Det pågår ingen lek i Afghanistan..men det er sikkert lett å finne temaer å raljere med rundt den norske styrken i Afghanistan. Som sagt, og uten å bli for subjektiv - jeg har møtt, prata og diskutert med temmelig mange av de som er der nede. Mitt bestemte inntrykk er at dette er skikkelige folk og dyktige soldater. De gjør jobben som de er satt til å gjøre av norske politikere, Storting og regjering, på best mulig måte, slik jeg ser det. Og jeg håper at samtlige kommer heilskinna heim, både fysisk og psykisk.wotg skrev:Hele denne saken er jo rett og slett latterlig. tror virkelig Norske politikere at unge menn som knapt er gamle nok til å stemme eller gå på polet drar til Afghanistan for å gjøre verden til et bedre sted å leve?
Alle oppegående mennesker som lever i den virkelige verden vet at de drar ned for å oppleve spenning og for å leke med et arsenal av våpen. Det kan umulig være noen overraskelse at spenningen nettopp består av kamper med taliban eller andre lokale bander.
Som vanlig så har Bill Hicks noe bra å mene om dette emnet:
PS: Slubbert; jeg har lest gjennom innleggene dine flere ganger, og det er egentlig ikke så mye å svare. Jeg deler mange av dine oppfatninger, og er uenig i enkelte andre av dine påstander. Sånn er det bare. ;D
Mvh. VilhelmW