fan av den type diskant viser det seg.
Nå mangler det, dybde, bredde og kontroll. Bassen er ikke som den skal, for uryddig. Min erfaring med Proac og transistor er at det krever mye watt for å funke. Hos lyric har de bestandig satt dem opp med rør når jeg har lyttet og det er vel derfor jeg nå vil prøve det. Dessuten trenger jeg ikke så høyt volum siden jeg har små barn. Jeg må nok spille med lavere volum og mitt inntrykk er at da fungerer klasse A/rør bedre. Proac'ene har lyden jeg liker men  jeg vet av erfaring at de kan låte så mye bedre. Det gamle oppsettet med Proac 2.5/H4 låt bedre enn det jeg har nå :(
Jeg ønsker å beholde kablene. Siden de står i finstua kan jeg ikke gjøre så mye med rommet.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg ville nesten anbefale deg å lese denne artikkelen nøye.
Notere opp på papir det som beskrives systematisk rundt disse høyttaleren og få en oversikt over hva du kan gjøre.
http://www.soundstage.com/revequip/proac_d38.htm

La oss ikke si noe annet enn at du har malt deg litt opp i ett hjørne her.
Men D38 høyttaleren er SINNSVAKT bra!!! Disse kan med jobbing få frem mer enn de gamle du hadde.
Man må bare angriipe dette fra rett vinkel. Og bruke de små
grå endel tror jeg.
Dette er joi en nydelig mulighet til å lære av erfaringer man gjør da!
Helt svart er det jo aldri.
Det kan være man trenger å finne rett amp ja...

Og jeg tro, jeg mener bestemt at denne må bestykkes etter
nermere konsultasjon med en dyktig rørperson Demostenes/motron/upgrade audio eller noe sånt.

Tipper man bare må velge seg en rørsak, den med desidert sterkest strømforsyning.
Så bør man velge 6550 effektrør Eller EL 34!!! og ta det derfra. KT-88 hjelper deg egentlig ikke nok grunnet deres lydnatur.
Litt prøving og feiling med rør kan være påregnet her...
Grunnen er din hang til å holde på sølvkablene.
Det er nemlig slik at MK II av EC er litt slank i mellomtonen den og! La oss ikke glemme dette.

Jeg kan tenke meg at når man har snevret inn hvilken integrert man ønsker å gå for, så bør denne få spille
en 3-400 timer i annlegget. Det får da bare låte som det vil... Antakelig vil det låte mye bedre ganske snart og, om man velger seg en forunftig løsning der.

Så, nå dette har gått seg til nok.
Da ringer man rørkisen og forteller hvordan det nå låter.
Man kan så diskutere og komme frem til neste steg, valg av eventuelle rør.
Det er mulig man nå er i havn? Er jo ikke lett å si.

Men jeg tror dette vil bare bli suksess om man tar for seg ting i langsomt tempo og ikke gjør noe forhastet!
Step by step...

Før kjøp av rørintegrert kan man også forhøre seg hos nevnte rørkiser om de før har hatt kunder som har Proac D
høyttalere, hva disse har og om de eventuelt valgte rørbytter og hva disse da valgte, dette da før man kjøper noen rørsak!!! NB NB!!!

Da er man i forkjøpet der og!!!

Så kan mna poste dette på litt mer rørsteder, f.eks på rørforum rundt om og gjøre litt research vøttø!!!

Så åpner man lommeboka.
IKKE FØR!!!

mvh tweakMan (i glødende modus... hehe)

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
http://www.audiofoni.no/index.php?id=291&tid=news
http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_2/dk-design-vs1-integrated-amp-6-2005.html
Edit: Test i Stereophile
http://stereophile.com/integratedamps/606dk/index.html
De holder til på Karmøy også og det er jo i nærheten av Stavanger. Virker som ett bra alternativ. Jeg ønsker jo å komme best mulig ut av det.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Tweakman, jeg kan også tenke meg å prøve rene kobberkabler men jeg har ingen planer om å svi av for mye gryn på kabler. Har du noen gode rene kobberkabler å anbefale ? Ser det er en del nye kabler produsenter, norske sådan.
Selv om jeg er intressert i HIFI er jeg litt utolmodig av natur og er en litt plug & play fyr. Jeg orker ikke dille for mye.

T

timc

Gjest
For mye dempefaktor?? Går det ann da? Den er neppe særlig høy i praksis.

Støtter forslagene om ML383. Jeg har hørt en del på PA 2.5 kloner med en ML No.23 og det er en god match. MF ser jeg for meg kan bli litt i snilleste laget. Har hørt litt på KW500. Mulig KW550 er litt sprekere. KW500 er forøvrig en meget god forsterker, men litt snill i klangen.

Pass Labs X250/350 Burde også passe meget bra.

Mvh

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Men pass labene er rene effekt eller er jeg helt på bærtur ? ???

T

timc

Gjest
De er nok det desverre :)

Pass har ikke integrerte løsninger :(

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
For mye dempefaktor?? Går det ann da? Den er neppe særlig høy i praksis.

Mvh
Du har rett. Dempefaktor blir ikke 1000 eller 10 000 ved høyttalerne, selv om dette er i ampen...
Så dette blir en teknisk illusjon.

Tanken er bare at den andelen mindre faktor i ampen, relativt til det faktum at høyttaleren etter all sansynlighet er voica med store AR saker... med rør, som jo iallefall har endel mindre dempefaktor enn evt transistorsaker.
På papiret på en måte...

Dette blir en kvasidiskusjon selvsagt. Og muligens langt over det nivå som er av nytte her .. så jeg utbroderer ikke mer her om dette.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Tweakman, jeg kan også tenke meg å prøve rene kobberkabler men jeg har ingen planer om å svi av for mye gryn på kabler. Har du noen gode rene kobberkabler å anbefale ? Ser det er en del nye kabler produsenter, norske sådan.
Selv om jeg er intressert i HIFI er jeg litt utolmodig av natur og er en litt plug & play fyr. Jeg orker ikke dille for mye.
Når det gjelder renen kobberkabler, til en billig penge, så kommer
man jo ikke utenom anticables da.
www.anticables.com

Det er flere her på forumet som har disse. Du kunne ha laget en streng og hørt om hva deres erfaringer er. Jeg
vet ikke nok om disse. Men de skal visst være utrolig bra, ikke minst til pengene.
Det kan være at man kunne kjøpe seg ett sett med disse bare fordi de er så billige og muligens veldig bra.
Så kan man jo tenke slik at her får jeg kabler for rundt en tusing, som jeg kan selge direkte igjen, nesten uten tap, fordi det er nå velkjent at disse er meget bra.
Og da har jeg jo også hørt om det er sølvkablene som er problemet i det nåværende oppsettet.

Dette kan man da eventuelt ha i bakhode/bakhånd om de sølvkablenen, som du jo sikkert liker godt, viser seg å
være prikken over i'en som må til, når alt det andre er på plass.

Som regel, så kan det også lønne seg å stille spørsmål som dette direkte til Proac og høre om råd rundt matching vøttø.
Kanskje de har vært borti liknende tilfelle, og eller vet svaret på gåten som dette jo kan være.
Proacforumet, er jo ett sted du også burde spørre, FØR du gjør noe som helst!!!

Det er sikkert litt tidkrevende å gjøre så dyp research som jeg har fåreslått. Men da vet man iallefall at man har gjordt bra jobb for pengene, om man ender opp med å måtte bruke den nødvendige mengde av dem.

Jeg har ingen tro på at om man pøser på nok gryn i enhver situasjon, så ordner alt seg. Jeg har mye mer tro på at om man føler noe ikke stemmer, og at løsningen kan være vrien, da må man etablere det at man har spørt de som har mest peiling på ting vedrørende problememt.

Jeg har jo og bare gitt fremgangsråd her... noe direkte forslag anngående valg av en bestemt amp har du jo ikke fått helt nøyaktig av meg!

Jeg finner det rett og slett litt for vrient her på dette "litt for tidlige" tidspunktet" å komme med en absolutt utsagn.

Av og til, så kan det være at man rett og slett må høre ett annlegg. Og min erfaring med Proac er ikke god nok. Så
det beste ville vært om noen med god kjennskap til Proac D serien hørte på annlegget og komme med en synsing basert på dette.

Om man skal bruke penger her, så ville det ikke vært dumt å bruke noen av dem på ekspertise anngående oppsett justering!
Det er alltid lurt nemlig!!!

Så tidlig i avgjørelsen som dette jo er, så føler jeg det har vært veldig viktig å få frem de ting jeg har skrevet i tråden.

:)

mvh tweakMan

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.291
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg ønsker meg ny integrert forsterker. Mitt oppsett nå:
EMC CD spiller
Proac Response D38
Nominal Impedance 4 ohms
Recommended Amplifiers 10 to 250 watts
Frequency Response 20hz to 30Khz
Sensitivity 90db linear for 1 watt at 1 metre
Bass/Midrange (2)
Driver 6 1/2" (165mm) ProAc unit with coated

polypropylene cone on die-cast chassis Tweeter
ProAc 1" (25mm) soft dome with special surround and inner damping
Hegel H200 2x200W
Rene sølvkabler hele veien

Hegel200 holder ikke mål i dette oppsettet.  Jeg har tidligere hatt god erfaring med H4 og Proac 2.5 men denne gangen blir det for tamt.
Har bare 13A på sikringen....hvordan slår dette ut på store forsterkere ?

Krav:
Pris: 20-50k
Kan kjøpr brukt
XLR koblinger
Vurderer sterkt rør/klasse A
Transistor helst > 300w

Alternativer Transistor
Musical Fidelity KW500 Pris ? Utgått model. Må kjøpes brukt.
Har krefter nok med 2x500w.
Musical Fidelity KW550 Pris 65k som sprenger budsjettet....
2x700w Hva med 13A krets da....

Coda Unison 2x300W cas 43.000 nok
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=3&merke=63&produkt_id=227
Noen med erfaringer ?

BAT VX300X 2x150W cas 40-55 K
http://www.balanced.com/products/amp/Vk-300x/
Klassiker ?

CLASSE A/RØR

Sugden MasterClas 2x33w Klasse A 43.000 nok
http://www.maxwellimport.com/
Syntes lyden på Sugden A21SE var meget bra så jeg vurderer denne sterkt.

Rogue Audio Tempest II  2x90 Rør  cas 30k

Graaf GM50 2x50w rør cas 46K
http://www.audioart.no/graafint.php

Coda Unison Ultra 2x150w or 2x50w Klasse A  43K juletilbud på 33K

MacIntosh er ikke salgbart hos dama.

Friske for meg ukjente alternativer:
JongSun DA88TI 2x45w rør  cas 34 k hos Duo.no
http://www.duet.no/prisliste_jungson.htm
http://www.xindakcanada.citymax.com/page/page/3297604.htm
Er dette noe å satse på ? Ukjent merke ?

VTL IT 85 2x90w rør Rør: 4x EL34, 2x 12AU7, 2x 12AT7  37000 NOK
http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=1&pro_id=253

Innspill ?
Andre alternativer ?
Jeg ser du vurderer Coda Unison.

Selv har jeg nettopp bestilt Coda Unison Ultra som koster det samme,skal være enda litt kraftigere,selv om den er kun 2x150 watt i 8 ohm.
Den skal totaltsett være noen hakk bedre en Coda Ultra og jeg ser PMaudio har en til salgs for 31000kr!!!

Selv har jeg kun hørt den på Horten messa og ble særdeles imponert.
Noen andre på forumet har testet den hjemme med meeeget godt resultat.

Den spiller så langt unna Hegels lydsignatur som mulig uten å miste dynamikken,trøkket og detaljer.

Jeg tror at denne forsterkeren er helt unik i forhold til pris/ytelse og at du må ut med mye cash for å få noe tilsvarende.

Den er også svært godt utrustet og ser rå lekker ut!?!

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Siden du først etterlyser alternativer, kan jeg ikke la vær å nevne noe som absolutt er et alternativ:

Dvs at du for mellom 5 og 10 k kan velge på absolutt øverste hylle blant kremen av gamle vintage-forsterkere på US ebay, inkludert frakt med Jetcarrier til Norge.
En vintage toppmodell Pioneer, Sansui, Marantz, younameit fra begynnelsen av syttitallet - med eller uten rør - har både varm, røraktig og flott lyd og krefter nok til å drive det meste, pluss at de ser tøffe ut. Men du må selvsagt skru over til vintage-modus først. :)

mvh

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Haloen, da er det nyttår og nye muligheter :)

Jeg vurderer nå disse tre som gode kandidater:

DK Design Group VS-1 Ref. MK III $3200 - 25 k i norge
http://www.audiofoni.no/index.php?id=291&tid=news
http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_2/dk-design-vs1-integrated-amp- 6-2005.html
http://stereophile.com/integratedamps/606dk/index.html

Rogue Audio Tempest II 2x90 Rør $ 2700 cas 27-30k

Coda Unison Ultra 2x150w or 2x50w Klasse A $4200 43K juletilbud på 33K

Dama har "godkjent" alle under tvil ... Jeg syntes de virker ok priset i norge også og jeg ønsker også å ha råd til en PS Powerplant.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Sånn som jeg har forstått det så skal Dk Design koste det samme over hele verden.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.291
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Ser ut som tre svært gode forsterkere dette.RAT II har jeg ikke hørt,mens DK har jeg lest mye godt om.

CUU er den dyreste med best tilbud.
Du vil få noen uker bytterett fra PMaudio om jeg ikke tar feil,så skulle ikke CUU falle helt i smak vil du få pengene tilbake og du har kun betalt for sending.

Norges beste service deal sammen med Elkjøp!!!

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.283
Torget vurderinger
4
Når jeg skal bruke så mye peng syntes jeg det er best å kjøpe her i landet :)

O

om.s

Gjest
En brukt Accuphase E 408 (2x180W) mener jeg vil väre en god match til dine ProAc D38.

Disse perlene er ikke blandt de mest sette på bruktbörsene mne bör kunne spores opp for en fornuftig penge...

mvh

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Når jeg skal bruke så mye peng syntes jeg det er best å kjøpe her i landet :)
Hvis man finner det man er ute etter da.. :-/

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.291
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
En brukt Accuphase E 408 (2x180W) mener jeg vil väre en god match til dine ProAc D38.

Disse perlene er ikke blandt de mest sette på bruktbörsene mne bör kunne spores opp for en fornuftig penge...

mvh

Lyric selger en Accuphase E-308 til gi bort pris i disse dager.

O

om.s

Gjest
Lyric selger en Accuphase E-308 til gi bort pris i disse dager.
Uten å ha prövd den tror jeg den kan bli for liten (2x100w) for å få D38 til å blomstre, mens på f.eks D25 kan den väre en knall kombo.

Brukte selv Response 2.5 med E306V for noen år siden og var veldig fornöyd.....

mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.949
Torget vurderinger
49

mvh
Brukte selv en 408 på mine D38 ,og dette er en kjempematch IMO .

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.345
Sted
Nadadouro, Portugal
Har ikke hørt den integrerte Coda men havde selv Coda for et par år siden og dette var den første forsterker jeg har eid hvor jeg ikke havde noe å klage på, selv etter flere års bruk og den blev kun solgt pga overgang til 5 kanaler.
Coda er ukjent på disse breddegrader men det spiller formidabelt bra.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.555
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kan anbefale en dk design kasol. Den er skit bra.
Om du ikke er så opphengt i integrert så skal jeg selge en Jeff Rowland model 8 om noen uker. Må bare få de nye monoblokkene på plass. Det tar tid gitt.

Topp Bunn