Ny Cambridge DAC

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
90
Antall liker
0
Duelund_Support skrev:
SOEDAL skrev:
Duelund_Support skrev:
Det er ikke første gang jeg har haft denne oplevelse. Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde.
Den var fin ;D. Neppe en lur måte å formulere seg på om man ikke ønsker en avsporing av debatten.
Det er jeg kold overfor.
Jeg tror nærmere kæden er hoppet af for dit vedkommende.

At afskrive rør som seriøse hifikomponenter,med åndsforladte bemærkninger som du mestrer til fulde,kan da ikke afføde andet end disrespekt for øvrige "erfaringer" du måtte ha gjort dig,
og nedladende udfald ala "Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde."
bestyrker blot mistanken om et mentalt niveau aldeles uklædeligt for sitet her og alle andre steder iøvrigt.

Trolls lever af respons og jeg er færdig med at fodre dig
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
IO skrev:
Hvor HAR du dog den slags ammestueævl fra?
Ammestueævl; jeg tror ikke vi har et tilsvarende ord på norsk. La oss ta det i bruk, her på HFS skal det ikke mangle anledninger.. ;D

Mvh
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Duelund_Support skrev:
SOEDAL skrev:
Duelund_Support skrev:
Det er ikke første gang jeg har haft denne oplevelse. Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde.
Den var fin ;D. Neppe en lur måte å formulere seg på om man ikke ønsker en avsporing av debatten.
Det er jeg kold overfor.
Du om det.

Vel, er det noen flere som har fått testet ut denne dacen i det siste? Er interessert i å høre deres erfaringer.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Puscifer skrev:
Har vært så heldig å få låne en Abrahamsen V6.0 DAC siden lørdag.( Stemmer det, den kommer ikke ut før senere i januar)
Lyder veldig bra så langt. Dette er litt tidlig så kommer mere tilbake til lyden av denne senere

Greia er at når jeg bytter til V6 en Så blir problemet borte som jeg får med dacmagic'en
Det blir tyst der det skal være tyst.
Kan du si noe mer om Abrahamsen da nå som du har fått testet den en stund?

Noe nytt i forhold til cambridge dac og det som for meg høres ut som klipping/digital overstyring?
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
427
Antall liker
286
Torget vurderinger
4
SOEDAL skrev:
Puscifer skrev:
Har vært så heldig å få låne en Abrahamsen V6.0 DAC siden lørdag.( Stemmer det, den kommer ikke ut før senere i januar)
Lyder veldig bra så langt. Dette er litt tidlig så kommer mere tilbake til lyden av denne senere

Greia er at når jeg bytter til V6 en Så blir problemet borte som jeg får med dacmagic'en
Det blir tyst der det skal være tyst.
Kan du si noe mer om Abrahamsen da nå som du har fått testet den en stund?

Noe nytt i forhold til cambridge dac og det som for meg høres ut som klipping/digital overstyring?
Har nå kjøpe cdn til Maria Mena og rippet denne med EAC for å evt utelukke feil på mp3 filen som jeg hadde spilt av til nå.
Å lyden ble mye bedre å klarere og dermed kom støyen mye bedre frem :mad:
Det er ikke bare denne cd'n det gjelder men lettere å merke en på andre.
Tydelig at det er noe feil på Dacmagic'en så den blir levert tilbake >:

Abrahamsen dac ga et stort løft får meg i mitt anlegg.
Har ingen å sammenligne med da Dacmagic'en tydligvis har en feil og detter er min første erfaring med separat dac.
Men fra analoge utgang på Duett til nå digital/coax er det et stort løft.
Her graves det fram mye mere info og detaljer i opptaket. Meget behagelig lyd selv etter 3 timer med en deilig bass med punsj i. Blir ikke trett av å lytte med denne, den høres bare riktig ut for meg. ;D

Synd at det var noe feil på Dacmagic'en så jeg ikke fikk sammenlignet nå men det får komme senere.

Knut :D
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Ok. Takk for svar. Håper konverteren kommer i handelen snart
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Den får strålende test i siste HiFi News, fremstår som en virkelig godsak, dette.
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Da har jeg i dag fått mail fra Hifi-klubben om at min er i posten. Og til samme pris som tidligere lovet 1598,- Det er nå verdt å legge merke til at Hifi-klubben har økt prisen til 2298,- og rykter sier at prisen kan ende opp på nærmere 3000,- etterhvert. Så gjenstår det å se om den virkelig er så bra som det sies.
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Ja med en pris på 3000kr blir den sikkert mer "godkjent" 1598 er liksom for billig.Ser forresten at HI-FI klubben har satt opp prisene dramatisk på sine produkter.Vil sikkert hjelpe til med salget i disse økonomiske nedgangs tider.
Jeg er kjempefornøyd med min dacmagic og fikk den for 1598.Har ingen ulyder på den.
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.096
Antall liker
286
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fikk hentet min i Trondheim i dag. Betalte 1995 fordi jeg bestilte den i november. Så langt er inntrykket av boksen meget positivt. "Kvalifisert" lytting gjenstår.
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
427
Antall liker
286
Torget vurderinger
4
Puscifer skrev:
SOEDAL skrev:
Puscifer skrev:
Har vært så heldig å få låne en Abrahamsen V6.0 DAC siden lørdag.( Stemmer det, den kommer ikke ut før senere i januar)
Lyder veldig bra så langt. Dette er litt tidlig så kommer mere tilbake til lyden av denne senere

Greia er at når jeg bytter til V6 en Så blir problemet borte som jeg får med dacmagic'en
Det blir tyst der det skal være tyst.
Kan du si noe mer om Abrahamsen da nå som du har fått testet den en stund?

Noe nytt i forhold til cambridge dac og det som for meg høres ut som klipping/digital overstyring?
Har nå kjøpe cdn til Maria Mena og rippet denne med EAC for å evt utelukke feil på mp3 filen som jeg hadde spilt av til nå.
Å lyden ble mye bedre å klarere og dermed kom støyen mye bedre frem :mad:
Det er ikke bare denne cd'n det gjelder men lettere å merke en på andre.
Tydelig at det er noe feil på Dacmagic'en så den blir levert tilbake >:

Abrahamsen dac ga et stort løft får meg i mitt anlegg.
Har ingen å sammenligne med da Dacmagic'en tydligvis har en feil og detter er min første erfaring med separat dac.
Men fra analoge utgang på Duett til nå digital/coax er det et stort løft.
Her graves det fram mye mere info og detaljer i opptaket. Meget behagelig lyd selv etter 3 timer med en deilig bass med punsj i. Blir ikke trett av å lytte med denne, den høres bare riktig ut for meg. ;D

Synd at det var noe feil på Dacmagic'en så jeg ikke fikk sammenlignet nå men det får komme senere.

Knut :D
Da ble dacmagic med ulyd levert hifi- klubben fredag og fikk låne med demo fra butikken til ny sending kommer. Med denne ble problemet borte :)

Har også fått lyttet til Abrahamsen dac i et par uker nå og må si at de begge har løftet lyden stort i anlegget. Hadde glatt betalt det dobelte for begge uten å blunke ;D (Hysj :-X)
Tv'n har nesten ikke stått på etter dac'ene kom i huset. Det har blitt maaaaange timer med musikk. :p ;D

Er ikke for flink til å sette ord på det jeg hører men Abrahamsen har en deilig varm mellomtone med glød som også kommer fram ved stemme. (Er det dette man kaller rørlyd !?!) På den måten er den å foretrekke for min del.

Men som sagt ga begge et stort løft så det blir vel smak og behag.

Knut :)
 

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Innlegg
165
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Fikk mail fra klubben om at min var sendt i dag. Fikk den også til 1598. Bestilte sent i november.

Da gjenstår det bare å se om den løfter lydbildet noe. Er spendt på hvordan den yter!
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Det er en innstilling på min dacmagic som heter Phase.Hva er det for/nårtid skal det brukes?
Jeg har ikke den innstillingen i bruk.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.508
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om Abrahamsen fortsetter å levere til 3k og Cambridge også havner på samme prisleie, må nok Abrahamsen med i vurderingen likevel. Jeg som nærmest hadde blinket meg ut Cambrigden.
Utseendemessig passer Abrahamsen bedre mine preferanser.
Hei, kom på at jeg har litt kontakter i Elkjøpsystemet.....rabatt, rabatt, rabatt
Og nei, det vil IKKE ha betydning for hvilken dac jeg velger i budsjettklassen. Jeg tar nok den som jeg synes låter best kjenner jeg meg rett.
Tenkte jeg skulle sjekke ut dette med HDbasert avspilling......men ikke bruke så mye på det til å begynne med ::) :D
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Enig i at hvis prisen på Cambridge øker til 3000 vil jo den være en direkte konkurrent til Abrahamsen og da blir det kun smak og behag som vil avgjøre. Håper på flere innspill fra de som har testet Abrahamsen, med litt mer om forskjellige typer musikk o.l.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Puscifer, du som har testet begge: hvilken av dem føler du gir mest trøkk, særlig i mellombassen? Savner dette på en del innspilinger, og tenker at en dac kanskje kan hjelpe på.
 

erikky

Fersking
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
1
Antall liker
0
Mottok min Cambridge DAC i dag, og opplever de samme problemene som Puscifer med klipping og støy på lyden - spesielt på Ring of Fire med Johnny Cash. Har testet med både coax og optisk på begge digitale inputs, og med flere spillere, og problemet er der i alle kombinasjoner. Dersom jeg sender signalet som pass-through gjennom DACen og videre digitalt til dac i forforsterker er problemet borte. Altså slutter jeg at det ikke er digitalkablene eller spillerene det er noe galt med, og at problemet ligger i Cambridge DACen - noe som understøttes av Puscifers erfaring da han fikk byttet sin. USB-inngangen er dog uten disse problemene, og gir et stort løft i lydbildet i forhold til bruk av digital utgang fra lydkortet i PC.

Skal ta kontakt med HifiKlubben i morgon for å reklamere på produktet, men selv med kun en fungerende USB-inngang virker den å forsvare prisen...

- erikky
 
C

Cyber

Gjest
Må sende en mail og høre hvordan min ligger an i løypa, bestilte 14.11... Jeg har fått oppgitt 1998 som prisen jeg må betale nå. Snodig noen får den til 1598,-.


Jan
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
En ven af mig har købt den og siger den tager emaljen af tænderne.
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
E, er det bra eller dårlig ? :)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.929
Antall liker
22.045
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har du prøvd tenner uten emalje? Det stinger! (Unnskyld, kunne ikke dy meg...)
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
He he var hos tannlegen i dag faktisk-tar hintet :)
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sting skrev:
E, er det bra eller dårlig ? :)
Det er ret ubehageligt. Det "digitale" aftryk er meget kraftigt. Vi skal prøve den i HiFiklubben på fredag mod en modded Zapplayerdac.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.929
Antall liker
22.045
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fint om dere tester de forskjellige filtertypene da, Duelund_. Skulle gjerne lest meninger om de gjør forskjeller.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Der er stort set ingen forskel på de digitale filtre. Det samme oplevede jeg på min Sony XA 50 ES indtil jeg moddede den herefter var der klar forskel til fordel for standardfilteret.

Da vi skulle lytte til Dacmagic kontra Zapplayerdac. Var det først til førstnævntes fordel. Zapplayeren havde ikke været tændt i en uge. Senere på aftenen kunne det konstanteres at Dacmagic overfokuserer på de de store detaljer og lader de små i stikken. Den mangler opløsning og virker øretrættende. På ejermandens anlæg er dette mere udpræget og han vender tilbage til den Pioneer 656 jeg har moddet for ham. Denne er væsentligt mere moddet end den version enkelte Nordmænd har hørt.
 
C

Cyber

Gjest
Min er i hus og har spilt i 2 dager. Mitt inntrykk er at den spiller meget godt. Jeg er ikke så god på hifiparametre, men stereoperspektivet er mye bredere enn mot min forrige spiller, CD-spillere ala Marantz SA7001. Mer luft mellom instrumenter, en litt annen ro over sakene. Instrumenter, strenger - låter renere og mer definert. Tapping på high-hat er lettere, men tydeligere.

Jeg er altså meget godt fornøyd. Legger ved et lite knips av den.
 

Vedlegg

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Ja jeg er meget godt fornøyd med min og har den koblet til en Marantz 5001.Så den er kanskje et
godt løft for dem som ikke vil bruke noen årslønninger på anlegg.
Kan ikke høre så store forskjeller mellom filtrene.I bruksanvisningen sto det at den hadde en
innspillingstid på ca 1 uke.
Rart at Duelund slakter den mens ellers i verden blir den skamrost men det kommer vel av
øret som hører antar jeg.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
oldmusic skrev:
Ja jeg er meget godt fornøyd med min og har den koblet til en Marantz 5001.Så den er kanskje et
godt løft for dem som ikke vil bruke noen årslønninger på anlegg.
Kan ikke høre så store forskjeller mellom filtrene.I bruksanvisningen sto det at den hadde en
innspillingstid på ca 1 uke.
Rart at Duelund slakter den mens ellers i verden blir den skamrost men det kommer vel av
øret som hører antar jeg.
Højttalerne det vurderes over. Vores er nogle af de mest afslørende der findes. Nu skal dere ikke fortvivle. Mange har fået et chok når de hører deres grej over vores højttalere.
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Nei jeg fortviler ikke,er som sagt meget godt fornøyd.Og ingen har sagt at Dacmagic er high-end.Den er billig
i hvertfall for oss som kjøpte først.
Jeg har den samme opplevelsen som Cybervison har av den.
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Har lest noen plass at stømforsyningen til denne DAC`en er dens svakeste pungt. Noen som har undersøk om det er lett og skaffe noen bedre??
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Triangle VS Atoll skrev:
Har lest noen plass at stømforsyningen til denne DAC`en er dens svakeste pungt. Noen som har undersøk om det er lett og skaffe noen bedre??
Jeg ville lave en selv. Bare kablet op til forbruget har stor betydning for den endelige lyd.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
oldmusic skrev:
Rart at Duelund slakter den mens ellers i verden blir den skamrost men det kommer vel av øret som hører antar jeg.
Det er vel kanskje fordi de fleste hifi-skribenter har røyka lut. Hifimagasiner er best som dopapir, og det er ikke spesielt bra til det heller.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg er nu ikke sikker på Hifi skribenterne ikke kan høre. Jeg har en ide om at de ikke har rent mel i posen.
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Duelund_Support skrev:
Jeg er nu ikke sikker på Hifi skribenterne ikke kan høre. Jeg har en ide om at de ikke har rent mel i posen.
Men har du det egentlig Duelund.....du sammenligner jo med "dine egne" produkter. Hva får deg til å mene at de er riktige i forhold?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
tommo21 skrev:
Duelund_Support skrev:
Jeg er nu ikke sikker på Hifi skribenterne ikke kan høre. Jeg har en ide om at de ikke har rent mel i posen.
Men har du det egentlig Duelund.....du sammenligner jo med "dine egne" produkter. Hva får deg til å mene at de er riktige i forhold?
Du misforstår jeg har ikke nogle " egne " produkter. Desuden var der i klubben total enighed om disse indtryk og det er ikke hverdagskost.
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Duelund_Support skrev:
tommo21 skrev:
Duelund_Support skrev:
Jeg er nu ikke sikker på Hifi skribenterne ikke kan høre. Jeg har en ide om at de ikke har rent mel i posen.
Men har du det egentlig Duelund.....du sammenligner jo med "dine egne" produkter. Hva får deg til å mene at de er riktige i forhold?
Du misforstår jeg har ikke nogle " egne " produkter. Desuden var der i klubben total enighed om disse indtryk og det er ikke hverdagskost.
Ok....det er greit, men da kan du jo ta med hva slags utstyr dere tester med og evt. hva som er gjort av modding på de, slik at vi andre vet hva vi skal "holde oss unna" når vi skal kjøpe utstyr for å bruke sammen med DacMagic. ;)
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jamen jeg tror bare man får hvad man betaler for. Dagmagic er et billigt produkt og ydelsen er derefter.
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Ja Dacmagic er billig det er det ikke tvil om men hva koster en Zapplayerdac ferdig moddet?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
oldmusic skrev:
Ja Dacmagic er billig det er det ikke tvil om men hva koster en Zapplayerdac ferdig moddet?
Ca 5 gange så meget. Strømforsyningen er ca 50 gange så stor. Hvis jeg havde en Dagmagic kunne jeg ikke holde fingrene fra den. Med den dac har den vel noget potentiale. Zapplayeren er et ældre produkt der er udgået af produktion.
 
Topp Bunn