Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Erik Niva etter Norge-Sverige

    Så fort de blev lite störda och hotade var det som om norrmännen bara kunde bestämma sig för att sätta ner foten och trycka till.

    Historien kommer alltid att vara vår, men just nu har de en liga som är rankad högre än Allsvenskan och ett herrlandslag som är klart och tydligt bättre än Sveriges.
    Först får vi lov att acceptera det. Sedan får vi se till att förändra det i god tid före EM 2024.


    Erik Niva efter Norge–Sverige: Ett sargat svenskt landslag (aftonbladet.se)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det må jo bli en fest i Stavanger mot sånn motstand. Bare å kjøpe billett å hygge seg.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Det der tror jeg ikke noe på, ingen spillere er gamle nok til å ha barn i skolealder.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Hvis grov humor er lov så fikk jeg servert denne en gang:

    En ihuga Liverpoolsupporter fikk en Everton-trøye av onkelen i bursdagsgave, siden onkelen bodde på andre siden av elva.
    Så alle lurte på hva han syntes om det.
    -It's like anal sex, svarte gutten.
    Ingen skjønte hva han mente med det, naturligvis, men:
    -You don't ask for it, but your uncle may give it to you anyway...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.325
    Sted
    Trondheim
    Tøff motstander for Viking.


    Vis vedlegget 825951
    Kanskje jeg skal gå på kamp. Jeg er i Praha 8/9 og Spartas hjemmebane ligger på Letna nokså midt i byen. Det tar 25 min med trikk fra der jeg bor. Og finalen i hele greie spilles på Eden - Slavia Prahas hjemmebane. Den ligger 5 trikkestopp fra der jeg har leilighet. Det hadde jo vært morsomt om Viking eller Molde hadde kommet dit, men sjansen er vel liten.
    Min sønn er ihuga Slavia Praha fan og jeg har en nevø som er stor Sparta fan. Kanskje jeg skal gå på kamp sammen med dem?
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.559
    Antall liker
    7.082
    Kanskje jeg skal gå på kamp. Jeg er i Praha 8/9 og Spartas hjemmebane ligger på Letna nokså midt i byen. Det tar 25 min med trikk fra der jeg bor. Og finalen i hele greie spilles på Eden - Slavia Prahas hjemmebane. Den ligger 5 trikkestopp fra der jeg har leilighet. Det hadde jo vært morsomt om Viking eller Molde hadde kommet dit, men sjansen er vel liten.
    Min sønn er ihuga Slavia Praha fan og jeg har en nevø som er stor Sparta fan. Kanskje jeg skal gå på kamp sammen med dem?
    Høres ut som et retorisk spørsmål om en god beslutning alt fattet:)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Endelig er det Eliteseriehelg igjen.

    Lørdag
    Sarpsborg-Godset : nesten toppoppgjør dette
    KBK-Glimt : 💛

    Søndag
    Jerv-HamKam : uavgjort selvsagt
    Lillestrøm-Rosenborg : 🎻 klassiker
    Odd-Molde : kruttsterke Molde, nå med friske spillere
    Tromsø-Haugesund : Gutan har sluttet å tape
    Viking-Sandefjord : åpenbar seier dessverre
    Aalesund-Vålerenga : he-he-he

    Glimtnytt

    Bodø/Glimt har endelig fått sin etterlengtede pause og har etter sigende fått trent godt i Danmark. Knutsen var hard i sine ord før oppholdet i nabolandet.

    – Alle må skjønne hva som kreves av en Glimt-spiller. Vi kan aldri akseptere at kulturen vår utvannes.

    – Det nytter ikke å komme på trening og tro at du er seriøs, hvis du har glemt det i det øyeblikk du drar hjem til deg selv.

    – Det skal koste å være Glimt-spiller. Ja, du må gjerne si at du ønsker deg hit, og at du er villig til å jobbe hardt for å bli en del av denne kulturen. Du må skjønne hvor hardt det må jobbes, og du må akseptere at det tar tid.

    – Vi går ikke på akkord med egne prinsipper. Det handler om vår kraft. Om vår evne til å skape ubalanse. Om våre evne til å presse høyt og lavt. Om hele måten vi framstår på som en enhet ute på banen i alle spillets faser.

    – Nå er det slutt på å skylde på alle andre. Nå handler det om at alle som en må begynne med seg selv og sine bidrag for helheten.

    Slike ord får konsekvenser. Forvent en annerledes førsteoppstilling i morgen mot KBK. Ser vi endringer både på venstre back og venstre kant? Er Solbakken spilleklar igjen?
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    3 uker uten fotball gikk egentlig greit. Litt ferie, veden på plass, verdensssituasjonen og friidrett gjorde at jeg glemte ut alt som har med fotball å gjøre.

    Vedder ikke i mot;

    Lørdag
    Sarpsborg-Godset : nesten toppoppgjør dette
    KBK-Glimt : 💛

    Søndag
    Jerv-HamKam : uavgjort selvsagt
    Lillestrøm-Rosenborg : 🎻 klassiker
    Odd-Molde : kruttsterke Molde, nå med friske spillere
    Tromsø-Haugesund : Gutan har sluttet å tape
    Viking-Sandefjord : åpenbar seier dessverre
    Aalesund-Vålerenga : he-he-he
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Flystreik kan skape utfordringer for fotballen. Joda, jeg tenker da litt på Haugesund som skal kjøre buss til Tromsø og hjem igjen. Da går det ikke med flere kamper i uka.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det var ikke noe artig lesing. Sporten bør finne en måte å beskytte selve konkurranseaspektet på ellers er jeg redd den blir helt ødelagt slik vi kjenner den. Tenk at eierne potensielt kan avgjøre turneringer og kamper direkte fra sine styrerom. Det er ikke til å tro.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Lillestrøm og Molde befester grepet. Viking tapte på hjemmebane selv om dommer gav dem alle muligheter. Nå får vi følge med hvor mange mål Sigurd Haugen scorer i dag.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Noen som tror at Lillestrøm holder helt inn?
    På de andre siden (- den litt mer ''Heia fotball-Norge'' kontrær til ''Heia Bodø/Glimt'' ;) ) hadde det vært flott om LSK holdt formen når de skal ut i Europa! :cool:
    Viking virker litt mer skjøre, for avhengig av enkeltspillere og glimt av kvalitet fra resten av staben. LSK ser mer t som et arbeidslag?
    Trekningen var vel værst tenkelige også - men jeg kommer til å heie på dem uansett (y)
    Alle poeng teller i Europa!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Lillestrøm virker meget solide. Tror de kan holde hele veien.

    Men Brekalo i Viking trenger en pause.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Det er ikke mange andre enn LSK som har midtstoppere som finter bort motstanderens midtstoppere og scorer elegant med hælen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.216
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde egentlig lyst til å ta med Vålerenga også, men da hadde tabbelisten blitt så utrolig lang
    🤣

    eLSKer laget på førsteplass
    💛
    🖤
    💛

    287576133_10159596632950033_5957567154393851407_n.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Det ser ut til å bli en duell mellom LSK og Molde.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Sarpsborg grusa Godset 5-1 i helga. Likevel ligger godset på 4.plass. For noen runder siden hadde Sarpsborg ei tapsrekke på tre kamper. Det kan fortsatt skje mye i serien.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Expected goals - så lang i serien

    Vi kan konkludere med at Lillestrøm er VELDIG effektiv foran mål. De scorer mer en det dobbelte av hva man burde forvente. Vil det fortsette? Vi kan uansett kalle dem Norges HamKam.

    Kilde: Fotmob.com

    ex elitserien.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    ^Agurknytt der ja.

    I morgen er det cupen. Blir neppe noen store nyheter, men artig for de lokale som får storfint besøk. Lillestrøm besøker det lokale Bodølaget Junkeren.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Noe skal alle disse oljepengene brukes til.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Her er en PL-spiller som bruker pengene litt annerledes. Kudos!

    Marvelous Nakamba's exceptional charitable work in Zimbabwe continues - Birmingham Live (birminghammail.co.uk)

    The Marvelous Nakamba Foundation (MNF) was formed in 2019 and aims to use the power of sport and education to give back to communities in Zimbabwe. In April of last year, The MNF announced that they had managed to pay for 1,000 school fees as parents had been struggling to cover those costs.

    Nakamba has also pledged to fight against child marriages in his country, too. Earlier this week, Nakamba was present as UNICEF Zimbabwe held a press event ahead of the Day of the African Child, which lands on June 16, in Harare, the capital city of Zimbabwe.

    In Zimbabwe, statistics show that one in every three women aged between 20-49 years are married before the age of 18, and Nakamba is committed to fight for change. He said at the event: "I thrive to stand for what is right in society. I come from a disadvantaged background in Dhinde, Hwange, down there. I have lived in a ghetto and you know growing up, you see a lot of abnormalities going on.

    "I stand for what is right and I am going to use my brand to try and help in the best way possible. Girls have been disadvantaged in society since years back and we have to fight to end that."

    During the off-season, Nakamba's foundation is also sponsoring an Under-17 Invitational tournament which kicks off in Bulawayo next weekend. Nakamba's father and chairman of the MNF, Anthony Nakamba, said at the launch of the event: "The Marvelous Nakamba Foundation was a dream that Marvelous has always had to make a positive difference in communities, especially for young people. You will all agree with me that Marvelous has profiled the country in a positive manner globally, thus making him a global sport ambassador and role model for many youths in Zimbabwe and Africa.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Jeg er usikker på om King er enig i at han sjeldent scorer.
    Han er flink til å holde på selvrespekten.
    Han var bra i 2016/17- sesongen, men det er begrenset hvor lenge han kan leve på den.
    11 mål på 81 kamper de siste tre sesongene, hvorav 4 på straffe. Det er ikke sikkert toppklubbene står i kø.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    1. Hva er det som skjer i Stavanger? Tre tap på rad og to uavgjort før det.

    2. Lillestrøm slipper inn tre mål på en kamp. Er det i ferd med å snu?

    3. Molde leder med seks poeng på Glimt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn