Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Lørdag 2. april starter Eliteserien 2022.

    Hovedplanen fremover vil bli slik:

    Lørdag 1600 - 1 kamp
    Lørdag 1800 - 1 kamp
    Søndag 1800 - 5 kamper i hovedrunden
    Søndag 2000 - 1 kamp

    Åpningsrunden byr på noen gigantoppgjør med Bodø Glimt - RBK, Molde - VIF og ikke minst et spennende oppgjør som åpner det hele der HamKam møter LSK på Briskeby.

    Da er det bare å komme med sine tabelltips.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Tabelltips 2022 (15.03 Edition)
    1. Glimt
    2. Molde
    3. Viking
    4. Sarpsborg 08
    5. Odd
    6. RBK
    7. LSK
    8. VIF
    9. Sandefjord
    10. Strømsgodset
    11. KBK
    12.Ham Kam
    13. Haugesund
    14. Tromsø
    15. Aalesund
    16. Jerv
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Ståle tok nettopp ut tropp til privatlandskamper på Ullevaal stadion mot Slovakia (46 på FIFA-rankingen) og Armenia (92 på FIFA-rankingen) 25. og 29. mars.


    Keepere: André Hansen, Jacob Karlstrøm og Ørjan Håskjold Nyland.

    Forsvar: Kristoffer Vassbakk Ajer, Fredrik Bjørkan, Omar Elabdellaoui, Stian Gregersen, Birger Meling, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Leo Skiri Østigård

    Midtbane: Fredrik Aursnes, Sander Berge, Mats Møller Dæhli, Mohamed Elyounoussi, Mathias Normann, Ola Solbakken, Morten Thorsby, Kristian Thorstvedt, Martin Ødegaard

    Angrep: Veton Berisha, Erling Braut Haaland, Joshua King, Alexander Sørloth

    Det norske landslaget ble trukket med Sverige, Serbia og Slovenia i det kommende gruppespillet i UEFA Nations League.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Vlad Infantino skryter av Qatar. Amnesty er ikke enig. Håper han går med i dragsuget når vi ønsker en bedre verden men vil ikke satse penger på det.

     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Syns dette var godt nytt:
    '' – Jeg føler at Ståle Solbakken er veldig opptatt av den norske ligaen, og følger den tett. Det har han vist i hvert eneste uttak. Han ringer og tar kontakt med meg veldig ofte, for å oppdatere og kommunisere. Jeg tror at vi skal være veldig glad for den landslagstreneren vi har, og hvor opptatt han er av norsk fotball. Der må vi bare være stolt, sier Kjetil Knutsen. ''
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.270
    Antall liker
    9.103
    Lurer på om han ringer Viking trenerne for å høre hvordan det går med junior...:cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    ^Kansje Knutsen gjør det :love:
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Sitter og er litt skuffet over at AZ kjører over Glimt i første omgang.....
    Men så stikker jeg fingeren litt i jorda, og ser realiteten:
    Jeg sitter i mars og ser Bodø/Glimt spille en Europacup-kamp :) :ROFLMAO: :cool: :)

    Strålende innsats - uansett hvordan det går i kveld!
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    RBK spilte treningskamp mot KBK.
    Ikke for å disse KBK...
    Men Glimt lader opp til serien med å spille uavgjort mot AZ Alkmaar - i en tellende kamp :ROFLMAO:

    Hvem i all verden skal tukte Glimt i år?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Dagbladet skrivet at for norsk fotball er denne Glimt-suksessen større og viktigere enn selv det Rosenborg presterte. At dette er veien framover for norsk klubbfotball. At vi aldri kommer til å kunne kjøpe oss suksess i disse turneringene, men at det iblant er mulig å trene oss til slike resultater.

    Sæter i Dagbladet ser ut til å hoppe bukk over det faktum at også Molde og Rosenborg måtte trene seg til sine suksesser i Europa. Når Glimt opplever sin suksess så er det nettopp fordi de står på skuldrene til tidligere suksessfulle fotballkulturer. Særlig Eggen sin fotballkultur, tuftet på samhandling, å gjøre hverandre god, roller og intens trenings hverdag. Riktig nok kunne Rosenborg etterhvert fylle på med omtrent hva de ville av Norske spillere på grunn av dominant økonomi - men dette er ikke forklaringen på at de ble en suksess i utgangspunktet. Molde oppleves nok også som en kjøpelag i Norsk sammenheng, men i forhold til resten av Europa er de ikke i nærheten av å være ett kjøpelag. Men fotballnorge opplevde nok Rosenborgtida som uoppnåelig for sine egne lag. Dette var en suksess de selv ikke kunne kopiere. Det er kanskje nettopp der Bodø/Glimt sin suksess kan bety enda mer. Bodø liksom....

    Ærlig talt resten av Fotball-Norge: Eggen viste hvordan man gjør det. Glimt viser at det ennå er mulig med samme oppskrift. Det er bare å regne med at Rosenborg en dag kommer tilbake, at Viking vil spilla fletta at Roma, at Molde vil gjøre det enda bedre ute i Europa. Det burde være en selvfølge med så mye fotballkultur bygget over mange tiår.

    Bodø/Glimt kvartfinale Europacupen - Større enn RBK (dagbladet.no)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.225
    Målet må være å vinne så mye at vi får med 5 lag neste sesong. :ROFLMAO:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.225
    Overrasket da han kom fra FCK - omtaler eget lag som hodeløse kyllinger (tv2.no)

    Cato Holse sier det akkurat som det har sett ut fra sidelinjen om RBK:

    – Om man ser på identiteten vår de siste to årene, så ligner det på noen kyllinger uten hode som har løpt rundt på banen.

    – Vi har jo den beste stallen, spillerne og rammene i hele Norge, synes jeg. Det burde ikke være så vanskelig, men vi fikk det bare ikke til å fungere, sier Holse.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    ^^ Da må dere bli bland de fem. Kan faktisk bli tøff i år.
    ^ Ærlig fra Holse (y)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.225
    Tenkte mer på at de som kom på 5. sist sesong burde fått sjansen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Mourinho må sette skapet på plass. Han må bruke mer tid på å forberede seg til kamp mot Glimt på Aspmyra for dette vil ikke bli tatt lett på. Dæven, det e deilig det hær.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Det er helt utenkelig at Roma skal gå i samme fella to ganger!
    (Tror jeg......:rolleyes:)
    Om Glimt lar italienerne holde på slik AZ fikk gjøre i første omgang i går kan det ble stygt.
    (Men det tror jeg ikke noe på)
    Artig blir det uansett :cool::love:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Premier League slites i filler av etiske og moralske spørsmål. Norsk fotball har sine kamper også fremover, men vi er på en god plass. Jeg føler meg heldig som kan følge en serie uten å måtte plages med slike spørsmål.

    pl.jpg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Premier League slites i filler av etiske og moralske spørsmål. Norsk fotball har sine kamper også fremover, men vi er på en god plass. Jeg føler meg heldig som kan følge en serie uten å måtte plages med slike spørsmål.

    Vis vedlegget 801827
    Jeg ser gjerne på Premier League, jeg plages ikke av etiske eller moralske spørsmål.:cool: Dessverre er det blitt så dyrt at det blir mest Tysk og Spansk, pluss Champions, Euro og Conference League. Norsk fotball ser jeg bare dersom det ikke er noe annet på TV.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    ^ Fotballspillet på balløya er det beste som finnes - ingen tvil. Men det har heldigvis ingenting å si for underholdningsverdien når man følger en serie. Underholdningsverdien i Norsk fotball er på full fart oppover både på stadion og som TV produkt. Det er ikke mye på TV som slår en Norsk fotballkamp. Hva skulle vell det være? Det måtte være en god Liverpool-kamp mot det andre røde laget i isåfall, men ikke når Glimt spiller.

    Hadde bare Norsk landslagsfotball vært like attraktivt. Man får håpe!?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Perle av Boniface i kveld :cool:
    Ellers; Pellegrino bekrefter at teknikken er for dårlig. Ja - å curle ballen i lengste er han god til, ellers er det lite.
    Godt at han kun har fått en 1-års-kontrakt. (Er jeg slem nå?)
    Wembangomo? Langt igjen. Flotte initiativer, flott skudd - og godt at han endelig kom seg i posisjon, en posisjon han har
    lett etter i hvert angrep han har vær involvert i i år. Men: Det blir imidlertid for mange ballmiss og feilpasninger - må lukes bort.

    Det jeg ellers tok med meg fra kveldens kamp er vel at ''Oi! - LSK scoret og leder 1-0 på Aspmyra'' uten at jeg kjente et gram av bekymring.
    Vetlesen blir bare bedre og bedre. Og - hvem var han på midtbanen? Vetti? Går bare bra det.
    Selvsagt ville Glimt vinne denne kampen. Som vanlig. :love:

    Men det trengs nok litt forsterkninger rundt om.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    120 minutter i Nederland var god oppkjøring til cupkampen. Var på kamp, og der var stemningen på topp. Pelle var mye å ta hensyn til for Lillestrøm. Overtall hele veien. Sampstedt burde scora i dag også, men noen storscorer blir han aldri. Rart å være på kamp uten å fryse ihjel.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Det går vell ikke på skinner overalt.
    Er man i rute eller sporer man helt av?
    Bør det være buss for tog noen steder?

    Tut-tut!

    Toget fra Bodø suser videre.

    ...og ikke viste jeg at det gikk jernbane helt opp til Tromsø.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Goal har kåret verdens 50 største fotballtalenter. Midtbanespiller Andreas Schjelderup (17) fra Bodø er på 29. plass.

    Comparisons have been made with Eden Hazard and Jack Grealish, though Schjelderup himself is keen to emulate Andres Iniesta as he continues to develop his game in the Danish top flight.

    NXGN 2022: Kühl & Schjelderup blandt verdens største talenter - YouTube

    Edit: Synd han ikke spiller for Glimt. Vi kunne jo vunnet serien enda mer og sikkert kommet lengre i Europa også.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Solbakken: Gress, gress gress.
    Vi må få andre type spillere som midtstoppere og «target»-spisser, ikke bare får midtbanespillere som er gode med ball.

    Klaveness: Enig, enig,enig.
    Det er vanskelig å finne både stadioner og treningsbaner med gress for topplagene, til og med for landslagene.

    Glimt: Dyrt, dyrt, dyrt.
    Det handler om at vi må spille fotball på best mulige forhold til enhver tid. For oss vil ikke kostnadene med tre fullriggede gressbaner være bærekraftig. Det er ikke mulig å få til så langt nord. Du ser også at AZ Alkmaar, som spiller på naturgress, biter godt fra seg her oppe, så lagene som er motivert for det får godt til å spille her. Vi har utviklet oss bra både på kunstgress og gress.

    ---

    Hedde: Midtstoppere og «target»-spisser trives godt på kunstgress. Botheim blomstret når han kom på dette underlaget. Dette er ikke Norsk fotballs største problem.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Solbakken: Gress, gress gress.
    Vi må få andre type spillere som midtstoppere og «target»-spisser, ikke bare får midtbanespillere som er gode med ball.

    Klaveness: Enig, enig,enig.
    Det er vanskelig å finne både stadioner og treningsbaner med gress for topplagene, til og med for landslagene.

    Glimt: Dyrt, dyrt, dyrt.
    Det handler om at vi må spille fotball på best mulige forhold til enhver tid. For oss vil ikke kostnadene med tre fullriggede gressbaner være bærekraftig. Det er ikke mulig å få til så langt nord. Du ser også at AZ Alkmaar, som spiller på naturgress, biter godt fra seg her oppe, så lagene som er motivert for det får godt til å spille her. Vi har utviklet oss bra både på kunstgress og gress.

    ---

    Hedde: Midtstoppere og «target»-spisser trives godt på kunstgress. Botheim blomstret når han kom på dette underlaget. Dette er ikke Norsk fotballs største problem.
    Botheim blomstret på tross av kunstgress, ikke på grunn av. Var vel heller fordi de trodde på han og ga han sjansen. :cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    Brann i Obos, Lillestrøm er best på gress men var nylig i Obos, Rosenborg sliter over år med spillet sitt, Oslo som knapt har topplag i eliteserien. Dette er Norsk toppfotball sine største problem for tida. Større problem og større potensiale enn debatten om gress etter mitt syn.

    Men jeg er jo også enig. Det hadde vært kult med gress på den nye stadion i Bodø som kommer i 2024. Men det blir dyrt og banen kan ikke brukes av andre enn A-laget til Glimt. Så må de vist ha full treningsbane på gress i tillegg til egen kunstgressbane. Dette får vi rett og slett ikke til uten å flytte flyplassen til Fauske eller Tromsø.

    Men Botheim blomstret pga Knutsen. Der er vi enige :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.358
    ^ Det var ett spedt forsøk på å dra igang noe i fjor. Men nei.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn