Norum`s lille hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Enig med motoren der, men alt som er loddet kan vel loddes på nytt? ;)

T
    Hehe sant det. Men er ikke noe jævel med loddebolten akkurat. Må se å få spart opp penger til denne forsterkeren ;)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Norum`s lille Hifi

Hva skal du bruke som pre til denne da?

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Jeg har en Densen Beat B-100 som jeg må bruke inntil videre. Kanskje ikke det beste velget men det får duge.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Blir visst ikke effektforsterker på meg likevel, legger inn bud på en leilighet i morgen så det blir nok lenge til neste hifi innkjøp.

O

OldBoy

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Gammelt knep i forbindelse med kjøp av leilighet og hus: Lån deg noen titusener ekstra hver gang du kjøper bolig. Da har du så det holder til hi-fi. Og kanskje til en godstol og andre nødvendigheter også.

Lykke til!

:) :) :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Er det vi har har gjort ;) Satser på at det er en del kroner igjen etter total renoveringen hehe.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

I forbindelse med total renovering av leiligheten jeg kjøpte her om dagen så er det en ting jeg er veldig usikker på, hva slags gulv jeg skal ha i stue? Har veldig lyst på skipsgulv, men det er visst svindyrt. Noen som har tips?

O

OldBoy

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Ikke såååå dyrt. Googler du litt, kan du sannsynligvis finne skipsgulv som kanskje ikke koster deg mer enn en 3-400 kroner ekstra pr. m2, sammenlignet med vanlig parkett i 250-300 kr pr. m2. Jeg forutsetter at du legger gulvet selv.

Har du en stue av "vanlig" størrelse, hva nå det måtte være, la oss si rundt 30 m2, blir det rundt 10.000 kroner ekstra.

Legger du skipsgulvet parallelt med hi-fi-veggen, blir det usedvanlig lett å få plassert høyttalerne like langt fra veggen. Det kan jo være verdt 10.000 kroner, det.

Men: det er bedre å ha et dyrt gulv du er fornøyd med, enn et billig gulv du er misfornøyd med. Man skal ikke spare på slikt. Kjøp det du liker og har råd til.

Lykke til.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

OldBoy skrev:
    Ikke såååå dyrt. Googler du litt, kan du sannsynligvis finne skipsgulv som kanskje ikke koster deg mer enn en 3-400 kroner ekstra pr. m2, sammenlignet med vanlig parkett i 250-300 kr pr. m2. Jeg forutsetter at du legger gulvet selv.

Har du en stue av "vanlig" størrelse, hva nå det måtte være, la oss si rundt 30 m2, blir det rundt 10.000 kroner ekstra.

Legger du skipsgulvet parallelt med hi-fi-veggen, blir det usedvanlig lett å få plassert høyttalerne like langt fra veggen. Det kan jo være verdt 10.000 kroner, det.

Men: det er bedre å ha et dyrt gulv du er fornøyd med, enn et billig gulv du er misfornøyd med. Man skal ikke spare på slikt. Kjøp det du liker og har råd til.

Lykke til.

Hei.

Er helt enig med deg. vil heller ha et gulv jeg er strålende fornøyd med enn et som er sånn halveis OK. Må nok dra rundt å hanke inn tilbud på dette. Eller eventuelt finne noe annet som jeg liker. Skal ikke være lett å pusse opp, dyrt er det også, men jeg gleder meg veldig til det er ferdig om ca 1 måneds tid 8)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

En liten oppdatering på hvordan det går med oppussingen av leiligheten :) Dratt av den stygge tapeten som var der, fjernet gammelt gulv, revet ned kjøkkenet. Grunna og sparklet alle vegger, utenom stuen. Kjøpt nytt kjøkken, gulv og tapet og baderomsinredning.

Begynner å nerme seg gulvlegging nå :D om ca 3 uker er det nok ferdig. Bilder av nytt lytterom vil bli lagt ut.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå :) Har jobbet den siste måneden med å pusse opp leiligheten. Bilder av nytt lytterom kommer snart.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi. Leiligheten nesten ferdig...

Legger ut noen bilder av den "nye" stuen. Er tatt med mobilen da jeg ikke finner batteriet til kameraet ??? Skal ta bedre bilder etterhvert. Jobber mye med plassering om dagen, sliter litt med etterklang i rommet, er murvegger rundt hele, men finner vel en løsning på det etterhvert.

Vedlegg

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Noen bilder til.

Heldigvis kommer elektriker på lørdag og setter opp noen flere stikk kontakter bak sjenken. Er ikke særlig optimalt med så mange skjøteledninger.

Vedlegg

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

oppdaterer tråden litt. Endelig har jeg fått skikkelig med strøm i stua så nå har jeg fått fjernet alle skjøteledningene som kom fra gangen.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.826
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Jeg likte de flaskene.  ;D

Neida. Rommet ser riktig flott ut. Får du handlet mye musikk du ikke visste at du likte da?

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Noen flasker er altid godt å ha 8) Har blitt minimalt med musikkk kjøp i det siste, oppussing tar alt av tid jeg har til overs, men bare små detaljer som står igjen nå. kan snart begynne å slappe av igjen nå hehe.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

vurderer forøvrig å kjøpe meg en Logitech Squeezebox. Har ikke noen sted å oppbevare cder så det hadde vært fint hvis alt kunne ligget på en harddisk.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Driver for tiden å jobber en del plassering, blir ikke helt klok på hva jeg liker best. Murhus bærer lyden så grusomt. Driver også å tenker på et forsterker bytte, eller gå til innkjøp av en effektforsterk, mye å velge i, men har forsåvidt blitt anbefalt vincent og doxa. Ellers kunne jeg tenkt meg en Arcam A32 da denne har blitt anbefalt av mange med Patos lyric 402.

Vedlegg

M

Morpheus

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Kjekk tråd dette :). Husker da du var ny her og spurte etter råd. Tviler ikke på at du har mange gode stunder forran anlegget :). Skal bli interessant å se hva som erstatter Densen din engang. Er du fortsatt fornøyd med Beredsforden? Hva er eventuelt det siste du ønsker å skifte ut i dagens anlegg?

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Morpheus skrev:
    Kjekk tråd dette :). Husker da du var ny her og spurte etter råd. Tviler ikke på at du har mange gode stunder forran anlegget :). Skal bli interessant å se hva som erstatter Densen din engang. Er du fortsatt fornøyd med Beredsforden? Hva er eventuelt det siste du ønsker å skifte ut i dagens anlegg?
    Takk for hyggelige ord :) Jeg er fortsatt veldig godt fornøyd med den, men det hadde vært enda bedre om den hadde hatt usb også :) Det siste jeg vil bytte ut er helt klart høytalerene, er meget godt fornøyd med de. Hadde vært moro å testet ut noen andre forsterkere, bor rett siden av Eltek, men hvordan er de på hjemlån tro? Er ikke værre enn at jeg går over gata og spørr ;D

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Da har det seg sånn at jeg har kjøpt meg nye høytalere ;D Denne gangen ble det stativhøytalere, valget falt på Krix Equinox. Bilder kommer etterhvert.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Noen som har et forslag til ok stativer til disse høytalerene? Pris mellom 1-2K

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Lite bilder etter utpakking.

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.216
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

De Krixene har jeg alltid synes har vært helt nuudelige ...av en eller annen grunn. Det værste er at de låter like bra som de ser ut. ....Grattis!

Lov meg at du skaffer noen "fine ben" til de ;D

/-jp

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Tusen takk skal du ha :). Etter en fantastisk flott demo som jeg fikk av Morten på Norsk Audio Teknikk så måtte jeg bare slå til. De spiller rett og slett nyydelig synes jeg. Skal ut i morgen og se etter noen sexy legs til de ;D

M

Morpheus

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    Morpheus skrev:
    Takk for hyggelige ord :) Jeg er fortsatt veldig godt fornøyd med den, men det hadde vært enda bedre om den hadde hatt usb også :) Det siste jeg vil bytte ut er helt klart høytalerene, er meget godt fornøyd med de. Hadde vært moro å testet ut noen andre forsterkere, bor rett siden av Eltek, men hvordan er de på hjemlån tro? Er ikke værre enn at jeg går over gata og spørr ;D
    Hehe, nå er jeg en smule forvirret her som du sikkert skjønner ;). Hva skjedde?
    Uansett gratulerer med nye HT :). Jeg vet at ting og prioriteringer kan endre seg med lynets hastighet i denne hobbyen, men var litt artig dette her ;).. Ser frem til lytte inntrykk etter hvert!

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Hehe jeg skjønner forvirrelsen meget godt. Jeg vet ikke helt hva som skjedde selv ??? Fikk plutselig for meg at jeg hadde lyst på stativhøytalere og lagde den tråden under generel hifi. Fikk tipset om Krix, dro til NAT fikk en glimrende demo og jeg kjøpte dem. Tanken bak det hele er vel å ha et par høytalere som er mindre i størrelse, men samme lydkvalitet som patosene jeg hadde, og jeg mener jeg har funnet denne ht nå :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Da har jeg bestilt stativer. Det ble Solid tech sine Radius Loudspeaker stand :)

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    196
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Grattis med nye høyttalere og pene stativer! Tipper du blir meget fornøyd ;)

M

Morpheus

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Jeg har selv stativhøytalere og forstår prioriteringene dine. Blir kjekt med lytteinntrykk etter hvert :).

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Må bare hente stativene og spille inn høytalerene, så skal jeg kommer med lytteintrykk :)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Norum`s lille Hifi

Husk bare å lime høyttalerene godt fast i stativet. Bluetack eller lignede. Har hatt Eqinox og det må settes fast i stativet før de spiller. Dette gjelder muligens alle stativhøyttalere - men Equinox er så lette at dette er absolutt en nødvendighet.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Hei. Takk for tipsen :) Men hvis man limer fast høytaleren, blir det ikke et problem med å få den av igjen ved et eventuelt salg?

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    Hei. Takk for tipsen :) Men hvis man limer fast høytaleren, blir det ikke et problem med å få den av igjen ved et eventuelt salg?
    Når jeg sier lime mener jeg "lime" - ikke bruk lim! Bruk Bluetack (plastelina) til å feste høyttalerene med.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Hehe ok. Da skjønner jeg godt hva du mener.

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    196
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Hvor får man kjøpt slik Bluetack? Har det noen klare forbedringer på lyden? Har selv stativhøyttalere, men de står bare løst oppå stativene med en form for spikes (Ikke så spisse) i mellom høyttaler og stativ.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Norum`s lille Hifi

Akapaz skrev:
    Hvor får man kjøpt slik Bluetack? Har det noen klare forbedringer på lyden? Har selv stativhøyttalere, men de står bare løst oppå stativene med en form for spikes (Ikke så spisse) i mellom høyttaler og stativ.
    Bokhandel muligens?
    Du får jo avdempet høyttaler fra stativ, ofte blir lydbilde mer oppløst, samt strammere i bass.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Da har jeg vært hos NAT og hentet stativene mine. Bilder kommer i løpet av dagen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn