Ny Cambridge DAC

highendelf

Medlem
Ble medlem
17.10.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
Vil det si at de trolig lydkvalitetsmessig vil være dårligere enn pro-dacer som feks. Benchmark dac1, RME adi2 og Lavry da10? Tenker da på det at disse dacer gjerne har blitt omtalt som minst like bra som cd-spillere over kr.50.000,- osv..
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Hvor får en bestilt Abrahamsen dac'n? Tviler på at elkjipen her i byen tar de inn!
 

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
419
Antall liker
9
Har`n kommet ut?

Har selv vurdert cambrigde sin men får vente på noen lytteintrykk...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.464
Antall liker
84.185
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Tror den skal ligge på ca 2K. :D

Knut.

[/quote]Ingen upris for en DAC det. Håper den er bedre enn den som er originalt i Abes cd-spiller. Har intil nå vurdert å handle Beresford sin DAC, men vil vente på erfaringer med Abe DACen.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
jeg vurderer å kjøpe en av disse, og bruke til ipod, og HK DVD1. tror dere at en av disse dacene vil løfte HKen?
 

G ok

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.08.2007
Innlegg
61
Antall liker
8
Abrahamsen V6.0 var priset til 3k (messepris 2400) kommer i januar mener jeg å ha lest.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
bjos skrev:
jeg vurderer å kjøpe en av disse, og bruke til ipod, og HK DVD1. tror dere at en av disse dacene vil løfte HKen?
Uten tvil for hk dvd1 er utrolig hard/spiss i toppen. Prøv abrahamsen først for den kan du jo levere igjen innen 30 dager hvis du ikke liker
den "nye" lyden.
:D
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
bjos skrev:
jeg vurderer å kjøpe en av disse, og bruke til ipod, og HK DVD1. tror dere at en av disse dacene vil løfte HKen?
Hvordan skal du bruke denne med en iPod? Da må du vel få det digitale signalet ut fra iPoden først?


Torsen
 
O

Omar

Gjest
Kjøp Wadia Docking station. Bare bra kritikk på det apparatet.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
De nye Ipodene overfører jo signal fra ipod til pc, via en usbkabel. antar at det bare er å plugge denne i usb inngangen på dacen?
 
J

jahnmar

Gjest
Noen som vet om det er mulig og koble dac til ps3? Har importert all musikk til denne, og lurer på om det er noe og hente ved bruk av en dac, og gjerne den nye Cambridgen eller v6.0.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
jahnmar skrev:
Noen som vet om det er mulig og koble dac til ps3? Har importert all musikk til denne, og lurer på om det er noe og hente ved bruk av en dac, og gjerne den nye v6.0.
Ja, det går helt fint. Man må bare velge riktig format på digitalutgangen, slik at den sender ut stereo. Det gjør man i menyen for lydinnstillinger.
 
J

jahnmar

Gjest
Ok. Men er det optisk man bruker da? Eller USB? Dac er et fullstendig ukjent område for meg.. :p

Takker så mye for svar!
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
bjos skrev:
De nye Ipodene overfører jo signal fra ipod til pc, via en usbkabel. antar at det bare er å plugge denne i usb inngangen på dacen?
Hvis du tenker på og plugge iPoden rett i dacen så tviler jeg på at det går. Du får ikke hentet ut den digitale kilden ifra podden på denne måten. Det er jeg ganske sikker på.


T
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jøss, du er jo Avant Garde!

Kan den mulige massiviteten ha noe med (høyt) utnivå å gjøre?
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Valentino skrev:
Jøss, du er jo Avant Garde!

Kan den mulige massiviteten ha noe med (høyt) utnivå å gjøre?
muligens, jeg spilte høyerere enn jeg trodde en stund, er jo vandt med instillingen på pre-ampen, måtte skru ned litt ja.

Edit: synes egentlig det låter ganske bra, selvom jeg ikke er helt nykter...
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Er den kommet til Hi Fi klubben? Fortell mer om lytteinntrykk! :)
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Hakke tid, skal ut.

Henta min på Hi-FI klubben idag, regner med at noen andre kommer med raporter etterhvert.

prisen var 1598,-
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Henta en i dag jeg også .. Ikke noe fornuftig å si ennå. Men hvorfor må den ha (3 filter) valgmuligheter ::) Hater valgmuligheter.. stoler ikke på mine egne ører ;)
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Synes den låter bra jeg, nå har jeg vært ute og 'tatt litt', men Coltrane med Giant Steps sitter som ei kule.
Massiviteten jeg nevnte innledningvis er borte, synd den ikke er dyrere.

1598,- er jo så billig at det er til å grine av.
 

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
90
Antall liker
0
"synd den ikke er dyrere"
???
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
sundkoien skrev:
Hvorfor har den ikke variable out!! :mad: :p :-\

M
prisen ;D ;D kan jo ikke få alt for 15hundre.....


Har bestilt en jeg også, var bestilt 150stk, så spørsm om eg får den snart da. Men var i vertfall ventet inn til lager 10des, dvs lager i Danmark sa de, og et par dager over hit til vår kjære land. merkelig og si til lager" i Danmark"
 
C

Cyber

Gjest
Jeg tinga også en i sort her om dagen... ser meget lovende ut og vil forhåpentligvis gi et løft på CD-avspilling i forhold til min Yamaha DVD-spiller som dog er ganske ok.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg har intrykket at den serveren til cambridge audio formelig gløder nå om dagen!
Jeg får ikke opp sida dems jo! ???

mvh
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nå skal man ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men jeg føler dette er en liten revolusjon. Her får man altså samme DAC som sitter i de to topp spillerne til Cambridge til skarve 1600 kr. Jeg tipper den dyreste CD spilleren til Cambridge ikke står noe særlig tilbake i forhold til spillere til 30k, om den står noe tilbake i det hele tatt ser man bort ifra ulik klangbalanse. Det betyr at man her sansynligvis kan få high-end til svært lav pris. Spesielt hvis man bruker PC/Squeezebox løsning hvor man kutter ut drivverk problematikken. Jeg har tidligere mast om at kilder (spesielt CD spillere) i hifi verden er latterlig dyre sammenlignet med lydkort i proff verden, men her ser vi noe som kan endre på dette. Jeg skal i hvert fall anbefale denne saken til en kompis som bruker Playstation 3 som avspiller.

Genialt at den også har USB, men den støtter vel ikke ASIO?
Går utifra man heller ikke kan kutte ut upsampling og kjøre nativ samplingsrate og bitrate?
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Er det noen som har testet denne mot en mellomklasse cd-spiller enda? Er nysjerrig på om den vil løfte lyden fra slike også eller om det "bare" er pc'er som har mest å tjene på en slik?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Modde... :p

De kaller den for "The MODfather" over i UK nå om dagen.
Gi den noen mnd, så kommer vi til i første omgang å se "nye" strømforsyninger til denne.
Så tar det helt av, modsquads galore, det vøtt! Spørs om den trenger det da, det er ikke sikkert.
(Jeg er bare uhelbredelig på visse felt... :-[)

Husker dere perpetual 1+3 ? This is the new wine... tviler ikke!

mvh
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
424
Antall liker
283
Torget vurderinger
4
Da pakkes en sort DacMagic ut her i huset :)

Skal bli spennende å koble ut via digial på Squeezebox Duet For første gang ;D

Knut :)
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Fortell !? :) Skulle vist ikke komme nye forsyninger før i januar sa de i butikken :(
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
424
Antall liker
283
Torget vurderinger
4
Sting skrev:
Fortell !? :) Skulle vist ikke komme nye forsyninger før i januar sa de i butikken :(
Må nok få litt tid på seg dette her :)

Var å hentet i Markus Thranesgate i dag. De hadde fått mange sa han som betjente meg !
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Sting skrev:
Fortell !? :) Skulle vist ikke komme nye forsyninger før i januar sa de i butikken :(
Blir nok også noe dyrere. Ryktene sier rundt 2000.

Ellers er det tomt på lager, nettbutikken og de fleste butikkene. Neste parti er forventet tidligst i slutten av Januar 09.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Håvarhede skrev:
Kjøp Wadia Docking station. Bare bra kritikk på det apparatet.
Ja, det har fått mye skryt. Jeg ble derimot litt skeptisk når jeg leste at cowerflow ikke fungerte på ipod touch når den var koblet på Wadiaen.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
coverflow har aldri fungert vertikalt.
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Fikk tlf fra klubben i dag, Cambridge klarer ikke og følge etterspørselen, og leveringen som skulle komme 10 desember kommer ikke, i vertfall ikke til meg, Neste forsendelse, og forhåpentligvis til meg også, kommer et stykke ut i Feb.... :-[
 
C

Cyber

Gjest
Triangle VS Atoll skrev:
Fikk tlf fra klubben i dag, Cambridge klarer ikke og følge etterspørselen, og leveringen som skulle komme 10 desember kommer ikke, i vertfall ikke til meg, Neste forsendelse, og forhåpentligvis til meg også, kommer et stykke ut i Feb.... :-[
I februar? Holy maloney, de sa jo senest månedsskiftet...
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
De hadde fortsatt igjen hos Klubben i Marcus Thranes gt ved 17-tida i dag.
Men kun i silver.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Duverden! Ja, dette borger bra! For Cambridge altså!

mvh
 
Topp Bunn